Kuparikierukasta kysymystä

  • Viestiketjun aloittaja Ymmällään
  • Ensimmäinen viesti
Ymmällään
Mulla on ollut kuparikierukka jo pidemään aikaan eli toinen jo menossa. Ekan kierukan kanssa ei ollut mitään ongelmia eikä kyllä tämän toisenkaan kanssa kunnes nyt on ollut. Tämä toinen kierukka on ollut nyt 4 vuotta ja 2kk ja viimeisimmät neljät menkat on olleet aivan kamalia. Pelottaa ihan mennä töihinkin kun en tiedä miten pystyn olemaan siellä. Mun menkoista on tulleet todella runsaat ja aina en pysty menemään vessaan kun tarviis joten pelottaa milloin näkyy housuissa veripläntti. Siteet ei yksinkertaisesti riitä kahta tuntia pidempään. Tampooni ei pysy eikä ole koskaan mulla pysynytkään paikoillaan joten sekään ei vaihtoehto ja eihän sitä muutenkaan suositella kun on kierukka.

Kysymys siis kuuluu: Onko kellekään tullut pidemmän käytön jälkeen vasta ongelmia. Aikasemmin mun menkat oli ok, mutta nää viimesimmät on kamalat.

Välivuotoja ei ole ja kipujakaan ei ole. Ajattelin mennä ehkäisyneuvolaan ja ottaa vaikka pillerit kun yhdynnässäkin on kierukka aika huono kun meinaa sattua.
 
g
kuparikierukassahan on haittavaikutuksina runsaat menkat. mä pidin kuparikierukkaa sen ajan mitä sitä sai pitää ja vaihdoin hormonikierukkaan (mulla kyllä hirveet menkat ollu aina ilman kuparikierukkaakin). hormonikierukkaa en halunnut ottaa ensin koska oli paljon välivuotoja yms kun söin pillereitä. mutta nyt en kyllä vaihtas hormonikierukkaa mihinkään...
 
ÄLÄ pidä kuparikierukkaa!

Kuparikierukka on yleisin syy kohdun ulkopuolisiin raskauksiin ja piste! Sen käytön on todettu myöskin aiheuttavan lapsettomuutta, joten jos voit kuvitella mitä tahansa muuta ehkäisykeinoa, valitse se.

Tämä ei ole mutua, vaan kokemusperäistä tietoa jo lähes 20 vuoden takaa. On käsittämätöntä, että lääkärit vielä tänäkin päivänä suostuvat laittamaan naisille ehkäisyyn kuparikierukoita, vaikka aivan varmasti tietävät niiden merkittävät haittavaikutukset!
 
...
ÄLÄ pidä kuparikierukkaa!

Kuparikierukka on yleisin syy kohdun ulkopuolisiin raskauksiin ja piste! Sen käytön on todettu myöskin aiheuttavan lapsettomuutta, joten jos voit kuvitella mitä tahansa muuta ehkäisykeinoa, valitse se.

Tämä ei ole mutua, vaan kokemusperäistä tietoa jo lähes 20 vuoden takaa. On käsittämätöntä, että lääkärit vielä tänäkin päivänä suostuvat laittamaan naisille ehkäisyyn kuparikierukoita, vaikka aivan varmasti tietävät niiden merkittävät haittavaikutukset!
No mitäs ne sitten käyttää ehkäisynä jotka ei voi hormonia käyttää? Kumillako ikuisesti vai??
 
"vieras"
No mitäs ne sitten käyttää ehkäisynä jotka ei voi hormonia käyttää? Kumillako ikuisesti vai??
Niinpä....ja mulla ei paikat kestä oikein noita kumejakaan kuin hyvin satunnaisesti (siis edes lateksittomia), eikä miehellä seiso niiden kanssa kunnolla. Mitäs ehkäisyvaihtoehtoja tässä jääkään sitten jäljelle, keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät ja siinä taisikin olla sitten kaikki. Niitähän varmaan jokainen ammattilainen suositteleekin täydestä sydämestään, vaikka no, eipähän nuo ainakaan lapsettomuutta aiheuta.
 

Yhteistyössä