Miksi ostaa pienille tytöille luistimia, joissa on kärkipiikit...?

• Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
Voisiko joku pienen tytön äiti valaista minulle sellaista asiaa, että miksi pienelle tytölle pitää ostaa samanlaiset luistimet kuin isommilla eli sellaiset, joissa on kärjissä piikit? Mitä iloa niistä on, itse en keksi muuta kuin haittaa. Paljon fiksumpaa olisi oppia luistelemaan hokkarityyppisillä.

Tuli vaan mieleen kun oltiin pojan ja hänen 5 v tyttökaverinsa kanssa eilen luistelemassa ja tyttö kertoi minulle että häntä pelottaa ja uusilla luistimilla on tosi vaikea luistella kun niissä on ne piikit. Hänellä meni ilo koko luistelusta. Aiemmin luisteli ihan hyvin.

Odotan mielenkiinnolla perusteluja tälle asialle pienten tyttöjen äideiltä...:)

"vieras"
Meillä on viiden pojan keskellä yks tyttö ja on tähän asti (tokalla) luistellu poikien luistimilla ja tulee varmaan aina luistelemaankin. Opettajalla ehkä sit haastetta kun osalla kaunoluistimet ja osalla hokkarit.

Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22926961]Meillä on viiden pojan keskellä yks tyttö ja on tähän asti (tokalla) luistellu poikien luistimilla ja tulee varmaan aina luistelemaankin. Opettajalla ehkä sit haastetta kun osalla kaunoluistimet ja osalla hokkarit.[/QUOTE]

Ainakin tyttö oppii luistelemaan kunnolla ;)

Tättäri
No minusta parempi että oppii heti alusta asti luistelemaan niillä piikeilläkin ja oppii heti miten niitä käytetään ja mihin tarkoitukseen. Meillä on aina ollut piikkiversiot molemmilla lapsilla ja jo päiväkodissa tuli sanomista, mutta me emme kantaamme vaihtaneet, ja hyvn noi oppi luistelemaan. Nyt jo kaunoilevat ihan tosta vaan ja kieppuvat niillä.

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Tättäri;22927005:
No minusta parempi että oppii heti alusta asti luistelemaan niillä piikeilläkin ja oppii heti miten niitä käytetään ja mihin tarkoitukseen. Meillä on aina ollut piikkiversiot molemmilla lapsilla ja jo päiväkodissa tuli sanomista, mutta me emme kantaamme vaihtaneet, ja hyvn noi oppi luistelemaan. Nyt jo kaunoilevat ihan tosta vaan ja kieppuvat niillä.
No mihin tarkoitukseen niitä piikkejä sinusta sitten käytetään? Minä en tiedä yhtäkään tarkoitusta, johon ne olisivat normiluistelijalle tarpeen. Erinomaisen hyvin pärjää ilmankin.
Jos päiväkodista toivottiin muunlaisia luistimia että pienet oppivat luistelemaan, niin miksi ihmeessä hankit muunlaiset? En ymmärrä.

Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22927027]Sen vain näkee. Se sivuaa työtäni, joten olen taitava tässä.[/QUOTE]

Kannattaisi ehkä sitten kuitenkin vaihtaa alaa, jos et työssäsi tuon parempi ole.

mievaan
Alkuperäinen kirjoittaja Tättäri;22927005:
Wau. Teillä on tosi lahjakkaat lapset, jos geti alusta asti opettelivat tekemään luistellessaan hyppyjä!

No kyllä likka ainakin luistelee hyvin niillä piikillisillä luistimilla. Eikä hän kyllä mitään hokkareita haluaasi koska ne on poikien. Enkä kyllä ittekään haluaasi luistella hokkareilla.

Miksi vain hokkareilla luistelu on oikiaa luistelua?

Huom harmaana
No kyllä likka ainakin luistelee hyvin niillä piikillisillä luistimilla. Eikä hän kyllä mitään hokkareita haluaasi koska ne on poikien. Enkä kyllä ittekään haluaasi luistella hokkareilla.

Miksi vain hokkareilla luistelu on oikiaa luistelua?
Kyllä pienille on olemassa muitakin kuin "poikien" luistimia ilman niitä kärkiä. Juuri tänään näin Cittarissa vaaleanpunaisia, ne tuskin on tarkoitettu pojille.

Heh, kokeilepa luistella vaikkapa rullaluistimilla samaan tyyliin kuin useimmat tytöt luistelevat kaunoilla. Lupaan että menet nurin. Vaikka siksi olisi fiksumpaa luistella terättömillä ;) Jääkin menee rikki kun sitä raavitaan niillä terillä.

Mulla on aina ollut "tyttöjen" luistimet, enkä oo kokenut niitä piikkejä haitaksi, vaan eipä niistä paljon hyötyäkään oo.. Yhden pöyrähdyksen osaan tehdä, joka ei varmaan hokkareilla onnistu.. Normaalisti kyllä vetelen ihan "hokkarityylillä" eli ne piikit on ihan turhat..

Kyllä pienille on olemassa muitakin kuin "poikien" luistimia ilman niitä kärkiä. Juuri tänään näin Cittarissa vaaleanpunaisia, ne tuskin on tarkoitettu pojille.

Heh, kokeilepa luistella vaikkapa rullaluistimilla samaan tyyliin kuin useimmat tytöt luistelevat kaunoilla. Lupaan että menet nurin. Vaikka siksi olisi fiksumpaa luistella terättömillä ;) Jääkin menee rikki kun sitä raavitaan niillä terillä.
Jotkut osaa luistella niillä piikillisillä kaunoluistimilla ja rullaluistimilla...

On sullakin ongelmat.

"poikia3"
Taitoluistimien ja hokkareiden ainoa ero ei ole ne piikit. Vaan taitoluistimiin terotetaan ura keskelle terää. Pienten lasten luistimissa yleensä piikit ovat ylempänä, eivät siis samassa kohtaa kuin oikeissa taitoluistimissa.

Mulla taasen on sellainen kokemus, että esim. taitoluistelutaustaiset pojat, joita on ollut myös jääkiekkoilijoina luistelevat paremmin, kuin lätkäpelaaja taustaiset pojat. Eli eivät ne taitoluistimet voi huonot olla.

Ja löytyy mulla aika pienillekin tytöille hyvä käyttö niille piikeille, kärkijarrutus, siis käännytään taaksepäin ja noustaan piikeille, on tosi nopea tapa pysäyttää vauhti.

Ikävä kyllä vieläkin näkee monesti, kun vanhemmat opettavat luistelemaan väärin, eli ottamaan vauhtia piikeillä.

Huom harmaana
[QUOTE="poikia3";22927115]Ikävä kyllä vieläkin näkee monesti, kun vanhemmat opettavat luistelemaan väärin, eli ottamaan vauhtia piikeillä.[/QUOTE]

Näinpä. Ja suurin osa tytöistä näkyy luistelevan niin.

Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22927137]Myönsit... mutta joo voidaan toki. Paitsi että rönsyt on ketjujen suola.

.[/QUOTE]

En nyt aidosti käsitä mitä ajat takaa ja miksi edes vaivaudut.
Rönsyt ovat toki ketjujen suola mutta ei tuollainen jankkaaminen jostain irrelevantista aiheesta, etenkin kun on väärässä.

Yhteistyössä