Maksaa matka vai olla maksamatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liiseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Satanen on pieni maksu matkasta. Maksaisin sen sillä matkasta tulee paljon muitakin kuluja ex-anopin maksettavaksi.

Satasella et saisi edes yhden vuorokauden hoitoa 6-vuotiaalle, jos joutuisit ostamaan sen yksityiseltä hoitajalta. Nyt saat lapselle viikon hoiton ja täyden ylläpidon ja ulkomaan matkan satasella.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23439860:
Toinen peesi.

Peesaan myös. Anopilta tosi noloa käytöstä.
Maksakoon kerran ei voinut sinulta kysyä ensin.
Tuskin se anopin reissaaminen on siitä satkusta kiinni.
Haluaa kuitenkin että pojantytär ja tytär tapaavat.

[QUOTE="Domino";23441372]Peesaan myös. Anopilta tosi noloa käytöstä.
Maksakoon kerran ei voinut sinulta kysyä ensin.
Tuskin se anopin reissaaminen on siitä satkusta kiinni.
Haluaa kuitenkin että pojantytär ja tytär tapaavat.[/QUOTE]

Ei ap ole missään kohdassa sanonut, etteikö ex-anoppi olisi kysynyt matkasta ap:lta ensin! Eihän ap:ta selvästikään haittaa, että lapsi on lähdössä muille maille, mutta jostain kumman syystä ei vaan haluaisi pulittaa matkasta satkua... Vähän perspektiiviä kuvaan, se satku ei ole hinta eikä mikään tuosta. Mikä kysymys tämä edes on? Pitääkö tällaista oikeasti edes miettiä?

Siis kuin te voitte olla sitä mieltä, että anopin täytyy maksaa koko matka itse?!
oikeesti, 200 lapsen viikon matkasta lentoineen ei tosiaan ole paljon. en kehtais kyllä asiasta valittaa...
Ja ihmettelen myös, mistä kaikki kuvittelee, että anoppi on se, joka on mennyt lapselle moista lupaamaan.

Onpa taas hirviöanoppi.. Viemässä lasta viikoksi Italiaan ja vielä kehtaakin vaatia 100€.. huh huh..

Sinuna maksaisin sen 100€, kyllä tuollaisen summan saa aina jostain revittyä varsinkin kun matkaan on vielä aikaa. Lisäksi kiittäisin ex-anoppia vielä kauniisti, että on ottamassa lasta mukaan matkalle.

Mun mielestä ex-anoppi saa ihan itse maksaa matkan, jos on kerran pyytänyt mukaan. Ihme moukka. Olisi edes ensin kysynyt sinulta onnistuuko ennen kuin kertoo siitä lapselle. Sanot vaan, että ei oo ylimääräistä jos oikeesti ei ole. Miksi kaikki anopit aivottomia idareita??

Prikulleen samaa mieltä. Ja hänelle olisi ihan asiallista kertoa että ensi kerralla kysyy sinulta että onnistuuko ennen kuin kertoo lapselle.

Miten voi jonkun talous (jonka puoliso on pystynyt ostamaan talon kuitenkin) olla lapsen 100 euron matkasta kiinni? Ja siis kesään asti olisi aikaa säästääkin.

1. Ota kannellinen lasipurkki.
2. Hakkaa kanteen kolikon mentävä reikä (esim. vanhalla puukolla+vasaralla)
3. Laita sinne joka viikko rahaa tietty summa (esim. matka 1.7. --> 15 viikkoa aikaa eli laita joka viikko purkkiin rahaa 6,70 euroa)

On se niin vaikeaa.. Kyllä lapsi kotonakin viikossa jotain syö ja kuluttaa sähköä ja vessapaperia.. huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23441634:
tietysti olisi ollut viksua keskustella asiasta ennen kuin lapselle siitä mitään puhuttiin. mutta kyllä mä sen satasen jostain repisin. että tyttö pääsisi reissuun

Mistä teitä tyyppejä oikeasti tänne aina ilmestyy, jotka lukevat ihan omiaan aloituksista ja jaksavat jankuttaa niistä läpi ketjun, vaikka AP EI OLE MISSÄÄN VAIHEESSA SANONUT, ETTÄ EX-ANOPPI EI OLISI KYSYNYT HÄNELTÄ ITSELTÄÄN MATKASTA ENNEN LUPAILUJA!? Te luette mitä itse haluatte lukeaa, vaikka todellisuudessa aloituksessa ei lue mitään moista.

Siis kuin te voitte olla sitä mieltä, että anopin täytyy maksaa koko matka itse?!
oikeesti, 200 lapsen viikon matkasta lentoineen ei tosiaan ole paljon. en kehtais kyllä asiasta valittaa...
Ja ihmettelen myös, mistä kaikki kuvittelee, että anoppi on se, joka on mennyt lapselle moista lupaamaan.

Peesi

Mun mielestä 100€ on naurettavan halpa hinta siitä, että anoppi vie lapsen ulkomaille, kustantaa siellä hänelle ruuat, hoitaa ja huolehtii. Musta olis kohtuutonta vaatia, että anoppi maksaisi kaiken yksin. Lapselle tuo reissu olis varmasti ikimuistoinen kokemus. Sitä paitsi maksaisihan sen lapsen eläminen ruokineen sen viikon Suomessakin jotakin! Lapsen ollessa viikon lomalla saisi ap sen uuden miehensä kanssa viikon "loman" remonttia tai mitä sitten haluaakaan varten. Ja remonttia tehdessä tuo satanen ei ole kuin yksi hyttysenkakka Itämeressä ;) Voisihan sen ajatella niin, että sijoittaa lapsen sen kuun lapsilisän suoraan lapseen ja lapsen mukavuuteen. Vai laitetaanko ne lapsilisätkin remonttiin???

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?!;23441693:
Mistä teitä tyyppejä oikeasti tänne aina ilmestyy, jotka lukevat ihan omiaan aloituksista ja jaksavat jankuttaa niistä läpi ketjun, vaikka AP EI OLE MISSÄÄN VAIHEESSA SANONUT, ETTÄ EX-ANOPPI EI OLISI KYSYNYT HÄNELTÄ ITSELTÄÄN MATKASTA ENNEN LUPAILUJA!? Te luette mitä itse haluatte lukeaa, vaikka todellisuudessa aloituksessa ei lue mitään moista.

No niinpä, ja muutenkin, mitä helvetin pummeja täällä on kun muka anopin pitäs maksaa matka kokonaan 'kun kerran ehdotti'?!?!?!??! Siis jos joku teidän kaveri tms. pyytää teitä vaikka kaljalle/matkalle niin pitääkö sen sitten kustantaa kun kehtas pyytää mukaansa?!? Mummo maksaa tytölle jo nyt suurimman osan matkasta, ja äidin pitäisi maksaa 100e minkä nyt varmasti repii jostain KESÄÄN MENNESSÄ! Jos satasta ei pysty jostain haalimaan tuollaista tarkoitusta varten niin millä muka muuten elätätte lapsia :(

No musta on äärettömän nolo mummo, kun on viemässä lapsenlasta ulkomaille, mutta ei sitten tarjookkaan matkaa, vaan maksatuttaa osan vanhemmilla, jotka ei ilmeisesti oo ollu edes mukana päättämässä matkasta.

Toisaalta, musta myös ap on äärettömän nolo, jos ei oo niin pientä rahaa kun satasta laittaa, vaikka miehen taloo on remppaamassa ihan innolla. Onhan tollanen matka lapselle ihan mielettömän hieno kokemus. Ite en kehtais alkaa riiheen ex-anopin kanssa tommosesta pikkusummasta, kun hyvää se kuitenkin lapselle haluaa.

En kasn käsitä ettei saa tuota satasta kesään mennessä kasaan. Jos remonttia tekeen niin tuo satanen ei näy yhtään missään. Toisaalta ite ajattelisin ettei ole itellä koskaan vara lähteä ulkomaille lasten kans niin tuollainen olis lapselle ikimuistoinen kokemus. Säästäisin vaikka ruoasta tai jostain.

Valintakysymyksiä. Jätätkö pari kolme rullaa tapettia ostamatta MIEHEN taloa varten, vai sijoitatko kenties saman summan OMAN TYTTÄRESI matkaan? Hmmm, onpa vaikea päätös. Not.

siis kysytkö tosissasi??? Paljonko remppatarvikkeita saa 100 eurolla? ei paljon ja nythän voit säästää vaikka 30 euroa kuussa niin kesään mennessä on se 100 euroa kasassa. Vaikka sitten lapsilisistä. Tietysti maksat lapsesi matkan.

Tän ketjun on täytynyt olla provo, kun eihän kukaan täysipäinen tällaisessa asiassa nyt ainakaan rahan takia nipistäisi, eikä ap ole alun jälkeen kommentoinut koko ketjuun...

No lapsella on varmaan sitten passi kunnossa, sekään ei ilmainen ole. Varmaan se mummo myös odottaa että lapselle annetaa käyttörahaa reissuun mukaan, että kyllä niitä kustannuksia on luvassa enemmänkin.

En maksaisi.
Se joka kutsuu mukaan maksaa.

Niin minäkin olen maksanut kun muiden mukuloita olen kutsunut mukaan reissuun.

Eikä se tohon sataseen lopu. Passi, vakuutus, käyttöraha, vaatteita jne.

Ihme tohveleita ootte, en ikinä uskois että on ok ensin kutsua, sitten haluta rahaa.

Yhteistyössä