Onko flunssa riittävä peruste saikulle? Mistä sitä haetaan, soitanko tervariin vai mitä?

  • Viestiketjun aloittaja flunssainen
  • Ensimmäinen viesti
flunssainen
Tässä on pari päivää ollut jo fiilis että taidan olla kipeäksi, ja töiden jälkeen iski kunnon yskä puuska, päänsärky ja niistääkin on tarvinnut monta paperia.

Olen nyt työharjoittelussa, enkä ole koskaan ollut "oikeiden töiden" tai harjoittelun aikana kipeä vaikka työeälmässä olen ollut jo yli 3 vuoden ajan, joten en tiedä miten toimia.

Miten haen saikkua?
 
voe
Tässä on pari päivää ollut jo fiilis että taidan olla kipeäksi, ja töiden jälkeen iski kunnon yskä puuska, päänsärky ja niistääkin on tarvinnut monta paperia.

Olen nyt työharjoittelussa, enkä ole koskaan ollut "oikeiden töiden" tai harjoittelun aikana kipeä vaikka työeälmässä olen ollut jo yli 3 vuoden ajan, joten en tiedä miten toimia.

Miten haen saikkua?
Menet lääkäriin.
 
aapeee
Kuume on mulla ainakin se syy jonka takia jäisin kotiin. Pelkkä flunssa voi kuitenkin kestää viikko tolkulla.
Ajattelin vielä mennä huomenna töihin, mutta uskon että tämä pahenee viikonlopun aikana ja jos vahat merkit sairastelustani pitävät paikkansa, niin parin päivän päästä mulla on kunnon kuume.

Mutta jos tarvitsen saikkua, haenko sitä terveydenhoitajalta vai lääkäriltä?

Mitä jos musta tuleekin kunnolla vuoteen oma enkä pääse näyttäytymään missään ja hakemaan sairastodistusta? riittääkö silloin puhelinsoitto ja sitten "terveempänä" käynti terkarilla?
 
Sairaslomaa ei voi pääsääntöisesti hakea takautuvasti, joten sinne lääkäriin on vaan raahauduttava. Terveydenhoitaja voi antaa todistuksen max 3 päivältä, kaikille työnantajille se ei riitä. Soita terveyskeskukseen, niin saat ajan lääkärille tai hoitajalle.
 
Onko sulla joku työterveyshoitaja työharjoittelun kautta?Sitä kautta voisit ainakin päästä nopeasti hoitajalle jos hoitsun kirjoittama todistus riittää.Jos taas tarvitset lääkärintodistuksen niin sitten haet sellaisen.Kysyt huomenna mistä yleensä moiset saikut haetaan ja toimit sen mukaan.Puhelinsoitto riittää joissakin paikoissa ja joissakin tarvitaan aina käynti nimetyllä lääkärillä tai hoitajalla.Jos huomenna pystyt töihin menemään niin kysy joltain siellä,miten on asiassa yleensä toimittu.Jos et mitään kunnollista tolkkua asiaan saa niin menet ihan teekoohon lääkärille ja hän kirjoittaa muutaman päivän saikun sulle.
 
123
Jos sulla on toiveita päästä joskus töihin tuohon harjoittelupaikkaan, vaikka kesätöihin, niin et hae pelkän flunssan takia saikkaria. Kyllä aikuinen ihminen kestää nuhan ja yskän. Jos sulla on OIKEESTI kuumetta niin vasta sitten haet saikkua. Muuten flunssan takia saikulla olo on vaan selkärangattoman laiskan työntekiän merkki.
 
"aapee"
Onko sulla joku työterveyshoitaja työharjoittelun kautta?Sitä kautta voisit ainakin päästä nopeasti hoitajalle jos hoitsun kirjoittama todistus riittää.
Mun täytyisi mennä koulunterkkarille, mutta koska hän on nyt pari viikkoa poissa, niin varmaan sitten ihan vaan tervariin täytyisi mennä. Täytyy vaan selvittää missä tervari on. :) muutin vuosi sitten tänne kaupunkiin mutta ei ole ollut sinne asiaa...
 
123
.Jos huomenna pystyt töihin menemään niin kysy joltain siellä,miten on asiassa yleensä toimittu.Jos et mitään kunnollista tolkkua asiaan saa niin menet ihan teekoohon lääkärille ja hän kirjoittaa muutaman päivän saikun sulle.
Tuo on kans ihan viiminen mitä kannattaa tehdä. Kysellä etukäteen, että kun mä tuun tossa viikonloppuna kipeeks.... Työnantaja ei kattele hyvällä jos jo muutaman päivän etukäteen valmistelet omaa saikkaria. Kuulostaa ihan suunnitellulta lintsukselta. Sitten kun olet jo kipeä, soitat aamulla työnantajalle ja selität että olet nyt niin kipeä että et pääse töihin ja vasta sitten kysyt miten hän haluaa tuon saikkutodistuksen hoidettavan.
 
Kyllä "pelkän" flunssankin takia voi olla työkyvytön, vaikkei olis kuumetta.
Jos olo on aivan kanttuvei, räkä valuu solkenaan ja ääni ei kulje, väsyttää niin ettei silmät pysy auki, olo on kertakaikkisen huono ja päässä ei liiku mikään muu kuin se räkä, on parempi jäädä kotiin.

Minkään pikkunuhan takia ei nyt tietenkään kotiin jäädä.
 
"aapee"
Jos sulla on toiveita päästä joskus töihin tuohon harjoittelupaikkaan, vaikka kesätöihin, niin et hae pelkän flunssan takia saikkaria. Kyllä aikuinen ihminen kestää nuhan ja yskän. Jos sulla on OIKEESTI kuumetta niin vasta sitten haet saikkua. Muuten flunssan takia saikulla olo on vaan selkärangattoman laiskan työntekiän merkki.
Ei mulla ole vielä kuumetta, mutta aloin vaan miettimään että miten pitäisi toimia.
 
plm
Mä en ylipäänsäkään ymmärrä tota kuume-vouhotusta. Tarviiko sitä edes toitottaa että hei mulla ei ole kuumetta, kuuleeko kaikki, ei kuumetta. Jos mä menen hakemaan sairauslomalappua (jota en tarvitse ensimmäiseen kolmeen päivään) musta näkee ihan päällepäin että olen sairas. Mun nuha ei ole mitään pikkuniiskutusta vaan räkä lentää ja silmät vuotaa. En todellakaan ole työkykyinen silloin vaikka kuume ei juuri nousekaan.
Kaikille kuume ei vaan nouse.
 
"tööt"
Tässä on pari päivää ollut jo fiilis että taidan olla kipeäksi, ja töiden jälkeen iski kunnon yskä puuska, päänsärky ja niistääkin on tarvinnut monta paperia.

Olen nyt työharjoittelussa, enkä ole koskaan ollut "oikeiden töiden" tai harjoittelun aikana kipeä vaikka työeälmässä olen ollut jo yli 3 vuoden ajan, joten en tiedä miten toimia.

Miten haen saikkua?
Soitat sille tervaajalle ja pyydät sutaisemaan kunnon kerroksen ja eikun röihin.
 

Yhteistyössä