opettajan kummallinen käytös

[QUOTE="vieras";22961455]Open yksityiselämää ei KUULU SINULLE. Ja oletko varma että vaan ja ainoastaan toi luistimien narujen sitoaminen oli syy myöhästymiselle!?

Miten paljon itse tykkäisit jos joku koko ajan arvostaisi sinun yksityiselämäsi... Eikö sinua pistäisi vihaiseksi tai v....ttaisi!?[/QUOTE]ei todellakaan kuulu mulle open yksityiselämä. mutta kun sen minä ja kaikki muut tiedämme vaikuttavan koko koulun henkeen. niin omaa lastani minulla on oikeus puolustaa. ei kukaan saa purkaa toiseen ihmiseen asioita, jotka ei ole sen toisen vika. ei aikuiseen eikä varsinkaan lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22961470:
ai opettajat saa sun lapsiasi kohdella koulussa miten haluavat. jos on huono päivä tmös. ei ole lasten vika sekään, jos on huono palkka ja raskas ammatti. jos ei polla kestä, niin voi vaihtaa alaa. ja säälin sun lapsiasi. sähän et sitten välitä, jos sun lapsiasi joku kohtelee huonosti

Ei olekaan lasten vika. Katselen tätä opettajan näkökulmasta, koska olen itse opettaja.
Ja olen itsekin saanut kestää tällaista omilta opettajilta. Mutta opettajana ollessa olen itse huomannut, että lasten eri tilanteita ei voi aina nähdä oikeudenmukaisesti ! Meneppä itse vaikka sijaiseksi joksikin aikaa ja toimi oikein. Se on mahdotonta.

[QUOTE="vieras";22961485]Ei olekaan lasten vika. Katselen tätä opettajan näkökulmasta, koska olen itse opettaja.
Ja olen itsekin saanut kestää tällaista omilta opettajilta. Mutta opettajana ollessa olen itse huomannut, että lasten eri tilanteita ei voi aina nähdä oikeudenmukaisesti ! Meneppä itse vaikka sijaiseksi joksikin aikaa ja toimi oikein. Se on mahdotonta.[/QUOTE] tuskin tuo nyt on kovin mahdotonta olla rankaisematta lasta siitä että on auttanut toisia. toki väärin käsityksiä ym. sattuu myös koulussa.

ai opettajat saa sun lapsiasi kohdella koulussa miten haluavat. jos on huono päivä tmös. ei ole lasten vika sekään, jos on huono palkka ja raskas ammatti. jos ei polla kestä, niin voi vaihtaa alaa. ja säälin sun lapsiasi. sähän et sitten välitä, jos sun lapsiasi joku kohtelee huonosti

Ei se nyt voi olla niin vakavaa jos tulee vähäsen sanomista. Jos tulee vastaedes sanomista aina samalta opettajalta niin sitten voisi harkita ottamista yhteyttä tai jos se vaikuttaa käyttäytymisnumeroon merkittävästi. En mä ainakaan soittais tollasen pikkuasian takia opettajalle...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22961482:
ei todellakaan kuulu mulle open yksityiselämä. mutta kun sen minä ja kaikki muut tiedämme vaikuttavan koko koulun henkeen. niin omaa lastani minulla on oikeus puolustaa. ei kukaan saa purkaa toiseen ihmiseen asioita, jotka ei ole sen toisen vika. ei aikuiseen eikä varsinkaan lapseen.

Kuuleppas, minua alkaa oikeasti ärsyttää tämä. Mikä on muuten oma alasi? Oletko itse niin täydellinen, ettet pura mitään huomaamatta töissä? Ja tuskin se opettaja mitään purkaa, toimii vaan työssään. Ihan sama kuule mulle. Soita vaan sinne koululle ja huuda kaikki open yksityisasiatkin ilmoille, niin saat nähdä kun samassa tilanteessa saat sitten itse samankaltaisen kohtelun. Ei sullakaan voi elämä aina niin hienosti mennä. Aivan uskomatonta, mennään opettajan iholle.. !!

Todellakin, asiallisten yhteydenottojen pitäisi olla lasten parhaaksi oikeasti. Itsekin jouduin estämään joskus lapselleni täysin väärin perustein määrätyn jälki-istunnon. Onneksi hän oli sen verran iso koululainen, että olisi osannut hyvin kertoa jos olisi joutunut sen jälkeen rehtorin silmätikuksi. Epäasiallinen käytös oli siinä tilanteessa itse rehtorilla.

[QUOTE="vieras";22961498]Kuuleppas, minua alkaa oikeasti ärsyttää tämä. Mikä on muuten oma alasi? Oletko itse niin täydellinen, ettet pura mitään huomaamatta töissä? Ja tuskin se opettaja mitään purkaa, toimii vaan työssään. Ihan sama kuule mulle. Soita vaan sinne koululle ja huuda kaikki open yksityisasiatkin ilmoille, niin saat nähdä kun samassa tilanteessa saat sitten itse samankaltaisen kohtelun. Ei sullakaan voi elämä aina niin hienosti mennä. Aivan uskomatonta, mennään opettajan iholle.. !![/QUOTE]

voi voi. kyllä sulla menee huonosti. mutta anna sä vaan opettajien ja muiden kohdella lastasi miten haluaavat. mä en anna. ja todella soitan opettajalle maanantaina. ja ei mun huutaa tarvii. mä pystyn kyllä keskustelemaan ihan normaalillakin äänellä. en ole täydellinen. mutta osaan kyllä olla purkamatta huonoa tuultani toisiin.

Voi hemmetti sentään, ettekö te vanhemmat osaa ottaa yhteyttä opettajiin? Miksi aina pitäisi mennä suoraan rehtorille??? Ei ne rehtorit kuulkaa kaikkea tiedä, eivätkä voi ottaa kantaa jos ei tiedä.

Kannattaa olla yhteydessä opeen, jos on oikeaa asiaa. Tuon ap:n esimerkin antaisin mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.
Tuollaista nyt sattuu ja on sattunut kautta maailman sivun.
Emme me vanhemmat voi aina kurlata tietä puhtaaksi. Herranjestas, miksei tyttö itse selittänyt asiaa? Veikö kissa kielen?

En ymmärrä näitä kouluun soittelijoita! Antakaa lastenne selvittää itse asiansa.

t. ope & äiti

Alkuperäinen kirjoittaja erään alan ope;22961473:
Vaikuttaa vähän siltä, että tämä ja muutama muu vastaus on ylirasittuneiden opettajien kirjoittamia

En ole ope. En minäkään tykkäsisi jos joku kyttäisi minun yksityselämäni ja sen perusteella arvostelisi miten käytäydyn muiden seuraassa.

Ap on maininnut itse open yksityiselämän en minä.

Menimme aikoinaan jo välitunnilla urheilusalin pukukoppiin eli ennen liikuntatunnin alkua. Saatiin koko poppoo jälki-istuntoa välitunnilta lintsaamisesta.

Jälki-istuntoa valvovan opettjan ilme oli näkemisen arvoinen kun lähes koko luokan tytöt tulivat jälkkäriluokkaan, muistaakseni päästi meidät 5 min. päästä ulos =)

Alkuperäinen kirjoittaja erään alan ope;22961504:
Todellakin, asiallisten yhteydenottojen pitäisi olla lasten parhaaksi oikeasti. Itsekin jouduin estämään joskus lapselleni täysin väärin perustein määrätyn jälki-istunnon. Onneksi hän oli sen verran iso koululainen, että olisi osannut hyvin kertoa jos olisi joutunut sen jälkeen rehtorin silmätikuksi. Epäasiallinen käytös oli siinä tilanteessa itse rehtorilla.

mun lapsiani on yleensä kohdeltu kyllä ihan asiallisesti, ja jos on jotain rangaistuksia tullut, niin ne on kyllä olleet ihan lapsen itsensä aiheuttamia. kuten kerran yksi oli ampunut voi nappeja pihalla ja toinen viskannut toisen pojan lumihankeen. ja niistä istuivat jälki-istunnon. ei siinä mitään itsehän olivat ilkeyksiä tehneet. mutta tää nyt on eri juttu, tässä rangaistaan siitä, että on auttanut toisia

Alkuperäinen kirjoittaja ope myös;22961520:
Voi hemmetti sentään, ettekö te vanhemmat osaa ottaa yhteyttä opettajiin? Miksi aina pitäisi mennä suoraan rehtorille??? Ei ne rehtorit kuulkaa kaikkea tiedä, eivätkä voi ottaa kantaa jos ei tiedä.

Kannattaa olla yhteydessä opeen, jos on oikeaa asiaa. Tuon ap:n esimerkin antaisin mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.
Emme me vanhemmat voi aina kurlata tietä puhtaaksi. Herranjestas, miksei tyttö itse selittänyt asiaa? Veikö kissa kielen?

En ymmärrä näitä kouluun soittelijoita! Antakaa lastenne selvittää itse asiansa.

t. ope & äiti

oon niin samaa mieltä! :D aivan naurettavaa.

Menimme aikoinaan jo välitunnilla urheilusalin pukukoppiin eli ennen liikuntatunnin alkua. Saatiin koko poppoo jälki-istuntoa välitunnilta lintsaamisesta.

Jälki-istuntoa valvovan opettjan ilme oli näkemisen arvoinen kun lähes koko luokan tytöt tulivat jälkkäriluokkaan, muistaakseni päästi meidät 5 min. päästä ulos =)

Lisäys... vanhempani eivät soittaneet tämän johdosta opettajalle tai rehtorille... =)

t. ope & äiti

Ja toinen kysymys Miksi ne kaksi likka eivät sanoneet mitään?

t. ope & äiti
entä jos se ope ei kuuntele, vaan huutaa naamapunaisena. ei siinä kuule lapsella ole paljon valinnan varaa. olla hiljaa vaan

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22961547:
entä jos se ope ei kuuntele, vaan huutaa naamapunaisena. ei siinä kuule lapsella ole paljon valinnan varaa. olla hiljaa vaan

Ja se oli vaan sun likan kertomus. Oletko kuullut open kertomuksen?

Kuulostaapa oudolta. Eikä ollenkaan ammattimaiselta opettajan käytökseltä. Itse menisin juttelemaan opettajan kanssa face to face ja vaatisin kaikkien merkintöjen poistamista.

niin mä maanantaina soitankin tälle opettajalle. poistaa sitten merkinnän tai ei mutta kuuleepa myös mun mielipiteen asiasta. ja sen että miksi tyttö sitten yhtä äkkiä muuttuukin aktiivisesta auttajasta passiiviseksi teiniksi

Aloittaja sanoi, että tyttö oli yrittänyt selittää, mutta ei se onnistunut kun opettaja huusi. naama punaisena. Se lukee siellä ihan selvästi. :) Ja lisäksi opettaja naljaili tunnin lopussa samasta asiasta. Vähän hankalaa selittää asiaa aikuiselle ihmiselle, joka ei osaa kuunnella. Lapsellista käytöstä opettajalta mielestäni, etenkin se tunnin lopussa naljailu.

Viimeksi muokattu:
Ihan sen takia että protokolla menee niin ottaisin Rehtoriin yhteyttä.

Oletko meidän koulusta ope/äiti?

Opettajat ovat itse ammattinsa valinneet. Kun auktoriteetilta karkaa mopo käsistä niin harvemmin sillä on lapsiin positiivista vaikutusta.

Sitten yläasteella hoitakoon hommat itse.

t. ope & äiti

Voi sentään kun tuo tyttö oli yrittänyt hermoheikolle opettajalle selvittää asian mutta kun tämä ressukka ei ollut tajunnut.

Joskus opettajat eivät tajua itse vikojaan ja silloin otetaan yhteyttä rehtoriin tai koulutarkastajiin. Se ei ole mitään kurlingvanhempana olemista, vaan oikeudenmukaisuuden vaatimista. Tuossa tilanteessa ei anneta tilanteen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ja tiedoksi äitiopettajalle, minä olen joka ikinen kerta rohkaissut opettajaa antamaan jälki-istuntoa lapselleni silloin harvoin jos hän on käyttäytynyt siten että se on aiheellista ja oikein.

kun opettajalehdessä oli juttu siitä, miten lapset kertoavt kotona näitä juttuja "vähän " eri tavalla: vanhempi naislehtori oli puhuttanut poikaa kiusaamisesta ja lintsauksista (rehtorin kuullen, reksi seinän takana mutta poika ei ollut tätä nähnyt), ja poika oli sitten kotona kertonut, että "ope raivos naama punaisena ja huusi asiattomuuksia, eihän niin saa käyttäytyä"! :D Noh, vanhemmat oli sitten soittanut kouluun, että ope huutaa... ;) Jep jep, sanomattakin oli selvää, että poika hieman ylireagoi. Meni vanhemmat vähän vaikeaksi, kun rehtori oli selittänyt asian.

Ja näitä on kuulkaa vaikka kuinka!
Ainahan me opettajat "huudetaan", vaikka puhuisimme kuinka rauhallisesti. Ikävästä asiasta sanominen kun on nykypenskojen mukaan aina huutamista /vihasesti sanomista/asiatonta käytöstä.

Voi hohhoijaa, kun te vanhemmat tietäisitte, miten paljon verotatte noilla turhilla soitoillanne meidän opettajien aikaa, jaksamista ja resursseja.
Se on aina noin 30 min. kun hoitaa tällaisen puhelun tai sähköpostin. Ja se aika on pois jossain muodossa niiltä oppilailta.
Siinä menee myös halu järjestää oppilaille mitään kivaa, kun tulee tunne ettei mitään arvosteta.

t. Ope

Ihan sen takia että protokolla menee niin ottaisin Rehtoriin yhteyttä.

Oletko meidän koulusta ope/äiti?

Opettajat ovat itse ammattinsa valinneet. Kun auktoriteetilta karkaa mopo käsistä niin harvemmin sillä on lapsiin positiivista vaikutusta.

Sitten yläasteella hoitakoon hommat itse.
no en mä rehtorille soita, eihän hän voi tästä asiasta mitään tietää. kyllä se on tämän opettana itsensä selvitettävä juttu alusta alkaen, mikä on homman nimi.

mutta näin se on. Vanhemmat verottaa kohtuuttomasti opettajien jaksamista nykyään. Tottahan se on.
Kyllä se sullekin vielä nasahtaa, tai ehkä ei jos olet vaikkapa ammatillinen opettaja: sinne kun harvoin huoltajat soittelevat. Tervetuloa tänne yläasteelle: täällä saat jokapäivä vastata jonkun huoltajan asiattomaan viestiin tai soittoon.

t. väsynyt, vasta 6 v virassa ollut pääkaupunkiseutulainen opettaja yläkoulusta