Enkelinäky/ Mitä ihmettä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
ennustuksissa on se kiva puoli että kun ne tarpeeksi ympäripyöreinä tehdään ja ne sitten käännetään sen kymmenen kertaa kieleltä kielelle, ennenkuin kirjoitetaan, kulkevat suusta suuhun monen sukupolven ajan, alkaa se asia olemaan suht tarkka ja selvä. voisihan sitä tietenkin keski-ajalla kääntämistyönsä tehneet papit / munkit laskea yhtälöön mukaan, mutta se on sopivampaa että ei nyt mietitä kaikkia välissä tapahtuneita asioita, kuulostaa paljon hienommalta se että jonkun ympäripyöreä sanonta joko 500 tai 2000 vuoden takaa onkin nyt todella "tarkasti" tullut toteen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030120:
Päinvastoin, USA on jo nyt (Obaman aikana) tehnyt kansainvälisessä politiikassa liikkuja jotka ovat Israelvastaisempia kuin mitä vähän aikaa sitten olisi voinut USA:ssa kuvitellakaan tehtävän. Seuraa politiikkaa edes, jos et Raamattua lue!

On tyypillistä että kun argumentit loppuvat, niin silloin vähätellään, pilkataan ja sitten toivotetaan hyvät yöt.

Mutta tiedät itsekin että tuo minun mainitsemani YKSI TOTEUTUNUT ENNUSTUS tuli sinulle yllättäen iskuna nurkan takaa!! Et ollut osannut edes varautua tuon tasoiseen toteutuneeseen ennustukseen!! Odotit jotain toteutunutta "ennustusta" tyyliin "maailmassa on rankkasateita ja tulvia" :D

Mitä sinä teet luettelolla kymmenistä toteutuneista ennustuksista kun pasmasi sekosivat jo yhdestä toteutuneesta :LOL:
No laita niitä lisää, uteliaisuus heräsi :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030129:
Kiitti shokeeravasta vinkistäsi.

Ja mä annan sulle vinkin: Mistä ne jo tuhansia vuosia sitten tiesivät kirjoittaa Raamattuun ennustuksen joka toteutuakseen tarvitsee nimenomaan Hitlerin Adolfin apua? Kuten joku sanoi, juutalaisvainoja on ollut aina. Ja sekin muuten ennustetaan Raamatussa.

Ja asia, joka on ollut aina, ei voi olla ennustus. Älä nyt ole hölmö.
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030124:
mitähän nuo nokiamissiolaiset tykkäis kun menis niitten kokukseen kyseenalaistamaan uskonasioita. väitän että tulis ihan perinteisesti ja vanhanaikasesti turpaan :D
Mä en usko että saat turpaan mutta kokeile. Tai käy jossain tavan helluntaiseurakunnassa, yhtä karismaattista sakkia on sielläkin.

Minä kävin 1991 eroamassa kirkosta ja jankkasin kirkkoherran kanssa uskonasioista oikein kunnolla ja sepäs oikein nautti kun sai kanssani vääntää sanan säilää! No, minä en kyllä Jumalaa silloinkaan asettanut kyseenalaiseksi, mutta kirkon rusikoin ja papit oikein viimeisen päälle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030129:
Kiitti shokeeravasta vinkistäsi.

Ja mä annan sulle vinkin: Mistä ne jo tuhansia vuosia sitten tiesivät kirjoittaa Raamattuun ennustuksen joka toteutuakseen tarvitsee nimenomaan Hitlerin Adolfin apua? Kuten joku sanoi, juutalaisvainoja on ollut aina. Ja sekin muuten ennustetaan Raamatussa.
niin no ei se yllättäin syntynyt, sille liikehdinnälle takaisin sille suunnalle oli syy. sanoit, että se tapahtui yllättäin.

edelleen, kuka raamattua kirjoitettaessa ei olisi pystynyt päättelemään, että juutalaisia vainotaan ja tullaan vainoamaan. onko se sun mielestä jokin toteutunut ennustus :) hirmu taitavasti ennustettu eiks vaan.

sellaista, että olen muistavinani, että osa israelilaisista ei edes pitä israelin nykyistä valtiota sinä ennustettuna maana vaan eikös sen valtion ennustettu syntyvän silloin kun se messias jälleen saapuu :D

mites, oisko se siis jo saapunut vai ei, valtio kun kuitenkin on pydessä jo ollut vuosikymmeniä.

uskotko sä siis ihan oikeasti raamattuun, jos niin tää keskustelu on ihan turhaa.
 
Viimeksi muokattu:
ennustuksissa on se kiva puoli että kun ne tarpeeksi ympäripyöreinä tehdään ja ne sitten käännetään sen kymmenen kertaa kieleltä kielelle, ennenkuin kirjoitetaan, kulkevat suusta suuhun monen sukupolven ajan, alkaa se asia olemaan suht tarkka ja selvä. voisihan sitä tietenkin keski-ajalla kääntämistyönsä tehneet papit / munkit laskea yhtälöön mukaan, mutta se on sopivampaa että ei nyt mietitä kaikkia välissä tapahtuneita asioita, kuulostaa paljon hienommalta se että jonkun ympäripyöreä sanonta joko 500 tai 2000 vuoden takaa onkin nyt todella "tarkasti" tullut toteen.
tulee mieleen semmonen leikki nimeltä rikkinäinen puhelin. toimii niin että aloittaja kertoo pienen jutun joka kierrätetään osallistujien kautta, mitä enemmän porukkaa sen enemmän juttu muuttuu. muuttuu kyllä pienelläkin porukalla.
 
äiti 44 v
Ehkä tuo joskus palstalla selvitetään - eka kerta kun osallistun uskis-ketjuihin, mut on mielenkiintoisia kyllä, tämänpäiväiset.
Palaa asiaan myöhemmin kun näät minut täällä, saan ensviikonloppuna kysyttyä tuon kun vietän lauantaipäivän kyseisen henkilön seurassa jolta tuon tiedon saan! Eli tule kysymään minulta mitä vastasi, muistan varmasti kysyä asiasta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030140:
Mä en usko että saat turpaan mutta kokeile. Tai käy jossain tavan helluntaiseurakunnassa, yhtä karismaattista sakkia on sielläkin.

Minä kävin 1991 eroamassa kirkosta ja jankkasin kirkkoherran kanssa uskonasioista oikein kunnolla ja sepäs oikein nautti kun sai kanssani vääntää sanan säilää! No, minä en kyllä Jumalaa silloinkaan asettanut kyseenalaiseksi, mutta kirkon rusikoin ja papit oikein viimeisen päälle :D
mä olen papin kanssa väitellyt joskus jopa kännissä, molemmat. papilta kyllä lähti jutut lapasesta ja joutu selittelemään myöhemmin :D
 
ooksä muuten äiti 44 koskaan ikinä missään asiassa pystynyt oppimaan jonkun toisen kertomasta/ajatuksista/kirjoituksista?

sulla on todella ykstotiset jutut ja mä oon välillä ajatellut, että sä olet oikeasti ihan erilainen ja vaan huviksesi esität tollaista urpoa, sanon tän siis ihan lempeästi. vai ooksä oikeesti tollanen?
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030134]Kyllä, ihan varmasti tuli ISKUNA nurkan takaa =) Niin kovana, että toipumiseen mennee vuosia, jos ei jopa vuosikymmeniä. Ja luonnonkatastrofejahan sinä jo aikaisemmin tarjosit toteutuneiden listalle, eli tuskimpa niitä enää kukaan toistona odotti.

Onko nämä "lentskarit" se toinen esimerkkisi toteutuneista ennustuksista? Vai haluatko vielä vaihtaa vastausta? Esim "pöydällä puhuviin kuviin"?[/QUOTE]

Kuinka sä voit kuvitella, että minusta antaa typeän kuvan se, että SINÄ heittäydyt idiootiksi?
 
äiti 44 v
ennustuksissa on se kiva puoli että kun ne tarpeeksi ympäripyöreinä tehdään ja ne sitten käännetään sen kymmenen kertaa kieleltä kielelle, ennenkuin kirjoitetaan, kulkevat suusta suuhun monen sukupolven ajan, alkaa se asia olemaan suht tarkka ja selvä. voisihan sitä tietenkin keski-ajalla kääntämistyönsä tehneet papit / munkit laskea yhtälöön mukaan, mutta se on sopivampaa että ei nyt mietitä kaikkia välissä tapahtuneita asioita, kuulostaa paljon hienommalta se että jonkun ympäripyöreä sanonta joko 500 tai 2000 vuoden takaa onkin nyt todella "tarkasti" tullut toteen.
Onko sinulla mitään omakohtaista ja todennettua näyttöä, että käännöstyö on ollut tuollaista hutilointia juuri noilta tietyin kohdin tai ylipäätänsä?

Ei se vielä paljon vaadi eikä paljon paina, että toistaa täällä ulkoa opittua vastapropagandaa!

Oletko itse edes Raamattua lukenut? Vai muiden lukemisten pohjaltako kommentoit, mitä siellä lukee?
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030153]Saisiko lisää niitä toteutuneita ennustuksia?[/QUOTE]

Ahdistaako sinua?

Opi yksi asia: Minua ei teinivittuilut liikuta, näen kyllä lävitsesi. Jos sinulla olisi ensimmäistäkään järkevämpää vasta-argumenttia, käyttäisit sitä ilman muuta.

Mutta kun ei ole, yrität olla pilkallinen ja alentuva. Paljastat sillä itsesi, mutta olet niin kiihtynyt että et voi vaietakaan :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030151:
Kuinka sä voit kuvitella, että minusta antaa typeän kuvan se, että SINÄ heittäydyt idiootiksi?

Eli ei löydy taaskaan uholle perusteita? Olipa "ylläri". Joten seuraavaksi siis siirryit taas nimittelemään. Sen minäkin olisin osannut ennustaa =)

Mutta, mites ne "lentskarit" ja "pöydällä puhuvat kuvat"? Lisätäänkö listaan, vai mietitkö vielä?
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030138]Ja asia, joka on ollut aina, ei voi olla ennustus. Älä nyt ole hölmö.[/QUOTE]

Älä itse ole hölmö.

Jos vuonna nolla tai 1000 eKr ennustetaan että vainoja on aina niin onhan se tulevaisuuden osalta ennustus, vaikkei menneisyyden osalta olekaan. Eikä automaattisesti voi olettaa, että kun jotain on aiemmin ollut niin se jatkuu samoin in the futurekin.

Ja sittenhän joskus 60-70 jKr juutalaiset ajettiinkin maanpakoon omasta maastaan ja he hajaantuivat ympäri maailmaa. Ja palasivat kotiseuduilleen holokaustin jälkeen. Sillä vaikka vainoja on ollut aina niin silti holokausti oli poikkeuksellinen kansanmurha kautta historia.
 
bon voyage
Mä taas en ole raamattua saanut luettua, joskus yrittänyt kyllä, mutta aika vähän etenin kun on niin paljon sivuja. :)
Ois tuo kiva jos näen äippä 44 palstalla ja muistan palata, niin kyselen sitten uudestaan tosiaan...

Raamattu on sinällään kovin viisas kirjakokoelma.

Raamatun alkukielihän oli ...? niin, mikä. Joku voisi tuota selventää, miten alkukieli siellä taustalla vaikuttaa. Aikaahan on kulunut. Ja nyt se kuvakin sitten puhuu pöydällä...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030159:
Ahdistaako sinua?

Opi yksi asia: Minua ei teinivittuilut liikuta, näen kyllä lävitsesi. Jos sinulla olisi ensimmäistäkään järkevämpää vasta-argumenttia, käyttäisit sitä ilman muuta.

Mutta kun ei ole, yrität olla pilkallinen ja alentuva. Paljastat sillä itsesi, mutta olet niin kiihtynyt että et voi vaietakaan :D
Hyvin nähty, meitä nimittäin taitaa olla täällä ainakin kaksi vierasta, eli vastasit ilkeästi nyt ihan syyttömälle vieraalle. Tarkkuutta nyt siihen näkemiseeen =)
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030147:
mä olen papin kanssa väitellyt joskus jopa kännissä, molemmat. papilta kyllä lähti jutut lapasesta ja joutu selittelemään myöhemmin :D
Onko tuo kovinkin harvinaista että kännissä olevalta lähtee jutut lapasesta? :D

Eiköhän viina riitä selitykseksi vai yritätkö vihjata, että pappeudella olisi jotain vaikutusta asiaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030168:
Onko tuo kovinkin harvinaista että kännissä olevalta lähtee jutut lapasesta? :D

Eiköhän viina riitä selitykseksi vai yritätkö vihjata, että pappeudella olisi jotain vaikutusta asiaan?
no ei tuo paremmin pärjänny selvänäkään. ei vaan alkanu raivoomaan mulle..
 
äiti 44 v
ooksä muuten äiti 44 koskaan ikinä missään asiassa pystynyt oppimaan jonkun toisen kertomasta/ajatuksista/kirjoituksista?

sulla on todella ykstotiset jutut ja mä oon välillä ajatellut, että sä olet oikeasti ihan erilainen ja vaan huviksesi esität tollaista urpoa, sanon tän siis ihan lempeästi. vai ooksä oikeesti tollanen?
Kiitos lempeydestäsi :) Oikeasti siis kiitos.

Ja kyllä minä olen juuri tälläinen. En todellakaan viitsisi nähdä tätä kirjoittamisen vaivaa ja teeskennellä jotain muuta kuin mitä olen.

Olen aina ollut tälläinen ja tulen olemaan. se on sitä monikulttuurisuutta se. Erilaisuutta on Suomessakin, sitä ei ole pakko roudata ulkomailta. Opetelkaa ensin suvaitsemaan vaikka minua :D

Ja mitäs luulet, olenko koskaan pystynyt oppimaan jonkun toisen ajatuksista/kirjoituksista? Koko kouluurani minulla oli muiden ihmisten kirjoittamat oppikirjat joista opiskelin! Samoin minä en ole kirjoittanut Raamattuakaan!!

Mitä ykstotisuuteen tulee niin ihminen, joka ON JOTAIN MIELTÄ, on yleensä ykstotinen. Sellainen ihminen joka ei ole mitään mieltä vaan vaihtaa mielipidettä seuran mukaan, hän ei ole ykstotinen. Hän on tuuliviiri.
 

Yhteistyössä