Näihin mamukouluihine EI kannata lastaan laittaa, jos haluaa lapselleen hyvän koulumenestyksen!

  • Viestiketjun aloittaja mustalista
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22916681]Miksiköhän opettaja-aines on nykyään huonompaa kuin aiemmin?? Ennen ei tarvittu kouluavustajia ja silti kuri ja järjestys sekä opetus sujuivat hyvin luokassa.[/QUOTE]
En usko että se varsinaisesti johtuu opettajista, vaan opettajia rajoittavista säännöistä. Nehän on käsittääkseni tiukentuneet aika paljon siitä mitä ne oli joskus nakkisodan aikoihin.
 
Toivon, että saisin lapseni kouluun, jossa on mahdollisimman vähän järjestyshäiriöitä ja jos siellä on eri maista tulleita oppilaita, heidät on huomioitu niin että osaavat kielen eivätkä tarvitse tuntiopettajalta erityistä huomiota. Toivon lapselleni mukavia koulutovereita ja rauhalliset oppitunnit ja motivoituneen opettajan.

En kyllä silti lähtisi kieltämään sitä, etteikö vaikkapa sitten pakolaistaustainen oppilas voisi tuoda ongelmia kouluunsa, mutta muiden kokemuksista olen poiminut että ongelmia olisi enemmän yläasteilla? Porukkaan sopeutumattomia ja koulua inhoavia on tietysti suomalaisissakin paljon, mutta heitä ehkä osataan käsitellä kun taas muualta tulleita vielä varotaan, rasismisyytösten pelossa ehkä?

Jos siis tiedetään, ilman virallista tutkimustulosta tosin, että jokin ryhmä aiheuttaa enemmän ongelmia ja ei sopeudu, en tietenkään halua lastani samaan kouluun heidän kanssaan. Uskon, että positiiviset kokemukset muista kulttuureista kyllä saavuttavat lapsenikin ilman, että häntä tarvitsee väkisin sellaiseen totuttaa.
 
"ope"
Oppilasaines on nykyisin todella erilaista kuin vaikkapa 25 vuotta sitten.
Nykylapset tietävät paremmin oikeutensa kuin velvollisuutensa, noin pääsääntöisesti.
Lisäksi eri kulttuurit vaativat opettajalta hirmuisen määrän erityishuomioimista ja toisaalta rajoittavatkin opetusta.
Opettajan työtä kuormittavat nykyisin paljon enemmän erilaiset vaatimukset, huomoimiset ym.
Opetustehtävälle ei tunnu enää jäävän aikaa, kun pitää olla terveydenhoitaja, lääkäri, psykologi, ymmärtäjä, salapoliisi, ajatustenlukija ja tuhat muuta.

Nimimerkillä kokemuksen rintaääni
 
toinen opettaja
[QUOTE="vieras";22916681]Miksiköhän opettaja-aines on nykyään huonompaa kuin aiemmin?? Ennen ei tarvittu kouluavustajia ja silti kuri ja järjestys sekä opetus sujuivat hyvin luokassa.[/QUOTE]

Ennen oli tarkkikset, jonne häirikköoppilaat vaivihkaa siirrettiin. Nykyään kaikki pyritään integroimaan tavallisiin luokkiin. Ihan hyvä idea mutta ei toimi aina kovin hyvin.

Itse en pidä mamu-sanasta oppilaiden kohdalla, sillä suurin osa näistä lapsista on ihan syntynyt Suomessa. Milloin heitä aletaan pitää suomalaisina?!

Minun luokissani suurimpia häiriköitä ovat olleet ihan tavallisista suomalaisista perheistä tulevat (usein vielä ihan fiksut) oppilaat. Somalitaustaisista oppilaista osa ollut hankalia, osa ei ollenkaan. En niputa kaikkia suomalaisten vanhempien lapsia samaan nippuun noiden häiriköiden kanssa, miksi siis niputtaisin kaikki esim. somalit samaksi ryhmäksi?

Olen toiminut opettajana yhdessä noista punaisella merkityistä kouluista. Olin siellä vitun huora ihan suomalaisen (erityis)oppilaan mielestä.

Palatakseni lainaamaani tekstinpätkään haluaisin todeta, että eiköhän ennen vanhaan opettajia opetettu kotona kunnioittamaan. Muutenkaan aikuisille ei huudeltu törkeyksiä samalla tavalla kuin nykyään. Tuskin ne opettajat sen parempia tai huonompia noin yleisesti olivat kuin me nykypäivän opettajat.
 
"vieras"
Ennen oli tarkkikset, jonne häirikköoppilaat vaivihkaa siirrettiin. Nykyään kaikki pyritään integroimaan tavallisiin luokkiin. Ihan hyvä idea mutta ei toimi aina kovin hyvin.

Itse en pidä mamu-sanasta oppilaiden kohdalla, sillä suurin osa näistä lapsista on ihan syntynyt Suomessa. Milloin heitä aletaan pitää suomalaisina?!

Minun luokissani suurimpia häiriköitä ovat olleet ihan tavallisista suomalaisista perheistä tulevat (usein vielä ihan fiksut) oppilaat. Somalitaustaisista oppilaista osa ollut hankalia, osa ei ollenkaan. En niputa kaikkia suomalaisten vanhempien lapsia samaan nippuun noiden häiriköiden kanssa, miksi siis niputtaisin kaikki esim. somalit samaksi ryhmäksi?

Olen toiminut opettajana yhdessä noista punaisella merkityistä kouluista. Olin siellä vitun huora ihan suomalaisen (erityis)oppilaan mielestä.

Palatakseni lainaamaani tekstinpätkään haluaisin todeta, että eiköhän ennen vanhaan opettajia opetettu kotona kunnioittamaan. Muutenkaan aikuisille ei huudeltu törkeyksiä samalla tavalla kuin nykyään. Tuskin ne opettajat sen parempia tai huonompia noin yleisesti olivat kuin me nykypäivän opettajat.
Eihän mamupojat voi kunnioittaa opettajaa koska ope on nainen ja nainen on mamujen mielestä alempiarvoisempi kuin mies.

Koska mamut alkavat pitää itseään suomalaisina? Eihän se ole kirkossa, anteeksi moskeijassa kuulutettu, että mamut haluaisivat olla suomalaisia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22916808]Eihän mamupojat voi kunnioittaa opettajaa koska ope on nainen ja nainen on mamujen mielestä alempiarvoisempi kuin mies.

Koska mamut alkavat pitää itseään suomalaisina? Eihän se ole kirkossa, anteeksi moskeijassa kuulutettu, että mamut haluaisivat olla suomalaisia.[/QUOTE]

ei kaikki mamut ole muslimeja.
 
"vieras"
Asuntojen hinnat Helsingissä kertovat missä ihmiset haluavat asua ja yllätys yllätys kaikista korkeimmat asuntojen hinnat ovat siellä missä on vähiten mamuja ja siten mamuista vapaat koulut. Turha selitellä mitään säpinäkulttuurin rikastuttavasta vaikutuksesta koska ihmiset eivät ole tyhmiä ja osaavat ihan itse päättää missä haluavat lapsensa kasvattaa. Ne joilla ei ole rahaa joutuvat kärvistelemään slummiutuvissa mamulähiöissä.
 
[QUOTE="niinpä";22914155]eroja pakolaisten ja maahanmuuttajien välillä ei taida suurin osa palstalaisista tajuta.
tottkai pakolaistaustaisilla on ongelmia, he tulevat sodan keskeltä. niin olisi sinullakin, jos olisit samassa asemassa.[/QUOTE]

Pakolaisena maahan tullut ei ole välttämättä nähnyt sotaa päivääkään.
 
Äskeinen ope
Hyvät vanhemmat, opettakaa lapsillenne jo aivan pienestä pitäen kotona seuraava kultainen sääntö:
- Kun aikuinen puhuu, lapsen tehtävä on yksiselitteisesti kuunnella ja toimia annettujen ohjeiden mukaan.
Jos lapsi oikeasti osaa tämän, luokka voi olla leppoinen, kaikkia kunnioittava ja oppimista tukeva paikka, riippumatta kenenkään taustoista tai perheen tulotasosta.
On kovin vaikea ymmärtää sitä, että jotkut lapset väittävät vieraalle aikuiselle vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;22915222:
ja sinä et taida tietää että sana mamu tulee sanasta maahanmuuttaja ja somalit ovat PAKOLAISIA. jo on vaikeeta kun ei mene kaaliin. KIINTIÖPAKOLAISIA.
Pakolainen on myös maahanmuuttaja ja läheskään kaikki Suomeen tulleet somalit eivät ole tulleet tänne pakolaisina, varsinkaan kiintiöpakolaisina.
 
[QUOTE="niinpä";22914155]eroja pakolaisten ja maahanmuuttajien välillä ei taida suurin osa palstalaisista tajuta.
tottkai pakolaistaustaisilla on ongelmia, he tulevat sodan keskeltä. niin olisi sinullakin, jos olisit samassa asemassa.[/QUOTE]

Sota ei kylläkään ole varsinaisesti pakolaiseksi oikeuttava syy.
 
lol
Joilleekkin saa kyllä nauraa! ei vitun säälittävää oikeesti! mitä VITUN väliä SAATANA minkämaalaisia on jossain VITUN koulussa! Kyllä mä ainakin haluan että lapseni käy sellasessa koulussa jossa on ulkomaalaisia. Ja sitten viellä ihmetellään mistä niitä rasisteja tulee.. EI mikään ihmekkään ku on tollasia ÄÄLIÖMAMMOJA '' meijän lapsi ei mene sinne kouluu koska siellä on mamuja'' VITTU menkää nyt perseesesen.
 
"vieras"
Joilleekkin saa kyllä nauraa! ei vitun säälittävää oikeesti! mitä VITUN väliä SAATANA minkämaalaisia on jossain VITUN koulussa! Kyllä mä ainakin haluan että lapseni käy sellasessa koulussa jossa on ulkomaalaisia. Ja sitten viellä ihmetellään mistä niitä rasisteja tulee.. EI mikään ihmekkään ku on tollasia ÄÄLIÖMAMMOJA '' meijän lapsi ei mene sinne kouluu koska siellä on mamuja'' VITTU menkää nyt perseesesen.
Sun sossuäiskän on pakko panna lapsesi mamukouluun kun teillä ei ole varaa asua muualla kuin kaupungin vuokramurjussa muun paskasakin seassa ja lapsen todistuksella ei pääse yhteenkään oikeasti hyvään kouluun.
 
lol
[QUOTE="vieras";22916947]Sun sossuäiskän on pakko panna lapsesi mamukouluun kun teillä ei ole varaa asua muualla kuin kaupungin vuokramurjussa muun paskasakin seassa ja lapsen todistuksella ei pääse yhteenkään oikeasti hyvään kouluun.[/QUOTE]

Sori muuten hyvä mut vanhimmalla lapsella oli ylä-asteeltta päästyään pelkkiä ysejä ja kaseja ja taisi muutama kymppikin olla seassa ja toka on ala-asteella ja viime todistuksessa ei silläkään ollu kun ysejä ja kaseja ja muutam kymppi. Ja asutaan kuule ihan omassa talossa johon ei edes tarvinnu ottaa lainaa kun ollaan niin hyväpalkkasia että on VARAA ostaa oma tal oei tarvi ottaa lainaa. Ja miten niin ne koulut joissa on mamuja on muka vaan köyhiä? ja KUULE nyt ei olla amerikassa jossa köyhät on julkisessa koulussa ja rikkaat yksityisessä. Ootko kattonu vähän liikaa telkkaa? ;o
 
"mä"
Tiedättekö miksi hyvätuloiset työssä käyvät muslimit eivät HALUA asua rikkaalla omistusalueella? koska islamissa on sääntöjä noihin pankkilainojen nostoihin. Ja niinkuin joku jo sanoi, olen samaa mieltä siitä millaisia lapsia noilla "ei mamu kouluihin" vanhemmilla kasvaa. Ehkä saavat koulutusta, mutta millaisia he ovat ihmisiä kohtaan itse aikuisena. Tai sitten opetatte vihaamaan ja he aikuisena oppivat muuta. Esim. oli 10 sisarrusta eikä koskaan halua samaa mitä hänen äitinsä teki :D
 
"niinpä"
Pakolainen on myös maahanmuuttaja ja läheskään kaikki Suomeen tulleet somalit eivät ole tulleet tänne pakolaisina, varsinkaan kiintiöpakolaisina.
totta tämä ja edellinen kommentti. Jokatapauksessa kun syrjitään uskonnon tai ihonvärin takia niin alkaa sitä olla pikkuhiljaa aihetta rettelöintiin, kun kysytte miksi maahanmuuttajanuoret käyttäytyy tietyllä tavalla. Miljoona muuta syytä löytyy myös esim heikosti koulutetut vanhemmat, köyhyys, kielitaidon puute, mutta myös se, että integroiminen on olematonta joillakin mamuryhmillä ja syrjintä taas aikamoista.

Ja luuletteko tosiaan että mamut haluaa suomessa olla? Ne lähtee muihin länsimaihin heti kun vaan sinne pääsevät.

Jokatapauksessa, mitä järkeä koko keskustelussa kun lisää niitä tulee jokatapauksessa, halusitte tai ette :D
 
"vieras"
Sori muuten hyvä mut vanhimmalla lapsella oli ylä-asteeltta päästyään pelkkiä ysejä ja kaseja ja taisi muutama kymppikin olla seassa ja toka on ala-asteella ja viime todistuksessa ei silläkään ollu kun ysejä ja kaseja ja muutam kymppi. Ja asutaan kuule ihan omassa talossa johon ei edes tarvinnu ottaa lainaa kun ollaan niin hyväpalkkasia että on VARAA ostaa oma tal oei tarvi ottaa lainaa. Ja miten niin ne koulut joissa on mamuja on muka vaan köyhiä? ja KUULE nyt ei olla amerikassa jossa köyhät on julkisessa koulussa ja rikkaat yksityisessä. Ootko kattonu vähän liikaa telkkaa? ;o
"Valehtele sinä vaan, kyllä sinua uskotaan...":D
 
Keittiönoita
Saatpa kuule huomata kuinka perhesiteiden arvo romahtaa mamuillakin kun huomaavat yhteiskunnan paapovan vanhukset eikä itse tartte panna tikkua ristiin. Tottahan toki anopit ovat oikeassa, mutta vasta seuraavat anopit;)
Toivottavasti en joudu näkemään tuota päivää omien lasteni kohdalla. Tosin tuskin näenkään, sillä olen sikäli omituinen suomalainen, että aion itse hoitaa vanhempani loppuun asti enkä tuuppaa heitä jonnekin vanhushautomoon kuolemaa odottamaan. Tyttäreni on saanut saman asenteen jo äidinmaidossa, joten hänelle ei tuota ongelmia muuttaa maapallon toiselle puolelle pitämään huolta anopistaan. Kuopus joutuu ehkä pakon edessä tinkimään periaatteistaan, mutta onneksi mulla on tuo esikoinen puolisoineen, jotka eivät vanhuksiaan laita laitoksiin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Äskeinen ope;22916864:
Hyvät vanhemmat, opettakaa lapsillenne jo aivan pienestä pitäen kotona seuraava kultainen sääntö:
- Kun aikuinen puhuu, lapsen tehtävä on yksiselitteisesti kuunnella ja toimia annettujen ohjeiden mukaan.
Jos lapsi oikeasti osaa tämän, luokka voi olla leppoinen, kaikkia kunnioittava ja oppimista tukeva paikka, riippumatta kenenkään taustoista tai perheen tulotasosta.
On kovin vaikea ymmärtää sitä, että jotkut lapset väittävät vieraalle aikuiselle vastaan.
Mä opetin aikoinaan tuon omille lapsilleni. Jos opettaja jätti jälki-istuntoon tapahtumasta, minkä aikana lapsi ei ollut ollut edes koulussa, lapseni istui mukisematta sen jälki-istunnon. Helpompi niin kuin alkaa vääntämään opettajan kanssa kättä siitä, oliko koulussa ko päivänä vai ei. Puolen tunnin jälkän voi lusia, jos toinen vaihtoehto on vääntää opettajan kanssa kättä syyllisyydestä tunnin tai pari.
 
Keittiönoita
[QUOTE="ope";22916746]Oppilasaines on nykyisin todella erilaista kuin vaikkapa 25 vuotta sitten.
Nykylapset tietävät paremmin oikeutensa kuin velvollisuutensa, noin pääsääntöisesti.
Lisäksi eri kulttuurit vaativat opettajalta hirmuisen määrän erityishuomioimista ja toisaalta rajoittavatkin opetusta.
Opettajan työtä kuormittavat nykyisin paljon enemmän erilaiset vaatimukset, huomoimiset ym.
Opetustehtävälle ei tunnu enää jäävän aikaa, kun pitää olla terveydenhoitaja, lääkäri, psykologi, ymmärtäjä, salapoliisi, ajatustenlukija ja tuhat muuta.

Nimimerkillä kokemuksen rintaääni[/QUOTE]
:flower: Tasokokeet takaisin!!! On aivan selvää, että jos luokassa on erilaisia oppijoita - olipa syynä sitten adhd, dysfasia, eri äidinkieli, eri tavoin kannustavat vanhemmat tms - opettajan aika menee ihan vääriin asioihin. Tai ei vääriin, mutta opetussuunnitelman mukaan eri asioihin kuin mitä pitäisi opettaa. Jos mä olisin lykännyt lapseni ekalle Venäläiseen kouluun, niin totta mooses lapseni olisivat olleet kielitaidottomina opettajalla piikki lihassa.
 

Yhteistyössä