Korkeastikoulutetut! Paljonko tienaat, kuinka paljon kokemusta ja missä päin?

  • Viestiketjun aloittaja Ekonomi
  • Ensimmäinen viesti
vv
Mua kyllä enemmänkin kiinnostaisi miten paljon palkka on nousut ensimmäisten työvuosien aikana, se kertoisi enemmän kuin pelkkä palkka ilman varsinaisia työtehtäviä.

Oma palkka on noussut tuhat euroa kolmen vuoden työuran jälkeen. Insinööri olen.
 
Non compos mentis
En ole korkeastikoulutettu - vielä. Opiskelen maisteriksi (kehitysproggisten hallinta) ja työskentelen vakuutusalalla. Kk-palkka on 2200 € ilman etuja, tulospalkkioita ja ylitöitä. Marraskuussa olen tienannut ylitöillä (yht. n. 22 tuntia ylitöitä) ainakin puolet lisää palkkaa tohon päälle. Tulospalkkio on 7% vuosiansioista. Valmistuin AMK:sta 1,5 vuotta sitten ja nykyisessä työssäni aloitin 6 kk sitten.

Pk-seutu siis. Palkankorotuksia on lähitulevaisuudessa tiedossa, kunhan siirryn junioriasemasta senioriksi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Pohjois-Pohjanmaa DI n. 3700 €. Töissä n. 15 vuotta, joista 10 vuotta samoissa työtehtävissä. Parhaiten palkan saisi nousemaan vaihtamalla työtehtäviä tai-paikkaa muutaman vuoden välein.
 
"inka"
[QUOTE="vieras";22518871]Pohjois-Pohjanmaa DI n. 3700 €. Töissä n. 15 vuotta, joista 10 vuotta samoissa työtehtävissä. Parhaiten palkan saisi nousemaan vaihtamalla työtehtäviä tai-paikkaa muutaman vuoden välein.[/QUOTE]

tämä muuten aivan totta. Mieheni vaihtaa työpaikkaa n. kahden vuoden välein ja palkka nousee aina sen 400-500 euroa vähintään. On diplomi-insinööri. samassa työpaikassa jos olisi niin palkka ei todellakaan nousisi noin. Yleensä vielä jos on haluttu työntekijä niin saa puhuttua itselleen todella hyvät edut. Näin täällä pk-seudulla.
 
KooTeeÄmmä
Eka duunissa viisi vuotta sitten heti valmistumisen jälkeen palkka oli 1800 eukkia/kk + päivärahat työmatkoilta. Ekan duunin otin ihan "jalka oven väliin" -asenteella, eli duuni oli paskasti palkattu mutta kokemus korvaamon. Noin 3v valmistumisesta palkka oli noin 3000 eukkia/kk ja nyt 5v valmistumisesta 3800 eur/kk. Nykyinen duuni on kolmas valmistumisen jälkeen.
 
Olen Master of Science (Agriculture and Forestry), suomeksi maatalous- ja metsätieteiden maisteri, työkokemusta alan tehtävistä julkisessa sektorissa Suomessa/ulkomailla yhteensä 6 vuotta, palkka silloin 3600 euroa nettona (2001-2007). Nyt Norjassa, ei oman alan tehtävissä, mutta vähintään korkeakoulun opintoja vaativassa tehtävässä asiantuntijana, kuukausipalkka ca. 4500 euroa nettona, voisi olla parempi...
 
Hyvät 'korkeasti koulutetut'. Mitä olette mieltä tästä. Keskikoulu (aikanaan) jäi kesken, sillä olin silloin sitä mieltä, että koulutus tappaa luovuuden, joten..

Olen asunut yli 15 viimeistä vuotta ulkomailla, useissa eri maissa ja hyvin usein esitetty kysymys itselleni on 'miten tuo on mahdollista?' tai 'mistä sitten tienaat?'.

Vastaus on yksinkertainen ja itselleni jo tänä päivänä itsestään selvyys, internet.
 
"mnm"
Alkuperäinen kirjoittaja Pätkis8;22518956:
Olen sosionomi Pohjanmaalta ja palkka 2300e/kk. Työvuosia takana hurjat 3. Mies ekonomi ja työvuosia takana 4 ja palkka 3600e/kk.
Sosionomi ei ole korkeastikoulutettu. Sorry. Tähän pitää väliin heittää vaan sellainen että toivottavasti pylly ruvella opiskelunne on kannattanut, ihmetyttää vain palkkojen matala taso. Itse postimies 3100e/kk 10v alalla. yötyö.
 
Onko tuo mielestäsi ns. kova palkka? En ole kertaakaan vuoden 1999 jälkeen tienannut internetissä alle 10.000 kuukausituloa. Tänä päivänä puhumme jo aivan eri kymmenluvuista.

Ai mitenkö? Saa kysyä, mutta täällä en tule vastaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä