GTA-peli,annatko lapsesi pelata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lasteni isällä oli kaikki GTA- pelit, sekä tietokoneelle että pleikalle. Lapset saivat isällään pelata niitä, kuten myös Silent Hilliä ja Resident Evil- pelisarjaa.

Koulusta soitettiin kuinka yhdellä pojistani oli utopistiset jutut poliisin hakkaamisesta pesismailalla ja kuinka auton voi ottaa ittelleen liikennevaloissa ja tappaa hakkaamalla sen auton omistajan ensin et saa sen rahat. Toinen poika taas näki zombeja, verisiä jalanjälkiä ja aina poliisiauton nähdessään puristi kätensä nyrkkiin ja selitti kuinka kytät ampuu kaikki.

Kun pelaamiset loppui, tilanne rauhoittui toisen pojan osalta. Toinen on tällä hetkellä psykoosi-diagnoosin takia psykiatrisessa hoidossa ja lääkärin selvitysten mukaan nuo k- 18- pelit ovvat osaltaan vaikuttaneet suuresti pojan sairastumiseen.

Ne jotka antavat lapsensa pelata ikärajoista huolimatta mitä vain pelejä, niin tervetuloa meille katsomaan mitä se pahimmillaan tekee lapselle. Ikärajat pelikoteloissa ei ole suosituksia vaan niitä pitää noudattaa. Ei niitä pelejä edes myydä ikärajaa nuoremmalle.

Tästä asiasta en sitten lähde kinaamaan enkä taistelemaan, voitte omat mielipiteenne kyllä täällä sanoa ja minut haukkua. Mutta niin kauan kun lapseni on tuossa kunnossa minä en kantaani muuta.

Eli: en anna pelata kuin ikärajojen mukaisia pelejä. Ja niissäkin on tiukka kontrolli ja sensuuri.

Viimeksi muokattu:
Juu, en antaisi. En anna oman lapseni katsoa vierestä kun serkkupoika pelaa tuota peliään kotonaan (ja tää serkkupoika täytti just 6v.) Ja olen kyllä asiasta maininnut hänen äidilleen että ei ole tuon ikäisen peli, mutta hän on vain tyytyväinen että lapsi pelaa omassa huoneessa eikä roiku jaloissa :(

No en varmaan antaisi, ite oon kyllä pelannu sarjan kaikkia osia. Tosin itse pelasin myös jo alle kouluikäisenä Police Questia ja muita silloisia räiskintä/taistelupelejä ja ala-asteella Larrya, enkä tuosta traumoja tai vaikutteita koe saaneeni.

[QUOTE="enna";23131553]En anna, mutta itse pelaan kyllä. Olen siis aivan koukussa, pirun hyvä peli nimittäin! Suosittelen. Nyt on tuo nelonen työn alla, illalla taas sessioit:D[/QUOTE]

Sama! :D Mulla kohta vice city läpi pelattu :D

On se raju peli, meillä mies sitä pelailee joskus kun lapset nukkumassa. Omien lasten en antais sitä pelailla, on se niin sairas peli. Sen sijaan mun 14v. pikkuveli pelailee sitä, on pelannut jo paljon nuorempanakin...mutta sille en voi mitään.

Ei niitä pelejä edes myydä ikärajaa nuoremmalle.

Eikö? Miksi sitten eräs kaverini onnistui muutama vuosi sitten ostamaan kaupasta K-18 pelin? (kaverin oli ostohetkellä 15-vuotias)?

Tuota peliä en ole pelannut, mutta olen harkinnut tuon pelin pelaamista itsekin. Ikääkin on tarpeeksi, joten mikä ettei. Ensimmäiset James Bond elokuvat tuli itselläni katsottua jo alle 10-vuotiaana, koulussa oli käytösnumero aina 9 tai 10, joten tällainen huligaani minusta K15 ja K18 elokuvien keskellä kasvoi. :D

[QUOTE="vieras";23233343]Eikö? Miksi sitten eräs kaverini onnistui muutama vuosi sitten ostamaan kaupasta K-18 pelin? (kaverin oli ostohetkellä 15-vuotias)?[/QUOTE]

Samasta syystä kuin aina joskus jossain alaikäiset onnistuvat ostamaan tupakkaa ja alkoholia, vaikka nekin ovat K18. Eli kaikkia myyjiä ei kiinnosta, kaikki ei tarkista henkkareita, jne. Mutta kyllä, K18 pelin myyminen alaikäiselle on laitonta. (Muut rajat ovat vain suosituksia.)

Väkivaltaviihteen (leffat+pelit) yhteys väkivaltaiseen käytökseen on tutkitusti vahvempi kuin tupakan yhteys keuhkosyöpään.
Enempää ei varmaan tarvii sanoakaan siitä, mitä itse tekisin.

Yhteistyössä