Millainen paistinpannu on paras?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hra Majuri

Vieras
Väittelin tossa siskoni kanssa paistinpannuista ja se kehu nykyajan teflonpannut lähes taivaisiin, mutta annan sen typeryyden sille anteeksi, koska se on mua lähes 15v nuorempi.
Mun mielestä ja kokemusteni mukaan vanhanajan kunnon valurautanen paistinpannu on ehdottomasti paras ja nää nykyajan teflonpannut on paskoja.

Ny lähen paistelee valurautasella pannulla porsaan ulkofileepiffejä.

Meillä on Heirolin cerasafe pannut, niistä tykkään. Ovat paljon turvallisempia (ja kestävämpiä) ku teflonpannut, mutta ei niin työläitä ku valurautapannu. Valurautapannulla en saanu onnistumaan...aina kiinni, ihan sama vaikka ois paketti voita pannulla, ja putsaus ei tahtonu onnistua.

[QUOTE="vieras";23544511]Höpön höpö! Sä et vaan osaa käyttää teflonia. Mulla on 15 vuoden aikana ollu vaan 2 pannua, toinen on nyt käytössä tokaa vuotta...[/QUOTE]

Kyllä osaan, ei saa kuumentaa liikaa. Ongelma vaan on se että joihinkin ruokiin, esim. pihvin paistoon, pannun pitää olla paljon kuumempi kuin teflonin voi kuumentaa.

Valurauta on tietenkin paras mutta kyllä niillä teflon-pannuilla sentään jotain virkaa on. Mun kynsissä ei nuo modernit pannut meinaa oikein kestää kun saattaa välillä lämmöt karata taivaisiin. Ikean pannu on niistä paras mihin olen törmännyt.

Muurikka on yllättävän hyvä kun ottaa huomioon että se on kuumavalsattua teräslevyä. Sitä meinaan tänään koettaa. Tai sitten grillaan hiiligrillissä riippuen vähän siitä mitä eukko sattuu kaupasta löytämään.

[QUOTE="SSS";23544817]Ehdottomasti valurauta. Sillä saa oikein kunnolla läimäistyä häiriköitä päähän.[/QUOTE]

Sua on varmaankin lapsena mäiskitty urakalla paistinpannulla

Valurautainen, ehdottomasti.

Käy paistamiseen ja lyömäaseena verraton.
s030.gif

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23545020:
Hehe. Pitäisikö tuo uskoa?

Pihvien määrästä päätellen sulle on tulossa 2-3 naisen haaremi kylään.

Mä uskon, itse olen syönyt joskus 19 kpl tuollaisia, ehkä hieman pienempiä.. :p:ashamed:

Yhteistyössä