Matkaoppaat Terhin mielipide aiemmasta episodista

aivan
Totta. Ei lapset limuun ja ranskalaisiin kuole, mutta voi kuolla jos vanhemmat lähtee ryypäämään ja jättää lapset esim yksin hotellihuoneeseen. Tai riepottaa niitä baareissa mukana yms...

Mut ei ihmiset tajuu, loma on loma ja sillon saa herkutella.

"meetoo"
Mä toivon suuresti että moni tunsi piston sydämmessään kun luki tuon. Niin asiaa kuin olla voi.

Miksi ihmeessä ihminen pitää leimata jonkinlaiseksi yhden teevee ohjelman mukaan? Siis kun näemme niiden ihmisten , tässä tapauksessa lomasta, pienen pätkä? Kai jotkut on niin lukkiutuneita omaan pieneen maailmaansa siellä kotona omien lasten kanssa että kykene enää pohtivaan ajateluun. Vallankin kun on vielä kanavat jossa voi nimettömänä esittää sitten ne aivopierut maailmalle. Musta kuitenkin pieni pysähtyminen AJATTELEMAAN olis urautuneellekin "kotiäidille" suotavaa...Mä en yhtään ihmettele kun jotkut sanovat että äitiys tyhmistää - juu, siltä se joskus tuntuu kun näitä lukee.

kateellinen
En silti ymmärrä miksi pitää vetää kateuskortti aina jos ei ole samaa mieltä jostain.
Millä muulla voi selittää noin idioottimaiset tuomiot? Järjenvähyydelläkö? Kyllä mä epäilen että tautalla on tunne nimeltä kateus- Kun toisilla on mahdollisuus siihen mihin itsellä ei ole, on kateelliuuden myöntämisen sijaan helpompi kritisoida. Kai sitä sitten niin hyväksyy itselleen paremmin sen että joillain on jotain mitä sinulla ei ole.

Mä jaksan olla sen verran positiivinen luonne että uskon jokaisen vähänkin ajattelevan ymmärtävän mikä ero on lomalla ja kotona olemisella. Ja uskon että samainen ihminen on myös kykenevä ymmärtämään että tv-ohjelmassa näemme vain promillen niiden ihmisten elämästä ja että emme sillä perusteella voi ketään tuomita.

En silti ymmärrä miksi pitää vetää kateuskortti aina jos ei ole samaa mieltä jostain.
Erimieltä saa olla. Ja sitä ei mielestäni pitäisi millään muotoa rinnastaa kateuteen. Pitäisi vaan osata ilmaista oma eriävä mielipide asiallisesti, kunnioittaen toisen näkemystä asiasta.

Haukkuminen ja mollaaminen rinnastetaan usein kateuteen. Uskoisin tässäkin asiassa olevan siitä kysymys. Ihmisillä on erillaisia mielipiteiitä siiitä saako pienelle antaa ranskalaisia jne. ja tuskin yksikään mielipide on se ainoa ehdoton oikea. Oma kantansa pitäisi pystyä tuomaan esiin ilman, että täytyy lytätä/haukkua/väheksyä toisen mielipidettä.

"johanna"
Mä kans vähän ihmettelen miksi kateus pitää vetää mukaan. Ohjelmassa kuitenkin on ollut mukana jos jonkinlaista sakkia joten luulisi kaikkien saavan osansa katsojien kateudesta jos sellaista kerran on olemassa.
Kerro mikä JÄRJELLINEN syy saa ihmisen tuomitsemaan vanhemmat huonoiksi vanhemmiksi jos televisiossa näytetään minuutin verran kun lapsi syö lomalla ranskalaisia ja juo limua?

Mikä muu voi selittää kun kateus tai sitten vaan ääretön järjenköyhyys?

"mamma"
Mä jotenkin arvasin että tuo perhe joutuu keskustelupalstoilla mammojen hampaisiin. Taisi perheen äitikin tämän tajuta, koska puolusteli vähän limsan antoa. Ihanasti kyseisen perheen molemmat vanhemmat eleli tosiaan tuossa pätkässä lasten ehdoilla. Täytyy myöntää että miehen kanssa pyöriteltiin silmiä kun antoivat sitä limsaa, mutta toisaalta perheessä oli kyllä enemmän hyvää läsnäoloa kuin mitään OIKEAA moitittavaa

no minä olen kyllä edelleen sitä mieltä ,että on todella tyhmää antaa jotain limskaa niin pienelle kuin mitä siinäkin perheessä se pienin oli. oltiin sitten lomalla tai loman vieressä.
ihan sama,jos se tekee minusta kateellisen tai tyhmän.

"vieras"
Mitä kateutta se on jos sanon että mielestäni lapselle on hyvä antaa muutakin juotavaa helteellä kuin limpparia? Mulla on käyttötilillä riittävästi rahaa viedäkseni koko poppoon vaikka heti palmun alle lipittämään kokista 24/7, jos siitä on kyse.

Taitaa olla taas kyse siitä ÄITIYDEN myytistä jonka mukaan ÄIDIT eivät tee minkäänlaisia virheitä, tai ainakaan heitä ei saa siitä mitenkään arvostella. Ei, vaikka vanhempi lapsi on jo tajuton läski ja samaan suuntaan tyrkitään sitä vuoden ikäistä. Kateutta se on hyvät siskot, kateutta. On se kumma ettei kukaan sano suoraan että se on JÄRJEN ÄÄNI.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin juuri....;23410965:
Kukkahattutädit ei tajua mitä matkaoppaan ammatissa saattaa kohdata. Terhi on aivan oikeassa.
Eli jos joku käyttäytyy vielä törpömmin, nin sitä vähemmän törppöä ei saa arvostella? Isompi paha kuittaa pienemmän? Jos mä haukun sun lastas niin se ei ole mitään kun naapurin Erkki löi sitä?

"vieras"
Mun täytyy kyllä sanoa et ei siinä oo mitään pahaa jos lomalla juo limpparia, mut mun mielestä lapsen on pitäny sitä jo aikaisemminkin saada että voidaan todeta *kun nää ei muuta suostu juomaan*

näin juuri...
Siinä että lapsi juo lomalla limpparia ei ole mitään pahaa. Jos se taapero ei muuta sillon suostunut juomaan. En tuomitse. Mitähän te tekisitte jos tietäisitte oikeasti miten lapset voi olla heitteillä lomamatkoilla...

Pienempi paha ei oikeuta suurempaa pahaa, mutta kyllä tässä tehtiin kärpäsestä härkänen.

"fifiia"
´Kateutta tai ei, yleinen huutelu ja arvostelu ei vain auta ketään tai muuta mitään. Opastusta otetaan vastaa parhaiten silloin kun se tulee samalta tasolta eli kun opastaja ei asetu aikuisen yläpuollelle kaikkitietäväksi. Pikkuasioista mesoaminen on kaiken lisäksi turhan päiväistä ja lapsellista, jos ja kun vakaviin ongelmiin ei uskalleta puuttua. Se että naapurin lapsi juo colaa lomalla ei pitäisi millään tavalla haitata teidän perheen lomaa, mutta jos naapurin lapsi on heitteillä sekä kotona että lomalla pitäisi jo kiinnostaa vastuullista aikuista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23411159:
Mitenköhän pahasti tulisi virtuaaliturpaan, jos tunnustaisin antaneeni 2,5-vuotiaalle limpparia _tuttipullosta_?:xmas:
jaa.en tiedä.
musta se on vaan jotenkin huvittavaa sitten, että tuonkin kai pitäs olla jotenkin "suloisen huvittavaa". Eihän se tietty kenenkään maailmaa kaada tietenkään saati yöunia vie tai otsasuonta pullistuta tuntitolkulla.mutta joitain asioita ei vaan jaksa ymmärtää eikä tarvikaan vissiin.

ja joo, tiedän, varmasti itsekin tulee tehtyä monia asioita joita joku muu ihmettelee tai pitää suorastaan tyhmänä, mutta sellasta se on elämä.ei ne omat mielipiteet ja käsitykset silti häviä mihinkään.
ärsyttää sitten se enempi, että kaikki on aina vaan KATEUTTA.

Ilmeisen huono äiti olen minäkin, kun olen lapselle, jolla on paha maitoallergia, mehua ja limsaa antanut. Hyi mua!

Terhi puhuu ihan täyttä totta ja asiaa. Mikäs haloo siitä syntyisikään, jos näytettäisiin vanhempia, jotka rellestävät kännissä ja lapset olisivat heitteillä. Mikään tai koskaan ole mitenkään päin hyvä eikä kukaan toimi ikinä missään asiassa oikein.

Seuraavalle Alanyan lomalle lähtevät saavatkin miettiä etukäteen jo, että miten siellä toimii oikein, jos kameran valokeilaan osuukaan... :LOL:

Yhteistyössä