Perussuomalaisten listoilla ennätysmäärä akateemisia ja yrittäjiä:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Persut on tohtoripuolue:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siltä todella tuntuu, kun tätä palstaa lukee. Jännittävää sinänsä, sillä en koskaan tosielämässä törmää näin laajaan sosioekonomiseen otantaan. Toki kaupassa jne. varmasti lyhyesti kohtaan taustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä, mutta henkilökohtaisessa elämässäni en, joten palstaa leimaavat rasisitiset ja muutenkin lyhytnäköisen moukkamaiset kommentit jaksavat hämmästyttää. Tällaisiako ihmiset ovat? Myönnän, elän norsunluutornissa: työskentelen pienessä melko suljetussa akateemisessa asiantuntijayhteisössä, ystäväni ovat järjestään tiedostavia koulutettuja ihmisiä, ja esim. Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi. Mutta oikeasti onhan se myönnettävä, että ilmeisesti heitä on PALJON olemassa ja kansa todella on noin äärimmäisen yksinkertaista näemmä.

Kannatan homojen avio- ja adoptio-oikeutta, tuen eläinsuojelutyötä, olen Amnestyn jäsen, palestiinalaisten "puolella", en hyväksy maahanmuuttajien väkivallantekoja sen enempää kuin valtaväestönkään, mutta en näe että rajat sulkemalla ratkaistaan maahanmuuttoasioita. En ymmärrä, miten hyvinvointivaltion (kyllä, mielestäni Suomi yhä sellainen on) asukas voi olla niin itsekäs, ettei myöntäisi senttiäkään esim. kehitysapuun.

Olenko kukkahattutäti vai elitisti pahimmasta päästä? Vai sekä että?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23296845:
Minä olen tiennyt tämän jo kauan. Olen töissä yliopistossa ja suurin osa työtovereistani aikoo äänestää persuja. Suurin osa meistä on akateemisesti koulutettuja.

Olen "haistellut" hiukan samaa ilmapiiriä omissa akateemisissa ympyröissäni. Tavallaan ihmetellytkin, mutta toisaalta ymmärrän, miksi.

[QUOTE="vieras";23298560]Kuinka montaa sotaa pakenevaa ihmistä Suomen pitäisi auttaa, vai eikö sillä ole ylärajaa?[/QUOTE]

Minä haluaisin kuulla montako prosenttia Suomen valtion budjetista (noin 50 miljardia) sotaa/työtä pakenevien jeesaamiseen on sopivaa käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298778:
Hyvä että sinulla kuitenkaan ei ole mitään stereotyyppisiä kuvia PerSuista :)

Ei minulla ole mitään humanisteja vastaan! Kavereissani on heitäkin!! Ei kovin montaa, mutta jokunen löytyy. Ja varsinkin jos et syleile maailmaa (tiedät mitä sillä tarkoitan) niin mehän tullaan hyvin juttuun!! Meillehän ei synny varmaan edes poliittista kaplakkaa keskenämme :D vaan rauhanomaisesti keskustelisimme asioista teekupposen äärellä.

Totuus on ettei sulla ole kavereita ollenkaan. Ainoa on se lähipubin keijo.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298936:
No näinpä tietysti.

Ihan jo vain senkin vuoksi että olen tyypillinen PerSu mutta toki minä muutenkin olen senverran ruma vittumainen vanha huuhkaja että miksipä kukaan mun kaveri haluais olla? En mä ainakaan olis itseni kaveri :(

Kerrankin puhut vähän mutta asiaa.

[QUOTE="vieras";23298912]Niin kuin mua kiinnostaisi..[/QUOTE]

No joo, en minäkään lesbo ole jos sitä tarkoitat. Mutta on mulla heterokamujakin ja joiden kanssa teen juonti tarkoittaa ihan sitä itteään eli TEEN JUOMISTA :D

Mutta okei, sä skippasit teekutsun ja enhän mä oikeastaan sua edes teelle kanssani kutsunut... sanoin vain että JOS niin tuskin riitelisimme :)

Siltä todella tuntuu, kun tätä palstaa lukee. Jännittävää sinänsä, sillä en koskaan tosielämässä törmää näin laajaan sosioekonomiseen otantaan. Toki kaupassa jne. varmasti lyhyesti kohtaan taustaltaan hyvin erilaisia ihmisiä, mutta henkilökohtaisessa elämässäni en, joten palstaa leimaavat rasisitiset ja muutenkin lyhytnäköisen moukkamaiset kommentit jaksavat hämmästyttää. Tällaisiako ihmiset ovat? Myönnän, elän norsunluutornissa: työskentelen pienessä melko suljetussa akateemisessa asiantuntijayhteisössä, ystäväni ovat järjestään tiedostavia koulutettuja ihmisiä, ja esim. Perussuomalaiset junttikommentteineen ovat meille lähinnä vitsi. Mutta oikeasti onhan se myönnettävä, että ilmeisesti heitä on PALJON olemassa ja kansa todella on noin äärimmäisen yksinkertaista näemmä.

Kannatan homojen avio- ja adoptio-oikeutta, tuen eläinsuojelutyötä, olen Amnestyn jäsen, palestiinalaisten "puolella", en hyväksy maahanmuuttajien väkivallantekoja sen enempää kuin valtaväestönkään, mutta en näe että rajat sulkemalla ratkaistaan maahanmuuttoasioita. En ymmärrä, miten hyvinvointivaltion (kyllä, mielestäni Suomi yhä sellainen on) asukas voi olla niin itsekäs, ettei myöntäisi senttiäkään esim. kehitysapuun.

Olenko kukkahattutäti vai elitisti pahimmasta päästä? Vai sekä että?

Olet hyödyllinen idiootti joka elää veronmaksajien piikkiin.:D

Niinpä. Tuo on kaikille ehdottelemassa jotain tapaamisia, säälittää välillä.

Mitä säälittävää siinä on jos ehdottelee (en ole täällä teistä kellekään kyllä ehdotellut) ja vaikka ihan tapaisikin ihmisiä niiden ehdotusten pohjalta?

Säälittävämpää minusta täällä netissä on istua ja virtuaalikavereita kalastella. Sosiaalinen ihminen tapaa ihmisiä myöskin livenä :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298383:
So?

Suomessa on tutkimuksen mukaan toimiva demokratia.
Onko tuo tutkimus erehtymätöntä jumalansanaa? Tietääkö se demokratiamme toimivuuden paremmin kuin Suomen kansalainen?

Onko Suomen demokratia RIITTÄVÄN toimiva!?

Potilaan sydänkin toimii niin kauan kunnes se pysähtyy. Sitten se vasta ei toimi. Mutta se saattoi toimia vuosia ennen pysähtymistään jo hirmuisen huonosti.

Ja Suomi on 30 parhaan joukossa maaiimassa? Ihan kivaa että olla Saudi-Arabian ja Pakistanin edellä :D Mikä oli paras taso? Tanska? Onko Tanska kuinka lähellä täydellistä ihannemallia, parhaalla mahdollisella tavalla toimivaa demokratiaa?

Jos tentin maksimipistemäärä on 100 ja minä saan 55 pistettä ollen porukan paras, niin minä olin paras vaikka tenttini meni melkolailla päin persettä. Läpi kuitenkin pääsin, hurraa!!!!

Joo, me pidetään kiinni PerSujen taikalääkkeistä ja lupauksista :)

Itse asiassa tuo kirjoitukseni oli ketjusta, jossa persukaverisi valittivat, että Suomessa ei ole demokratiasta tietoakaan, ja halusivat Suomeen Sveitsin mallin, koska siellä heidän mielestään demokratia toimii.

Kyllä, itse asiassa minä uskon, että tuon tutkimuksen käyttämät indikaattorit kertovat enemmän demokratian todellisesta tasosta kuin yksittäisen persun käsitys asiasta - persun näkökulma kun on väistämättä suppeampi kuin tällaisen laajan kansainvälisen vertailun.

Kiva, että sinä iloitset jo 55 pisteen suorituksesta ;) , mutta pettymykseksesi minun on kerrottava, että Suomen saama pistemäärä oli 87,7 sadasta mahdollisesta. :D

"The barometer uses 100 empirical indicators to measure how well a country complies with the three democratic principles of freedom, equality and control as well as the nine basic functions of democracy. The comparison of thirty established democracies between 1995 and 2005 has revealed that Denmark is leading the way, followed by Finland and Belgium. “In the comparison, the lowest quality is exhibited by the democracies in Poland, South Africa and Costa Rica,” says Marc Bühlmann from the University of Zurich. While Italy, as might be expected, finds itself towards the bottom end of the scale, it is surprising that Great Britain (26th) and France (27th) are also so far down the ranking. Equally surprising is the fact that Switzerland (14th) is only mediocre and lags behind 11th- placed Germany.

Denmark 88.3
Finland 87.7
Belgium 85.1
Iceland 83.5
Sweden 82.9
Norway 82.1
Canada 79.4
Netherlands 79.0
Luxembourg 75.2
USA 74.9
Germany 73.2
New Zealand 72.1
Slovenia 69.6
Switzerland 67.8
... "

Miksi ihmeessä kutsut minua joksikin aiti 44 v:ksi? Olen kyllä äiti, mutta olen vasta 32-v ja kirjoitin ekan kerran tähän keskusteluketjuun. Voit helposti tarkistaa sen ip-osoitteista, että olemme eri henkilöitä. Tätä ip-osoitettani ei muut käytä kuin minä.

No se on täällä kiusaamisen vakiomuoto että yritetään väittää että minä yksin täällä kirjoittelen mutta eri nikeillä samassa ketjussa (mikä on kiellettyäkin). Tosin ihmettelen kuka siitä kiusaantuu, en minä ainakaan. Ihan sama minulle mikä nikki mitäkin kirjoittaa kunhan kirjoittaa ASIAA!!!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23299027:
Mitä säälittävää siinä on jos ehdottelee (en ole täällä teistä kellekään kyllä ehdotellut) ja vaikka ihan tapaisikin ihmisiä niiden ehdotusten pohjalta?

Säälittävämpää minusta täällä netissä on istua ja virtuaalikavereita kalastella. Sosiaalinen ihminen tapaa ihmisiä myöskin livenä :)

Sä et tunne pienimpiäkään käytöstapoja, joten ei sua voi sosiaaliseksi sanoa. Tiesitkö että sosiaalisuus tarkottaa muuta kuin sitä että toitotat suureen ääneen törkyä leipälävestäsi ihmisten ilmoilla?

[QUOTE="vieras";23299055]Ei vai? Taatusti riideltäis. Mutta ei sitä pääse tapahtumaan, kun ei tavata.[/QUOTE]

Minä en tietenkään voi mitään luvata sinun puolestasi, jos olet aggressiivinen ihminen niin sinä kai sitten riitelisit.

Minä en riitelisi sinun kanssasi. Eri mieltä voisin olla mutta se ei ole minun käsitteistössäni vielä lähelläkään RIITAA!!

Ja mistäs tiedät vaikka tapaisimmekin? Kumpikaan ei voi olla varma jos vaikka joskus törmäämmekin tuolla kaupungilla :D Paras että pysyt kotona!

Yhteistyössä