ABC liikennemyymälä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tuskin kumminkaan; ei toi nyt niin tavallista oo jollakin yksittäisellä ABC:llä.:laugh:
S-ryhmällä luulis olevan kokonaisuudessaan pikkasen isommat toiminnot ku yhden ABC n jädet....

Siis ihan puhdas totuushan on se, että jos aina ihmiset vaatisivat jotain tiettyä jostain tietystä syystä niin äkkiä se on suurempi lumipallo mikä sieltä niskaan tulee. Enkä nyt puhu vain tästä jäätelöstä vaan tilanteesta kokonaisuudessaan. Jos aina olisi joku asiakas rääpimässä suutaan jonkun tuotteen vuoksi mistä on jo tarjottu toinen mahdollinen (ja tässä tapauksessa kolmaskin), niin kyllä se äkkiä kasvaa suuremmaksi kuin "pariksi tuutiksi" ;)

Ihan oikein ap toimi. 99 % suomalaisista olisi tuossa vaiheessa jättäytynyt kynnysmatoksi ja jättänyt lasten jälkkärit väliin, mutta niinhän se on että jos mainostetaan kahta vaihtoehtoa, niin kaksi on tarjottava. Onko teistä sitten ihan ok, että ap maksaa annokset uskoen niitten sisältävän tiettyjä etukäteen mainostettuja asoita, joita sitten ei tosiasiassa olekaan tarjolla?

Hetkinen, en ole koskaan kuullut, että joku olisi allerginen suklaalle? Toiseksi, kaikissa tuuteissa, joita minä olen nähnyt on suklaareunus...

Ja joskus tavara pääsee loppumaan, sille ei voi mitään. Et sinä silti yksinkertaisesti voi mennä kaupasta hakemaan sitä toista jätskiä ja odottaa, että saat sen ilmaiseksi. Niin ei vaan tehdä! Varsinainen aasiakas....

Täällä yksi, joka suklaalle allerginen. Iho-oireita saan siitä.

[QUOTE="vieras";23357692]Ei ole eri yksiköitä, samat on tilaukset ja samat on työntekijät. Ravintolapuolelle laitetaan isompi alv tuotteisiin kuin ulosmyytäviin samoihin tuotteisiin.[/QUOTE]

Kyllä kauppa ja ravintola on omat yksikkönsä, molemmat tekee omat tilauksensa ja jos ravintolalta loppuu joku tavara jota on kaupassa, joutuu ravintola sen ostamaan kaupalta. Ja kyllä henkilökunta tekee ihan itse ne tilaukset, joten esim. jätskien menekki pitäisi kyllä tietää!!

[QUOTE="vieras";23356135]...me emme olisi sinne menneet edes syömään jos olisin tiennyt että tytöille käyvä mehujää ei ole saatavilla ja tilalle ei saa edes vastaavaa/korvaavaa tuotetta, joka heille kävisi. Kyllä te huonon palvelun itsellenne hyväksytte![/QUOTE]

:D
olisitteko sitten lähteneet pois jos olisitte tienneet, että juuri nyt Pirkko-Petteri Ei saa mehujäätä? Ja miksi ihmeessä käytte usein ABC:llä syömässä???

Siis ihan puhdas totuushan on se, että jos aina ihmiset vaatisivat jotain tiettyä jostain tietystä syystä niin äkkiä se on suurempi lumipallo mikä sieltä niskaan tulee. Enkä nyt puhu vain tästä jäätelöstä vaan tilanteesta kokonaisuudessaan. Jos aina olisi joku asiakas rääpimässä suutaan jonkun tuotteen vuoksi mistä on jo tarjottu toinen mahdollinen (ja tässä tapauksessa kolmaskin), niin kyllä se äkkiä kasvaa suuremmaksi kuin "pariksi tuutiksi" ;)

Noh, tässä oli kuitenkin kyse jonkin sortin ravintolasta ja erikoisruokavaliosta.
Normaaleissa ravintoloissa erikoisruokavaliot pyritään huomiomaan niin hyvin kuin mahdollista.
Eikä siis siitä, että huvikseen vaan vaadittiin jotain koska tarjolla oleva ei kelvannut.

Oikeassa elämässä asiakas ja henkilökunta olisivat fiksusti selvittäneet asian ja päätyneet molempia tyydyttävään ratkaisuun.

Kuvitteellinen tilanne: olette Hesellä syömässä. Tilaat kasvissyöjänä kasvishampurilaisen, maksat sen ja menet pöytään odottamaan. Vähän ajan päästä tarjoilija tuo tavallisen kerroshampurilaisen ja toteaa kasvishampurilaisten olevan loppu. Mitä teet?

Ilmeisesti suurin osa tässä ketjussa kävelisi tyytyväisenä syömättä ulos.

[QUOTE="iiris";23358342]:D
olisitteko sitten lähteneet pois jos olisitte tienneet, että juuri nyt Pirkko-Petteri Ei saa mehujäätä? Ja miksi ihmeessä käytte usein ABC:llä syömässä???[/QUOTE]

Olisin kysynyt lapsilta että haluavatko he mennä syömään vaikkeivat saakaan mehujäätä vai mennäänkö vaikka Heselle hampurilaiselle ja pehmikselle. Miksi käymme usein siellä tai kävimme. Lapset tykkäävät siitä leikkipaikasta ja seuraava leikkipaikallinen ruokapaikka on noin 20 km päässä. Itse saan syödä rauhassa, lapset syövät ruokansa ja leikkivät, kunnes on aika hakea ne mehujäät. Ja tykkään ennemmin tarjota lapsille lihapullia ja muusia ja hyvän valikoiman salaatteja kuin hampurilaisaterioita. Käymme ulkona syömässä usein näin kerhopäivinä, kun tullaan kerhoilemasta, on jo kova nälkä ja kotona ei välttämättä mitään lämmitettävää, varsinkaan näin maanantaisin. Välillä käydään useasti, välillä on montakin viikkoa väliä.

[QUOTE="vieras";23356135]Eli ABC saa mainostaa lapsille kahta jälkiruokaa: mehujäätä ja jäätelöpuikkoa, mutta löytyä ei tarvi kuin toinen. Asiakas yleensä ostopäätöstä tehdessään huomioi myös tällaiset seikat, me emme olisi sinne menneet edes syömään jos olisin tiennyt että tytöille käyvä mehujää ei ole saatavilla ja tilalle ei saa edes vastaavaa/korvaavaa tuotetta, joka heille kävisi. Kyllä te huonon palvelun itsellenne hyväksytte![/QUOTE]

tässä tilanteessa oikea toimimistapa on se,että mikäli mehujäät on päässeet ravintolapuolelta loppumaan niitä käydään sitten hakemaan kaupanpuolelta ja ne kiltisti sisäisellä siirrolla siirretään ravintolalle jolloin lapsi saa sen minkä kuuluu. juurikin allergistentakia on kaksi jälkkärivaihtoehtoa:mehujää ja tavallinen eskimopuikko.

jäätelön loppuminen on ravintolan moka ja sitä pitää osata tilata lisää ennenkun se loppuu. kaikilla paikoilla on pakastimet johon niitä tilataan keranviikossa,tai niin pitäisi toimia että varastossa on sopiva määrä aina.

asiakkaalle pitää antaa mitä hintaan kuuluu ja sitä asiakas saa myös vaatia. jos päällikkö oli epäystävällinen niin laittaisin palautetta menemään heti. jos myyjiltäkin vaaditaan hyvää asiakaspalvelua niin pitää sitä saada päälliköltäkin. valitettavasti tuntuu löytyvän epäpätevää henkilökuntaa edelleen vaikka aina nakutetaan työntekijöille miten toimia.

tässä tilanteessa oikea toimimistapa on se,että mikäli mehujäät on päässeet ravintolapuolelta loppumaan niitä käydään sitten hakemaan kaupanpuolelta ja ne kiltisti sisäisellä siirrolla siirretään ravintolalle jolloin lapsi saa sen minkä kuuluu. juurikin allergistentakia on kaksi jälkkärivaihtoehtoa:mehujää ja tavallinen eskimopuikko.

jäätelön loppuminen on ravintolan moka ja sitä pitää osata tilata lisää ennenkun se loppuu. kaikilla paikoilla on pakastimet johon niitä tilataan keranviikossa,tai niin pitäisi toimia että varastossa on sopiva määrä aina.

asiakkaalle pitää antaa mitä hintaan kuuluu ja sitä asiakas saa myös vaatia. jos päällikkö oli epäystävällinen niin laittaisin palautetta menemään heti. jos myyjiltäkin vaaditaan hyvää asiakaspalvelua niin pitää sitä saada päälliköltäkin. valitettavasti tuntuu löytyvän epäpätevää henkilökuntaa edelleen vaikka aina nakutetaan työntekijöille miten toimia.

Tässä tapauksessa myös olisi varmasti niin toimittu, jos myymälässä olisi ollut mehujäitä. Tuskin siinä tapauksessa tämä kassa olisi pomoaan tarvinnut antamaan mieleipidettään toiminnasta ja asia olisi ollut kaikin puolin erittäin hyvä. Mutta kun siinä myymälässä oli vain tuutti jossa ei ollut suklaata ja kassalla ei sitten ilmeisesti ollut oikeutta sitä asiakkaalle antaa päikseen vaihtona. Hän tarvitsi esimiehen luvan siihen ja täytyy sanoa että ei ollut kovin kiva esimies... Kuten jo aikaisemmin sanoin, ei minulle tulisi mieleenkään kollata alaiseni katsomia pakastimia, että onko niissä mehujäitä vai ei, kun toinen ilmoittaa ettei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23358579:
No okei, okei jäädään siis taustalle hengailemaan :popcorn:

Sä myöhästyit nyt, porukka jo luovutti ja mäkin meen kohta koisimaan, huomenna pitää lähteä aamulla aikasin liikenteeseen.

Plääh, no kai se täytyy itsekkin kampeutua tuohon pienemälle sohvalle, perkuleen koiravanhus kun oli iskenyt pidätyskyvyn puute ja tietty keskelle meidän sänkyä, huomattiin vasta kun isäntä oli menossa koisimaan : /

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23358597:
Plääh, no kai se täytyy itsekkin kampeutua tuohon pienemälle sohvalle, perkuleen koiravanhus kun oli iskenyt pidätyskyvyn puute ja tietty keskelle meidän sänkyä, huomattiin vasta kun isäntä oli menossa koisimaan : /

*tykkää

No et kyllä varmalla tykkäis jos rottis kävis heittämässä vedet sun sänkyys, sitä ei nimittäin ollut ihan vähää. Oli oikein ensin rouhinut päiväpeitonkin pois ja tehnyt meidän peitoista ihan pesän itselleen (vanhuuden hullutuksia nämäkin) ja siinä sitten ilmeisesti köllinyt ja oho :)

Mä oon kerran tavannut rottiksen, se sano mulle grrrgrrrr mä että en mä oo mitään pahaa tehnyt, istun ku hiiri tässä tuolilla, grrrrrgrrrrrr grrrrrrrgrrrgrrrrr Omistaja; Se haluaa että rapsutat sitä :) Juu kyllä kyllä kyllä rapsutan, raaaps raaaps (jos juoksen lujaa ovelle, saako se mut kii?)

Kyllä ravintolan periaatteessa pitää antaa jokin korvaava tuote loppuneen tilalle. Tapauksessa olisin itse toiminut siten, että olisin ensin neuvotellut myyjän/ myyjän esimiehen kanssa siitä, mitä saa loppuneen mehujään tilalle. Ja vasta neuvoteltuani asian valmiiksi lähtenyt noutamaan korvaavaa tuotetta, jos näin olisi ohjeistettu toimimaan.

[QUOTE="vieras";23358642]Mä oon kerran tavannut rottiksen, se sano mulle grrrgrrrr mä että en mä oo mitään pahaa tehnyt, istun ku hiiri tässä tuolilla, grrrrrgrrrrrr grrrrrrrgrrrgrrrrr Omistaja; Se haluaa että rapsutat sitä :) Juu kyllä kyllä kyllä rapsutan, raaaps raaaps (jos juoksen lujaa ovelle, saako se mut kii?)[/QUOTE]

No tämä ei ole semmoinen versio. Eikä sen puoleen meillä ei olla koskaan oltu niillä linjoilla, että pärräävä koira vaan juttelee tai tykkää kun sitä rapsutellaan, se on kyllä dominointia ja sen kun porukka ymmärtäis ei tarvitsisi niinkään usein ihmetellä, että kuinka se nyt noin puri, ei se koskaaan ennen :)

Mutta tämä meidän on aikas lapatossu ja ikääkin jo reilut 12v.

[QUOTE="ABC";23358677]Kyllä ravintolan periaatteessa pitää antaa jokin korvaava tuote loppuneen tilalle. Tapauksessa olisin itse toiminut siten, että olisin ensin neuvotellut myyjän/ myyjän esimiehen kanssa siitä, mitä saa loppuneen mehujään tilalle. Ja vasta neuvoteltuani asian valmiiksi lähtenyt noutamaan korvaavaa tuotetta, jos näin olisi ohjeistettu toimimaan.[/QUOTE]

No eipä siinä nyt neuvotella, kun ainut tuote joka käy on lakutuutti, neuvottelut alettiin sitten vasta kun esimies saapui paikalle ja hän neuvotteli niinkuin neuvotteli, ja menetti asiakkaan. Jos siellä olisi ollut joku sellainen tuote, joka hinnaltaan olisi ollut samanarvoinen kuin tämä alkuperäinen tuote, olisin sen ottanut ja esimiestä ei olisi koskaan tarvittu ja me mentäisiin taas ensi maanantaina sinne hyvillä mielin syömään.

[QUOTE="vieras";23358698]No eipä siinä nyt neuvotella, kun ainut tuote joka käy on lakutuutti, neuvottelut alettiin sitten vasta kun esimies saapui paikalle ja hän neuvotteli niinkuin neuvotteli, ja menetti asiakkaan. Jos siellä olisi ollut joku sellainen tuote, joka hinnaltaan olisi ollut samanarvoinen kuin tämä alkuperäinen tuote, olisin sen ottanut ja esimiestä ei olisi koskaan tarvittu ja me mentäisiin taas ensi maanantaina sinne hyvillä mielin syömään.[/QUOTE]

Ihan sama, oliko lakutuutit ainoat passelit jäätelöt. Ensin neuvotellaan, vastaanotetaan henkilökunnan ohjeet ja sitten toimitaan. Ei käytetä omankäden oikeutta. Niinhän asia on muillakin elämän osa-alueilla; molempia tyydyttävästä sopimuksesta ongelmatilanteessa neuvotellaan, eikä kummallakaan osapuolella ole oikeutta tuosta vaan ratkaista tilannetta yksin parhaaksi katsomallaan tavalla.

Olishan ne voineet tarjota siihen jotain muuta kuin jäätelöä. Tyyliin limsaa, karkkia tai jotain vastaavaa. Tai vaikka jonkun muun hyvityksen.

Silti koskaan ei mennä itse ryysimään pitkin poikin ja kahmimaan tavaroita. Vaan kuten sanottu KYSYTÄÄN että mitä muuta olisi mahdollista saada, koska molemmat lapsemme ovat allergisia suklaalle. Vai olisiko ollut paikallaan jokin hyvitys hinnasta tai vastaavaa. Aivan varmasti olisitte päässeet sopuun kunhan olisit malttanut hoitaa homman asiallisesti.

Voi älyhoi älä jätä näitä suurinta osaa vastaajista - huomaa, ettei ole/olisi asiaa aspahommiin kyllä laisinkaan, mutta silti niitä liian usein vaan tapaa. Tämän vuoksi se koulutus on tärkeää (myös niille tarjoilijoille - vinkvink aiempaan keskusteluun ettei tarjoilijat tarvitse koulutusta).
Ehdottomasti itse kysyisin nätisti mikä onglemana, pahoittelisin loppunutta tilaukseen kuuluvaa jäätelöä (jonka puuttumisesta ei ole kerrottu tilausta tehtäessä/maksettaessa) ja antaisin asiakkaan VALITA mitä haluaa tilalle.

On sitä kaikenmualiman pölvästejä nähtävästi olemassa, jotka tulevat heti haukkumaan haahkoina vaikkei ole mittään käsitystä mistään. Ette voi ehkä ymmärtää, että lapsille juurikin se jälkkäri on tärkeä osa ruokaa. Ja kun on erityisruokavaliosta kyse niin ravintolan täytyy sitä noudattaa.

Hupsii johan se lähti ennen aikojaan matkaan..

Ja ihan sama kuuluko se kauppa ketjuun vai ei (apsiin kuuluu), niin ystävällinen aspa ja asiantunteva pomo vaikka hakee sen oikean jäätelön (ja virman piikkiin) sieltä naapurikaupasta.
Kyllä se vaan niin on, että huono sana leviää hyvin kauas ja maksaa paljon enemmän kuin jotkut lakutuutit (vaikka niitä vaatisi joka kymmenes. Paikan tappio, jos ei osaa tehdä tilauksia oikein). Myös jos he olisivat antaneet nätisti korvaavan tuotteen, olisi ollut mahdollista saada hyvää mainosta.

Sama koskee kyllä kauppoja, että jos luvataan tarjouksessa tuotetta tietyllä aikavälillä, niin se tuote tulee saada tai sen loppuessa tarjousaikana korvaava tuote samaan hintaan. Nykyisin monissa mainoksissa kyllä näkee, että 'tarjous voimassa tietyn ajan tai niin kauan kuin tuotteita riittää'. Tällöin ei oikeutta vaatia korvaavaa tuotetta.

Viimeksi muokattu:
En kommentoi itse tilannetta, mutta ap:n tapaa kommentoida: vähän väliä ap motkottaa muille sisälukutaidon puutteesta hyvin epäystävälliseen sävyyn. Olisikohan kannattanut kirjoittaa ketjun aloitus jo niin selvästi, että lukijat olisivat kerralla ymmärtäneet? Ap:n kommentit osoittavat varsin hyvää kirjoitustaitoa, joten miksi aloitusteksti on niin sekava?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23358597:

Niin sitä pittää, koirahan ei osaa nukkua muualla kuin mihin se menee köllöttään, toivon sydämeni pohjasta että teille ei lapsia tule kun hurtta kiilaa oman hyvinvoinnin edelle :x

[QUOTE="ABC";23358754]Ihan sama, oliko lakutuutit ainoat passelit jäätelöt. Ensin neuvotellaan, vastaanotetaan henkilökunnan ohjeet ja sitten toimitaan. Ei käytetä omankäden oikeutta. Niinhän asia on muillakin elämän osa-alueilla; molempia tyydyttävästä sopimuksesta ongelmatilanteessa neuvotellaan, eikä kummallakaan osapuolella ole oikeutta tuosta vaan ratkaista tilannetta yksin parhaaksi katsomallaan tavalla.[/QUOTE]

No eikö se kerro jo että he ovat halukkaita antamaan toisen jäätelön, kun he toivat soijajäätelön? Syy miksi minä menin itse hakemaan sen jäätelön, oli se että ihmisiä alko olemaan suht pitkässä jonossa siinä kassalla, kun kassa oli jo kertaalleen käynyt siellä myymälän puolella. Että ei tämä kohta ollut kenellekään mikään ongelma. Vaan ongelma oli se että ainut korvaava jäätelö oli kalleempi kuin alkuperäinen, jolloin tarvittiin esimiehen apua. Se oli sillähetkellä molempia tyydyttävä ratkaisu ja kassa meni jatkamaan hommiaan ja minä lähdin sinne myymälään etsimään sopivaa jäätelöä. Ongelmat alkoi vasta siinä vaiheessa, kun esimies astui näyttämölle.

Yhteistyössä