Voiko 14-vuotias tyttö olla seksikäs?! Tai saako olla?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Buuno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis sinun mielestäsi 14-vuotias LAPSI voi olla seksikäs? Tunnet monia mielestäsi seksikkäitä 14-vuotiaita?
Vai enkö nyt ymmärtänyt oikein....
Voi hyvänen aika, moni nyt vaan on ulkoisesti jo ihan "aikuisen" näköinen tosi nuorena. Itse kuljin baareissa ilman henkkareita tuon ikäisenä, vaikka vanhempia kavereitani käännytettiin ovella. Isommat rinnat mulla oli sillon kuin nykyään, pituutta ihan saman verran ja painoakin. Tietysti henkisellä kypsyydellä ei ole mitään tekemistä ulkoisen kehityksen kanssa ja lasten ja nuorten pitää antaa kasvaa rauhassa, se tulee jokaisen aikuisen ymmärtää. Mutta mitä hittoa sille mahtaa, jos joku 14-vuotias näyttää ihan täysi-ikäiseltä ja vielä seksikkäältä sellaiselta?

:( vain ja ainoastaan surullista..

musta tuon ikäiset voi keskenään miettiä toisistaan mitä vaan, pojat tytöistä, tytöt pojista, tai miten vaan, mutta ei ole aikuisten eikä etenkään äidin tehtävä kehua 14-vuotiastaan seksikkääksi...

anteeksi, että sanon suoraan, mutta en ymmärrä mitä tarkoitusta varten 14-vuotiaasta pitää ottaa seksikkäitä kuvia?? jos täällä kysytään, niin ei varmaan ole hyväksyttävää että täysi-ikäinen mies ajattelisi jotain seksuaalista tuon ikäisen tytötn kanssa??

No ei sillä tavalla minkä esim. minä seksikkääksi käsitän.
14-vuotias on kuitenkin ihan eri asia kuin esim. 20-vuotias enkä kyllä omaa tuon ikäistä lastani suitsuttaisi seksikkääksi, jestas..

:/ aika erikoinen juttu. Mitäs jos joku aikuinen mies sanois tyttöäni seksikkääksi? Voi olla että en tykkäis. Tai siis en tykkäis lainkaan. Hyi.

14v:stä käyttäisin mieluiten sanoja nätti tai kaunis, tässö tilanteessa esim mallimainen tai lahjakas malli. Mallithan eivät välttämättä tarvitse edes seksikäs-leimaa menestyäkseen. Mä en voi muuta sanoa kuin ettämua pelottaa tollaset vanhemmat, kuuluu kategoriaan lapsimissi-mammat. Ja nehän me tiedämme...

Mun mielestä tuo on ihan tavallisen näköinen teinityttö.Ja mitä noita kuvia katsoin paparazzin sivuilla niin eikös tuolla juuri ole täsmälleen sama ilme jokaikisessä kuvassa?No mene ja tiedä.Seksikkääksi en koskaan omaa 14-vuotiasta lastani sanoisi.Enkä kyllä ajattele,että yksikään sen ikäinen olisi tai oikeasti voisi olla seksikäs.Seksikkyys on niin paljon muutakin kuin vain ulkonäkö ja jos katseen kohteena on joku,jonka näkee olevan reilusti alaikäinen niin en vain osaa ajatella hänen olevan silloin muuta kuin lapsi.

Törkeän kaunis ja seksikäs tyttö, ei käy kieltäminen. Mutta jotenkin kyllä kalahtaa korvaani kun tytön äiti puhuu tyttärestään noin. Äidit on yleensä niitä jotka katsoo ettei tyttö lähde liian lyhyessä hameessa ulos eikä meikkaa liian rohkeasti ja niin edelleen, en pysty käsittämään muunlaista suhtautumista tyttären heräilevään naisellisuuteen ja seksikkyyteen kuin suojelunhalu. Liian rohkeita nuo kuvat tuon ikäisestä, vaikka tyttö tietenkin näyttää ikäistään vanhemmalta noissa kuvissa stailattuna ja meikattuna, mutta pitäisi mallitoimistonkin jonkinlaista vastuuta kantaa siitä millaisissa kuvissa alaikäiset esiintyy. Lähinnä tuota kuvaa tarkoitan jossa tyttö istuu haarat levällään niin tyrkyn näköisenä kuin olla ja voi. Minusta tuo tyttö on kuitenkin enkelimäisen kaunis, miksi tuollainen herkkyys pitää ruhjoa noin.

Mutta joo, aikamoista lässylässynläätä täällä, kyllä monet 14 vuotiaina ovat jo fyysisesti niin kehittyneitä ja naisellisia, ja myöskin osaavat sitä puolta itsestään korostaa ja tuoda esille. Ei ole siitä niin kauan kun olin itse yläasteella etten muistaisi millaista se oli. Mutta siksi just äitien, opettajien, mallipiireissä työnantajien ja muiden auktoriteettien tulisi pitää jonkinlaista kuria siinä ettei nuoret lähde liian rajuja juttuja tekemään liian aikaisin.

Ja irc-galleria, siinä kanssa yksi mätäpaise tuossa suhteessa. Ikäraja tuohon galleriaan saisi tosiaan olla vaikka sen 16vee.

Mun mielestä aikuinen ihminen ei saa kutsua 14-vuotiasta seksikkääksi!

Suurin piirtein 13-16-vuotias poika (tai samanikäinen tyttö) saa sanoa tai ilmaista, jos hän pitää 14-vuotiasta seksikkäänä, mutta sitä vanhempi ei saa sanoa eikä ilmaista mitenkään, jos hänkin on sitä mieltä samaisesta 14-vuotiaasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22943855:
Suurin piirtein 13-16-vuotias poika (tai samanikäinen tyttö) saa sanoa tai ilmaista, jos hän pitää 14-vuotiasta seksikkäänä, mutta sitä vanhempi ei saa sanoa eikä ilmaista mitenkään, jos hänkin on sitä mieltä samaisesta 14-vuotiaasta.
Eli lukion kakkosluokkalainen ei saa sanoa kahdeksasluokkalaisesta mitään :D. Vähän epärealistista.

Jos aikuisen ihmisen mielestä tuo tyttö on seksikäs, on tämän aikuisen päässä vikaa, koska tuo on lapsen näköinen eikä normaali, terve aikuinen ajattele seksiä lapsen nähdessään.

[QUOTE="vieras";22943481]Tietysti henkisellä kypsyydellä ei ole mitään tekemistä ulkoisen kehityksen kanssa ja lasten ja nuorten pitää antaa kasvaa rauhassa, se tulee jokaisen aikuisen ymmärtää. Mutta mitä hittoa sille mahtaa, jos joku 14-vuotias näyttää ihan täysi-ikäiseltä ja vielä seksikkäältä sellaiselta?[/QUOTE]

Niinpä! Monet 14-vuotiaathan nimenomaan pyrkivät kopioimaan aikuisten maailmaa ja olemaan mahdollisimman seksikkäitä. Katsokaa nyt vaikka kolme minuuttia nuorten artistien musiikkivideoita, käykää teinien blogeissa ja nettisaiteilla jne. Tottakai tämä välittyy ulospäinkin jos yrittämällä yrittää pukeutua ja poseerata seksikkäästi. (Monet nuoret myös aloittavat ihan oikean seksielämän ihan kamalan lapsukaisina, valitettavasti.) Eri asia on kenelle tämä keikistely on suunnattu, toisille nuorille vai aikuisille, ja kehen se vetoaa. Omaa seksuaalista identiteettiähän siinä vasta kokeillaan ja rakennetaan, ja aikuisen suunnalta nuoren pitäisi kuitenkin antaa kasvaa rauhassa.

Pakko muuten lisätä: suurin osa malleista aloittaa työnsä 14–16-vuotiaina, ja useimmissa kuvauksissa esiinnytään ainakin jonkin verran sensuelleissa poseerauksissa ja esitetään vanhempaa kuin ollaankaan. Jos yrittää etsiä kolmikymppiselle kohderyhmälle oikeasti kolmekymppistä mallia, vaihtoehtoja ja todella vähän. Aika hurjaa.

Kyllä kai yläkoululaiset voivat pitää toisiaan seksikkäänä. Aivan hyvin. Miksikäs ei? Alakoululaiset vielä harvemmin.

Mutta itse en äitinä voisi koskaan kuvata omaa tytärtäni sanalla seksikäs. Ja kaikista vähiten kuvailisin häntä noin iltapäivälehtiin. en myöskään haluaisi koskaan ratsastaa oman lapseni julkisuudella tai ajaa häntä julkkikseksi. Jos hän haluaisi menestyä jossain lajissa ja kilpailla, niin siinä voisin tukea, mutta julkisuudelta yrittäisin suojella.

Katsoin kuvat.Minusta tuo lapsi on kaunis ja nätti ja tosi pitkä, eikä ollenkaan anorektinen. Terveen näköinen lapsi. Olisin ylpeä, mutta äitinä en sanoisi seksikkääksi omaa lastani.

Mutta 14v voi olla seksikäs toisten samanikäisten eri sukupuolta olevien mielestä. (ehkä)

Yhteistyössä