Saako teillä mies tulla kotiin mihin aikaan vaan??

• Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti
:LOL: eikä, ihan oikeestiko tällasta pitää miettiä.
No tottahan mies saa tulla kotiin millon vaan. Ja mä tulen kans kotiini millon vaan. Osataan hiippailla sen verran hiljaa ettei lapset herää ja jos heröääkin niin ei se maailma siihen kaadu.

ejk
Ei saa. Alaovi menee lukkoon klo 19,sen jälkeen ei ole tarvista tulla. Menköön äidilleen sitten.
Lisäksi puoli kahdeksalta alkaa Salatut elämät, jolloin toivon, että miehen mahdollinen liikkuminen sisätiloissakin tapahtuu joko villasukissa tai ikeassa ostetuissa untuvatöppösissä.Mikäli on siis kotiutunut ajoissa ja päässyt sisään.

Ei saa. Alaovi menee lukkoon klo 19,sen jälkeen ei ole tarvista tulla. Menköön äidilleen sitten.
Lisäksi puoli kahdeksalta alkaa Salatut elämät, jolloin toivon, että miehen mahdollinen liikkuminen sisätiloissakin tapahtuu joko villasukissa tai ikeassa ostetuissa untuvatöppösissä.Mikäli on siis kotiutunut ajoissa ja päässyt sisään.
On varmaan suotavaa, että pidättelee sen aikaa, ettei häiritse vessakäynnillään Salkkareiden aikana? Ehkä, jos on lääkärintodistus ripulista, niin voi pikaiseen käydä. (joo, lopetan jo)

Alkuperäinen kirjoittaja itseään arvostava Nainen:
Kyllä kotiin saa ja pitääkin tulla, mutta jos mies myöhässä tulee niin kannattaa varautua "rangaistuksiin"... Eli pitää tulla kotiin ajoissa, silloin kun mä olen sanonut, sen jälkeen tulee seurauksia. Eipä ukko ole enää myöhästynyt, eka kerta riitti, kun tuli tunnin myöhässä töistä... ja löysi lähes kaikki vaatteensa ja muuta rojuaan pihalta... ja jäi ilman ruokaa... Oppi että mut otetaan tosissaan. Piste.
Njaa.. Onko miehesi kuinka vanha? Tuo tilanteenne kuulostaa siltä, että miehesi on joku ehkä just 20 täyttänyt... Ensin alistui äidin tahtoon kotiintuloaikoineen ja rangaistuksen pelkoineen, sitten siirtyi vaimonsa huostaan... Eipä tarvii ihmetellä, kun löytää sellaisen, joka osaa ottaa huomioon aikuisena ihmisenä, jolla on myös oma tahto eikä suhtaudu mieheen kuin kapinalliseen murkkuikäiseen. Miehet ovat vapaudentahtoisia olentoja, aivan kuten kuka tahansa ihminen. Se ei tarkoita sitä, että olis loppuelämänsä sinkku, vaan että saa olla tasavertainen aikuinen, joka tekee omia päätöksiä aivan kuten kuka tahansa aikuinen ihminen. Miehelläsi taitaa olla aika heikko itsetunto, kun alistuu moiseen. Usein siinä käy niin, että itsetunnon kohentaja löydetään jostain muualta, kun ei omasta vaimosta siihen ole.

suuussu
No kyllä minä ainakin rajoittaisin miehen menoa, jos noita turhia yökukkumisia tulisi useita viikossa. Silloin tällöin ei haittaa herätä toisen kotiintuloon keskellä yötä, mutta jos tämä on toistuvaa, niin ihan varmasti loppuisi meillä.
Ja en nyt tarkoita mitään työmenoja, vaan ihan vain esim. baarissa roikkumista yms. turhanpäiväistä hommaa.
Ihmettelen, että täällä näin monelle naiselle on ihan sama, vaikka mies roikkuisi joka ilta baarissa aamuuyöhön saakka. Itse en kyllä tuollaista miestä kovin kauaa katselisi.

JONSERED Karhunkantaja
Vain virka-aikana. Anomuksesta, joka toimitetaan kolmena kappaleena, tarvittavine liitteineen 2 kk ennen anottua ajankohtaa, voi saada tulla omaan kotiinsa etukäteen määriteltynä aikana klo 17-19.30

.....
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22512193:
Njaa.. Onko miehesi kuinka vanha? Tuo tilanteenne kuulostaa siltä, että miehesi on joku ehkä just 20 täyttänyt... Ensin alistui äidin tahtoon kotiintuloaikoineen ja rangaistuksen pelkoineen, sitten siirtyi vaimonsa huostaan... Eipä tarvii ihmetellä, kun löytää sellaisen, joka osaa ottaa huomioon aikuisena ihmisenä, jolla on myös oma tahto eikä suhtaudu mieheen kuin kapinalliseen murkkuikäiseen. Miehet ovat vapaudentahtoisia olentoja, aivan kuten kuka tahansa ihminen. Se ei tarkoita sitä, että olis loppuelämänsä sinkku, vaan että saa olla tasavertainen aikuinen, joka tekee omia päätöksiä aivan kuten kuka tahansa aikuinen ihminen. Miehelläsi taitaa olla aika heikko itsetunto, kun alistuu moiseen. Usein siinä käy niin, että itsetunnon kohentaja löydetään jostain muualta, kun ei omasta vaimosta siihen ole.
Niin tai sitten tuo nainen on löytänyt miehen, joka osaa myös ajatella sitä toista osapuolta, eikä vain itsekkäänä pentumaisesti vaadi että "minä tulen silloin kun minua huvittaa". Mielestäni parisuhteessa pitää olla valmis kompromisseihin. Joskus saa toinen kukkua yöhön saakka, jos näin on sovittu. Mutta vastapainoksi toisen on myös osattava jättää joskus kukkumatta yöhön saakka, jos toinen tätä toivoo. Ei parisuhteessa voi elää kuin sinkkuna.

"vieras"
No kyllä minä ainakin rajoittaisin miehen menoa, jos noita turhia yökukkumisia tulisi useita viikossa. Silloin tällöin ei haittaa herätä toisen kotiintuloon keskellä yötä, mutta jos tämä on toistuvaa, niin ihan varmasti loppuisi meillä.
Ja en nyt tarkoita mitään työmenoja, vaan ihan vain esim. baarissa roikkumista yms. turhanpäiväistä hommaa.
Ihmettelen, että täällä näin monelle naiselle on ihan sama, vaikka mies roikkuisi joka ilta baarissa aamuuyöhön saakka. Itse en kyllä tuollaista miestä kovin kauaa katselisi.
Kuka täällä on sanonut, että ihan sama vaikka mies tulee baarista kotiin aamuyöstä joka päivä =)

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Niin tai sitten tuo nainen on löytänyt miehen, joka osaa myös ajatella sitä toista osapuolta, eikä vain itsekkäänä pentumaisesti vaadi että "minä tulen silloin kun minua huvittaa". Mielestäni parisuhteessa pitää olla valmis kompromisseihin. Joskus saa toinen kukkua yöhön saakka, jos näin on sovittu. Mutta vastapainoksi toisen on myös osattava jättää joskus kukkumatta yöhön saakka, jos toinen tätä toivoo. Ei parisuhteessa voi elää kuin sinkkuna.
Puoliso ei ole kultakala, joka toteuttaa automaattisesti kaikki puolisonsa toiveet ja mielihalut. Muistatko miten siinä sadussa lopulta kävi?

itseään arvostava Nainen
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22512193:
Mä en pidä miehiä kovin aikuisina, minusta nainen on perheen pää. Niin mun vanhemmillakin on aina ollut, ja ovat edelleen naimisissa. Uskon että mies tarvitsee jonkun viisaamman, rohkeamman ja paremman määräämään ja huolehtimaan = Naisen. Meillä tehdään niinkuin mä sanon, mä määrään kaikesta, myös rahoista, otan kyllä miehen toiveita joskus huomioon. Eli kyllä sen pitäisi olla tyytyväinen!

Mä en pidä miehiä kovin aikuisina, minusta nainen on perheen pää. Niin mun vanhemmillakin on aina ollut, ja ovat edelleen naimisissa. Uskon että mies tarvitsee jonkun viisaamman, rohkeamman ja paremman määräämään ja huolehtimaan = Naisen. Meillä tehdään niinkuin mä sanon, mä määrään kaikesta, myös rahoista, otan kyllä miehen toiveita joskus huomioon. Eli kyllä sen pitäisi olla tyytyväinen!
Ok.. No meillä taas on ollut toisinpäin. Meillä on aina isä ollut "perheen pää". Tai äitini, fiksuna ihmisenä, antoi isäni ainakin elää siinä harhassa. :D

Kaiken voi tehdä monella eri tavalla. Voi huutaa, että "minä olen meistä se fiksumpi, joten minä myös päätän kaikista asioista mieleni mukaan", tai antaa miehen tuntea olevansa tärkeä ja arvostettu "perheen pää", näyttää siltä, että mies päättää asioista ja itse hienovaraisesti ohjata häntä tekemään sellaisia ratkaisuja, mitkä sopivat kaikille. Itse asiassa olen sillä kannalla, että isällä pitää olla tietynlainen auktoriteetti, jolloin lastenkin kanssa on paljon helpompaa. He nimittäin alkavat kapinoida paljon vähemmän ja totella paljon paremmin, eikä isän tarvitse sanoa lapselle kuin kerran, että joku käyttäytyminen ei ole sopivaa: lapset osaavat nähdä sen, että isän sana on laki, kun kerran äitikin kuuntelee tarkkaan, mitä isällä on sanottavaa.

"vieras"
[QUOTE="joo";22507634]En tarkoita mitään kapakkareissuja, vaan esimerkiksi jos tulee vaikka jostain kauempaa kotiin myöhään illalla tai yöllä, niin voiko tulla kotiin??

Meillä oli keskustelu aiheesta, että miten itsekästä on tulla kotiin vaikka puoliltaöin, kun muu perhe jo nukkuu ja ainakin minä havahdun siihen kotiutumiseen - mies väitti, että kotiinsa saa tulla mihin aikaan vaan.[/QUOTE]

Itsekästä tulla kotiin! :D Eihän kukaan oikeasti ole noin tyhmä?

[QUOTE="vieras";22512324]Itsekästä tulla kotiin! :D Eihän kukaan oikeasti ole noin tyhmä?[/QUOTE]

Mietin myös tuota (siis ihan tosissani, että mitä ap tarkoittaa, ilman sarvia ja hampaita). Otetaan vaikka, että olisi ollut laivareissulla ja asuu kauempana satamasta. JOs kotiin on ajettavaa vaikka 300 km ja menisi myöhään, niin pitäisikö sitä jäädä sitten ylimääräiseksi yöksi jonnekin, ettei tule kotiin väärään aikaan? Entä jos on mentävä jo töihin tai on muuta menoa? Ja rahaakin menee enemmän, jos pitää jarrutella kotiintuloa. No, lähtökohtaisesti ei varmaan pitäisi mennä ollenkaan...ko? Ettei moisia ongelmia tulisi.

"lisko"
:eek:O melkoista meininkiä ettei aikuinen saisi omaan kotiinsa tulla mihin aikaan vain. SINULTA on itsekästä ajatella, että SINÄ häiriinnyt jos mies tulee sinulle sopimattomaan aikaan omaan kotiinsa.

"Juh"
Alkuperäinen kirjoittaja öh..;22507657:
No totta kai tulee silloin kun tulee, ristus sentään!! Toisekseen, mies on konduktööri, joten sen työaika voi päättyä ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa ja kai sen nyt pitää päästä kotiinsa töiden jälkeen nukkumaan.
Sanasta sanaan peesi!

itseään arvostava Nainen
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22512290:
Ok.. No meillä taas on ollut toisinpäin. Meillä on aina isä ollut "perheen pää". Tai äitini, fiksuna ihmisenä, antoi isäni ainakin elää siinä harhassa. :D

Kaiken voi tehdä monella eri tavalla. Voi huutaa, että "minä olen meistä se fiksumpi, joten minä myös päätän kaikista asioista mieleni mukaan", tai antaa miehen tuntea olevansa tärkeä ja arvostettu "perheen pää", näyttää siltä, että mies päättää asioista ja itse hienovaraisesti ohjata häntä tekemään sellaisia ratkaisuja, mitkä sopivat kaikille. Itse asiassa olen sillä kannalla, että isällä pitää olla tietynlainen auktoriteetti, jolloin lastenkin kanssa on paljon helpompaa. He nimittäin alkavat kapinoida paljon vähemmän ja totella paljon paremmin, eikä isän tarvitse sanoa lapselle kuin kerran, että joku käyttäytyminen ei ole sopivaa: lapset osaavat nähdä sen, että isän sana on laki, kun kerran äitikin kuuntelee tarkkaan, mitä isällä on sanottavaa.
Mä en oikein osaa kuvitella miestä perheen päänä, edes noin kun kuvailit... :D Minusta miehet on rasittavia idiootteja. Mutta kun ne pitää kurissa, niin ne voi olla hyödyllisiä. Äitini sanoo aina isää kakaraksi ja älykääpiöksi ja komentaa vihaisesti... Myönnän että se jopa tuntuu pahalta minusta, kun isää nimitellään aina, vaikka se on kiltti. Ehkä isä ei olekaan niin tyytyväinen elämäänsä, kuka tietää... Mä kohtelen miestäni kunnioittavammin kun äiti, mutta olen kyllä omaksunut hänen periaatteet.

Mä en oikein osaa kuvitella miestä perheen päänä, edes noin kun kuvailit... :D Minusta miehet on rasittavia idiootteja. Mutta kun ne pitää kurissa, niin ne voi olla hyödyllisiä. Äitini sanoo aina isää kakaraksi ja älykääpiöksi ja komentaa vihaisesti... Myönnän että se jopa tuntuu pahalta minusta, kun isää nimitellään aina, vaikka se on kiltti. Ehkä isä ei olekaan niin tyytyväinen elämäänsä, kuka tietää... Mä kohtelen miestäni kunnioittavammin kun äiti, mutta olen kyllä omaksunut hänen periaatteet.
Ei suakaan vissiin ole parisuhteeseen tarkoitettu, ainakaan parisuhteeseen miehen kanssa, kun kerran pidät kaikkia miehiä rasittavina idiootteina. Omaa tyhmyyttään miehesi on vielä vierelläsi, kun ei raukka osaa aavistaa, mitä mieltä hänestä olet tai kun ei tiedä paremmasta. Oletko miehellesi sanonut myös suoraan, että pidät kaikkia miehiä, hänet mukaanlukien rasittavina idiootteina?

Ja kyllähän mä saan paremmin nukuttua yöni kun tiedän että mies nukkuu vieressä. Jos on myöhään poissa kotoa niin aika huonosti mä nukun siihen saakka kunnes mies palaa kotiin. Mä ainakin herään mielelläni yöllä siihen että puoliso palaa kotiin vaikka keskellä yötä. Ennemmin herään kun joutuisin koko yö nukkumaan huonosti kun mietin missä mies on. Onko jotain vaikka sattunut?

Ei jumankauta!!! Tää kuuluu tähän samaan kategoriaan "saako teillä mies katsoa jalkapalloa, tai muuten sitä kanavaa mitä haluaa"... Kai nyt aikuinen ihminen saa tulla kotiinsa, oli aika mikä tahansa. Jos muu perhe on herkkäuninen, niin olishan se tietysti ajattelevaista olla hissunkissun.
Jos tolla tavalla ajateltais, niin mä en vois edes asua täällä. Mulla on sellaset työajat, että herään välillä jo 1 jälkeen yöllä, yleensä viimestään 4 jälkeen soi kello. Ja kyllä mä ihan normaalisti teen aamutoimet, ja jopa kolinaa välillä kuuluu vaikka kuinka yrittäis olla hiljaa (olen jopa imuroinut kun kahvipurut levis lattialle).
Samoin mies saattaa josku valvoa pidempään, pelata xboxia tms, eikä mua kyllä haittaa. Meillä lapset on kyllä pienestä asti totutettu siihen että eivät ihan pieniin ääniin herää. Ymmärrän kyllä että toiset on herkkäunisia, mutta voisko sitten vaikka harkita korvatulppia...

"lisko"
Mä muuten vähän veikkaan, että 99 % miehistä kyllä löytää itselleen uuden asunnon muutaman vuoden sisällä yhteiselon alkamisesta, jos kotona tosiaan asustaa niin egosentrinen pirttihirmu, ettei kotiinsa saa tulla silloin kun työt loppuvat. Sitten sitä mietitään, että miksi parisuhteet eivät onnistu kun miestä (tai naista) komennetaan kuin pientä lasta.

"vieras"
No huh huh!
Meillä mies yrittäjä ja menee ja tulee miten sattuu. Jos ei itse lähde keskellä yötä niin ainakin puhelin soi. Ei nykyään onneksi niin usein mutta välillä.
Tottakait saa tulla kotiin tai lähteä sieltä milloin vain eihän se muuten koti olisi. Ja meillä vielä lapsiakin!

Yhteistyössä