auttakaa avutonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyl itekkään harrasta tuota mut mun käsityksen mukaan teekannuun laitetaan irtoteetä ja siihen kuuma vesi päälle ja annetaan hautua.
En tiedä onnistuuko muuten. Ehkä jos laittaa sellaiseen pallosihtiin irtoteetä ja antaa sen olla tarpeeksi kauan mukissa.

[QUOTE="vieras";22557369]http://www.teekauppa.fi/Teen-hauduttaminen

Hyvänki teen voi muuten pilata hauduttamalla väärin.[/QUOTE]

niin, hyvän teen. aplla lienee ihan tavallista markettiteetä jonka haudutus ei ole mitään kvanttifysiikkaa. silloin ei tarvitse esilämmitellä kuppia, erotella astiastosta teelle ja kahville omia kuppeja tai muuta kermaperseilyä.

tuttikuva.jpg

Ei voi kun nauraa.

[QUOTE="Äää";22557386]Ei voi olla tosi... Sä oot kuiten yläasteen käyny? Kotsan tunnilla keitetään teetä ja haudutellaan...

Siis en pahalla tätä sano[/QUOTE]

Vaan Kotkan koulussa ei ainakaan mitään teetä keitelty ja hauduteltu :O :D

[QUOTE="vieras";22557437]Minun 5 v lapsi osaa keittää teetä.

Ei noin säälittävää henkilöä voi olla!![/QUOTE]

Mun 5v lapsi ei saa keittää teetä.

Ole säälittävä keskenäs.

[QUOTE="vieras";22557369]http://www.teekauppa.fi/Teen-hauduttaminen

Hyvänki teen voi muuten pilata hauduttamalla väärin.[/QUOTE]

Tai hauduttamalla liian pitkään.

Mustalle teelle kaadetaan kiehuva vesi teelehtien päälle ja haudutetaan 2-5 minuuttia.

Vihreälle teelle EI KAADETA KIEHUVAA VETTÄ teelehtien päälle vaan annetaan veden jäähtyä noin 2 minuuttia ja sitten vasta kaadetaan. Ja haudutusaika vihreälle on 1-2 minuuttia, muuten tulee kitkerää.

Ja veden keitto: Vesi on kiehuvaa kun se kuplii, ei tarvitse minuuttitolkulla keittää kunnes kattila on tyhjä :D

[QUOTE="huoh";22557445]Mun 5v lapsi ei saa keittää teetä.

Ole säälittävä keskenäs.[/QUOTE]

Ei meilläkään edes 6v saa mennä lähellekään kiehuvaa vettä!

Varmaan sinänsä osaisi keittää vettä ja polttaa vaikka koko keittiön!

[QUOTE="hmm";22557400]niin, hyvän teen. aplla lienee ihan tavallista markettiteetä jonka haudutus ei ole mitään kvanttifysiikkaa. silloin ei tarvitse esilämmitellä kuppia, erotella astiastosta teelle ja kahville omia kuppeja tai muuta kermaperseilyä.[/QUOTE]

Helvetistäkö minä tiedän mitä teetä ap on juomassa.
Ja tarkoitin tuota hyvää teetä ihan myös silläkin et omast mielestä hyvää,ei vaan hyvä laatusta.

Näin keität vettä:

1. ota kattila esiin
2. laita vettä kattilaan
3. laita kattila liedelle
4. laita liesi päälle
5. kun vesi kiehuu, sulje liesi
6. valmis

[QUOTE="Äää";22557386]Ei voi olla tosi... Sä oot kuiten yläasteen käyny? Kotsan tunnilla keitetään teetä ja haudutellaan...

Siis en pahalla tätä sano[/QUOTE]

Enpä usko että kovinkaan moni suomalainen osaa teetä valmistaa. Mieheni on varsinainen tee-enthusiasti ja hänen mielestään edes minä en osaa teetä keittää! :D Hänellä itsellään on lukuisia teekirjoja ja hän hifistelee eri lämpötilojen ja haudutusaikojen kanssa loputtomiin.

Ja oma havaintoni on myös että Suomessa harva osaa teen valmistaa. Eikä ulkomailla (Britit, Saksa, Italia...) osata sen paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22557511:
Enpä usko että kovinkaan moni suomalainen osaa teetä valmistaa. Mieheni on varsinainen tee-enthusiasti ja hänen mielestään edes minä en osaa teetä keittää! :D Hänellä itsellään on lukuisia teekirjoja ja hän hifistelee eri lämpötilojen ja haudutusaikojen kanssa loputtomiin.

Ja oma havaintoni on myös että Suomessa harva osaa teen valmistaa. Eikä ulkomailla (Britit, Saksa, Italia...) osata sen paremmin.
No aina voi mennä hifistelyyn jos haluaa. Yhtä lailla 99.9 % suomalaisista ei osa valmistaa kahvia vaan tööttää kurat masiinalla.

[QUOTE="vieras";22557519]No aina voi mennä hifistelyyn jos haluaa. Yhtä lailla 99.9 % suomalaisista ei osa valmistaa kahvia vaan tööttää kurat masiinalla.[/QUOTE]

Niin no mielestäni pikkasen eri asia keittääkö sitä perus juhlamokkaa keittimellä,mihin ei paljoo vaadita..vai tarjoaako vierailleen kitkerää liian kauan haudutettuu teetä,ja sit viel jonku maidon kaa.Mieluusti sen teen kuitenkin tarjoais sellasena ku se kuuluu,vai?

kauanko niitä teen puruja sit kannattaa haudutella jos on irtoteetä? Ja jos keittää enempi niin kannattaako ne purut jättää sinne pannuun vaikka ei kerralla juo koko pannullista. Vai kannattaako ne sihdata pois tietyn ajan päästä.

Yhteistyössä