http://areena.yle.fi/video/1300991604581

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Just joo
Vilkaisin tämän kyseisen ketjun läpi. Nauran ihan kippurassa olen vain niin sanaton !!!!
Mutta tulin siihen lopputulokseen, että rollolaisen mies on sissien sissi!! :)
Kyllä on niin ympäripyöreä tyyppi tää Rollo. Mollaa hiihtäjiä tuossa vanhassa ketjussa ja kun hänelle siellä ehdotetaan, että pistää miehensä hiihtämään sinne pakkaseen, niin toteaa, että sydänvikaselle pakkanen on pahasta.
Mut tässä ketjussa kuitenki jeesustelee, että sydänvikaset lapset kyllä joutais pakkasessa kävellä koulumatkansa.

"carelia"
Ihana ketju, kerrankin saa nauraa. Ehkä se Rollolaisen mies on edelleenkin alokas ? Jääny vähän sissileiri kesken. Pitäskö avata gallup johon pitää laittaa oma tai kumppaninsa sotilasarvo?

"huh"
voi hemmetti...

jos nyt ihan palaa tuohon ensimmäiseen sivuun:

Miksikö naisillekin armeija? Sanotaanko näin että naisillekin asevelvollisuus. Se on sitten yksilön oma asia, valitseeko nainen aseellisen palveluksen vai siviilipalveluksen.
Esim Israelisssa sekä miehillä että naisilla on asevelvollisuus, miksei meillä?
Suomi on olevinaan tasa-arvoinen maa, mutta tässä se ei tapahdu. Miksi vain miehillä on asevelvollisuus? Osaatteko kertoa, siis tässä nyky-yhteiskunnassa, mikä sen muka selittää?

Toisin kuin ap olettaa, niin sotaa ei käydä puusivakat jaloissa keskellä korpea, ei enää nykymaailmassa. On ihan puutaheinää väittää, että vain miehillä asevelvollisuus, koska vain miehet ovat tarpeeksi vahvoja fyysisesti. - tuhannen tehtävää löytyy missä fysiikalla ei ole merkitystä. Mahdollinen sota käydään suurimmaksi osaksi ihan muualla, kuin juoksuhaudoissa nenätysten sohien.

Ja ap:n jorinat, Utöstä ei päässyt lomalle jokaviikonloppu ihan siksi että välimatka vaan on niin hemmetin pitkä. Ei se siitä paikasta tee miehekkäämpää ja hurjempaa, että harvemmin pääsee lomille.
Ja mitäs Utö edes kuuluu keskusteluun nykyarmeijasta?

"carelia"
Minusta kaikille voisi olla pakollinen yhteiskuntapalvelu vaikka puoli vuotta.Sen sais suorittaa sitten armeijassa, vanhusten palvelutalossa tai valtion metsissä, eiköhän noita säännölliseen elämään liittyviä toimintoja löytys moneltakin saralta. Minä olen niin vanha, etten inttiin ois päässy. Jokaisesta ihmisestä mun mielestä löytyy tappaja. Siinä vaiheessa kun pitää valita tapatko vai annatko jonkun tappaa ittes tai lapses niin saattaa unohtua pasifismi. Ja en olisi armeijaan halunnut, mutta oon toki käynyt talouskoulun.

[QUOTE="carelia";23450473]Minusta kaikille voisi olla pakollinen yhteiskuntapalvelu vaikka puoli vuotta.Sen sais suorittaa sitten armeijassa, vanhusten palvelutalossa tai valtion metsissä, eiköhän noita säännölliseen elämään liittyviä toimintoja löytys moneltakin saralta. Minä olen niin vanha, etten inttiin ois päässy. Jokaisesta ihmisestä mun mielestä löytyy tappaja. Siinä vaiheessa kun pitää valita tapatko vai annatko jonkun tappaa ittes tai lapses niin saattaa unohtua pasifismi. Ja en olisi armeijaan halunnut, mutta oon toki käynyt talouskoulun.[/QUOTE]

Armeijan käyminen taas ei liity mitenkään siihe, että joku tulee ja tappaa sun lapsen. Se liittyy sotimiseen. Vaikka sodassa kyllä tapetaan myös lapsia. Sotilaat tappavat. Mitä hienoa siinä on?

"carelia"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23450487:
Armeijan käyminen taas ei liity mitenkään siihe, että joku tulee ja tappaa sun lapsen. Se liittyy sotimiseen. Vaikka sodassa kyllä tapetaan myös lapsia. Sotilaat tappavat. Mitä hienoa siinä on?
Hei, olin lukevinani, että kirjoitit ettet ole ihmisentappaja. Joten siihen vastine. Ja minusta sota ei ole hienoa, eikä tappaminen. Mut ne sotilaat on ihmisiä ja ei ne mun tietääkseni suurinkaan osa halua ketään tappaa. Ei armeijaan mennä siksi, että haluttas päästä tappamaan ihmisiä. Kyllä ne valtioiden johtoportaat jotka ne sodat suunnittelee, eikä rivisotilaat. Mulle on ihan sama onko ihminen sivari vai reservin kapteeni, mut armeija=väkivalta, siviilipalvelus=ei väkivaltaa...liekö noin.

Miettikääs mitä maksaisi yhteiskunnalle kun jokainen kynnelle kykenevä ikäluokkansa edustaja pistettäisiin taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti hyödyttömäksi vaikkapa puoleksi vuodeksi? Asevelvollisuuden suorittaminen on jo nyt aika karu taloudellinen taakka niin yksilölle kuin yhteiskunnalle, mutta lisäksi se eriarvoistaa ihmisiä ja syrjäyttää porukkaa. Miten voisi olla missään määrin hyvä juttu laajentaa tätä vielä isommalle porukalle?

Tasa-arvo kunniaan ja yleinen asevelvollisuus pois.

Ja ap:lle kysymyksiä vaikket varmasti vastaakaan:
Onko sulla omaa elämää ollenkaan jos leijut sillä mitä miehesi on joskus vuonna kivi ja keppiperkele tehnyt?
Et ole käynyt armeijaa joten et satavarmasti tiedä mitä se on etkä varmasti itse edes menisi jos kerran olet niin lättäjalka niin mitä helvettiä arvostelet toisia?
Ja miksi sä olet ylipainoinen jos kerran olet niin liikunnallinen ja täydellinen ja miehesi on sissi?
Onko sun mielestä armeijan tehtävä kasvattaa pojista miehiä, ettei se suinkaan olisi vanhempien velvollisuus?

Säälittävää..

Yhteistyössä