Näihin mamukouluihine EI kannata lastaan laittaa, jos haluaa lapselleen hyvän koulumenestyksen!

  • Viestiketjun aloittaja mustalista
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;22915908:
pah, kiintiöpakolaisina ne kyllä suomeen 90-luvulla tuli. mieti ihan mitä haluut, ei se mielipide kuitenkaan faktoja korvaa.
Somput tulivat 90-luvulla Suomeen kutsumattomina vieraina. Osa junalla Vainikkalaan ja osa laivalla Eteläsatamaan. Siitä se sitten repesi ja nyt on piikki auki taivaaseen asti. Saas nähdä koska kaikki 10.000.000 somaloista on Suomessa.
 
[QUOTE="vieras";22915945]Mä tiedän mistä sä olet: perseestä![/QUOTE]
Suuri henkilökohtainen kyynel, muttei minun kokemukseni mukaan pk-seudulla vaihdella sanoja täysin merkityksestä riippumatta. Mamu ei ole yhtä kuin somali, sen enempää kuin liha on yhtä kuin makkara.
 
ts
Turun norssin on erilainen kuin muiden suurten kaupunkien normaalikoulut, se on jättimäinen sulatusuuni. Toki siellä on arvostettu IB-lukio, mutta myös hirvittävästi käytöshäiriöitä ja ongelmatapauksia varsinkin ala- ja yläkoulun puolella. Toisaalta haluaisin, että lapseni oppisi monikulttuurisuutta (sinällään norssi on tosi kiva koulu) jne, mutta norssissa opetus tosiaan vähän jää kurinpidon ja heikompien oppilaiden tukemisen jalkoihin. Ja kokemusta on siis opettajana ko. paikasta, oma muksu ei ole vielä kouluikäinen.
 
Turun norssin on erilainen kuin muiden suurten kaupunkien normaalikoulut, se on jättimäinen sulatusuuni. Toki siellä on arvostettu IB-lukio, mutta myös hirvittävästi käytöshäiriöitä ja ongelmatapauksia varsinkin ala- ja yläkoulun puolella. Toisaalta haluaisin, että lapseni oppisi monikulttuurisuutta (sinällään norssi on tosi kiva koulu) jne, mutta norssissa opetus tosiaan vähän jää kurinpidon ja heikompien oppilaiden tukemisen jalkoihin. Ja kokemusta on siis opettajana ko. paikasta, oma muksu ei ole vielä kouluikäinen.
Öö. Mitähän ihmettä on monikulttuurisuuden oppiminen?
 
muslimi:)
Tämän päivän paperi-Hesarissa, sivulla C1 kerrotaan Ari Paulowin uudesta kirjasta yllämainitulla otsikolla.
"Myös fiktion puolella maahanmuutto nousee esiin. Ari Paulowin dystopia Khilafa! Valtakunta sijoittuu tulevaisuuden islamistiseen Suomeen. Kustantaja Johnny Kniga esittelee romaania näin: "Siinä maailmassa naisilla ei ole juurikaan oikeuksia eikä vääräuskoisilla tai uskonnottomillakaan. Eikä luonnollisesti seksuaalisilla vähemmistöillä.

Kuolemantuomio hirttämällä tai kivittämällä on yleisessä käytössä."
 
ts
Siis monikulttuurisuuden oppiminen on esim. sitä, että osaa olla kaveri kaikenväristen ja -laisten ihmisten kanssa. Ettei tartte vihata tai pelätä erilaisia ihmisiä, vaan ymmärtää rikkaus mikä siinä erilaisuudessa piilee. jne
 
[QUOTE="vieras";22916092]No mikä rikkaus siinä erilaisuudessa piilee?[/QUOTE]
Minäkin olen vähän utelias. Jos pitää kaikkia ihmisiä samanarvoisina, mitä ihmeen suurempaa rikkautta vähän erilaisessa ihmisessä voi olla?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22916161]Uutta näkökulmaa mihin johonkin?[/QUOTE]
No vaikkapa perhesiteisiin. Siihen, pidetäänkö omista vanhuksista huolta itse vai tuupataanko heidät yhteiskunnan niskoille? Tai voisiko anoppi ehkä ollakin oikeassa?
 
Varoitus! Älä laita lastasi näihin kouluihin.
Kuvassa on punaisella merkitty Helsingin suomenkieliset ala-asteet, jotka saavat ns. positiivisen diskriminaation lisärahaa.
http://farm6.static.flickr.com/5128/5356475115_8549a7279f_b.jpg

Kartan pohja:
Helsingin Palvelukartta

Lista ns. positiivisen diskriminaation kouluista:
Helsinki antaa lisärahaa ongelmakouluille | Kotimaa | YLE Uutiset | yle.fi

Määrärahan myöntämiskriteerit:
- Huoltajien koulutustaso
- Perheiden tulotaso
- Oppilaiden maahanmuuttajataustaisuus
Kiitos informaatiosta! Me taitetaan katsoa lapselle juuri kansainvälistä luokkaa silloin kun se on ajankohtainen. Ollaan akateeminen perhe, jolla on vuosia kokemuksia asumisesta ulkomailla ja ilmeisesti tulemme työmme vuoksi ajoittain asumaan ulkomailla taas. Siksi ja vielä monestakin muusta syystä tekee hyvää monikulttuurinen koululuokkaa ja englantikielinen opetus.

Meillä on monenkielisiä perhetuttuja, johin ollaan päänsääntöisesti tutustuttu yliopistolla, minä ainakin koen, että on avaraa maailmankatsomus on rikkaus (en ole missään nimessä natsionalisti, sitä monesta syystä, mutta vaikkapa siksikin, että maailmaa tulee olemaan yhä enemmän monikultuurinen ja en haluaisi laittaa lastani kouluun, jossa oppilaita valitaan vaan ihonvärin taikka kansallisuuden takia. En nimittäin uskoo, että esim. suomenkielisestä ydinperheestä, jossa ei panostetta lapsen kanssa yhdessäoloon tai lapsen kehittämiseen, tulisi välttämättä parhempia kansalaisia, jossa perheen vanhempien koulutustaso on alhainen ja sitä kautta usemmiten ei ole myös kotona positiivista tukea lapsen koulumenestykselle eikä motivaatiolla opiskella. Kuten ymmärrätte, se on yleistämistä, mutta täällä ei ehkä pystyy puolin ja toisin kovin hyvin väittelemään.
 
Viimeksi muokattu:
eka_yö
Roihuvuoresta terveisiä! Alue on muuten ihan kiva, ainakin tämä Marjaniemen vieressä oleva kotimme + lähitontit, mutta lähistöllä pyörii aika värikästä porukkaa. :( Suomalaiset narkkarit, juopot jne. ovat suurin inhotus, pari kertaa tuollainen on lähtenyt seuraamaan minua kesken iltalenkin. Toisena tulevat mustalaiset, tappelevat etenkin kesäisin rannalla ja nytkin yksi ala-asteikäinen tyttö terrorisoi mamuista koostuvan "jenginsä" kanssa lähialueen rakennuksia. Somaleiden kansoittamat talot ovat asia erikseen, ne on rakennettu samana vuonna kuin vieressä olevat yksityiset kerrostalot mutta näyttävät hyvin rapistuneilta. Roskia pitkin pihoja, älämölöä kuulemma yön läpi jne.

Meillä on onneksi ihanat suomalaiset naapurit, vanhempia pariskuntia kaikki :). Nyt kun tuo lapsi tuosta kasvaa, olen alkanut pohtia muuttamista. Yhtenä päivänä bussissa oli agressiivinen juoppo kahdelta päivällä, samana päivänä päiväkodin viereisellä pysäkillä narkkari alkoi riehumaan kun hänet käskettiin bussista ulos (ei vissiin ollut matkalippua) ja huusi minullekin törkeyksiä vaikka lapsen kanssa olin liikkeellä :(.
 
opettaja123
Sanonpa nyt sanasen tähän opettajana:

minun luokallani oli 5 mamua, heistä ei ollut suurempaa ongelmaa. Raukat olisivat tarvinneet vain paljon enemmän suomen opetusta kuin saivat.

Mutta ongelma olivat 4 erityisoppilasta, jotka häiritsivät koko ajan oppituntia. Oli adhd, tunnehäiriöinen yms. Ja nämä olivat ihan suomalaisia!!!! Joten jos jotenkin haluatte evaluoida sen luokan mihin lapsenne menee kysykää erityisoppilaiden määrää ja sitä saako opettaja tukea näiden erityisoppilaiden hallitsemiseen. Kun usein on niin, että avustajaa ei saa edes luokkaan ja erityisopettajan tunteja on vain 2h viikossa. Paini siinä sitten niiden lasten kanssa. Joten unohtakaa nyt ne mamut ja miettikää niitä ongelmalapsia, jotka sitten pahimmassa tapauksessa kiusaavat juuri sitä sinun lastasi siellä koulussa!
 
[QUOTE="vieras";22916282]Sulla on kyllä oudot juhannusperinteet. Muutenkin sinun mielestä kaikki muut ihmiset ovat pohjasakkaa, paitsi maahanmuuttajat ja muslimit.[/QUOTE]
Ai että minä rakastan ihmistä, joka kertoo toisille mitä mieltä he ovat :D
 
vieraqs
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22916182:
No vaikkapa perhesiteisiin. Siihen, pidetäänkö omista vanhuksista huolta itse vai tuupataanko heidät yhteiskunnan niskoille? Tai voisiko anoppi ehkä ollakin oikeassa?
Saatpa kuule huomata kuinka perhesiteiden arvo romahtaa mamuillakin kun huomaavat yhteiskunnan paapovan vanhukset eikä itse tartte panna tikkua ristiin. Tottahan toki anopit ovat oikeassa, mutta vasta seuraavat anopit;)
 
"vieras"
"Lista ns. positiivisen diskriminaation kouluista." Kukaan ei tunnu kiinnittävän tähän lauseeseen huomiota. Tämähän tarkoittaa samaa kuin rasismi! Asuntojonoissa mamut ovat ekana, samoin työpaikkoja täytettäessä mamu ovat etusijalla ja nyt sitten mamujen koulutkin saavat enemmän rahaa kuin suomalaisten koulut. On lottovoitto päästä mamuksi Suomeen...
 
"vieras"
Sanonpa nyt sanasen tähän opettajana:

minun luokallani oli 5 mamua, heistä ei ollut suurempaa ongelmaa. Raukat olisivat tarvinneet vain paljon enemmän suomen opetusta kuin saivat.

Mutta ongelma olivat 4 erityisoppilasta, jotka häiritsivät koko ajan oppituntia. Oli adhd, tunnehäiriöinen yms. Ja nämä olivat ihan suomalaisia!!!! Joten jos jotenkin haluatte evaluoida sen luokan mihin lapsenne menee kysykää erityisoppilaiden määrää ja sitä saako opettaja tukea näiden erityisoppilaiden hallitsemiseen. Kun usein on niin, että avustajaa ei saa edes luokkaan ja erityisopettajan tunteja on vain 2h viikossa. Paini siinä sitten niiden lasten kanssa. Joten unohtakaa nyt ne mamut ja miettikää niitä ongelmalapsia, jotka sitten pahimmassa tapauksessa kiusaavat juuri sitä sinun lastasi siellä koulussa!
Miksiköhän opettaja-aines on nykyään huonompaa kuin aiemmin?? Ennen ei tarvittu kouluavustajia ja silti kuri ja järjestys sekä opetus sujuivat hyvin luokassa.
 

Yhteistyössä