onko teillä keittiössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keittiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on, astiapyyhe on sitä perinteistä pellava/puuvilla kangasta (niitä monet käyttää leivinliinoina) ja käsipyyhe normi frotee/pyyhekangasta :D
roikkuu omissa koukuissaan

Ei ole erikseen astiapyyhettä. Jos joskus harvoin sellaista tarvitsen, laitan sen astian kuivaamisen jälkeen käsipyyhkeeksi. Mulla on keittiön seinässa naulakko, jossa käsipyyhe roikkuu.

voisiko joku kertoa miksi ne pitäisi olla erikseen? joku hygieniakysymys vai?

no mun mielestä olis ällöttävää kuivata puhtaita astioita pyyhkeellä johon on just kuivattu kädet joilla on käsitelty raakaa lihaa tai muuta ällöä..
lisäksi mun mielestä on vähemmän kivaa kuivata käsiä sellaseen ohkaseen pyyhkeeseen ja astioita taasen on todella huono kuivata sellasella perus frotee pyyhkeellä

Ei oo. Käsipyyhkeenä käytetään, kuivaan aniharvoin mitään astioita pyyhkeellä, mutta jos sellaiseen on tarvis, otan puhtaan keittiönkaapista, kuivaan ne astiat ja jätän käsipyyhkeeksi ja vien sen edellisen pesuun.

On, ehdottomasti. Käsipyyhe on altaan alapuolella olevan kaapin vetimeen laskostettuna, astiapyyhe puolestaan uunin kahvassa. En yäk pystyisi pyyhkimään astioita käsipyyhkeeseen. Meillä ei ole kuivauskaappia, joten astiapyyhettä tulee käytettyä aika usein isompia astioita pestessä.

[QUOTE="Neith";22647136]no mun mielestä olis ällöttävää kuivata puhtaita astioita pyyhkeellä johon on just kuivattu kädet joilla on käsitelty raakaa lihaa tai muuta ällöä..
lisäksi mun mielestä on vähemmän kivaa kuivata käsiä sellaseen ohkaseen pyyhkeeseen ja astioita taasen on todella huono kuivata sellasella perus frotee pyyhkeellä[/QUOTE]

Mut sit sä kuitenkin kannat niitä käsiä koko ajan mukanasi, millä vaikka oot käsitelly sitä raakaa lihaa ja vielä mahdollisesti syöt niillä. Mä ainakin kuivaan vain puhtaat kädet pyyhkeeseen.

Mut sit sä kuitenkin kannat niitä käsiä koko ajan mukanasi, millä vaikka oot käsitelly sitä raakaa lihaa ja vielä mahdollisesti syöt niillä. Mä ainakin kuivaan vain puhtaat kädet pyyhkeeseen.

no siis tottakait mä pesen ne kädet mutta silti se on ajatuksen tasolla ällöä :D
eli kuivaan astiat pyyhkeellä jolla on kuivattu vain ja ainoastaan muita puhtaita astioita :)
tilaa ne ei vie, ja lisäksi ne on 2 eri pyyhetyyppiä meillä... eli en kuitenkaan voisi samaa asiaa tehdä yhdellä pyyhkeellä vaikka se ei olisikaan mun mielestä ällöttävää..
lisäksi kun sitä käsipyyhettä käyttää myös poika niin niistä käsien puhtaudesta ei aina voi olla ihan varma :D

[QUOTE="Hopping";22647142]Ei oo. Käsipyyhkeenä käytetään, kuivaan aniharvoin mitään astioita pyyhkeellä, mutta jos sellaiseen on tarvis, otan puhtaan keittiönkaapista, kuivaan ne astiat ja jätän käsipyyhkeeksi ja vien sen edellisen pesuun.[/QUOTE]

Näin myös meillä. Ja meillä on niitä pyyhkeitä iso kasa keittiön kaapissa ja vaihdetaan usein.

astiapyyhettä meillä ainakin käytetään kun tiskataan käsin jotain, on meillä kuivauskaappi mutta en mä sitä käytä kuin tavaroiden säilytykseen.. (tuttipullot olen joskus siellä kuivattanut)
eli tiskauksen jälkeen kuivaan ja pistän suoraan paikoilleen.
samoin sitten juhlissa ym. kun on herkempiä astioita käytössä niin haluan saada ne mahdollisimman nopeasti kaappiin turvaan :D

Mutta oikeasti, jos kädet olisi aina oikeasti puhtaat kun ne pyyhitään niin ei pyyhkeitä tarvitsisi vaihtaa koskaan. Ei käsiä saa niin puhtaiksi, tai ehkä kloriittiin kastamalla (en suosittele).

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä