AUTTAKAA!!!!! langaton verkko kysyy suojausavainta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jeee"

Vieras
onko se sama kun salasana? mä ostin uuden läppärin ja en saa sitä meijän langattomaan :O kun siihen tulee suojausavain, niin laitoin salasanan ja se ei hyväksy sitä :O

MITÄ MÄ TEEN??? :D

Heips, langattomalle on asennettu suojaus, ja nyt pitäisi muistaa, millä salasanalla.

Jos kukaan ei sitä enää muista, langattoman tehdasasetukset saa yleensä palautettua tyrkkäämällä kynällä tai hiuspinnille laatikosta löytyvään pieneen koloon. Sitten vaan asentamaan langatonta verkkoa uusiksi ja tällä kertaa salasanaksi sama kuin koneella on. Ei noita muuten muista millään. (Tai sitten heinäkärpän ohje käyttöön.)

Se avain joka sinne on verkkoa perustettaessa (ja langattomaksi tehdessä) syötetty. Meillä se on 12 numeron sarja jonka ONNEKSI tajusin kirjoittaa käyttöohjeeseen :D

[QUOTE="jeee";22619910]siel oli mac, serial number, eikä sitte oikein muuta, siis mikä siinä pitäis lukee? :D[/QUOTE]
Ei ole niistä kumpikaan.
Onko se langaton tukiasema/reititin palveluntarjoajan tehdasasetuksilla eli sellaisenaan paketista otettu ja kytketty? Vai onko joku naapurin Nörtti-Arska viritellyt sen käyttökuntoon?
Jos ensimmäinen niin suojausavain usein on jossain tarrassa itse laitteessa tai sitten se on joissain niissä liittymän papereissa.
Jos jälkimmäinen niin soitto Arskalle.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22620001:
Ei ole niistä kumpikaan.
Onko se langaton tukiasema/reititin palveluntarjoajan tehdasasetuksilla eli sellaisenaan paketista otettu ja kytketty? Vai onko joku naapurin Nörtti-Arska viritellyt sen käyttökuntoon?
Jos ensimmäinen niin suojausavain usein on jossain tarrassa itse laitteessa tai sitten se on joissain niissä liittymän papereissa.
Jos jälkimmäinen niin soitto Arskalle.

nyt sä repeet nauruun. mä olen ihan omin pikku kätösin sen laittanut :D

mutta älä kysy miten :D

[QUOTE="jeee";22620026]nyt sä repeet nauruun. mä olen ihan omin pikku kätösin sen laittanut :D
mutta älä kysy miten :D[/QUOTE]
Olet siis itse tukiaseman hallintasovelluksella määritellyt salausmetodin ja sille suojausavaimen?
No sitten vaan teet purkille tehdasresetin ja nysväät asetukset uusiksi. =)

Avain ja salasana ei oo sama asia. Pitäis löytyä modeemin pohjasta.

Mulla vaatii avaimen toinen läppäri vaikkei modeemin WLAN:ssa ole edes mitään salausta. Idioottimainen systeemi.

[QUOTE="vieras";22620062]Avain ja salasana ei oo sama asia. Pitäis löytyä modeemin pohjasta.

Mulla vaatii avaimen toinen läppäri vaikkei modeemin WLAN:ssa ole edes mitään salausta. Idioottimainen systeemi.[/QUOTE]

ei siellä oo kun noi mac ja serial number ja kyljessä on pien tarra mikä alkaa KT99C..... enkä mä noista lapuistakaan löydä. mulla on siis pöytäkone kiinni modeemissa, ja nyt koitan saada läppäriä langattomasti.

[QUOTE="jeee";22620077]ei siellä oo kun noi mac ja serial number ja kyljessä on pien tarra mikä alkaa KT99C..... enkä mä noista lapuistakaan löydä. mulla on siis pöytäkone kiinni modeemissa, ja nyt koitan saada läppäriä langattomasti.[/QUOTE]
Varmistetaanpa nyt ihan ensimmäisenä se että onhan se modeemi ylipäänsä langaton? Onko siinä pystyssä sojottava antenni?

[QUOTE="jeee";22620077]ei siellä oo kun noi mac ja serial number ja kyljessä on pien tarra mikä alkaa KT99C..... enkä mä noista lapuistakaan löydä. mulla on siis pöytäkone kiinni modeemissa, ja nyt koitan saada läppäriä langattomasti.[/QUOTE]

jos on zyxel modeemi pistä osoite kenttään 192.168.1.1 ja salasana 1234 sieltä näet sen.

Pidätkö vielä kauankin meitä jännityksessä vai aiotko jossain vaiheessa kertoa meille modeemin tukiaseman ja mallin?

[QUOTE="tööt";22620121]Pidätkö vielä kauankin meitä jännityksessä vai aiotko jossain vaiheessa kertoa meille modeemin tukiaseman ja mallin?[/QUOTE]

siis tukiaseman merkin ja mallin piti sanomani

[QUOTE="jeee";22620103]on on.[/QUOTE]
Ok, no sitten sillä pöytäkoneella joka on piuhalla kiinni modeemissa yrität nettiselaimella yhteyttä osoitteeseen http://192.168.1.1
Jos kysyy salasanaa niin se voi olla kuten ccc sanoi "1234" tai "root" tai "admin" tai "user" tai jotain.

OOtko kokeillu tota KT99,,,??

Yhteistyössä