Näihin mamukouluihine EI kannata lastaan laittaa, jos haluaa lapselleen hyvän koulumenestyksen!

  • Viestiketjun aloittaja mustalista
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="niinpä";22917217]Jokatapauksessa kun syrjitään uskonnon tai ihonvärin takia niin alkaa sitä olla pikkuhiljaa aihetta rettelöintiin, kun kysytte miksi maahanmuuttajanuoret käyttäytyy tietyllä tavalla. Miljoona muuta syytä löytyy myös esim heikosti koulutetut vanhemmat, köyhyys, kielitaidon puute, mutta myös se, että integroiminen on olematonta joillakin mamuryhmillä ja syrjintä taas aikamoista.[/QUOTE]

Kyllähän sellaisia syrjitään, ihonväristä riippumatta, jotka eivät halua sopetua ja käyttäytyvät huonosti ;)

Mikä on syy ja mikä seuraus, ja mitä se aiheuttaa kun yhdeltä ryhmältä poistetaan omavastuu?
 
Keittiönoita
Kyllähän sellaisia syrjitään, ihonväristä riippumatta, jotka eivät halua sopetua ja käyttäytyvät huonosti ;)

Mikä on syy ja mikä seuraus, ja mitä se aiheuttaa kun yhdeltä ryhmältä poistetaan omavastuu?
Meidän ei luultavasti tarvitsisi pohtia koko asiaa, jos olisimme alunperin integroineet nämä maahanmuuttajat suomalaiseen yhteiskuntaan. Nyt valitamme siitä, että heidän jälkeläisensä eivät integroidu. Suomalaiset kuuluvat siihen ryhmään, jolle on yksinkertaista paskat välittää vanhempiensa arvoista. Monissa muissa kulttuureissa vanhempien arvomaailmalle ei kuitenkaan näytetä keskisormea. Suomi onnistui aikoinaan vietnamilaisten kotouttamisessa, somalien kotouttamisessa epäonnistuimme täysin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22917409:
Meidän ei luultavasti tarvitsisi pohtia koko asiaa, jos olisimme alunperin integroineet nämä maahanmuuttajat suomalaiseen yhteiskuntaan. Nyt valitamme siitä, että heidän jälkeläisensä eivät integroidu. Suomalaiset kuuluvat siihen ryhmään, jolle on yksinkertaista paskat välittää vanhempiensa arvoista. Monissa muissa kulttuureissa vanhempien arvomaailmalle ei kuitenkaan näytetä keskisormea. Suomi onnistui aikoinaan vietnamilaisten kotouttamisessa, somalien kotouttamisessa epäonnistuimme täysin.
Missä meni pieleen somalien kohdalla?
Unohtuiko kokonaan se, että kaikki eivät vain halua sopeutua?

Ihan kaikesta on turha syyttää suomalaisia, tai syyttää nuoria pelkästään arvojen koventumisesta. Mitä itse teit väärin, olet sentään sitä ikäluokkaa että olet enemmän vastuussa somalien kotoutumisesta, kuin minä?
 
"vieras"
[QUOTE="niinpä";22917217]totta tämä ja edellinen kommentti. Jokatapauksessa kun syrjitään uskonnon tai ihonvärin takia niin alkaa sitä olla pikkuhiljaa aihetta rettelöintiin, kun kysytte miksi maahanmuuttajanuoret käyttäytyy tietyllä tavalla. Miljoona muuta syytä löytyy myös esim heikosti koulutetut vanhemmat, köyhyys, kielitaidon puute, mutta myös se, että integroiminen on olematonta joillakin mamuryhmillä ja syrjintä taas aikamoista. Ja luuletteko tosiaan että mamut haluaa suomessa olla? Ne lähtee muihin länsimaihin heti kun vaan sinne pääsevät. Jokatapauksessa, mitä järkeä koko keskustelussa kun lisää niitä tulee jokatapauksessa, halusitte tai ette :D[/QUOTE] Ketäköhän Suomessa syrjitään kun mamut ovat etusijalla niin työhönotossa, asuntojonoissa kuin näköjään koulumäärärahojen jaossakin?

Ensin sanot etteivät mamut viihdy Suomessa vaan lähtevät pois ja sitten sanot niitä tulevankin lisää.:D Euroopan ja siinä ohessa Suomen velkavetoinen talous on romahtamispisteessä ja sen myötä rahat loppuvat sossulta, sen jälkeen mauilla ei ole mitään kiinnostusta muuttaa Suomeen kun ei ole saatavilla ilmaista rahaa.
 
Keittiönoita
Missä meni pieleen somalien kohdalla?
Unohtuiko kokonaan se, että kaikki eivät vain halua sopeutua?

Ihan kaikesta on turha syyttää suomalaisia, tai syyttää nuoria pelkästään arvojen koventumisesta. Mitä itse teit väärin, olet sentään sitä ikäluokkaa että olet enemmän vastuussa somalien kotoutumisesta, kuin minä?
Väärin meni se, että heitä ei edes yritetty kotouttaa. Okei, heitä alkoi saapua maahan laman pyörteissä ja meillä oli omiakin ongelmia siihen aikaan. Suuri virhe oli kuitenkin se, että emme edellyttäneet somalinaisilta edes suomen kielen opiskelua. Sallimme sen, että tietty ryhmä maahantulijoista jäi jo kielellisesti yhteiskunnan ulkopuolelle. Ilman naisten oikeuksia, jotka Suomessa on kuitenkin varsin hyvät. Tämän myötä sallimme myös sen, että heidän lapsensa kasvatetaan olemaan sopeutumatta tähän yhteiskuntaan. Mua välillä suututtaa se, että kun kerran osasimme kotouttaa vietnamilaisetkin, miksi ihmeessä emme kotouttaneet someleitakin. Nyt sitten niitämme sitä, mitä aikoinaan kylvimme.

Musta on ihan ymmärrettävää, jos nuorten arvot kovenevat. Mutta syy ei ole niiden nuorten vaan päättäjien, jotka menivät aikoinaan sieltä, mistä aita oli matalin. Ja nyt koittavat purukumilla paikata tekemiään virheitä.

Mitä minä tein? Äänestin niitä, joilla oli mielestäni järkevät mielipiteet maahanmuuttajien kotouttamiseen. Valitettavasti en kuulunut äänestäjien enemmistöön.
 
"Vieras"
Eihän mamujen kannata sopeutua, eikä hyysäreiden kannata tosissaan sopeuttaa mamuja Suomeen, koska silloinhan mamut menettäisivät erikoisasemansa ja hyysääjät hyvän pisneksen.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";22917517]Eihän mamujen kannata sopeutua, eikä hyysäreiden kannata tosissaan sopeuttaa mamuja Suomeen, koska silloinhan mamut menettäisivät erikoisasemansa ja hyysääjät hyvän pisneksen.[/QUOTE]
Joskus on kieltämättä käynyt mielessä, kuka hyötyy nykytilanteesta.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";22917536]Kerros Keittis ketä oikein olet äänestänyt?[/QUOTE]
Ikävä kyllä on myönnettävä, että en enää muista, ketä äänesti 90-luvun alussa :(

Lisäys: Eivät he kuitenkaan tulleet valituiksi sen paremmin kaupunginvaltuustoon kuin eduskuntaankaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
[QUOTE="vieras";22916681]Miksiköhän opettaja-aines on nykyään huonompaa kuin aiemmin?? Ennen ei tarvittu kouluavustajia ja silti kuri ja järjestys sekä opetus sujuivat hyvin luokassa.[/QUOTE]

Kurinpito on nykyisin kielletty!!!
 
[QUOTE="vieras";22917492]Ketäköhän Suomessa syrjitään kun mamut ovat etusijalla niin työhönotossa, asuntojonoissa kuin näköjään koulumäärärahojen jaossakin?

Ensin sanot etteivät mamut viihdy Suomessa vaan lähtevät pois ja sitten sanot niitä tulevankin lisää.:D Euroopan ja siinä ohessa Suomen velkavetoinen talous on romahtamispisteessä ja sen myötä rahat loppuvat sossulta, sen jälkeen mauilla ei ole mitään kiinnostusta muuttaa Suomeen kun ei ole saatavilla ilmaista rahaa.[/QUOTE

Hei!
Voisitko säkertoa tarkemmin, millä perustuu väittes, että maahanmuuttaijat ovat etusijalla työhönotossa? Muistaakseni Suomessa on markkinatalous, ainakin silloin kun itse asuin siellä, ja markinnatalous itse sanelee ehtot, ketä otetaan töihin, ketä ei. Jos jollakin on jonkilainen koulutus ja erikoisosaaminen, jota tarvitaan, plussa kielitato ja sopivat ominaisuudet, ei silloin ole yksinkertaisesti järkevää palkata töihin heikompaa, onko se suomalainen tai maahanmuutaja, yrittäjänä tai toimitusjohtajana kuiteskin joutut miettimään kenestä on enemmän hyötyä - kuka tuottaa osaamisella enemmän fyrkkaa yritykselle...
 
"Vieras"
Nykyään häirikköjä täytyy ymmärtää, heillä on kurja olo itsellään ja siksi heitä pitää paapoa...
Sama juttu mamujen suhteen. Vaikka mamu ryöstää ja raiskaa, niin mamua pitää ymmärtää koska mamulla on paha olla ja se on jollain tavalla suomalaisten vika. Tämä on sitä punavihreätä paapomispolitiikka, eli sitä saa mitä äänestämällä tilaa.
 
äiti lapsineen
[QUOTE="Vieras";22917716]Sama juttu mamujen suhteen. Vaikka mamu ryöstää ja raiskaa, niin mamua pitää ymmärtää koska mamulla on paha olla ja se on jollain tavalla suomalaisten vika. Tämä on sitä punavihreätä paapomispolitiikka, eli sitä saa mitä äänestämällä tilaa.[/QUOTE]

Näinpä juuri se totuus on. Noh vaikka menee poliitikoinniks niin vaaleissa tavataan!
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";22917492]Ketäköhän Suomessa syrjitään kun mamut ovat etusijalla niin työhönotossa, asuntojonoissa kuin näköjään koulumäärärahojen jaossakin?

Ensin sanot etteivät mamut viihdy Suomessa vaan lähtevät pois ja sitten sanot niitä tulevankin lisää.:D Euroopan ja siinä ohessa Suomen velkavetoinen talous on romahtamispisteessä ja sen myötä rahat loppuvat sossulta, sen jälkeen mauilla ei ole mitään kiinnostusta muuttaa Suomeen kun ei ole saatavilla ilmaista rahaa.[/QUOTE

Hei!
Voisitko säkertoa tarkemmin, millä perustuu väittes, että maahanmuuttaijat ovat etusijalla työhönotossa? Muistaakseni Suomessa on markkinatalous, ainakin silloin kun itse asuin siellä, ja markinnatalous itse sanelee ehtot, ketä otetaan töihin, ketä ei. Jos jollakin on jonkilainen koulutus ja erikoisosaaminen, jota tarvitaan, plussa kielitato ja sopivat ominaisuudet, ei silloin ole yksinkertaisesti järkevää palkata töihin heikompaa, onko se suomalainen tai maahanmuutaja, yrittäjänä tai toimitusjohtajana kuiteskin joutut miettimään kenestä on enemmän hyötyä - kuka tuottaa osaamisella enemmän fyrkkaa yritykselle...
Unohsit julkisen sektorin. Ainakin Helsinki ja Turku panevat mamun etusijalle rekrytoinnissa, todnäk muitakin kaupunkeja kuuluu samaan poppooseen. Googlettamalla löydät mustaa valkoisella. Mamut saavat myös tiettyjä työllistämistukia joita jotkut yksityisen sektorin työnantajat pystyvät hyödyntämään.
 
Ja veronmaksajana
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lapsineen;22917764:
Näinpä juuri se totuus on. Noh vaikka menee poliitikoinniks niin vaaleissa tavataan!
Juu kyllä on jo mitta täysi. Somaliäidit sikiää (ja tietty muutkin en tarkoittanut yleistää) ja varaa on uusiin vaunuihin vaikka töitä eivät tehneet päivääkään ja eivät siis maksaneet euroakaan veroja. Itse ollut työelämässä toistakymmentävuotta ja kun vihdoin saa itsekin nauttia äitiydestä niin huomaakin että ei ole varaa kuin käytetyihin kärryihin sun muuhun. Vääryys.
 
Keittiönoita
Unohsit julkisen sektorin. Ainakin Helsinki ja Turku panevat mamun etusijalle rekrytoinnissa, todnäk muitakin kaupunkeja kuuluu samaan poppooseen. Googlettamalla löydät mustaa valkoisella. Mamut saavat myös tiettyjä työllistämistukia joita jotkut yksityisen sektorin työnantajat pystyvät hyödyntämään.
Johtuiskohan tuo siitä, että muuten mamuja ei haluta palkata? On aika nurinkurista, että ensin vikisemme siitä, että mamut ei käy töissä ja sitten vikisemme sitä, että heidän työllistymistään tuetaan. Varsin moni yritys palkkaa edelleenkin mieluummin suomalaisen kuin maahanmuuttajan. Poikkeuksena on tietyt alat, joilla mamut on katsottu paremmin työtehtäviin sopiviksi. Esim it-alalla syntyperä on aika yhdentekevä asia, pääasia on, että osaat sujuvasti englantia ja osaat hommasi.
 
Keittiönoita
Juu kyllä on jo mitta täysi. Somaliäidit sikiää (ja tietty muutkin en tarkoittanut yleistää) ja varaa on uusiin vaunuihin vaikka töitä eivät tehneet päivääkään ja eivät siis maksaneet euroakaan veroja. Itse ollut työelämässä toistakymmentävuotta ja kun vihdoin saa itsekin nauttia äitiydestä niin huomaakin että ei ole varaa kuin käytetyihin kärryihin sun muuhun. Vääryys.
Noista vaunuista sen verran, että kun 1991 kuopusta lykin vaunuissa, niin naapuritalon - kaupungin vuokrakerrostalo - asukkailla oli paljon hienommat ja uudemmat vaunut kuin meillä näissä velkaisissa omistusasunnoissamme. Ja yhtään mamua ei noissa vuokrataloissa vielä silloin asunut.
 
Juu kyllä on jo mitta täysi. Somaliäidit sikiää (ja tietty muutkin en tarkoittanut yleistää) ja varaa on uusiin vaunuihin vaikka töitä eivät tehneet päivääkään ja eivät siis maksaneet euroakaan veroja. Itse ollut työelämässä toistakymmentävuotta ja kun vihdoin saa itsekin nauttia äitiydestä niin huomaakin että ei ole varaa kuin käytetyihin kärryihin sun muuhun. Vääryys.
Niillä on varaa vaikka mihin, koska ne ei juo viinaa.
 
[QUOTE="vieras";22917869]Jotenkin susta huomaa että olet yhteiskunnan elätti, ettet vaan moniavioisen somalin kanssa tehnyt pentuja.. Hehh[/QUOTE]

Mä olen elättänyt tätä yhteiskuntaa ihan riittävästi. Miksi mun pitäisi elättää tällaista yhteiskuntaa?

Tuskinpa kukaan somali mun kanssa alkaisi lastentekoon. Olen liian kaukaista sukua, ja vääräuskoinenkin vielä.
 

Yhteistyössä