Onkos muita, joiden mielestä naisen painon kuuluu alkaa kutosella tai alle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Erityisen kalliiksi yhteiskunnalle tulevat urheilijoiden ortopediset hoidot.
Siksi kaikilta liikkuvilta pitäisikin kieltää julkinen terveydenhuolto?
;)
Olihan tää vitsi, mikään urheiluvamma ei varmasti tule kalliimmaksi kuin liikalihavuuden aiheuttamat kustannukset. Sitä paitsi en usko että huippu-urheilijat käyttävät julkista terveydenhuoltoa. Muiden urheilijoiden vammoja hoidetaan ihan jonotuksen mukaan, siinä saattaa urheilija olla jonossa mummeleitten perässä, joten miten tuo mitataan tuo urheilijoiden ortopediset hoidot?

Olihan tää vitsi, mikään urheiluvamma ei varmasti tule kalliimmaksi kuin liikalihavuuden aiheuttamat kustannukset. Sitä paitsi en usko että huippu-urheilijat käyttävät julkista terveydenhuoltoa. Muiden urheilijoiden vammoja hoidetaan ihan jonotuksen mukaan, siinä saattaa urheilija olla jonossa mummeleitten perässä, joten miten tuo mitataan tuo urheilijoiden ortopediset hoidot?
Itse asiassa tämä oli oman lapsen ortopedin aikoinaan lausuma lause.
Julma vitsi, kaikille.

Mutta niinhän se on aina: ajatus, että joku ei "ansaitsisi" parasta mahdollista hoitoa?

Itse asiassa tämä oli oman lapsen ortopedin aikoinaan lausuma lause.
Julma vitsi, kaikille.

Mutta niinhän se on aina: ajatus, että joku ei "ansaitsisi" parasta mahdollista hoitoa?
Ikävä kyllä hoidot priorisoidaan eikä se aina mene yksiin oman oikeudentajun kanssa. Mun on kuitenkin vaikea uskoa että urheilijoiden vammojen hoito olisi kalliimpaa kuin liikalihavuudesta aiheutuvat kustannukset.

Ksantippa S.
Ikävä kyllä hoidot priorisoidaan eikä se aina mene yksiin oman oikeudentajun kanssa. Mun on kuitenkin vaikea uskoa että urheilijoiden vammojen hoito olisi kalliimpaa kuin liikalihavuudesta aiheutuvat kustannukset.
Mutta vaikka kyse ei olisi euromääräisesti samoista summista, on periaatteellisella tasolla asia ihan sama. Ihmiset altistavat ehdoin tahdoin itselleen vammoille, ja yhteiskunta hoitaa.

Minulle on useampi lääkäri sanonut, että parasta kuntoliikuntaa on sauvakävely. Silti vain sinnikkäästi juoksen puolimaratoneja. Joten jos multa polvi joskus poksahtaa, mikä erottaa minut ylipainoisesta? Molemmat olemme tienneet, että tämä ei ole tervein elämäntapa, ja silti olemme sen valinneet.

Minä olen 168 cm pitkä ja painan noin 66 kg. Olen siis normaalipainoinen, siis painostani ei ole terveydellistä haittaa. Mutta haluan kuitenkin pudottaa painoa, jos painaisin vajaat 60 kg olisin varmasti tyytyväinen, esimerkiksi 58 kg voisi olla hyvä paino. Nyt on liikaa löllöä. :ashamed:

Mutta pituudestahan tämä painojuttu johtuu ja jotkut voivat olla tyytyväisiä näillä mitoilla. 180-senttinen voi hyvinkin painaa yli 70 kg olematta ylipainoinen.

vv
No jos on 185 cm pitkä kuten minä, ei alle 60 kiloa näytä kyllä kovin hyvältä:whistle:

Painan itse tällä hetkellä n. 64 kiloa, ja kylkiluut törröttävät kaula-aukosta ja muutkin merkit ovat kaukana naisellisesta -minun mielestäni. QUOTE]

ot, mutta jäin vain miettimään, että minkälaisia paitoja sinä käytät jos kylkiluut näkyvät kaula-aukosta :D

Olen ihan samaa mieltä, että suurimmalle osalle naisista alle 70 kiloa olisi sopiva. Erikseen on sitten erittäin pitkät naiset. Edes urheilija, jolla lihasmassa painaa 80 kiloa ja pituutta on 165 cm, ei näytä hyvältä tuollaisella painolla.

JONSERED Karhunkantaja
No jos on 185 cm pitkä kuten minä, ei alle 60 kiloa näytä kyllä kovin hyvältä:whistle:

Painan itse tällä hetkellä n. 64 kiloa, ja kylkiluut törröttävät kaula-aukosta ja muutkin merkit ovat kaukana naisellisesta -minun mielestäni. QUOTE]

ot, mutta jäin vain miettimään, että minkälaisia paitoja sinä käytät jos kylkiluut näkyvät kaula-aukosta :D

Olen ihan samaa mieltä, että suurimmalle osalle naisista alle 70 kiloa olisi sopiva. Erikseen on sitten erittäin pitkät naiset. Edes urheilija, jolla lihasmassa painaa 80 kiloa ja pituutta on 165 cm, ei näytä hyvältä tuollaisella painolla.

Miksi ihmeessä pitäisi näyttää "hyvältä" muiden silmissä?

saskali
Mun yks hullu kaveri on sitä mieltä, että hänen pitää painaa 40 kiloa.
Pituutta 158cm. Nyt paistaa jo luut, ja tissit on olemattomat. Näyttää ihan lapselta.
Pakko kuulemma laihduttaa.

FAYEHurst33
The <a href="http://bestfinance-blog.com">loan</a> are important for people, which would like to organize their own organization. As a fact, it is not hard to receive a student loan.

"eee"
[QUOTE="vieras";22483899]Kyllä mennään ääripäästä toiseen nyt jatkuvasti.. Läskit vähättelee, luikut liioittelee.. siis siinä mitä sen painon pitäisi olla. Jo tuo että jos henkilö on vaikkapa 165cm pitkä ja painaa 70kg ei TODELLAKAAN ole mikään pulska!! Hei haloo![/QUOTE]

No todellakin on pulska, painoindeksikin yli 25 eli kyseessähän on lievä lihavuus!

Kyllä mä uskon että naisilla ainakin henkinen hyvinvointi paranisi kun eivät olisi ylipainoisia. Muiden mielipiteillä ei nyt ole helvettiäkään väliä mutta itse ainakin tunnen itseni paljon paremmaksi ja itsetuntoni on hyvä (vihdoinkin) nyt kun painan 59kg(pituutta 173cm). Ennen painoin päälle 80kg ja silloin häpesin itseäni todella paljon.

Kyllä mä uskon että naisilla ainakin henkinen hyvinvointi paranisi kun eivät olisi ylipainoisia. Muiden mielipiteillä ei nyt ole helvettiäkään väliä mutta itse ainakin tunnen itseni paljon paremmaksi ja itsetuntoni on hyvä (vihdoinkin) nyt kun painan 59kg(pituutta 173cm). Ennen painoin päälle 80kg ja silloin häpesin itseäni todella paljon.
No, tässäkin asiassa voi hoitaa joko syytä tai seurausta.

Joko henkilö, jolle ulkopuolelta kerrotaan, mikä on kaunista ja hyväksyttävää, voi taipua ja pyrkiä noudattamaan muiden hänelle osoittamia vaatimuksia. Tai henkilö voi pyrkiä hyväksymään itsensä hyvänä, kokonaisena ihmisenä ja huomata, että ei välitäkään itselleen asetetuista ulkopuolisista vaatimuksista.

Henkilötasolla tuo on saatanallisen vaikeaa, jos joutuu yksin pyristelemään saadakseen itselleen positiivista palautetta, joka rakentaa sitä hyvää itsetuntoa, joka sitten tukee sitä itsensä hyväksymistä.

(Jätän nyt tässä kommentissani huomiotta terveydelliset seikat, koska vastaan kommenttiin, jossa puhutaan ulkonäöllisistä ja henkisistä asioista.)

"vieras"
Naurattaako tuo nyt siis jotenkin jotakuta? Mä olen 162cm ja 60 kiloisena näyttänyt yläosasta aivan samalta, mulla kun ei ole niitä rintoja. Siihen aikaankin 75aa, kylkiluut sieltä näkyi, kun ei tuohon rintavarustuksen seudulle rasva kerry vaikka painoa olisi muuten ihan sopivasti..muualla vartalossa. Rintoja en saa kuin kirurgilla, sen olen tiedostanut jo 15 kesäisestä asti kun tajusin, ettei mulle niitä kasva. Tai no onhan ne nyt jonkunlaiset rinnat, mutta paitapäällä olen suora lauta ja ilman paitaa näky on kutakuinkin tuollainen. Painonvaihtelut ei ole tilannetta muuttanut, hetkellisesti vaan raskaus nosti kupin peräti B:hen.

Yhteistyössä