?
Eli ennen kuin synnytystä aletaan käynnistellä niin annetaan jo ennen ekoja supistuksiakaan esim. epiduraali?
Kovinkin yleistä tämmöinen?!?!?
Kovinkin yleistä tämmöinen?!?!?
Ei kai mikään lopeta oikeita synnytyssupistuksia, siis mikään lääke tms.Tuskinpa tuota tehdään, jos halutaan, että supistukset käynnistyy kunnolla. Epiduraali kun voi liian aikaisin annettuna lopettaa supistukset.
ööö, mitäs niille ennen aikojaan supieteleville sitten annetaan?Ei kai mikään lopeta oikeita synnytyssupistuksia, siis mikään lääke tms.
Ennen aikojaan supisteleville annetaan vahan vaikka minkalaista laaketta, mutta jos synnytyas on kunnolla kaynnissa, niin eipa sita mikaan laake pysayta. Nain se vaan on.Alkuperäinen kirjoittaja Niinnno3465594:ööö, mitäs niille ennen aikojaan supieteleville sitten annetaan?
Mun käynnistetty versio meni ilman kipulääkkeitä ja ei tuntunut missään. Esikoisen luonnollisesti alkanutta synnytystä jouduttiin vauhdittamaan oksitosiinitipalla ja sain epiduraalinkin, joka ei kyllä auttanut kovinkaan paljoa (kun jouduin leikkuriin synnytyksen jälkeen, minut piti nukuttaa, koska eivät saaneet aluetta turraksi epiduraalilla). Kai se on yksilöllistä.Jos käynnistetään, ni onko siinä sitte koko synnytyksen ajan oksitosiinia vauhdittamassa, vai meneekö omalla painollaan sen jälkeen kun on vaan käyntiin saatu?
Onko käynnistetty synnytys niin paljo itsestään käynnistynyttä kivuliaampi, että on lähes mahdottomuus että selviäis ilman kipulääkkeitä/puudutteita?
Ei kait se oksitosiini välttämätön ole, jos muuten edistyy. Mulle se on käynnistyksissä laitettu siinä vaiheessa kun on laitettu epiduraali, ja just sen takia koska se puudutus voi tyssätä koko touhun.Jos käynnistetään, ni onko siinä sitte koko synnytyksen ajan oksitosiinia vauhdittamassa, vai meneekö omalla painollaan sen jälkeen kun on vaan käyntiin saatu?
Onko käynnistetty synnytys niin paljo itsestään käynnistynyttä kivuliaampi, että on lähes mahdottomuus että selviäis ilman kipulääkkeitä/puudutteita?
Mulla nopeutti epiduraali synnytystä. En saanut tippaa, mutta epiduraalin saannin jälkeen aukesin nopeammin kuin ennen sitä.No ei kyllä annettu. Kyllä synnytyksen pitää olla kunnolla käynnissä, ennen kuin annetaan lievitystä. Olisihan se ihan hullun hommaa samaan aikaan käynnistää ja hidastaa... Epiduraalihan yleensä ainakin jonkin verran hidastaa touhua.
En saanut oksitosiinia ollenkaan, mulla käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, sain epiduraalin ja se nopeutti homman loppuun. Laitoin jo yhden viestin, mutta laitan vielä tämän, että en siis saanut tippaa.Jos käynnistetään, ni onko siinä sitte koko synnytyksen ajan oksitosiinia vauhdittamassa, vai meneekö omalla painollaan sen jälkeen kun on vaan käyntiin saatu?