Näihin mamukouluihine EI kannata lastaan laittaa, jos haluaa lapselleen hyvän koulumenestyksen!

  • Viestiketjun aloittaja mustalista
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
[QUOTE="vieras";22914039]"Kiva" tulevaisuus edessä: sharia, burkha, kunniamurhia, etnisiä mellakoita, palavia autoja, katuraiskauksia, ryöstöjä, kerjäläisiä...[/QUOTE]

No jaa, eiköhän noiden venäläisten rikkaampien ihmisten kanssa ole vähän toiset "riskit".
 
Non compos mentis
[QUOTE="sama";22914043]Varmaankin kannattaisi. Sä voisit panna lapsesi pohjois-korealaiseen kouluun. Valtio olisi sulle aatteellisesti lähin ja tuntisit varmasti olosi kotoisaksi.[/QUOTE]

=)

Mun muksu on se luokan aasialainen (puoliksi).
 
Non compos mentis
Oliko jollain mitään oikeaa dataa siitä, miten mokukoulu oikeasti hidastaa luokan edistystä? Sittenhän luulis, että vieraalla kielellä opiskelevat lapset (siis suomalaiset lapset) etenisivät hitaammin kuin suomalaislapset, jotka opiskelevat suomeksi.
 
Non compos mentis
[QUOTE="vieras";22914049]Ai sun skidi on Maununnevan venäläisessä koulussa. Kunnon punikki panee pikku pioneerinsa opiskelemaan ryssäksi.:D[/QUOTE]

Joo, toinen on siellä ja toinen opiskelee erilaisella painotuksella hieman jotain muuta muussa koulussa.
 
Kävin yläasteen 90-luvulla yhdessä sen ajan isoissa "mamukoulussa". Kansallisuuksia oli yli 20 ja joillain luokilla oli enemmän maahanmuuttajia, kuin kanta-suomalaisia. Oma kokemukseni oli pelkästästään positiivinen ja opin paljon suvaitsevaisuudesta ja muista kulttuureissa.

Päästötodistukseni keskiarvo oli yhdeksän, kuten se oli monella muullakin luokallani. Maahanmuuttajien keskiarvot olivat osalla huippuluokkaa ja osalla luokan huonoimpia. Somalit olivat olleet silloin suomessa niin vähän aikaa, joten huonon kielitaidon vuoksi numerot olivat huonompia. Opettaminen oli silti laadukasta ja heikosti pärjäävät kävivät tukiopetuksessa.

Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että paljon enemmän on merkitystä omalla perheellä kuin maahanmuuttajien määrällä koulussa. Suurin osa maahanmuuttajista oli tosi kilttejä. Kyllä ne häiriköt pääosin oli suomalaisia.
 
Non compos mentis
Kävin yläasteen 90-luvulla yhdessä sen ajan isoissa "mamukoulussa". Kansallisuuksia oli yli 20 ja joillain luokilla oli enemmän maahanmuuttajia, kuin kanta-suomalaisia. Oma kokemukseni oli pelkästästään positiivinen ja opin paljon suvaitsevaisuudesta ja muista kulttuureissa.

Päästötodistukseni keskiarvo oli yhdeksän, kuten se oli monella muullakin luokallani. Maahanmuuttajien keskiarvot olivat osalla huippuluokkaa ja osalla luokan huonoimpia. Somalit olivat olleet silloin suomessa niin vähän aikaa, joten huonon kielitaidon vuoksi numerot olivat huonompia. Opettaminen oli silti laadukasta ja heikosti pärjäävät kävivät tukiopetuksessa.

Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että paljon enemmän on merkitystä omalla perheellä kuin maahanmuuttajien määrällä koulussa. Suurin osa maahanmuuttajista oli tosi kilttejä. Kyllä ne häiriköt pääosin oli suomalaisia.
Joo, mä katsoisin ennemmin niitä lasten perheitä kuin sitä perheen etnistä taustaa. Kuinka paljon vanhempia kiinnostaa se lasten koulunkäynti, ovatko kuinka mukana siinä hommassa? Lapsi tarvitsee tukea koulussa myös kotoa käsin. Poissaolevat ja välinpitämättömät vanhemmat pahinta myrkkyä näin mutulla heitettynä. Samaa myös peilaavat tutkimukset, joiden mukaan varallisuuserot yms. eivät näy lasten koulutuloksissa, jos lasten kasvatukseen ja koulutukseen panostetaan aikaa ja voimavaroja.

Taimen mahdollisuudet eivät riipu vain siemenestä ja maaperästä, vaan myös hoidosta sekä olosuhteista.
 
Mulle oli koulussa yllätys, että tietyistä maista tulevat maahanmuuttajat pärjäsivät poikkeuksetta koulussa huippu hyvin. Lapset eivät tulleet mistään rikkaista perheistä, mutta niissä kulttuureissa korostettiin koulutuksen merkitystä ja lapset raatoivat koulun eteen ihan hulluna. Edes vajaa kielitataito ei heitä hidastanut. Ihan samoja "mamulapsia" nämäkin olivat, mutta kukaan ei nosta heitä esiin. He todella nostivat luokan vaativuustasoa. En tiedä olinko onnekas, kun luokalleni osui paljon näitä hikareita. Siitä oli vetoapua koko luokalle.

Somalitytöt ottivat koulun aika rennonoloisesti ja tuntuivat odottavat naimisiinmenoa. Ei heistä mitään haittaa kellekään ollut. Koulun kilteimpiä lapsia ne olivat poikkeuksetta. Niillähän oli ihan järkyttävän kova kuri kotoa käsin. En siis jaksa ymmärtää mikä se suuri haitta maahanmuuttajissa on?!
 
Non compos mentis
Mulle oli koulussa yllätys, että tietyistä maista tulevat maahanmuuttajat pärjäsivät poikkeuksetta koulussa huippu hyvin. Lapset eivät tulleet mistään rikkaista perheistä, mutta niissä kulttuureissa korostettiin koulutuksen merkitystä ja lapset raatoivat koulun eteen ihan hulluna. Edes vajaa kielitataito ei heitä hidastanut. Ihan samoja "mamulapsia" nämäkin olivat, mutta kukaan ei nosta heitä esiin. He todella nostivat luokan vaativuustasoa. En tiedä olinko onnekas, kun luokalleni osui paljon näitä hikareita. Siitä oli vetoapua koko luokalle.

Somalitytöt ottivat koulun aika rennonoloisesti ja tuntuivat odottavat naimisiinmenoa. Ei heistä mitään haittaa kellekään ollut. Koulun kilteimpiä lapsia ne olivat poikkeuksetta. Niillähän oli ihan järkyttävän kova kuri kotoa käsin. En siis jaksa ymmärtää mikä se suuri haitta maahanmuuttajissa on?!
Chinese moms vs. Western moms: Is there a mother superior? - CNN.com

Tollanen artikkeli liittyen tuohon, mitä kirjoitit. Ollut rapakon takana juttua siitä, millainen vanhemmuus parempi lapselle ja missä suhteessa.
 
Non compos mentis
Vain rasisti voi väittää mustien olevan valkoisia tyhmempiä!
Nää on näitä perinteisiä hurr durr -kaavioita, jotka kuuluvat näihin ketjuihin. Mun oma veikkaus on, ettei ole mahdollista tehdä testiä, jolla voitaisiin oikeasti edes saada noita tuloksia uskottavasti. Ei vaan voi verrata kahta eri ryhmää, jotka asuvat täysin eri maailmoissa.

Huomannet sen pienen tonttupään postini lopussa?
 
"Vieras"
Mulle oli koulussa yllätys, että tietyistä maista tulevat maahanmuuttajat pärjäsivät poikkeuksetta koulussa huippu hyvin. Lapset eivät tulleet mistään rikkaista perheistä, mutta niissä kulttuureissa korostettiin koulutuksen merkitystä ja lapset raatoivat koulun eteen ihan hulluna. Edes vajaa kielitataito ei heitä hidastanut. Ihan samoja "mamulapsia" nämäkin olivat, mutta kukaan ei nosta heitä esiin. He todella nostivat luokan vaativuustasoa. En tiedä olinko onnekas, kun luokalleni osui paljon näitä hikareita. Siitä oli vetoapua koko luokalle.

Somalitytöt ottivat koulun aika rennonoloisesti ja tuntuivat odottavat naimisiinmenoa. Ei heistä mitään haittaa kellekään ollut. Koulun kilteimpiä lapsia ne olivat poikkeuksetta. Niillähän oli ihan järkyttävän kova kuri kotoa käsin. En siis jaksa ymmärtää mikä se suuri haitta maahanmuuttajissa on?!
Mistä maista tulleet lapset pärjäsivät parhaiten koulussa sinun kokemuksen mukaan?
 
Non compos mentis
Peruskoulussa mun luokallani ei ollut mamuja kuin vasta yläasteella yksi thaimaalainen poika. Niitä takarivin kiusanhenkiä kyllä oli. Ei siinä mitään, heillä oli ihan oikeita ongelmia, mutta koulumenestys riippui itsestä. Jokaisella varmasti kokemuksia luokista, joissa ihan hillitön meno.
 
Chinese moms vs. Western moms: Is there a mother superior? - CNN.com

Tollanen artikkeli liittyen tuohon, mitä kirjoitit. Ollut rapakon takana juttua siitä, millainen vanhemmuus parempi lapselle ja missä suhteessa.
Ihan mielenkiintoinen juttu. Mun anoppi on näköjään piilo-kiinalainen :D... Mun mies on kasvatettu jotakuinkin noin. Viulut ja kaikki. No, melkoinen menestyjä siitä tulikin. Hän haluaa ihan erilaisen lapsuuden meidän lapsille.

On tollasessa koulutuksen arvostamisessa tosin puolensakin. Mä oisin itse kaivannut enemmän tukea ja tuuppaamista kotoa. Ehkä näissäkin asioissa kultainen keskitie on mulle paras.
 
[QUOTE="Vieras";22914074]Mistä maista tulleet lapset pärjäsivät parhaiten koulussa sinun kokemuksen mukaan?[/QUOTE]

En muista kaikkia maita, mutta esimerkiksi poikkeuksetta Iranilaiset ja Egyptiläiset. Lisäksi paljon hyviä oppilaita tuli Vietnamista, Thaimaasta, Taiwanista, Japanista, Virosta ja Venäjältä.
 
"vieras"
Nää on näitä perinteisiä hurr durr -kaavioita, jotka kuuluvat näihin ketjuihin. Mun oma veikkaus on, ettei ole mahdollista tehdä testiä, jolla voitaisiin oikeasti edes saada noita tuloksia uskottavasti. Ei vaan voi verrata kahta eri ryhmää, jotka asuvat täysin eri maailmoissa. Huomannet sen pienen tonttupään postini lopussa?
Yhdysvalloissa on saatu samanlaisia tuloksi eri etnisten ryhmien älykkkydestä, joten sun "eri maailmoilta" putoaa pohja pois. Sun mielestä nuo testit ovat vasta sitten uskottavia kun mustat saavat vähintään saman tuloksen kuin valkoiset, mutta sitä päivää sä et tule näkemään.
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja länsinaapuri;22909410:
Näin se on Ruotsissakin mennyt.

Ensin muslimimamuongelmakouluihin pumpataan täällä lisää rahaa ja sitten kun sekään ei auta niin ongelmakoulut suljetaan ja ongelmaoppilaat hajautetaan parempiin kouluihin.

Ja sitten kun paremmat koulut alkavat uusien ongelmaoppilaidensa vuoksi oireilla, niin taas pumpataan kouluun lisää rahaa ja kun raha ei ongelmia poista niin koulu suljetaan ja oppilaat hajautetaan muihin kouluihin.

Ja kierre jatkuu, ikiliikkuja on keksitty.

Tervetuloa perässä, Suomi :D
jep, kyllä ne maahanmuuttajat valloittavat pikkuhiljaa. Millaisiakohan kouluja 50 vuoden päästä on tarjolla? ei varmaan mitään näille, jotka haluavat vain suomalaisten lasten kouluissa kouluttaa omansa. Suomi seuraa muiden euroopan maiden perässä.
 
Non compos mentis
[QUOTE="vieras";22914086]Yhdysvalloissa on saatu samanlaisia tuloksi eri etnisten ryhmien älykkkydestä, joten sun "eri maailmoilta" putoaa pohja pois. Sun mielestä nuo testit ovat vasta sitten uskottavia kun mustat saavat vähintään saman tuloksen kuin valkoiset, mutta sitä päivää sä et tule näkemään.[/QUOTE]

Meinaat, että Yhdysvalloissa keskiverto amerikanafrikkalainen elää samanlaisissa oloissa kuin joku wasp?
 
Eli sun mielestä afrikkalaiset veljemme ja sisaremme ovat idiootteja.:O
Miten ihmeessä sä voit lukea tollasen jostain syvältä rivien välistä? En todellakaan ole sitä mieltä. En maininnut heitä koska, minulta kysttiin luokan huippuoppilaita. Silloin kun minä yläasteeni kävin, olivat somalit vasta rantautuneet Suomeen. Heidän kielitaitonsa oli auttava. Ei minkäänlaista mahdollisuutta verrata.

Sitäpaitsi mun mielestä kukaan ei ole idiootti kulttuuriperimänsä ansiosta. Idiootiksi tekee ihan muut jutut.
 
"vieras"
Minulla on lapseni kautta kokemus eräästä ns. mamukoulusta. Maahanmuuttajataustaisia oppilaita oli koulussa hiukan alle puolet, ala- aste kyseessä (itse asiassa koulussa oli vain eka- ja tokaluokka eskarin lisäksi). Ja tarkennuksena, että suurin osa maahanmuuttajista oli Somaliasta, Irakista, sekä entisen Jugoslavian alueelta. Koulun sijainti ns. huonossa lähiössä, jossa paljon kaupungin vuokra- asuntoja. Myös aluueella asuvilla kantasuomalaisilla oli paljon ongelmia, työttömyyttä, alkoholismia jne.

Lapseni kävi ko. koulussa vain eskarin, mutta se riitti. Välitunneilla oli paljon ongelmia, riehumista, haistattelua, tappeluja. Tuntui, ettei opettajilla ollut oppilaisiin, erityisesti maahanmuuttajapoikiin, minkäänlaista otetta. "Älä sä komenna mua, jos mä haluan mennä mä menen..."Koulun ilmapiiri oli levoton ja rauhallisemmat oppilaat jäivät oman onnensa nojaan, kun opettajien aika meni suureksi osaksi kurinpitoon. Onneksi eskarilaisilla oli vain yksi yhteinen välitunti koululaisten kanssa. Kun seuraavana keväänä haimme lapselle koulupaikkaa, valitsimme koulun kauempaa. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä.
 

Yhteistyössä