Jos haluisi nähdä OMAT potilastiedot, niin voiko

koti-fyysikko
vaan lampsia vaikka tk:hon ja pyytä kansion nähtäväksi?
Mulla kauhee pino sairaalassakin papereita ja ois kiva tietää mitä niissä lukee. Kerran selailin niitä kun kansio oli tyrkätty syliin ja oottelin lekurii.:kieh:
Ei nykyisin ole mitään kansiota, vaan tiedot ovat tietokannassa, josta sinulla on oikeus kerran vuodessa pyytää maksuton printti.

Ainakin täällä Turussa homma hoituu niin että menee omalle terveysasemalle ja pyytää tuon tulosteen. Ehkä kannattaa soittaa ensin ja kysyä milloin sopii tulla hakemaan tai sitten tehdä kirjallinen pyynti. Ei ne kovin hyvällä katso jos siellä on jonossa sairaita ihmisiä ja sitten joku pistää ne tulostamaan papereitaan.
 
sjk
Ei nykyisin ole mitään kansiota, vaan tiedot ovat tietokannassa, josta sinulla on oikeus kerran vuodessa pyytää maksuton printti.

Ainakin täällä Turussa homma hoituu niin että menee omalle terveysasemalle ja pyytää tuon tulosteen. Ehkä kannattaa soittaa ensin ja kysyä milloin sopii tulla hakemaan tai sitten tehdä kirjallinen pyynti. Ei ne kovin hyvällä katso jos siellä on jonossa sairaita ihmisiä ja sitten joku pistää ne tulostamaan papereitaan.
Mulla ainakin oli ihan vanhanaikainen kansio, johon on printattu sairaskertomusjärjestelmästä ne sivut. (synnärillä viime vuonna). Taitaa ne kansiot olla vielä suuressa osassa maata käytössä, vaikka periaatteessa kaikki kirjataan koneelle. Esim. ultrakuvat liitetään sinne kansioon ihan kuvina, ainakin siis vielä meillä Pohjanmaalla.
 
Mulla ainakin oli ihan vanhanaikainen kansio, johon on printattu sairaskertomusjärjestelmästä ne sivut. (synnärillä viime vuonna). Taitaa ne kansiot olla vielä suuressa osassa maata käytössä, vaikka periaatteessa kaikki kirjataan koneelle. Esim. ultrakuvat liitetään sinne kansioon ihan kuvina, ainakin siis vielä meillä Pohjanmaalla.
Seinäjoki? Tuli vain mieleen tuosta sun nikistä.

Mulla on ainakin kansio Seinäjoen keskussairaalassa ja aina se on lääkärillä esillä kun käyn kontrollissa.
 
teisu harmaana
Ei nykyisin ole mitään kansiota, vaan tiedot ovat tietokannassa, josta sinulla on oikeus kerran vuodessa pyytää maksuton printti.

Ainakin täällä Turussa homma hoituu niin että menee omalle terveysasemalle ja pyytää tuon tulosteen. Ehkä kannattaa soittaa ensin ja kysyä milloin sopii tulla hakemaan tai sitten tehdä kirjallinen pyynti. Ei ne kovin hyvällä katso jos siellä on jonossa sairaita ihmisiä ja sitten joku pistää ne tulostamaan papereitaan.
Turussa saa oisko ollut kerran vuodessa ilmaiseksi oman sairaskertomuksensa, mut muuten siitä piti maksaa. näin ainaki mulle kerrottiin, kun hain lappuset..
 
teisu harmaana
Mulla ainakin oli ihan vanhanaikainen kansio, johon on printattu sairaskertomusjärjestelmästä ne sivut. (synnärillä viime vuonna). Taitaa ne kansiot olla vielä suuressa osassa maata käytössä, vaikka periaatteessa kaikki kirjataan koneelle. Esim. ultrakuvat liitetään sinne kansioon ihan kuvina, ainakin siis vielä meillä Pohjanmaalla.
Mulla oli kans vanhanaikainen kansio 2 vuotta sitten synnärillä, mistä sain lukea oman epikriisin ja tietoni.. siellä oli myös ultrakuvia ja lääkärien lausuntoja..
 
Kyllähän nuo kansiot on vielä käytössä aika monessa paikkaa vaikka sähköiset tietojärjestelmät ovat jo nykyaikaa joka puolella, ensinnäkin kun niitä vanhoja paperimuotoisia kansioita tulee x määrä vuosissa säilyttää. Ja kyllä nykyäänkin yhä edelleen sähköisesti kirjatut potilasasiakirjat printataan tuohon konkreettiseen potilaskansioon, mikähän lie muinaisjäänne sekin on..

Ei paljon naurata kun päivystyksessä roudaat sitten potilaan papereita jota se 10 kg kevyesti saattaa olla niputettuna :O
 
teisu harmaana
Mua kiinnostaisi erityisesti synnäripaperit etc. Jotaa se lekuri selosti seur pv synnytyksestä mutta eihän siitä mitään muista ku oli sekaisin väsymyksestä ku käkikello. Tullu nyt jälkikäteen mieleen.
Mulle tuli kotia epikriisit yms. muut laput automaattisesti synnytyksen jälkeen.. ja myös neuvolakorttiin nidottiin kiinni kopiot epikriisistä.. näin siis Turussa 2 vuotta sitten.. :)
 
"Turkulainen"
Mulla ainakin oli ihan vanhanaikainen kansio, johon on printattu sairaskertomusjärjestelmästä ne sivut. (synnärillä viime vuonna). Taitaa ne kansiot olla vielä suuressa osassa maata käytössä, vaikka periaatteessa kaikki kirjataan koneelle. Esim. ultrakuvat liitetään sinne kansioon ihan kuvina, ainakin siis vielä meillä Pohjanmaalla.
Taitaa lakikin jo nykyisin vaatia että potilastiedot on talletettuna sähköisessä muodossa.

Hoitotoimenpiteisiin voidaan tulostella jotain kansioon, mutta ei se ole sellainen potilaskansio niin kuin ennenvanhaan.

Ainakin Turussa röngtenkuvatkin menee suoraan sähköiseen järjestelmään.
 
"Turkulainen"
Kyllähän nuo kansiot on vielä käytössä aika monessa paikkaa vaikka sähköiset tietojärjestelmät ovat jo nykyaikaa joka puolella, ensinnäkin kun niitä vanhoja paperimuotoisia kansioita tulee x määrä vuosissa säilyttää. Ja kyllä nykyäänkin yhä edelleen sähköisesti kirjatut potilasasiakirjat printataan tuohon konkreettiseen potilaskansioon, mikähän lie muinaisjäänne sekin on..

Ei paljon naurata kun päivystyksessä roudaat sitten potilaan papereita jota se 10 kg kevyesti saattaa olla niputettuna :O
Jaa'a. Turussakin oli vielä muutamia vuosia sitten päivystyksenkin vastaanoton takan sellainen kuorma-auton kokoinen "revolverimallinen" arkistokaappi, vähän samalla periaatteella toimiva kuin rautakaupan muovimattoteline, jos se on jollekulle tutumpi näky. Vaan eipä tuota ole ollut siellä enään vuosiin, kun kaikki potilastiedot on siirretty koneille.

Tietysti toimenpiteisiin tulostetaan mukaan papereita, koska kynän kanssa on helpompi tehdä merkintöjä kuin veriset hanskat kädessä tietokoneelle. Mutta kyllä ne kaikki tiedot on koneella, eikä niitä säilytetä enään paperilla. Ne toimenpiteiden aikaiset kansiot vedetään silppuriin, kun tieto on siirretty koneelle.
 

Yhteistyössä