Mitä tekisit jos miehesi ottaisi omin luvin rahaa (100 euroa vaikka) sinulta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miumiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miumiu"

Vieras
Eli meillä mies ottanut minun ja lasteni vaivalla kirpparilta tienaamista rahoista noin 100 euroa.
Mitään ei ole sanonut ja huomasin asian kun otin kuoresta joka kirj.pöytäni laatikossa rahaa tytön soittotuntiin.
Mies kyllä tiesi että jossain minulla jemmassa rahaa jota kirppikseltä tienasin(Myimme tyttöjen urheiluvälineitä-leluja ja heidän pieniä vaatteita).Rahoilla oli tarkoitus lähteä tallinnaan (siis tyttöjen)
Kun kysuyin rahoja suuttui silmittömästi.

Sanoisin miehelle, että ahaa, oot sitten tarvinut rahaa. Ja tuumailisin, että ne oli tallinnan matkaan.

Mutta eipä siitä meillä sota syntyisi. Tietenkin voisin mainita, että kerro sit seuraavalla kerralla kun otat, niin en epäile niiden kadonneen.

[QUOTE="vieras";23492521]Meillä rahat on ns. yhteiset, eikä siis toisen tarvitse ottaa toiselta salaa mitään. Piilota jatkossa rahasi paremmin, jos teillä meininki on tuo.[/QUOTE]

Meillä uusioperhe ja rahat siis tyttöjen .Mies ei ole heidän isänsä.

[QUOTE="aapee";23492542]Meillä uusioperhe ja rahat siis tyttöjen .Mies ei ole heidän isänsä.[/QUOTE]

Varmaan mies on kuitenkin ihana mussukka muuten *palstalla opittua*

Edelleen, jos tuo on ainoa ongelmanne, piilota rahasi tai avaa tili, josta mies ei tiedä.

[QUOTE="vieras";23492558]Varmaan mies on kuitenkin ihana mussukka muuten *palstalla opittua*

Edelleen, jos tuo on ainoa ongelmanne, piilota rahasi tai avaa tili, josta mies ei tiedä.[/QUOTE]

Eipä ole mussukka todellakaan.Oli kertonut jopa äidilleen syytöksistäni ja äiti siitä riemastuen haukkui minut jo vaikka miksi:(

No, meillä on tuolla kaapissa sellainen ylimääräinen kukkaro, jossa tälläkin hetkellä 400 euroa ja vuoteen ei olla siihen edes koskettu, kun en edes muistanut koko rahoja eikä mieskään. Ne jäi viime kesän Turkin reissulta kun oli mukana myös käteistä. Kumpikin saa ottaa niistä jos haluaa/tarvitsee. Ilmeisesti ei ole tarvinnut. Meillä ei mies kyllä ota mitään sanomatta enkä minäkään. Meillä omat tilit, omat rahat, omat nettitunnukset (joita toinen ei käytä ) omat salasanat jne jne ) jos toinen tarvitsee, niin sitten pyydetään jne. Ei mitään ongelmaa.

Musta toi on ihan sama juttu kun varastaisi lapsen säästöpossusta rahat, mitä lapsi olisi säästänyt johonkin omaan menoonsa. Jos antaa heti tilalle niin toi on vielä jotenkuten hyväksyttävissä, mut muuten ei.

Oon kyllä muutenkin sitä mieltä, että sun ja tyttöjesi olis (toisen keskustelun perusteella) parempi olla ilman tuota miestä.

No kysypä tuolta unelma mieheltäsi että onko se sitten myös ok että sinä tai tyttösi käytte hänen lompakollaan?
Idiootti mies.
Sano nyt vielä ettet aio puhua miehen kanssa asiasta enempää ettei hän suutu eikä hänen tarvitse palauttaa rahoja tai antaa minkään näköistä selitystä teolleen ja tyttöjen reissu jää tekemättä.
Siis ihan oikeastiko ihmiset pelkää yksin olemista niin helvetisti että vaikka puoliso tekisi mitä niin siitä pidetään kynsin ja hampain kiinni. Jos ei ole lapsia niin mun puolesta ihmiset olkoot minkälaisten luusereitten kanssa tahansa mutta todella raukkamaista oman yksinäisyyden(munattomuuden)takia altistaa lapset kaikelle pask..lle.
Joo ehkä vähän aiheen vierestä mutta alkaa sieppaamaan joidenkin hellyydenkipeänä tossuna oleminen.

Ainahan mun mies ottaa rahansa mun lompakosta. En mä siihen mitään muuten sano, mutta olen käskenyt kertoa jos lompakkoon jää alle 100€, niin käyn nostamassa lisää.

Meillä sinällään voi ottaa toisen lompakosta tarvittaessa rahaa, jos asiasta ilmoittaa säällisen ajan kuluessa tai viimeistään siinä vaiheessa kun kuuluttelee rahan perään, että kuka vei.

Mutta teidän tapaus kuullostaa aivan kamalan pahalta. Odottaisin anteeksipyyntöä sekä sinulle että tytöille ja rahan palauttamista hyvin pikaiseen, mielellään korkojen kanssa.

Meillä on yhteiset rahat, että ei olisi mitään väliä. Luotetaan myös siihen, että osaamme molemmat järkeillä rahankäytön kanssa. Mistä muuten tiedät, että mies on ollut asialla? Voihan kyseessä olla mikä vaan härö väärinkäsitys tai joku muu on voinut olla asialla. Ihan hyvin voi olla lapsikin asialla.

meillä on yhteinen tili, mutta mikäli jompikumpi ostraa jotakin "ylimääräistä" joka siis maksaa vaikka 100€ niin siitä kyll'ä ilmoitetaan toiselle, eli ei tule yllärinä kummallekkaan. ollaan muutenkin molemmat aika kartalla siitä, että paljonko on rahaa tilillä, meillä ei ole ylimääräistä rahaa tälläetkellä tuhlailtavaksi kuin muutamia kymppejä kuussa, kunhan tilanne helpottuu ja laskujen jälkeen alkaa jäämään enemmän tilille, niin sitten ei 100€ ottaminenkaan haittaa

Meillä myös uusioperhe, mutta kyllä isäpuoli on käyttänyt huomattavasti enemmän rahaa bonuslapsiinsa kuin biologinen isä.
Rahat on yhteisiä ja ainoa mikä harmittaa on se jos unohtaa palauttaa mun visa electronin lompakkoon...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;23492926:
Meillä myös uusioperhe, mutta kyllä isäpuoli on käyttänyt huomattavasti enemmän rahaa bonuslapsiinsa kuin biologinen isä.
Rahat on yhteisiä ja ainoa mikä harmittaa on se jos unohtaa palauttaa mun visa electronin lompakkoon...

Eihän mies käytä sun korttia muualla kuin automaatilla? Kassa saa nimittäin ottaa mieheltä sun kortin pois jos hän käyttää sitä kaupassa, ja joudut maksamaan poisottopalkkion :attn:

Jos mies ottaisi mun lompakosta tai jostain kirjekuoresta rahaa, niin se sanoisi mulle. Joskus/usein kysyykin että onko sulla 20 €, 50 € tms ja jos on niin annan hänelle. Ja sama päinvastoin. Jos hän kuitenkin ottaisi rahaa sanomatta mitään, kieltäisi ottaneensa, suuttuisi kun kyselen jne niin se olisi jotain tosi outoa.

Outo meininki sellainen, että ollaan uusperhe, muttei kuitenkaan olla yhtään perhe (me tosin ei olla uusperhe :) ).

[QUOTE="aapee";23492575]Eipä ole mussukka todellakaan.Oli kertonut jopa äidilleen syytöksistäni ja äiti siitä riemastuen haukkui minut jo vaikka miksi:([/QUOTE]

Jospa se ei ole ottanut niitä. Laskuvirhe tai tyttös osti niillä piriä.

No ehkä ohimennen tuumaisin vain että olitko jonnekin tarvinnut rahaa, en jaksaisi nostaa kolmatta maailmansotaa yhden vaivasen 100e takia.
Ehkä miehellä oli joku lasku joka oli nyt pakko maksaa ja ajatteli maksella sen heti takaisin sinulle kun pystyy,
ei mellä joka euroa noin pilkulleen laskeskella vaikka uusperhe olemmekin ;)

Yhteistyössä