Niinhän siinä kävi, että taas joustimme...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Oltaisiin oltu mielellään aatto ihan kotona, mutta anopille myönnyttiin ja menemme sen luokse syömään aattona.. kun niin halusi ja sanoi, että on tärkeätä HÄNELLE, että näkee lapsen lapsemmekin..... joten se siitä rauhaisasta joulusta. :( Toisaalta ymmärrän, mutta toisaalta en... tämä koko vuosi tuntuu muutenkin olevan vaan sitä, että täytyy toisten pillin mukaan elää... ei vaan jaksa enää.
Helpotti, kiitos!!!

Me ilmotettiin kaikille et me ei kotoa poistuta, toivotettiin kaikki kyllä tervetulleeks meille...

Mä oon aina ihmetelly sitä et miks perheellisten, joilla on pieniä lapsia yms. pitää lähtee reissaamaan jos vaan vanhemmat on siinä kunnossa et pystyvät ajamaan, liikkukoot ne joilla lapset on jo pesästä lähteneet, helpompaa se niille on..

Me ollaan tänä vuonna kotona jouluna, välillä ollaan oltu vaimon isän ja välillä äidin luona. Mun vanhemmilla ei olla oltu kohta 20 vuoteen.

Teet niin tai näin niin aina joku pettyy.

[QUOTE="Kaiku";22726713]Samaa mieltä muiden kanssa, turha sitä on narista jos ei osaa puoliaan pitää anopin suhteen![/QUOTE]

mutta kyllä mä nyt yritän ajatella sen anopin puolestakin asiaa.... ja tehtiin kyllä selväksi, että ruoka on sitten ajoissa, ja tulemme aika nopeesti sieltä sitten kotiin viettämään iltaa keskenämme.. eli varmaan jo 17 aikaan olemme kotona.

mutta kyllä mä nyt yritän ajatella sen anopin puolestakin asiaa.... ja tehtiin kyllä selväksi, että ruoka on sitten ajoissa, ja tulemme aika nopeesti sieltä sitten kotiin viettämään iltaa keskenämme.. eli varmaan jo 17 aikaan olemme kotona.

No mutta onhan se nyt sitten liioiteltua sanoa, että elät toisten pillin mukaan jos hetkeksi aattona poistut kotoasi. Lapsillekin varmaan ihan kivaa.

Onneksi osaan olla sopivasti itsekäs myös jouluna ja saan siten juuri sellaisen joulun kuin haluan. Vanhempani haluaisivat meidät aatoksi kyllän ja asuvatkin tuossa aivan lähellä. Ei, en halua sinnekään. Anoppikin viettäköön joulunsa yksin. Tämä on meille jo toinen joulu oman perheen kesken omassa kodissa ja voin sanoa, että paras näin. Ehkä olemme itsekkäitä, mutta ajattelen ennenkaikkea oman perheen parasta, kuinka saan luotua lapsilleni parhaan mahdollisen joulutunnelman. Se ei synny ajellessa joulun aikaan autolla ties kuinka pitkiä matkoja, hypäten paikasta toiseen, noudattaen toisten omia jouluperinteitä.

[QUOTE="vieras";22727006]Onneksi osaan olla sopivasti itsekäs myös jouluna ja saan siten juuri sellaisen joulun kuin haluan. Vanhempani haluaisivat meidät aatoksi kyllän ja asuvatkin tuossa aivan lähellä. Ei, en halua sinnekään. Anoppikin viettäköön joulunsa yksin. Tämä on meille jo toinen joulu oman perheen kesken omassa kodissa ja voin sanoa, että paras näin. Ehkä olemme itsekkäitä, mutta ajattelen ennenkaikkea oman perheen parasta, kuinka saan luotua lapsilleni parhaan mahdollisen joulutunnelman. Se ei synny ajellessa joulun aikaan autolla ties kuinka pitkiä matkoja, hypäten paikasta toiseen, noudattaen toisten omia jouluperinteitä.[/QUOTE]

Olen sinulle hyvin kateellinen, että pystyt olemaan noin jämäkkä. Meidän piti olla joulu oman perheen kesken, mutta saadaankin anoppi seuraamme, koska ei ole pokkaa sanoa toiselle että vietä joulusi yksin. Kai se on pakko tottua siihen ettei ikinä saa järjestää omanlaista joulua, sellaista että itselläkin olisi hyvä fiilis, eikä tarvitsisi kauheasti pingottaa.. Lähdettävä ulkomaille tai jotain.

Olen sinulle hyvin kateellinen, että pystyt olemaan noin jämäkkä. Meidän piti olla joulu oman perheen kesken, mutta saadaankin anoppi seuraamme, koska ei ole pokkaa sanoa toiselle että vietä joulusi yksin. Kai se on pakko tottua siihen ettei ikinä saa järjestää omanlaista joulua, sellaista että itselläkin olisi hyvä fiilis, eikä tarvitsisi kauheasti pingottaa.. Lähdettävä ulkomaille tai jotain.

Siis mä ymmärrän sen,ettei haluta itse lähteä reissaamaan anopeille ynnä muille,mutta se,että pitäisi vielä kieltää ihmisiä tulemasta meille kotiin jouluna on vähän outoa.Meillä jouluun kuuluu yhdessäolo perheen kesken ja meillä perheeseen kuuluu myös isovanhemmat,jotka ovat tervetulleita meille aattona.

No ei meillä nyt kuitenkaan asiaa ole anopille tuolla tavalla ilmaistu, vaan muistaakseni jo viimeisen "kyläilyralli-joulun" jälkeen kerroimme kaikille, että seuraavan joulun vietämme omassa kodissa oman perheen kesken. Näin kaikilla oli vuosi aikaa mutustella ajatusta ja sitten vaan seuraavaa joulua ennen ilmoitimme, että tervetuloa vierailemaan meillä ENNEN tai JÄLKEEN joulun. Emme myöskään ole tarkemmin kyselleet esim. anopin joulunviettosuunnitelmista, ettei tulisi kiusallista tilannetta ja joutuisimme hänet säälistä kutsumaan.

Tuntuu oudolta että näin moni ei halua viettää joulua sukulaistensa kanssa?! Mulle ainakin joulu on nimenomaan perheen ja ystävien yms. juhlaa, eikä tulis mieleenkään että tönötettäis täällä kotona vaan omalla porukalla, sitä saa tehdä joka viikonloppu...

Miltähän teistä sitten tuntuu kun olette itse anoppeja eikä kukaan halua teitä yhteiseen joulunviettoon?!

Olenkohan mä ainoa jonka mielestä on ihan jees lähteä pois kotoa jouluna? :D Mä olen taas uhmakkaasti ilmoittanut, että yhden joulun oon viettänyt pois "kotoa" eli vanhempieni luota, enkä koskaan enää tee sitä. :D Mä haluan mummilaan jouluksi, siellä se oikea joulutunnelma on =)

Olenkohan mä ainoa jonka mielestä on ihan jees lähteä pois kotoa jouluna? :D Mä olen taas uhmakkaasti ilmoittanut, että yhden joulun oon viettänyt pois "kotoa" eli vanhempieni luota, enkä koskaan enää tee sitä. :D Mä haluan mummilaan jouluksi, siellä se oikea joulutunnelma on =)

Kyllä mekin ennen reissattiin jouluna, mut nyt ton naperon kanssa ei viitti/joku suuttuis kuitenkin..Meiltä kun on matkaa lähimpään mummolaan 150km ja siitä toiseen 100km, menis koko aatto autossa istuen kitisevän muksun kanssa, joten helpompaa kun sanoo et me ei lähetä mihinkää mut kaikki on tervetulleita meille..Se taasen ei ole mun ongelma jossei mummoista kun toinen saa aikaseks lähtee tänne, tosin eipä tullu yllätyksenä...

Joo no mustakin selvästi parempi vaihtoehto olisi mennä anopille viettämään joulua, sieltä pääsisi edes pois sitten kun haluaa. Ja aiemmin ollaankin vietetty joulua sukulaisten kesken, mutta nyt piti olla poikkeus koska olen viimesilläni raskaana ja väsynyt kaikkeen vouhoon. Enkä pysty täysin relaamaan anopin tai edes omien sukulaisteni seurassa. Noh, eipä voi mittään, kunhan ees lapsella olis kiva joulu. Ja anopilla tietysti!

On se jännä, että ne lapsenlapset pitää nähdä just jouluna, eikä vaikka paria päivää ennen tai jälkeen. Hyvin on kelvannut lasten synttäreiden viettäminen eri päivänä (ja syntymäpäivän ajankohta sentään on faktatieto). Miksi sitten pitää juhlistaa lastenlasten kanssa jonkun toisen syntymäpäiviä juuri tiettynä päivänä.

Täällä kanssa ollaan mummujen painostuksen alla....

Kyllä mekin ennen reissattiin jouluna, mut nyt ton naperon kanssa ei viitti/joku suuttuis kuitenkin..Meiltä kun on matkaa lähimpään mummolaan 150km ja siitä toiseen 100km, menis koko aatto autossa istuen kitisevän muksun kanssa, joten helpompaa kun sanoo et me ei lähetä mihinkää mut kaikki on tervetulleita meille..Se taasen ei ole mun ongelma jossei mummoista kun toinen saa aikaseks lähtee tänne, tosin eipä tullu yllätyksenä...

No ymmärrän joo, mä menenkin mummilaan lasten kanssa jo aatonaattona. :D Että voi katsoa joulupukin kuumalinjaa :laugh: Ehkä mulla on sekin, että oon yksin lasten kanssa, ei oo toista aikuista täällä. :) Mutta en mä siitäkään joulusta tykännyt, joka piti ex-miehen ja esikoisen kanssa viettää omassa kodissa. Tylsää. :D

Mä oon kiitollinen niin kauan, kun oma äitini jaksaa kestitä meidät sekä sisarusteni perheet jouluisin. Ei ole oikeaa joulua, jos ei lapsuudenkotiin pääse sitä viettämään.

Yhteistyössä