ABC liikennemyymälä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kävinlasten kanssa päivällä syömässä kyseisessä paikassa. Yhteensä ruokamme maksoi noin 25e, minä ja 2 lasta. Yllättäen? heidän mehujäänsä oli pakastimesta loppu, joita he lapsille antavat jälkkäriksi. Sanoin asiasta myyjälle ja hän ilmotti hetken kuluttua, että sori ei oo lisää, eikä teille käy nuo jäätelöpuikot. No valitettavasti ei. Syytä hän ei kysynyt.

Sanoin että haen itse oikeanlaiset jäätelöt, kun palasi soijajäätelön kera. Hain kaksi peruslakutuuttia myymälän puolelta, oli tosi vähissä jäätelöt. Kassa sitten tuumasi että hän kysyy pomolta kuinka toimia.

Pomo hetken kuluttua tuli kassalle, erittäin epäystävällisesti kysyi että teillä oli jotain ongelmaa, tyhmänä vastasin että ei toki, myyjä lähti kysymään jotain pomoltaan. No pomo siihen että niin oli kyse jälkiruoista, että teillekö ei nuo puikot käy, sanoin ettei, lapset eivät syö suklaata. No tuossa on kaakaota? Juu kaakaota suklaan tilalle?

Pomo siitä teki saman pakastinkierroksen kuin myyjä aikasemmin, palasi ja sanoi ettei mehujäitä ole. Vastasin että myyjä kyllä kävi jo katsomassa. No pomo hyvin tuskallisena katteli lakutuuttien päälle ja rahasti minulta sitten toisen tuutin, kiltisti maksoin. Sanoin kyllä että usein täällä syömässä käydään, mutta tuskin vastaisuudessa...

Mitä sinä olisit tuumannut/tehnyt vastaavassa tilanteessa?

En mä ainakaan olisi kehdannut mennä hakemaan kaupasta paljon kalliimpaa tuotetta tilalle. Jos ei ne kelpaa mitä on tarjolla niin sit ollaan ilman. Kohtahan siellä olis joka mamma kakemassa nico-jessicalleen juuri sitä jätskäiä kaupan puoellta, mistä mun oma kultamussukkain tykkää. Kun me käydään täällä niin usein.

En mä ainakaan olisi kehdannut mennä hakemaan kaupasta paljon kalliimpaa tuotetta tilalle. Jos ei ne kelpaa mitä on tarjolla niin sit ollaan ilman. Kohtahan siellä olis joka mamma kakemassa nico-jessicalleen juuri sitä jätskäiä kaupan puoellta, mistä mun oma kultamussukkain tykkää. Kun me käydään täällä niin usein.

Et nyt päässyt jutun ytimeen, Nico-Jessica ei voi syödä suklaata, se oli ainut jäätelö mikä oli tarjolla.

[QUOTE="vieras";23355549]Et nyt päässyt jutun ytimeen, Nico-Jessica ei voi syödä suklaata, se oli ainut jäätelö mikä oli tarjolla.[/QUOTE]

Ongelmahan on Nico-Jessican eikä ABC:n, jos ei voi syödä sitä, mitä on tarjolla.

No en olisi kyllä yhden jäätelöpuikon tähden viitsinyt tuollaista tehdä. Joskus nyt vain tavara loppuu ja tilalle laitetaan jotain muuta, ja jos se ei kelpaa, niin sitten ollaan ilman tai ostetaan itse tilalle jotain muuta.

Olisin varmaan itsekin tuona "pomona" ollut vähän vittuuntunut, jos joku omatoimisesti rynnii kaupan puolelta hakemaan kalliimpia tuotteita ja olettaa saavansa ne samaan hintaan. Ihan sama kun joku ruokailija hakisi sieltä vaikka limupullon, kun ei oikein tuo ruokajuomana ollut maito maistunut ja mehu oli loppu.

Olisin jättänyt jälkiruuan välistä. Ostanut itse lapsille jotain. Ilman showta. Ymmärrän jos on allergiasta kyse, ettei voi syödä tiettyjä tuotteita.

Meidän muksutkin kerran olisivat halunneet juuri mehujäät, jotka olivat altaasta loppu. Ratkaisu oli yksinkertainen. Joko eskimotikku tai sitten ei oteta mitään.

Empä osaa sitä ABC:n vikana pitää jos mehujäät ovat päässeet loppumaan. Vaihtoehto oli kuitenkin. Eriasia jos jäätelöä ei olisi ollut ollenkaan.

Olisi paikallaan antaa niille lapsille tukkapöllöä kun vinkuu ilmaisesta jäätelöstä ja ei syö sitä mitä niille annetaan, voi olla tulevaisuudessa parempi että kokkailette kotona niitä lakutötteröitä ettekä mene enää sinne aiheuttamaan häslinkiä.

Uskomaton sisälukutaito teillä täällä palstalla tsoiaan on! Lapset varmasti olisivat riemusta kiljuen suklaajäätelöt syöneet, jos minä olisin antanut ja mikä vielä mahtavempaa, saaneet kaakaota. Ei ne tuutit nyt niin kalliita olleet, 85 senttiä.

Itse olen henkilöstöravintolassa töissä ja kyllä meille löytyy myös jälkiruoka kaikille allergisille, ja ellei löydy puikkoa, minkä muut saa, niin kyllä hänelle sitten annetaan ilmaiseksi se tuutti, ilman että pomoa juoksetetaan sitä ihailemaan. Enkä minä esimiehenä juokse alaisteni perässä pakastimelta pakastimelle, uskon kyllä jos sali ilmoittaa että se ja se on loppu, mitä tilalle. Mutta ilmeisesti se sitten on aivan yleistä näissä ketjuissa, kun se mukisematta niellään, ettei tilalle saa toista tuotetta, jos tuote on loppu, joka asiakkaalle olisi käynyt ja monessa kohdassa mainostetaan jälkiruoaksi.

Joskus nyt vaan käy niin ikävästi, että tavara pääsee loppumaan. Jos ei tarjottu vaihtoehto kelpaa niin sitten pitää olla ilman. Ne tuutit ei kuulunu siihen vaihtoehtoon. Ihan turhaan nillität.

[QUOTE="vieras";23355656]Ongelmahan on Nico-Jessican eikä ABC:n, jos ei voi syödä sitä, mitä on tarjolla.[/QUOTE]

Eli ABC saa mainostaa lapsille kahta jälkiruokaa: mehujäätä ja jäätelöpuikkoa, mutta löytyä ei tarvi kuin toinen. Asiakas yleensä ostopäätöstä tehdessään huomioi myös tällaiset seikat, me emme olisi sinne menneet edes syömään jos olisin tiennyt että tytöille käyvä mehujää ei ole saatavilla ja tilalle ei saa edes vastaavaa/korvaavaa tuotetta, joka heille kävisi. Kyllä te huonon palvelun itsellenne hyväksytte!

Ihan turhaan syyttelet henkilökuntaa, tavaran loppuminen ei ole heidän syytään. Ja sitä jäätelöä ei niin vaan korvata jollain pingviinituutilla. Mä oisin maksattanu molemmat tuutit.

[QUOTE="vieras";23356135]Eli ABC saa mainostaa lapsille kahta jälkiruokaa: mehujäätä ja jäätelöpuikkoa, mutta löytyä ei tarvi kuin toinen. Asiakas yleensä ostopäätöstä tehdessään huomioi myös tällaiset seikat, me emme olisi sinne menneet edes syömään jos olisin tiennyt että tytöille käyvä mehujää ei ole saatavilla ja tilalle ei saa edes vastaavaa/korvaavaa tuotetta, joka heille kävisi. Kyllä te huonon palvelun itsellenne hyväksytte![/QUOTE]

Ethän edes hakenut sieltä kaupasta mitään mehujäätä siihen tilalle... Olisit nyt ottanut edes vastaavan tuotteen.

Ja suurin ongelma tuossa tapauksessa on se, että omatoimisesti lähdet rynnimään ja ottamaan mielivaltaisesti niitä jäätelöitä. Fiksu ihminen olisi ensin kysynyt henkilökunnalta, että voiko hakea kaupan puolelta jonkun jätskin. Tottakai henkilökuntaa alkaa ärsyttämään, kun joku emäntä tulee vouhottamaan miten sattuu ja luulee kysymättä voivansa noin vain viedä mitä haluaa.

Ihan uskomaton sisälukutaito todellakin!!! En voinut hakea mehujäätä tilalle, koska mehujäät oli loppu. Ainut tuote missä ei ollut suklaata oli lakutuutit. Ja ne lakutuutit kävin valitsemassa itse, koska myyjän toimesta tuli soijajäätelöä vaihtoehdoksi, sanoin myyjälle että käyn hakemassa itse, koska hän ei osannut oikeanlaisia tuoda. Ja minä en ole mitään rynninyt ja se ketä yhtään mikään ärsytti, oli esimies jonka myyjä haki paikalle kun hän ei tiennyt kuinka olisi toiminut. Myyjä oli erittäin hyvillään kun minä esimiehelle sanoin että hänen alaisensa oli jo pakastimet katsonut ja todennut ettei mehujäitä ole, kun hän oli pakastimet uudelleen mennyt kollaten.

En ole kieltäytynyt maksamasta, minulla oli lompsa kädessä, suurin ihmetyksen aihe tuli siitä että se esimies tosiaan halusi maksun, vaikka omalla toiminnallaan oli sen aiheuttanut, että asiakas ei voinut ottaa tuotetta joka siihen tarkoitukseen oli harkittu. Minä itse vastaavassa tehtävässä kyllä myönnän virheeni ja annan tuotteen joka käy asiakkaalle, vaikka se hivenen olisikin kalleempi. Mutta tiedänpä vastaisuudessa sanoa että sori, ei oo nyt justiin tuota tuotetta mitä mainostimme, maksa euro lisää tästä toisesta niin saat sen.

[QUOTE="Liisa";23356290]Ihan turhaan syyttelet henkilökuntaa, tavaran loppuminen ei ole heidän syytään. Ja sitä jäätelöä ei niin vaan korvata jollain pingviinituutilla. Mä oisin maksattanu molemmat tuutit.[/QUOTE]

Kenenkäs vika se on ellei tilaajan jos tuotteet loppuvat ennen seuraavan toimituksen tuloa??????

[QUOTE="vieras";23356956]Kenenkäs vika se on ellei tilaajan jos tuotteet loppuvat ennen seuraavan toimituksen tuloa??????[/QUOTE]

Ei ne kassatyypit ja myyjät niitä tuotteita tilaa.

Hetkinen, en ole koskaan kuullut, että joku olisi allerginen suklaalle? Toiseksi, kaikissa tuuteissa, joita minä olen nähnyt on suklaareunus...

Ja joskus tavara pääsee loppumaan, sille ei voi mitään. Et sinä silti yksinkertaisesti voi mennä kaupasta hakemaan sitä toista jätskiä ja odottaa, että saat sen ilmaiseksi. Niin ei vaan tehdä! Varsinainen aasiakas....

Son semmonen juttu, että ne tilaukset tulee automaattisesti. Esim. kun 10 jäätelöö on myyty lähtee koneelta siitä tieto etiäpäin ja seuraavaan mahdolliseen kuormaan niitä saadaan lisää.

[QUOTE="vieras";23356924]Ihan uskomaton sisälukutaito todellakin!!! En voinut hakea mehujäätä tilalle, koska mehujäät oli loppu. Ainut tuote missä ei ollut suklaata oli lakutuutit. Ja ne lakutuutit kävin valitsemassa itse, koska myyjän toimesta tuli soijajäätelöä vaihtoehdoksi, sanoin myyjälle että käyn hakemassa itse, koska hän ei osannut oikeanlaisia tuoda..[/QUOTE]

No oletko oikeasti sitä mieltä, että jos ravintolassa tilaat vaikkapa rapusalatiin ja se onkin loppu, niin voit marssia keittiöön ja vaatia itsellesi hummeri-annoksen samaan hintaan?

Yhteistyössä