[QUOTE="kolmen lapsen äiti";23459876]Jossain aiemmin yritit vedota pinnasänkyyn vaarallisena paikkana nukkua, että jos vaikka pinna katkeaa ja lapsi työntää päänsä läpi ja kuristuu. Kuka käyttäisi lapsella näin huonokuntoista sänkyä, että osat tippuis lapsen voimasta?? Ja vaikka yksi pinna irtoaisi, niin syntyisi niin iso rako, ettei edes aikuinen voisi itseään siihen väliin kuristaa! Ja vetosit vielä siihenkin, että pinnis on vaarallinen koska lapsi voi kiivetä laidan yli ja tipahtaa ja vammautua. Onko NinaTT kuullut sellaisista lapsille tarkoitetuista tavallisista sängyistä, turvalaidalla tietysti? Katsos NinaTT, sellaiseen lapsi siirretään nukkumaan kun hän alkaa osoittaa merkkejä siitä, että kiipeäisi pinniksen yli.
Vastaisitko siihen jonkun aiemmine sittämään kysymykseen, miten käy kun lapsesi menee päiväkotiin/kouluun, kun häntä ei huvita syödä, tehdä tehtäviä muiden kanssa jne jne..
Kun äiti-rakas on kotona opettanut että ei ole pakko tehdä mitää jos ei huvita?? Maailma ei vaan toimi noin.[/QUOTE]
"Kun alkaa osoittaa merkkejä..." Tälläkin palstalla se on tullut monelle yllätyksenä, kun lapsi onkin tullut pää edellä alas. Jenkeissä on vedetty markkinoilta - ja lopulta päädytty kieltämään - tietyntyyppiset pinnasängyt koska niihin kuoli muistaakseni kymmenen lasta. Mitä tulee huonokuntoiseen sänkyyn niin kyllä monet niitä käyttävät kun eivät tiedä miten sänkyä pitäisi testailla. Aikuistenkin sänkyyn voi laittaa laidan jos tahtoo.
Lapseni on ehkä menossa päiväkotiin elokuussa
jos saadaan paikka tästä ihanasta päiväkodista. Miten tulee sopeutumaan? Todennäköisesti hyvin, sillä hän osaa keskustella, ymmärtää muiden ihmisten tarpeita ja osallistuu oikein mielellään sosiaaliseen aktiviteettiin. Edelleenkin sinun mielestäsi se, että lapsi saa päättää, tarkoittaa, että päätökset ovat huonoja. Niin ja toisaalta päiväkodissakaan ei saa pakottaa syömään, joten en ihan tuota kysymystä ymmärrä. Ei hänen sielläkään tarvitse syödä jos ei huvita.
Maailma toimii juuri niin, että ihmiset tekevät päätöksiä ja kantavat päätöstensä todelliset seuraukset. Eipä kukaan minunkaan selkäni takana ole huohottamassa, että nyt pitää tehdä näin ja jos et tee, niin rankaisen sinua tai painostan tai pakotan. Päinvastoin. Minun on aivan itse otettava vastuuta elämästäni eikä odottaa, että joku muu ohjailee minua oikeaan suuntaan ja seurata lampaana...