Mielipiteitä parfyymistä Chanel no. 5? Minkä hintaista on?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Vieras, ap
Ei ole mun mielestä ihan niin hintavaa, riippuu tietenkin pullon koosta. Joskus haistoin stockalla ja hirveeltä haisi. Vanhalta mummolta.

Niin no tosiaan kai ne pienemmät pullot on halvempia... Ja oikeastaan siksi kysyinkin, että ajattelin olevani mahdollisesti jotenkin omituinen: minusta kun ko. parfyymi ei niin erikoisella tuoksunut, vaikka sitä kovasti arvossa pidetäänkin..
 
Ei se nyt suorastaan pahaltakaan haise, mutta ei se kyllä oikein iskekään. Suosin itse toisenlaisia tuoksuja, ja voisi ehkä sanoa, että Chanel no: 5 on minun makuuni liian raskas. Tunkkaisuus on myös yksi sana, millä voisin hyvin ko. tuoksua kuvailla.

Ei ole outoa olla tykkäämättä tai tykätä - kaikillahan meillä on omat makumme, eikö vain. :)

Niin, ja pullon koostahan se hintakin sitten riippuu. Pienemmät pullot on luonnollisesti halvempia. Isoimmat voi hyvinkin olla lähellä tuota satasta, ehkä mennä muutamalla eurolla ylikin. Ostopaikkakin tietysti on yksi tekijä, mikä vaikuttaa - joskin aika vähän.
 
Viimeksi muokattu:
usea tuoksu
Raskas tuoksu? Minusta todella kevyt tuoksu on Chanel 5. Ja olen kyseisestä tuoksusta pitänyt aina, jo nuorena tyttönä enkä vieläkään ole vanha. Tuoksut on makuasioita, esim. Tresorin tuoksusta en pidä yhtään ja monista se on todella hyvä. Onneksi jokaiselle tuoksulle löytyy ostajansa. Ja vaihtelu virkistää, kyllä joka naisen kaapissa pitää olla useita tuoksuja, joita tilanteen mukaan suhautellaan.
 
"vieras"
Kai se klassikko on, kun jo Marilyn käytti sitä yöpaitana.

Mutta sittemmin tuoksumaailma on vähän laajentunut, tulee uusia, poistuu vanhoja. Toi 5 vaan pysyy. Mut ei se mikään trendituoksu ole, vaan klassikko.
 
"vieras"
Ei taida palstalaiset tietää parfyymeista mitään. :) Se, iso pullo, on sitä halvinta laatua ja parfyymit on niissä pienissä 5-7ml pulloissa. :D Satasella ei saa parfyymia.
Pitäytykää suosiolla niissä halpismerkeissä niin tyyli ja laatu kohtaa paremmin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22746609]Ei taida palstalaiset tietää parfyymeista mitään. :) Se, iso pullo, on sitä halvinta laatua ja parfyymit on niissä pienissä 5-7ml pulloissa. :D Satasella ei saa parfyymia.
Pitäytykää suosiolla niissä halpismerkeissä niin tyyli ja laatu kohtaa paremmin.[/QUOTE]

Tuota saa useamman kokoisissa pulloissa, se halpa on eau de Toilettea, mikä ei varsinaista hajuvettä ole, tuoksuu kyllä samalle, mutta on laimennettua.

Ja minä pidän Chanel 5:n tuoksusta, kuuluu kevyisiin klassikkohajuihin.
 
paljon lukenut
Hajuvesi saattaa tuoksua nykyään mummomaiselta, koska se luotiin n. 1921-luvulla sen ajan muodin mukaan. Mutta se on silti hyvin suosittu parfyymi tietyssä ikä luokassa.
 
"vieras"
Hajuvesi saattaa tuoksua nykyään mummomaiselta, koska se luotiin n. 1921-luvulla sen ajan muodin mukaan. Mutta se on silti hyvin suosittu parfyymi tietyssä ikä luokassa.
nimenomaan. tuskin meidän ikäluokkammekaan istuu viidenkymmenen vuoden kuluttua vanhainkodissa samanlaisissa vaatteissa kuin nykymummelit...

vanhainkoti 50 vuoden kuluttua: mummot kuuntelevat metallicaa ja petri nygårdia farkuissa haisten laura biagiottin lauralle :D
 
"vieras"
mulla olio sitä eau de toilet'a parikymmentä vuotta sitten.
Pidin siitä ja se tuoksui mun iholla hyvälle, monet sanoi näin.
Monet sanoivat myös, että he ovat kekilleet, mutta ei tuoksunut iholla hyvältä. Eli se voi olla herkkä muuttamaan tuoksuaan iholla, ihmisillä kun on erilaiset.

Tuolla se pullo on vieläkin kaapissa, en raaski heittää poiskaan, vaikken ole käyttänyt yli 10 vuoteen...
 
harjakainen
Niin no tosiaan kai ne pienemmät pullot on halvempia... Ja oikeastaan siksi kysyinkin, että ajattelin olevani mahdollisesti jotenkin omituinen: minusta kun ko. parfyymi ei niin erikoisella tuoksunut, vaikka sitä kovasti arvossa pidetäänkin..
tuoksu on klassikko.
se on todella voimakas ja siksi riittoisa, todella pieni suhaus riittää ja on näin miehen nenään todella mielyttävä sillä on jopa viakran omaisija vaikutuksija.
SUOSITTELEN.
 
CK1
Itselle tuli Chanelin vitosesta mieleen kissanpissa. Sorry. Tuoksuja valitessa kannattaa kyllä kokeilla niitä tuoksuja päälle. Eli käy eka haistelemassa että mikä ois kiva, sit seuraavana päivänä käy suihkauttamassa päälle ja sitten siitä parin tunnin päästä voi jo sanoa sopiiko tuoksu itselle. Ihon pH, lämpö, ominaistuoksut ym muuttavat hajuvesien ja parfyymien tuoksuja. Se on faktaa. Ei siis sokeasti kande vetästä jotain "iih-julkkis"-hajuvettä päälleen vaan sovittaa ne, kuin Marilynin "alusvaatteet".
 
Yöks
Chanel 5 tuoksuu tuholaistorjunta-aineelta eli pahalta. En usko, että kukaan ilman suurta mainostusta ostaisi tätä Pariisin kissanpissaa. Inhoan, syvästi. Kallista oli, kun Stockmannilta erehdyin hintaa katsomaan. Säästetään ne mummotkin tältä kamaluudelta.
 
Ihana parfyymi
Olen kokeillut noin about 35 hajuvesimerkkiä elämäni aikana ja Chanel 5 tuli ehdoton ykkönen kun sen löysin, tuoksu on hivelevän hieno ihollani mulla on just oikea ihon ph siihen. Käytän usein vain pelkkää bodylotionia niin ei tule loroteltua liikaa tuoksua ylleni. En vaihda edes mummona tuoksua, hienoa kun mummo tuoksuu Chanel 5:lta eikä pissalta.
 
"vieras"
Multa saa tulla vaikka hakemaan pullon tuota. Sain sen lahjaksi, aivan järkyttävän voimakas ja raskas haju, ei sovi mulle yhtään. Hyönteiskarkote tuli mullakin siitä mieleen :D
 
"Tiksu"
Aikoinaan, ei varmaankaan ollut kovin monia vaihtoehtoja hajuvesissä... Aika mielestäni ajanut ohi tästä, ja tosiaan vanhemmat määrätyntyyliset naiset tätä käyttävät.
Tulee mieleen TV-sarja Bomb girl.
 

Yhteistyössä