Kävin kyllä neuvolassa ennen 16. raskausviikkoa, ja raskaus on tosiaan jo niin pitkällä, että helmikuun alkua odotellaan. Neuvolassakäynnin "jäämiselle" on oikeastaan syy. Neuvolantädin kanssa ei kemiat oikein kohdanneet. Minulla on kyllä mies, meillä molemmilla työpaikat ja elämä muutenkin mallillaan ja kunnossa, mutta jostain syystä kyseinen nainen oli jotenkin todella negatiivinen kaiken aikaa aina käydessäni hänen pakeillaan. (Tosin en ole ainut, tuttavatkin saaneet osakseen samanlaista negatiivisuutta.) Yhden kerran sitten jätin menemättä, koska ei kertakaikkiaan tehnyt mieli kohdata kyseistä ihmistä. Sitten se jäi - itse asiassa unohdin ja unohdin soittaa, muistin aina liian myöhään päivän mittaan, että pitäisi soittaa. Ajattelin sitten, että kun kerran rakenneultrat sun muut on olleet ok ja raskaus edennyt hyvin ilman ongelmia, niin että jos sitten menisin vain synnyttämään sairaalaan.
Totta kai minua kiinnostaa, miten mahassa voidaan, mutta tuskin tuolla mitään hätää on, kun kerran siellä sen verran potkitaankin ja kaikki on mennyt tähän asti ok. Äh... Miksi ihmeessä ihmiset suhtautuvat aina siten, kuten odottavaa äitiä ei kiinnostaisi lapsensa hyvinvointi, ellei hän säännöllisesti käy neuvolassa. Ei se aina niin ole, onneksi.