Saivatko koululaisenne katsoa eilen kungfupanda-elokuvan?

  • Viestiketjun aloittaja utelene
  • Ensimmäinen viesti
ei tod.
Ei.Meillä lapset meni sänkyyn kasilta.
Eikä olis saanut katsoa muutenkaan.
Meidän pojat katsoivat sen n. vuosi sitten ja pari viikkoa täällä leikittiin kung fu:ta ja jatkuvaa vääntöä.
Ei kiitos uudelleen =D
 
"vieras"
Eipä kiinnostanut yhtäkään noista katsoa, meiltä löytyy se DVD:ltä. Pienemmät eivät olisi saaneet valvoa loppuun saakka, ekaluokkalainen ei olisi vielä tekstitysten perässä pysynyt, kun ei ollut edes suomeksi puhuttu versio.
 
Huom harmaana
Ihanko aidosti annatte ekaluokkalaisen valvoa leffan takia 22.30 saakka kouluaamua edeltävänä iltana? Ei paljon järki päätä pakota. Miksei sitä voinut tallentaa, jos se oli pakko katsoa?
 
en ymmärtänyt
Minä katoin sitä mainosta, ja kun en ole kys. leffaa nähnyt, niin päättelin, että esitysajankohdasta päätellen se ei olekaan lastenelokuva. Ei puhettakaan, että lapset olisi sitä katsoneet, olivat jo untenmailla 20.30. (10, 7, ja 5v). Onko se siis oikeesti koko perheen ohjelma? Miksi se sitten näytettiin niin myöhään, sunnuntai-iltana?
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärtänyt;23136876:
Minä katoin sitä mainosta, ja kun en ole kys. leffaa nähnyt, niin päättelin, että esitysajankohdasta päätellen se ei olekaan lastenelokuva. Ei puhettakaan, että lapset olisi sitä katsoneet, olivat jo untenmailla 20.30. (10, 7, ja 5v). Onko se siis oikeesti koko perheen ohjelma? Miksi se sitten näytettiin niin myöhään, sunnuntai-iltana?
Jos se olisi ns. koko perheen leffa, se tulisi su päivällä ja olisi puhuttu suomeksi. Koska ei ollut, päättelin ettei se sovi pienille katsojille.
 
Huom harmaana
Se oli enkuksi, joten tuon ikäisille varmaan mukavampi katsoa jos olisi ollut suomeksi.
4,5-vuotiaalle sopiva elokuva, josta arvosteluissa sanotaan näin:

"Elokuvassa on keskeisessä osassa itämaisiin taistelulajeihin liittyvää väkivaltaa. Väkivaltaista lähikontaktia on luvassa, kun elokuva aloittaa mittavien toimintajaksojensa aikana tapahtuvien lyömisten, potkujen ja heittojen sarjan. Elokuvassa on muutamia synkempiä jaksoja, joihin yhdistyy raivokasta lyömistä ja potkimista, aivan nuorimpia saattavat nämä synkemmät jaksot pelottaa. "

Ei ehkä sitten kuitenkaan.
 
Khimaira
4,5-vuotiaalle sopiva elokuva, josta arvosteluissa sanotaan näin:

"Elokuvassa on keskeisessä osassa itämaisiin taistelulajeihin liittyvää väkivaltaa. Väkivaltaista lähikontaktia on luvassa, kun elokuva aloittaa mittavien toimintajaksojensa aikana tapahtuvien lyömisten, potkujen ja heittojen sarjan. Elokuvassa on muutamia synkempiä jaksoja, joihin yhdistyy raivokasta lyömistä ja potkimista, aivan nuorimpia saattavat nämä synkemmät jaksot pelottaa. "

Ei ehkä sitten kuitenkaan.
Oletko katsonut ko. leffan? Sitähän pääsee leffateatateriinkin katsomaan 5-v vanhemman kanssa.
Mun poika oli 4-v kun sai katsoa tuon leffan eikä todellakaan ollut liian pelottava. Missään nimessä ei ole sellainen leffa joka tulisi näyttää klo: 21.00.

Jokainen tietysti tuntee oman lapsensa ja näyttää kuvia sen mukaan - esim. K11 Spiderman oli parista kohdasta kammottava mun 11-v tytölle.
 
Khimaira
K7 ei ole ns. koko perheen leffa.
Ja järjen käyttö on sallittu noissa ikärajoissakin. Minusta pienen lapsen ei tarvitse katsoa väkivaltaelokuvia tai -sarjoja. Mutta olenkin nipo. Jotkut antavat 5-vuotiaansa katsoa viikonloppuaamun väkivaltaisia tekstitettyjä piirrettyjäkin. Minä en anna.
Mun lapset ( nuorin 5-v ) saavat katsoa Ben10, Turtles, Transformers, yms. Kuten edellä sanoin, jokainen lapsensa tuntien näyttää leffoja ja sarjoja. Näyttäähän moni lapsilleen salattuja elämiäkin, mutta siinä ei olekaan mitään pahaa?
 
se on K7.
Niin siis tuo k7 tarkoittaa että aikuisen seurassa k5. Meidän poika tykkää tosi paljon kungfu pandasta ja kun näki mainoksen kysyi heti saako katsoa sen. Mä sit sanoin että voit katsoa sen koska tahansa muulloinkin kun otat vaan dvd-hyllystä sen ja toiseksi toi versio ei oo puhuttu suomeksi. Ja tyytyi kyllä tuohon perusteluun ihan täysin. Ei meillä lapset katso enää lasten ohjelmien jälkeen mitään, paitsi nyt 5-vuotias tykästynyt putouksen sketsihahmoihin, keksijätehtaaseen ja master chefiin :D
 
Huom harmaana
Mun lapset ( nuorin 5-v ) saavat katsoa Ben10, Turtles, Transformers, yms. Kuten edellä sanoin, jokainen lapsensa tuntien näyttää leffoja ja sarjoja. Näyttäähän moni lapsilleen salattuja elämiäkin, mutta siinä ei olekaan mitään pahaa?
Minulla on sellainen linja, että jos ohjelma on tekstitetty eikä dubattu, siihen on syy. Eli ei alle kouluikäisille. Miksi 5 v saisi katsoa jotain Transformersia, sitä en ymmärrä ollenkaan.
Ja sama linja pätee kyllä salkkareihinkin.
 

Yhteistyössä