Mulla on tylsää, kyselkää jotakin...

[QUOTE="sama";23452568]Ei tarkoitus ollutkaan estää, eikä hän edes yrittänyt sitä pinnasängyssä. Olisin voinut antaa lähteäkkin tutkimusmatkalle sängystä, mutta sitten hän vain itki hieroen silmiään ja väsyneenä. Olisiko pitänyt pakottaa lapsi nukkumaan vieressä jossa hän ei selvästikkään halunnut nukkua?[/QUOTE]

Mulle tulee, anteeksi vaan tuosta se kuva, että lapsi ylipäänsä ei halunnut nukkua. :ashamed: Siis jos lapsi on sinun vieressäsi sängyssä, niin meneekö hän siitä itse ja omaehtoisesti mieluummin pinnasänkyyn? Vai vain tutkimusmatkalle ympäristöön?

"vieras"
Se on jokaisen ihmisen oma päätös. En mä puolisoakaan sänkyyn sitoisi. Siis ainakaan nukkumista varten :p
:D Tämä oli päivän paras. oikeesti.
Kyllä se siltikin on vanhempien tehtävä ohjata että milloin on yö ja milloin nukutaan.
Kuvittelen tilannetta että meidän 8 henkinen perhe +eläimet hyppis ja kukkus ja nukkus silloin ku haluttais. Se olis täys kaaos.
et kyllä suht säännöllinen rytmi nukkumisen,syömisen ja valmomisen kans on lapselle ja aikuisellekkin hyväksi.

[QUOTE="vieras";23452562]Tähän minun on pakko sanoa,et miten meidän pitäis toimia muuten kuin laittamalla portti vintinrappusiin? 1vuotias on kärppänä kiipiämässä ja tulee pyörimällä alas? Pitäiskö hänen vaan antaa kivietä ja tippua,kiivetä ja tippua.[/QUOTE]

Mä oon mm opettanu lasta kiipeilemään, on saanut mun seurassa siitä 11-kuisesta asti kiipeillä vaikka missä. Vaikea sanoa kun en teidän kotianne tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23452689:
En sido lastani sänkyyn, mutta lapsi tarvitsee sääntöjä ja rytmejä muun muassa tunteakseen olonsa turvalliseksi :)
No mun mielestä pakko, häkki tai painostus ei tee kenenkään oloa turvalliseksi, oli kyseessä lapsi tai aikuinen :)

"vieras"
Mä oon mm opettanu lasta kiipeilemään, on saanut mun seurassa siitä 11-kuisesta asti kiipeillä vaikka missä. Vaikea sanoa kun en teidän kotianne tunne.
Voi kuule meidän poika kiipes jo 9kk ikäsenä,mutta ei häntä valvomatta voi päästää kiipeileen vintinportaihin. Sohville saa kiipeillä ja pääsee jo alaski ihan hyvin.
Siis meillä on kaksi kerroksinen talo. ja yläkertaan menee kierreportaat. Ylös pääsee kyllä ku kärppä mut alas tulee pyörimällä. Et pitääkö antaa vaan kiipeillä ja muksahtaa alas vai voiko tätä estää portilla?

[QUOTE="vieras";23452708]Tarkoittaako se että lapsi ei nuku perhepedissä,niin sitä että lapsi on sidottu sänkyyn?
Ymmärrätkö sinä vai haluatko ymmärtääkkään,että perhepeti ei vaan kaikille lapsille tai aikuisille sovi? :)[/QUOTE]

Jos lasta estetään liikkumasta niin sittenhän lasta estetään liikkumasta. Häkki on yksi tapa siihen.

No mun mielestä pakko, häkki tai painostus ei tee kenenkään oloa turvalliseksi, oli kyseessä lapsi tai aikuinen :)
En pakota ketään mihinkään. Meidän lapset on ilmeisesti hyvin erilaisia persoonia kun et ymmärrä tilannetta. Ja minähän alussa jo sanoin, että olisin halunnut pysyä perhepeti järjestelmässä, mutta se ei vaan ollut meille toimiva ratkaisu.

[QUOTE="nii";23452725]****[/QUOTE]

Voin vastata yleisemmin kysymykseen "Miten seksiä harrastetaan jos lapset nukkuvat perhepedissä".

Siihen on paljon erilaisia ratkaisuja. Sohvalla, toisessa sängyssä, keittiönpöydällä, suihkussa, vaikka mitä paikkoja löytyy. Viimeisen vuoden olen ollut selibaatissa, sitä ennen en todellakaan, mutta en minä lapsen vieressä sitä seksiä harrastanut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"argh"
Kerrotko vielä mitä hyvää tupakka tekee sikiölle?
Onko ninaTT väittänyt jossain kohtaa että se tekee hyvää sikiölle?

Miks helevetissä tästä nyt kehkeytyy ihan paskanjauhanta ketju taas, sitä niin ootellaan että saadaan "riita" aikaseksi ninan kanssa. Toinen tarttuu näihin tälläisiin asioihin ja toinen vänkää jostain perhepetijutuista, HUOH.

[QUOTE="vieras";23452769]Annatko sinä lapsen juoksennella yöllä pitkin asuntoa jos hän päättää niin että nyt ei nukuta. Minkä ikäinen hän on?[/QUOTE]

Tottakai. Hän on ihminen jolla on oikeuksia. Hän on 2v9kk.

Useimmiten tosin hän käskee minua auttamaan hampaiden harjauksen yms kanssa jotta hän pääsisi nukkumaan :rolleyes: Ei ole kauheasti tarvinnu asioista keskustella.

"hmm"
[QUOTE="argh";23452819]Onko ninaTT väittänyt jossain kohtaa että se tekee hyvää sikiölle?

Miks helevetissä tästä nyt kehkeytyy ihan paskanjauhanta ketju taas, sitä niin ootellaan että saadaan "riita" aikaseksi ninan kanssa. Toinen tarttuu näihin tälläisiin asioihin ja toinen vänkää jostain perhepetijutuista, HUOH.[/QUOTE]

eiköhän se ole ninaTT joka tässä "riitelee".
Aikuinen ihminen ymmärtää myös muiden kasvatustavat
eikä kyseenalaista tai tuomitse.

Kerrotko vielä mitä hyvää tupakka tekee sikiölle?
Minä en ole niin idiootti, että luulisin tupakan tekevän hyvää vain siksi, että olen itse polttanut. Jotkut luulevat, että se, että he itse ovat tehneet tietyllä tapaa tarkoittaa sitä, ettei siitä ole mitään haittaa. Tyyliin "Minä ruokin korvikkeella" -> "Korvikkeesta ei ole mitään haittaa."

Minulla on munaa myöntää, etten ole aina tehnyt oikeita päätöksiä enkä missään nimessä ole täydellinen. En rupea keskimään päästäni selityksiä miten tupakka oikeasti muka olisikin hyväksi kun se ei sitä ole. Se ei ole mikään mielipideasia.

:)
Tottakai. Hän on ihminen jolla on oikeuksia. Hän on 2v9kk.

Useimmiten tosin hän käskee minua auttamaan hampaiden harjauksen yms kanssa jotta hän pääsisi nukkumaan :rolleyes: Ei ole kauheasti tarvinnu asioista keskustella.
No niin! Lapset ovat niin erilaisia rakas nina. Minun lapseni on niiin hulivili, ettei toivoakaan. Toivottavasti joku päivä sinäkin kasvat yhtä reippaaksi kuin tyttäresi!

[QUOTE="hmm";23452843]eiköhän se ole ninaTT joka tässä "riitelee".
Aikuinen ihminen ymmärtää myös muiden kasvatustavat
eikä kyseenalaista tai tuomitse.[/QUOTE]

Aikuinen ihminen ymmärtää, että on mielipideasioita ja sitten faktatietoa. Faktoja ei voi kumota mielipiteillä, eikä periaatteessa mielipiteitä faktoilla, mutta aikuinen ihminen perustelee mielipiteensäkin jonkunlaisilla faktoilla tai vähintäänkin logiikalla.

No niin! Lapset ovat niin erilaisia rakas nina. Minun lapseni on niiin hulivili, ettei toivoakaan. Toivottavasti joku päivä sinäkin kasvat yhtä reippaaksi kuin tyttäresi!
Toivottavasti, mun pitäis kyllä alkaa mennä nukkumaan aikasemmin :kieh: Mutta toisaalta mut on kasvatettu siihen, että nukkuminen on pakkpullaa, ei pidä mennä nukkumaan silloin ku väsyttää yms.

"kiinnostunut"
Mua on aina näissä sun jutuissa kiinnostanut se miksi sä kuvittelet olevasi pätevä jakamaan näitä sun kasvatusneuvojasi? Sulla ei kuitenkaan näytä olevan mitään koulutusta alalta eikä aikomustakaan hankkian sellaista.

Poikkeuksetta sun käsityksesi lasten kasvatuksesta jättää huomioimatta sen ympäristön missä se tapahtuu ja yhteiskunnallisen puolen kasvatuksesta. Ihmettelen vaan..

Yhteistyössä