Juuri tuo on niin ärsyttävää tässä kaikkitietävässä NinaTT:ssä, että hän snoo miten asiat pitäis tehdä, eikä haluakaan ymmärtää, että A:n lisäksi on olemassa myös vaihtoehto B.
A
erhepeti B
ma sänky
Kerron miksi itse en ole A:n kannalla:
Minä en uskaltaisi nukkua lapseni vieressä, pelkäisin itse satuttavani häntä ja vielä enemmän pelkäisin mieheni tekevän unissaan jotain. Oman pelkoni vuoksi en osaisi nukkua rauhassa, ja näin menettäsin omat uneni. Ja vaikka osaisinkin nukkua, pelkäisin myös, että lapsi tipahtaisi sängystä vahingossa tai itse konttaisi alas ja unenpöppyröissään satuttaisi itsensä. Meillä myös vaaralliset portaat joihin voisi kontata ja tippua alas.
Mitä NinaTT sanoo tähän? Kun hänen mielestään lasta ei saa sulkea pinnikseen (lue: häkkiin) vaan lapsen täytyy antaa itse mennä ja tulla kuten haluaa ja satuttaa itsensä jopa menettää henkensä tippuessaan portaat alas?
Mihin ihmeeseen NinaTT perustaa sen ajatuksen, että lapsen täytyy oppia kaikki itse? Eikö vanhemmat ole sitä varten, että alkuun enemmän ja myöhemmin vähemmän, opastavat lapsia ja huolehtivat heidän turvallisuudestaan?? Jos NinaTT:n lapsi esim. tippuisi portaissa tms. ja vammautuisi, niin mitä NinaTT sanoisi tähän?? Lapsi oppii itse, sitten vaikka kantapään kautta, niinkö??
Minä siis en ole perhepedin kannalla, minulta se ei onnistuisi. Ymmärrän, että jotkut saavat sen toimimaan hyvin omalla tavallaan ja uskaltavat siinä nukkua. Molemmat vaihtoehdot voivat olla hyviä lapselle tai sitten eivät. Jokainen kokeilee ja päätyy omanlaiseen ratkaisuun.