G: Täydellinen nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helmi"

Vieras
Mikä on mielestäsi täydellisin nimi tytölle, entä pojalle?

Omat lempparit on tytölle Carmen ja pojalle Leevi.

Toisiksi parhaat on Ceela ja Veeti

Kolmantena Cia ja Oula.

Neljännet Carolina ja Miro.

Nimiä saa luetella niin paljon kuin haluaa, aina yksi ei ole ainoa vaihtoehto. Sitten voi luetella parhaat, toiset, kolmannet jne. niinkuin minä.

[QUOTE="vieras";23226208]Okei. Toivottavasti et saa ainakaan tyttöjä.[/QUOTE]

En tarkoita pahalla, asiahan ei oikeastaan muille kuulu, mutta kun kerran kysyt; Jos lapsesi sukunimi on ruotsinkielinen tai von tai af-alkuinen niin mikä ettei nuo ehdottamasi tyttöjen nimet. Muussa tapauksessa nimi kuulostaa enemmän tai vähemmän koomiselta, ihan esimerkkinä vain Carolina Möttönen. Poikien nimethän ovat ihan jees sukunimeen kuin sukunimeen. Itse olen Oona Ja Olli-linjalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Nimpä niin;23226262:
En tarkoita pahalla, asiahan ei oikeastaan muille kuulu, mutta kun kerran kysyt; Jos lapsesi sukunimi on ruotsinkielinen tai von tai af-alkuinen niin mikä ettei nuo ehdottamasi tyttöjen nimet. Muussa tapauksessa nimi kuulostaa enemmän tai vähemmän koomiselta, ihan esimerkkinä vain Carolina Möttönen. Poikien nimethän ovat ihan jees sukunimeen kuin sukunimeen. Itse olen Oona Ja Olli-linjalla..

Joo, tiedän nuo nen-loppuiset sukunimet, tosi haastavia. Mulla on ruotsinkielinen ja romanityylinen sukunimi tyyllin Lindeman tai Grönfors mutta miehellä on poikkeuksellisen helppo nen-loppuinen ja toimiva nimi joihin voi yhdistää Carolinankin kauniisti, ja se tässä oli vaikein soviteltava :) Ja täle Carolinalle muotoutuisi puhuttelunimeksi varmasti Karo.

Ei varmaan menis läpi mut: Villa ja Sametti, oikeasti, onhan ne materiaaleja mutta niminä olis kans kivoja. Oman tytön lapsille ajattelen sitten ehdottaa nuita nimiä, joskus 30:n vuoden päästä kun häellä on lapsia, sit mun lapsenlapset olis Villa ja Sametti. Taidetaan yrittää jos Villa menis vaikka läpi, jos ei mene niin Venla Aino Aliisa tytöstä tulee

Joo, tiedän nuo nen-loppuiset sukunimet, tosi haastavia. Mulla on ruotsinkielinen ja romanityylinen sukunimi tyyllin Lindeman tai Grönfors mutta miehellä on poikkeuksellisen helppo nen-loppuinen ja toimiva nimi joihin voi yhdistää Carolinankin kauniisti, ja se tässä oli vaikein soviteltava :) Ja täle Carolinalle muotoutuisi puhuttelunimeksi varmasti Karo.

eikun vauvantekoon tai odotuksen onnea jos pikkuinen on jo tulossa. Meillä on ollut onni saada sekä tyttö että poika, molemmilla on samalla kirjaimella alkavat perinnenimet. Kumppareihin onkin riittänyt sitten vain nimikirjaimet, kun ovat periytyneet sisarelta toiselle.

[QUOTE="Helmi";23226198]Mikä on mielestäsi täydellisin nimi tytölle, entä pojalle?

Omat lempparit on tytölle Carmen ja pojalle Leevi.

Toisiksi parhaat on Ceela ja Veeti

Kolmantena Cia ja Oula.

Neljännet Carolina ja Miro.

Nimiä saa luetella niin paljon kuin haluaa, aina yksi ei ole ainoa vaihtoehto. Sitten voi luetella parhaat, toiset, kolmannet jne. niinkuin minä.[/QUOTE]

Miten Cia ja Ceela on tarkoitus lausua? Sia ja seela vai kia ja keela?:) Miksei Carolinaa voisi kirjoittaa ihan Karoliinaksi ja Ceelaa Seelaksi? Carmen vielä puoltaa paikkaansa c:llä kirjoitettuna, mutta nuo muut...

[QUOTE="Silmu";23226422]Ei varmaan menis läpi mut: Villa ja Sametti, oikeasti, onhan ne materiaaleja mutta niminä olis kans kivoja. Oman tytön lapsille ajattelen sitten ehdottaa nuita nimiä, joskus 30:n vuoden päästä kun häellä on lapsia, sit mun lapsenlapset olis Villa ja Sametti. Taidetaan yrittää jos Villa menis vaikka läpi, jos ei mene niin Venla Aino Aliisa tytöstä tulee[/QUOTE]

Villaa on nimenä, joten sepä voi hyvinkin mennä läpi. On annettu myös viime vuosina.

Miten Cia ja Ceela on tarkoitus lausua? Sia ja seela vai kia ja keela?:) Miksei Carolinaa voisi kirjoittaa ihan Karoliinaksi ja Ceelaa Seelaksi? Carmen vielä puoltaa paikkaansa c:llä kirjoitettuna, mutta nuo muut...

Ne on tarkoitus lausua Kiia ja Seela :) Mä vaan tykkään C-kirjaimesta, enemmän kun tavallisesta, liekö vaan vähän "hienompi" :D Olen tykännyt aina C-kirjaimella kirjoitettavista nimistä, tuo Ceelakin tuntuu hienommalta kuin Seela :D

Suomen kielessä c ennen vokaalia lausutaan koona kuten karmen, kiia ja samalla logiikalla keela. Antamalla nimen Ceela saa lapsi aina selitellä miten lausutaan, ja aina huudetaan väärin vaikkapa nyt lääkärin vastaanotolle!. Sitten on näitä urpoja, jotka antavat nimeksi vaikkapa Mico, ja lausutaan kuulemma miso, kun luonnostaan olisi miko. Mielestäni nimen vähimmäisvaatimus on, että ulkopuolinen tietää yksiselitteisesti miten se lausutaan!