Chef kokkaa...vuorossa tuulihatut. On kuulemma vaikeita, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23552660]Se mössö pitää ola kädenlämpöstä eli parhaan tuntuman saat käsin sekaamalla eli muna kerrallaan ja sekaat kunnes ei ole munaisen tuntuinen ja uusi muna kehiin.[/QUOTE]

Ohjeessa lukee että sähkövatkaimella?!

[QUOTE="vieras";23552660]Se mössö pitää ola kädenlämpöstä eli parhaan tuntuman saat käsin sekaamalla eli muna kerrallaan ja sekaat kunnes ei ole munaisen tuntuinen ja uusi muna kehiin.[/QUOTE]

Munaisen tuntuinen :D

[QUOTE="vieras";23552686]Parhaana saisit säilymään pakkasessa, ei kestä kauan sulaa. Muuten tahtoo pehmetä turhaan.[/QUOTE]

Mä luulin, että ne ennemmin kuivuu...siis siten miten leipä :)

mä en tiedä miksi muka tuulihatut ovat vaikeita. Kuka muutenkaan availee vähän väliä sitä uuniluukkua - voihan sitä luukustakin katsoa minkä värisiä ne ovat. Ei ole varmaan koskaan epäonnistuneet ja minä olen kuuluisa suurpiirteydestäni.

Minä säilytin ihan pöydällä liinan alla seuraavaan päivään tuulihatut ja sitten täytin. Täytteen voi tehdä jääkaappiin etukäteen esim, tosin katkarapuja en vielä sulattaisi.

[QUOTE="vieras";23552705]Varmasti jos sä ne suojaamatta jätät, ilmatiiviin säilytyksen ne tarvii ja pussissa ne pehmenee.[/QUOTE]

Hmmm...eli paras ois pakastin...ja siis ennen täyttämistä? Mutta puolittaa ne vamaan saa ennen pakastusta, jotta se täyttö helpottuu?

Miten pitkään veikkaat että sulaminen kestää, jotta voin täyttää ne?

mä en tiedä miksi muka tuulihatut ovat vaikeita. Kuka muutenkaan availee vähän väliä sitä uuniluukkua - voihan sitä luukustakin katsoa minkä värisiä ne ovat. Ei ole varmaan koskaan epäonnistuneet ja minä olen kuuluisa suurpiirteydestäni.

Minä säilytin ihan pöydällä liinan alla seuraavaan päivään tuulihatut ja sitten täytin. Täytteen voi tehdä jääkaappiin etukäteen esim, tosin katkarapuja en vielä sulattaisi.

Se katkarapukimara opn valmista...siis kaupasta ostettua, tai oikeastaan hyvityksenä sain sitä paketillisen (+ muuta) kun löysin patongistani muovinkappaleen ja reklamoin :)

Niiden paistaminen vie noin 20 minuuttia, eikä niitä kannata kokonaan halkaista vaan niin että on kiinni vielä toisesta reunasta, parempi leikata huomenna ja sulaminen vie puolituntia korkeintaan ja sitten leikkaat auki ne, pursotat täytteet ja paremmin saat pursotettua jos joku ehtii pitää niitä sulle auki.

Onnistui. Tein 2 pellillistä ja osan täytin (ja söin) jo nyt. Hyviä olivat.

Ainoa kämmi jona tein oli mokkapalamuffinien kanssa, joita tein samaan aikaan. Tuttuun tapaan levitin taikinaa pellille ja ihmettelin miksi se on niin paksua eikä levittynyt ilman nuolijan apua...ei varmaan levitykään, kun mun piti tehdä MUFFINEJA eikä perinteisiä mokkaruutuja ja ohje on siis vissiin hieman erilainen. Siitä sitten kaavin leivinpaperilta sitä pohjaa vuokiin kaameella kiirulla, kun piti taas saada tuulihatut kohta uunista ulos. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin ja nyt on myös pellillinen mokkapalamuffineja valmiina. Toinen satsi vielä uunissa, josko sen vielä saan ajoissa ulos, niin kaik on hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy tyhmä keittiöstä;23553664:
Eikö se katkarapu juttu pilaannu huomiseen mennessä? Eikös katkaravut pidä syödä mahdollisimman pian valmistuksesta?

Se katkarapukimara on valmista töhnää, joka paketin mukaan säilyy useamman päivän. Täytettä laitoin niihin mitkä tänään syötiin, huomenna tarjoiltavat täytän vasta huomenna.

Yhteistyössä