Korkeastikoulutetut! Paljonko tienaat, kuinka paljon kokemusta ja missä päin?

  • Viestiketjun aloittaja Ekonomi
  • Ensimmäinen viesti
"minttu"
Koulutus FM + monenlaista alaan liittyvää lisäkoulutusta, työvuosia 7, Tampereen lähistöllä olen töissä ja brutto on 2513e eli todella surkea palkka. Mutta itsepä olen alani valinnut :)
 
Viskimies
[QUOTE="vieras";22907062]Olen diplomi-insinööri ja olen ollut työelämässä pari vuosikymmentä. Vuositulot rapiat 100 tonttua, pikkukaupungissa.[/QUOTE]

Halvalla lähtee :)
 
Viskimies
[QUOTE="vieras";22907075]Filosofian maisteri, Etelä-Suomi, työkokemusta vähän yli 10 vuotta, käteen jää (hieman kuusta riippuen) keskimäärin n. 2800e.[/QUOTE]

Jos mä tilaan sulta yhen sloganin niin paljon pyydät?
 
"Pee"
Tulee tuosta vaan mieleen (valitettavasti) että yleisin kommentti mitä vastavalmistunut humanisti tai ekonomi kuulee ensimäisessä työpaikassa oon:"Big Mac ja laitti-kola!"
 
Et ole suinkaan ainoa noin ajatteleva. Monessako työpaikassa olet ollut? Oletko toiminut itsenäisenä yrittäjänä/oma yritys?

Nuo molemmat kaksi jälkimmäistä ovat se ensimmäinen askel ulos 'pomo määrää' järjestelmästä, mutta siitä on vielä pitkä matka oman työn vapauteen. Miksi epäilet sanomaani? Kuullostaako se 'niiltä' jutuilta? Se ei ole niitä juttuja.
 
Viskimies
[QUOTE="vieras";22907099]Mun sloganit on tosi kalliita. Ehkä siks mun työllä ei olekaan mitään tekemistä mainostamisen kanssa. Kellään ei ole varaa muhun... :)[/QUOTE]

On mulla rahaa, jos lähetään tonnista liikenteeseen niin keksitkö sillä fyrkalla jotain nastaa.
 
M' kun olin ihan luullu et mun paperimies tienaa hyvin! :ashamed:
No... mut joo en siis ole korkeastikoulutettu ja ty;skentelen kaupan kassalla ja jos olisin duunissa (nyt olen hoitovapaalla( niin tienaisin n. 1100 eskoo kuussa 30 tunnin duuni viikolla.

On muuten haasteellista kirjottaa ku joku on duunannu mun laptoppia niin et ei noi aakkoset toimi, eik kaikki merkitkaa
 
cc
M' kun olin ihan luullu et mun paperimies tienaa hyvin! :ashamed:
No... mut joo en siis ole korkeastikoulutettu ja ty;skentelen kaupan kassalla ja jos olisin duunissa (nyt olen hoitovapaalla( niin tienaisin n. 1100 eskoo kuussa 30 tunnin duuni viikolla.

On muuten haasteellista kirjottaa ku joku on duunannu mun laptoppia niin et ei noi aakkoset toimi, eik kaikki merkitkaa
paljon se sun paperimies sit tienaa?
 
"vieras"
Noin kolme tonnia käteen tulee, jos ei tee ylkkyä. Ehkä 3400.

Ei niillä enää mitkään hyvät palkat ole.
No mut onhan toi tosi hyvä, jos mietit esim. sitä opettajaa.

Se on opiskellut lukion jälkeen vaikka 5v ja sitten mennyt töihin, alottanut sillä parin tonnin palkalla, maksanut samalla opintovelkaa pois ja 10 vuoden päästä palkka on vieläkin muutaman tonnin paperimiestä pienempi.

Siinä vaiheessa, kun esimerkkikorkeakoulutettu edes aloittaa lainansa maksamisen ja jonkun ansiotyön, sun mies on jo tienannut sitä kolmeatonniaan kuussa lähes 10 vuotta....
 
"noh"
minä FM luonnontieteen alalta. Lähtöpalkka oli ennen kuin valmistuin 1800 euroa valtiolla. Siitä nousi reippaaseen 2000 euroon kun valmistuin. Sitten vaihdoin firmaa, menin yksityiselle ja lähtöpalkka 2400 euroa. Siitä nousi vuoden aikana 2900 euroon. Työkokemuksia karttui kaikkiaan 4 vuotta. Nyt viimeisimmässä työssä palkka ollut 9 euroa tunti :D enpä ole ollut 3 vuoteen kunnollisessa työelämässä, vaikka hyvän työkokemuksen kerkesin kartuttaa. Ei vaan ole hommia tämän alan ihmiselle.

Isäntä DI, alkupalkka ennen valmistumista oli 2000 euroa. Nyt hän on ollut 4 vuotta samassa firmassa ja palkka noussut 3900 euroon. Seuraavaa palkankorotusta hän odottelee/pian kyselee.
 
"Hanna"
Koulutukseltani olen YTM sekä tradenomi ja työvuosia takana viisi. Palkka tällä hetkellä 3700 € ilman tulospalkkioita + muita lisiä (joita tulee kuukausittain aika reilusti), Keski-Suomi.
 

Yhteistyössä