Täydellinen äiti vastaa kysymyksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Täydellinen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juoruatko paljon muista ja ovatko omat lapsesi paljon parempia kuin muut?Kyttäätkö siis ulkoileeko naapuri tai millaiset vaatteet heidän muksuillaan?

Sellaiseen minulla ei ole aikaa. Mutta tarjoan aina mielelläni kupposen kuumaa ja vastapaistettuja leivonnaisia myös saamattomille naapureilleni :) Se on oiva tapa opettaa sosiaalista kanssakäymistä myös lapsille ja kehittää kärsivällisyyttä vajaampia läheisiämme kohtaan.

[QUOTE="Noo";22603237]Kuinka sä tulet toimeen täydellisyytesi kanssa, eikö se ole suunnattoman rasittavaa?[/QUOTE]

Kyllähän se voi käydä rasittavaksi, mutta silloin vedän putelin Cristalia ja elämä alkaa taas näyttää valoisammalla.

[QUOTE="Täydellinen äiti";22603388]Sellaiseen minulla ei ole aikaa. Mutta tarjoan aina mielelläni kupposen kuumaa ja vastapaistettuja leivonnaisia myös saamattomille naapureilleni :) Se on oiva tapa opettaa sosiaalista kanssakäymistä myös lapsille ja kehittää kärsivällisyyttä vajaampia läheisiämme kohtaan.[/QUOTE]

Heh. Okkei. Hyvä vastaus. Pidän sinua melko täydlellisenä tähän astisten vastausten perusteella.

[QUOTE="martsu";22603406]kuinka monta lasta sinulla on? minkä ikäisiä?[/QUOTE]

Tähän en voi vastata lasteni yksityissuojaan vedoten. En missään tapauksessa levitä lapsistani tunnistettavia tietoja, kuvia jne. internetissä

[QUOTE="Täydellinen äiti";22603424]Tähän en voi vastata lasteni yksityissuojaan vedoten. En missään tapauksessa levitä lapsistani tunnistettavia tietoja, kuvia jne. internetissä[/QUOTE]

No voithan kuitenkin lukumäärän paljastaa ja ikähaitarin. Esim. pieniä/kouluikäisiä/leikki-ikäisiä/teinejä

[QUOTE="hmm";22603434]No voithan kuitenkin lukumäärän paljastaa ja ikähaitarin. Esim. pieniä/kouluikäisiä/leikki-ikäisiä/teinejä[/QUOTE]

Kolme lasta, alle 18-vuotiaita. Kaksi tyttöä ja yksi poika.

[QUOTE="Täydellinen äiti";22603436]Enpä tiedä, miltä suoraan sanottu paska haisisi. Mutta ilmoittelen, jos saan selville. Varmasti innoittava aistielämys sinänsä.[/QUOTE]

Täydellinen äiti kirjoitti paska!

[QUOTE="vieras";22603478]oletko koskaan syöttänyt lapsillesi kaupan valmisruokia?[/QUOTE]

Kyllä, mm. lentokoneessa. Muuten olen tehnyt aina esim. vauvalle omat ruoat luomukasviksista ja lihasta, mutta säilyvyyden vuoksi olen turvautunut matkoilla valmisruokaan. Kotona emme syö eineksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja täi;22603490:
tää on nii hauska.. minuu jotenkii puree toi hyymöri. t.ehkä vähän "täydelinne äiti.. "

Huumorinkukka on kaunein kukka ja omassa puutarhassani kukoistaa erityisesti kieroutunut hirtehishuumori.

Otatko kakkoseen?

Kaikki parisuhteeseen kuuluvat dettaljit jätän yksityissuojaan vedoten pois internet-keskusteluista. Mutta minulla ja Täydellisellä Miehelläni on tasapainoinen, kunnioittava suhde, jossa kummankin tarpeet ja toiveet otetaan huomioon realiteetin eli kolmen lapsen suomissa rajoissa. Kerromme toisillemme päivittäin kauniita asioita ja järjestämme kahdenkeskistä aikaa aina iltaisin lasten mentyä nukkumaan.

jos 7v tyttö sanoo äidilleen että ole hiljaa apina, mitä pitäs tehdä?
Kouluun mennessä on alkanu tupiseen vastaan ja irvisteleen ja viimisin "lohkaisu" oli tuo.

Huvittaa minuakin tämän sortin huumori.. ;)!
Mutta kerrohan Täydellinen Äiti miten suhtaudut meihin ammatti-ihmisiin ja kenen kasvatusideologiaa tms. siteeraat täydellisiä kasvatusmetodejasi kuvaillessasi ;)?

kysyy: psykologi-äiti, lasten psykoterapeutti

Alkuperäinen kirjoittaja ei niin täydellinen;22603515:
jos 7v tyttö sanoo äidilleen että ole hiljaa apina, mitä pitäs tehdä?
Kouluun mennessä on alkanu tupiseen vastaan ja irvisteleen ja viimisin "lohkaisu" oli tuo.

Pitäisin niin yksityiskohtaisen esitelmän ihmisten ja muiden kädellisten välisistä eroista, että lapsen kiinnostus apinoita kohtaan tulisi Täydellisen tyydytetyksi. Samoin toimisin minkä tahansa epämiellyttävän vertauksen kohdalla. Yleensä viimeistään tietosanakirjan esiin vetäminen tai nettisanakirjan tutkiminen yksityiskohtaisesti leikkimisen kustannuksella hillitsee lasten halua puhua halventavasti apinoista tai muistakaan eläimistä.

Myös vanhempien lasten kohdalla esim. v-sanaa kannattaa analysoida feministisessä diskurssissa (v-sana on alunperin germaaninen termi, joka tarkoittaa haisevaa, mätää loukkoa) ja saada nuori miettimään oikeasti, haluaako hän puhua naisen sisäsynnyttimistä niin halveksuvassa sävyssä.

[QUOTE="Vieras";22603540]Huvittaa minuakin tämän sortin huumori.. ;)!
Mutta kerrohan Täydellinen Äiti miten suhtaudut meihin ammatti-ihmisiin ja kenen kasvatusideologiaa tms. siteeraat täydellisiä kasvatusmetodejasi kuvaillessasi ;)?

kysyy: psykologi-äiti, lasten psykoterapeutti[/QUOTE]

Bettelheimiä lainatakseni muistutan, että kasvatusoppaita lukevat vanhemmat hakevat kirjoista vain vahvistusta jo entuudestaan muodostamilleen kasvatusnäkemyksille. Yksittäinen ammattikasvattaja tai psykoterapeuttisen suuntauksen kannattaja ei saa vanhemman mieltä muuttumaan, korkeintaan voi vahvistaa jo ennalta olevaa näkemystä.

Niinpä kasvatusmetodistani vastaan vain Minä, Täydellinen Äiti. En siis tyydy Winnicottin kuvaukseen Kyllin Hyvästä Äidistä, vaan vaadin itseltäni parasta A-laatua.

Kasvatusoppaita lukiessani olen huomannut tiettyjä yhteneväisyyksiä sekä Bettelheimin että kiintymyskasvatuksen kannattajien kanssa, mutta Golemanilaisessa hengessä.

Nyt Täydellinen Äiti lähtee nukkumaan, että jaksaa huomennakin olla Täydellinen Äiti. Täydellisiä unia kaikille Täydellisille ja epätäydellisille

[QUOTE="Täydellinen äiti";22603615]Bettelheimiä lainatakseni muistutan, että kasvatusoppaita lukevat vanhemmat hakevat kirjoista vain vahvistusta jo entuudestaan muodostamilleen kasvatusnäkemyksille. Yksittäinen ammattikasvattaja tai psykoterapeuttisen suuntauksen kannattaja ei saa vanhemman mieltä muuttumaan, korkeintaan voi vahvistaa jo ennalta olevaa näkemystä.

Niinpä kasvatusmetodistani vastaan vain Minä, Täydellinen Äiti. En siis tyydy Winnicottin kuvaukseen Kyllin Hyvästä Äidistä, vaan vaadin itseltäni parasta A-laatua.

Kasvatusoppaita lukiessani olen huomannut tiettyjä yhteneväisyyksiä sekä Bettelheimin että kiintymyskasvatuksen kannattajien kanssa, mutta Golemanilaisessa hengessä.[/QUOTE]

;) ;) ;) hauska! T. Psykologi-äiti, lasten psykoterapeutti
ps. Melkein uskottavasti kuvattu "Täydellisen äidin täydellinen vastaus" :)
ps2. Onneksi meille muille vähemmän täydellisille riittää jatkossakin juuri tuo "kyllin hyvä vanhemmuus" eikä täydellisyyttä tarvitse hipoa :).