On varmaan suotavaa, että pidättelee sen aikaa, ettei häiritse vessakäynnillään Salkkareiden aikana? Ehkä, jos on lääkärintodistus ripulista, niin voi pikaiseen käydä. (joo, lopetan jo)Ei saa. Alaovi menee lukkoon klo 19,sen jälkeen ei ole tarvista tulla. Menköön äidilleen sitten.
Lisäksi puoli kahdeksalta alkaa Salatut elämät, jolloin toivon, että miehen mahdollinen liikkuminen sisätiloissakin tapahtuu joko villasukissa tai ikeassa ostetuissa untuvatöppösissä.Mikäli on siis kotiutunut ajoissa ja päässyt sisään.
Njaa.. Onko miehesi kuinka vanha? Tuo tilanteenne kuulostaa siltä, että miehesi on joku ehkä just 20 täyttänyt... Ensin alistui äidin tahtoon kotiintuloaikoineen ja rangaistuksen pelkoineen, sitten siirtyi vaimonsa huostaan... Eipä tarvii ihmetellä, kun löytää sellaisen, joka osaa ottaa huomioon aikuisena ihmisenä, jolla on myös oma tahto eikä suhtaudu mieheen kuin kapinalliseen murkkuikäiseen. Miehet ovat vapaudentahtoisia olentoja, aivan kuten kuka tahansa ihminen. Se ei tarkoita sitä, että olis loppuelämänsä sinkku, vaan että saa olla tasavertainen aikuinen, joka tekee omia päätöksiä aivan kuten kuka tahansa aikuinen ihminen. Miehelläsi taitaa olla aika heikko itsetunto, kun alistuu moiseen. Usein siinä käy niin, että itsetunnon kohentaja löydetään jostain muualta, kun ei omasta vaimosta siihen ole.Alkuperäinen kirjoittaja itseään arvostava Nainen:Kyllä kotiin saa ja pitääkin tulla, mutta jos mies myöhässä tulee niin kannattaa varautua "rangaistuksiin"... Eli pitää tulla kotiin ajoissa, silloin kun mä olen sanonut, sen jälkeen tulee seurauksia. Eipä ukko ole enää myöhästynyt, eka kerta riitti, kun tuli tunnin myöhässä töistä... ja löysi lähes kaikki vaatteensa ja muuta rojuaan pihalta... ja jäi ilman ruokaa... Oppi että mut otetaan tosissaan. Piste.
Niin tai sitten tuo nainen on löytänyt miehen, joka osaa myös ajatella sitä toista osapuolta, eikä vain itsekkäänä pentumaisesti vaadi että "minä tulen silloin kun minua huvittaa". Mielestäni parisuhteessa pitää olla valmis kompromisseihin. Joskus saa toinen kukkua yöhön saakka, jos näin on sovittu. Mutta vastapainoksi toisen on myös osattava jättää joskus kukkumatta yöhön saakka, jos toinen tätä toivoo. Ei parisuhteessa voi elää kuin sinkkuna.Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22512193:Njaa.. Onko miehesi kuinka vanha? Tuo tilanteenne kuulostaa siltä, että miehesi on joku ehkä just 20 täyttänyt... Ensin alistui äidin tahtoon kotiintuloaikoineen ja rangaistuksen pelkoineen, sitten siirtyi vaimonsa huostaan... Eipä tarvii ihmetellä, kun löytää sellaisen, joka osaa ottaa huomioon aikuisena ihmisenä, jolla on myös oma tahto eikä suhtaudu mieheen kuin kapinalliseen murkkuikäiseen. Miehet ovat vapaudentahtoisia olentoja, aivan kuten kuka tahansa ihminen. Se ei tarkoita sitä, että olis loppuelämänsä sinkku, vaan että saa olla tasavertainen aikuinen, joka tekee omia päätöksiä aivan kuten kuka tahansa aikuinen ihminen. Miehelläsi taitaa olla aika heikko itsetunto, kun alistuu moiseen. Usein siinä käy niin, että itsetunnon kohentaja löydetään jostain muualta, kun ei omasta vaimosta siihen ole.
Kuka täällä on sanonut, että ihan sama vaikka mies tulee baarista kotiin aamuyöstä joka päivä =)No kyllä minä ainakin rajoittaisin miehen menoa, jos noita turhia yökukkumisia tulisi useita viikossa. Silloin tällöin ei haittaa herätä toisen kotiintuloon keskellä yötä, mutta jos tämä on toistuvaa, niin ihan varmasti loppuisi meillä.
Ja en nyt tarkoita mitään työmenoja, vaan ihan vain esim. baarissa roikkumista yms. turhanpäiväistä hommaa.
Ihmettelen, että täällä näin monelle naiselle on ihan sama, vaikka mies roikkuisi joka ilta baarissa aamuuyöhön saakka. Itse en kyllä tuollaista miestä kovin kauaa katselisi.
Puoliso ei ole kultakala, joka toteuttaa automaattisesti kaikki puolisonsa toiveet ja mielihalut. Muistatko miten siinä sadussa lopulta kävi?Alkuperäinen kirjoittaja .....:Niin tai sitten tuo nainen on löytänyt miehen, joka osaa myös ajatella sitä toista osapuolta, eikä vain itsekkäänä pentumaisesti vaadi että "minä tulen silloin kun minua huvittaa". Mielestäni parisuhteessa pitää olla valmis kompromisseihin. Joskus saa toinen kukkua yöhön saakka, jos näin on sovittu. Mutta vastapainoksi toisen on myös osattava jättää joskus kukkumatta yöhön saakka, jos toinen tätä toivoo. Ei parisuhteessa voi elää kuin sinkkuna.
Mä en pidä miehiä kovin aikuisina, minusta nainen on perheen pää. Niin mun vanhemmillakin on aina ollut, ja ovat edelleen naimisissa. Uskon että mies tarvitsee jonkun viisaamman, rohkeamman ja paremman määräämään ja huolehtimaan = Naisen. Meillä tehdään niinkuin mä sanon, mä määrään kaikesta, myös rahoista, otan kyllä miehen toiveita joskus huomioon. Eli kyllä sen pitäisi olla tyytyväinen!Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22512193:Njaa.. Onko miehesi kuinka vanha? Tuo tilanteenne kuulostaa siltä, että miehesi on joku ehkä just 20 täyttänyt... Ensin alistui äidin tahtoon kotiintuloaikoineen ja rangaistuksen pelkoineen, sitten siirtyi vaimonsa huostaan... Eipä tarvii ihmetellä, kun löytää sellaisen, joka osaa ottaa huomioon aikuisena ihmisenä, jolla on myös oma tahto eikä suhtaudu mieheen kuin kapinalliseen murkkuikäiseen. Miehet ovat vapaudentahtoisia olentoja, aivan kuten kuka tahansa ihminen. Se ei tarkoita sitä, että olis loppuelämänsä sinkku, vaan että saa olla tasavertainen aikuinen, joka tekee omia päätöksiä aivan kuten kuka tahansa aikuinen ihminen. Miehelläsi taitaa olla aika heikko itsetunto, kun alistuu moiseen. Usein siinä käy niin, että itsetunnon kohentaja löydetään jostain muualta, kun ei omasta vaimosta siihen ole.
Juuri näin!Voi olla. Sitä voi testata ottamalla ensin vain niitä mieluisimpia vaatteita, katsoo kuinka pitkälle voi mennä. Ja jos sitten kuitenkin menee, niin silloin voi sanoa, että hyvä kun meni, se sika!
Ok.. No meillä taas on ollut toisinpäin. Meillä on aina isä ollut "perheen pää". Tai äitini, fiksuna ihmisenä, antoi isäni ainakin elää siinä harhassa.Alkuperäinen kirjoittaja itseään arvostava Nainen:Mä en pidä miehiä kovin aikuisina, minusta nainen on perheen pää. Niin mun vanhemmillakin on aina ollut, ja ovat edelleen naimisissa. Uskon että mies tarvitsee jonkun viisaamman, rohkeamman ja paremman määräämään ja huolehtimaan = Naisen. Meillä tehdään niinkuin mä sanon, mä määrään kaikesta, myös rahoista, otan kyllä miehen toiveita joskus huomioon. Eli kyllä sen pitäisi olla tyytyväinen!
Sanasta sanaan peesi!Alkuperäinen kirjoittaja öh..;22507657:No totta kai tulee silloin kun tulee, ristus sentään!! Toisekseen, mies on konduktööri, joten sen työaika voi päättyä ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa ja kai sen nyt pitää päästä kotiinsa töiden jälkeen nukkumaan.
Mä en oikein osaa kuvitella miestä perheen päänä, edes noin kun kuvailit... Minusta miehet on rasittavia idiootteja. Mutta kun ne pitää kurissa, niin ne voi olla hyödyllisiä. Äitini sanoo aina isää kakaraksi ja älykääpiöksi ja komentaa vihaisesti... Myönnän että se jopa tuntuu pahalta minusta, kun isää nimitellään aina, vaikka se on kiltti. Ehkä isä ei olekaan niin tyytyväinen elämäänsä, kuka tietää... Mä kohtelen miestäni kunnioittavammin kun äiti, mutta olen kyllä omaksunut hänen periaatteet.Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22512290:Ok.. No meillä taas on ollut toisinpäin. Meillä on aina isä ollut "perheen pää". Tai äitini, fiksuna ihmisenä, antoi isäni ainakin elää siinä harhassa.
Kaiken voi tehdä monella eri tavalla. Voi huutaa, että "minä olen meistä se fiksumpi, joten minä myös päätän kaikista asioista mieleni mukaan", tai antaa miehen tuntea olevansa tärkeä ja arvostettu "perheen pää", näyttää siltä, että mies päättää asioista ja itse hienovaraisesti ohjata häntä tekemään sellaisia ratkaisuja, mitkä sopivat kaikille. Itse asiassa olen sillä kannalla, että isällä pitää olla tietynlainen auktoriteetti, jolloin lastenkin kanssa on paljon helpompaa. He nimittäin alkavat kapinoida paljon vähemmän ja totella paljon paremmin, eikä isän tarvitse sanoa lapselle kuin kerran, että joku käyttäytyminen ei ole sopivaa: lapset osaavat nähdä sen, että isän sana on laki, kun kerran äitikin kuuntelee tarkkaan, mitä isällä on sanottavaa.
Ei suakaan vissiin ole parisuhteeseen tarkoitettu, ainakaan parisuhteeseen miehen kanssa, kun kerran pidät kaikkia miehiä rasittavina idiootteina. Omaa tyhmyyttään miehesi on vielä vierelläsi, kun ei raukka osaa aavistaa, mitä mieltä hänestä olet tai kun ei tiedä paremmasta. Oletko miehellesi sanonut myös suoraan, että pidät kaikkia miehiä, hänet mukaanlukien rasittavina idiootteina?Alkuperäinen kirjoittaja itseään arvostava Nainen:Mä en oikein osaa kuvitella miestä perheen päänä, edes noin kun kuvailit... Minusta miehet on rasittavia idiootteja. Mutta kun ne pitää kurissa, niin ne voi olla hyödyllisiä. Äitini sanoo aina isää kakaraksi ja älykääpiöksi ja komentaa vihaisesti... Myönnän että se jopa tuntuu pahalta minusta, kun isää nimitellään aina, vaikka se on kiltti. Ehkä isä ei olekaan niin tyytyväinen elämäänsä, kuka tietää... Mä kohtelen miestäni kunnioittavammin kun äiti, mutta olen kyllä omaksunut hänen periaatteet.