Onkos muita, joiden mielestä naisen painon kuuluu alkaa kutosella tai alle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ihan sama
Itse olen 170/80. On juu ylipainoa, mutta ihan sama. Kelpaan tällaisena :) Jos en eräiden mielipiteiden vuoksi tarvitse terveyspalveluja koska olen ylipainoinen, ei niitä tarvi sitten monet muutkaan. Ei tupakoitsijat, ei sellaiset jotka käyttää paljon alkoa, ei niiden lapset jotka on polttaneet raskausaikana, ei niiden lapset jotka pitää lapsiaan päiväkodissa (infektiot tarttuu), ei sellaset jotka saa aivoinfarktin eivätkä hakeudu hoitoon muutamassa minuutissa (oma vika kun ei tajua oireita ja soita lanssia), ei sellaset jotka kaatuu liukkailla, ei kolarissa olleet (ainakaan jos omalla toiminnalla olis voinut välttää)..

Ja hoitoon ei tietenkään saa hakeutua tyypin 2 diabetesta sairastavat koska sehän johtuu lihavuudesta vain ja ainoastaan. Eikä varmasti semmoset joilla on korkea verenpaine, korkea kolesteroli, sepelvaltimotauti, sydäninfarkti kun tulee niin ei kannata soittaa lanssia, sydämen vajaatoiminta, metabolinen oireyhtymä..

Minä hoitajana jätän hoitamatta teidän läheisenne jotka sairastavat em. sairauksia, koska ne johtuvat LIHAVUUDESTA!

"Mää"
Jaa, juuri olin terveystarkastukseessa. Täällä Tampereella tarjotaan 40-vuotiaille sellainen.

Mun painoindeksi oli 26,6. Tarkastusta tehnyt hoitaja ei sitä noteerannut mitenkään. rutiininomaisesti kommentoi, että liikuntaa voisi lisätä (niinkuin varmaan melkein kaikkien kohdalla)

Olen siis lievästi ylipainoinen. Ja siis todellakin, painan jopa 75 kiloa. Mulla sellainen onni, että rasva on levinnyt tasaisesti joka kolkkaan kehoa, ei mikään paikka pullota pahasti. Mää tykkään ittestäni, ja mieheni myös.

"joku"
Yksilöllistähän se on mikä paino sopii, joillekin sopii bmi 25 pintaan ja mä olisin silloin jo läski kun olen hoikkarakenteinen. Bmi 21 sopii mulle ja 62 kg painan ja sopiva paino on :) Vitosella alkava on liian vähän.

[QUOTE="vieras";22482631]Yksilöitähän kaikki on ja riippuu kropan mallista,pituudesta jne. mutta olen huomannut että usein terveimmän ja sopusuhtaisemman näköisiä naisia on ne, joilla pituudesta on miinustettu 110 ja painaa noin sen verran mitä jää jäljelle tuosta laskutoimituksesta.[/QUOTE]

Sittenhän mä olen ihan tikissä. ;)

vierass
[QUOTE="vieras";22482631]Yksilöitähän kaikki on ja riippuu kropan mallista,pituudesta jne. mutta olen huomannut että usein terveimmän ja sopusuhtaisemman näköisiä naisia on ne, joilla pituudesta on miinustettu 110 ja painaa noin sen verran mitä jää jäljelle tuosta laskutoimituksesta.[/QUOTE]

No tääkin riippuu pituudesta. Mun 154-senttinen kaveri painaa 48 kiloa ja näyttää siltä, että jalat ja kädet sanoo "naps" hetkenä minä hyvänsä, niin tikku on. Ei siitä ois mitään jäljellä 44-kiloisena :D Sit taas mun 175-senttinen kaveri painaa 60 ja ei näytä mitenkään laihalta...

"vieras"
Ei se paino kerro onko hyvännäköinen kroppa. Ihan se riippuu monesti jo naisilla siitä mitä sen kropan eteen tekee ja mistä ne mitat koostuu (rinnat, vyötärö-lantiosuhde.. ihanne on se tiimalasi) . Ei se pelkkä hoikkuus auta jos muuten on pahan näköinen selluliittinen löllerö tikku tai muuten vaan "tasapaksu pökkelö" olkoonkin hoikka. Tai hoikkia joilla on leveä, mutta lattaperse, leveät hartiat ja romuluinen olemus.

Jos tästä asiasta alkaa kinaamaan niin ihan loputon sota siitä syttyy. Minä pidän timmistä vartalosta, missä ei ole löysää yhtään. Sensijaan joku muodottoman hoikka kuikelo ei ole mieleeni. Ei myöskään ylipaino, eikä edes pelkästään se normaalipaino, ellei vartalo ole hyvän mallinen ja treenattu. Sohvaperuna on sohvaperuna, olipa alipainoinen tai pulska.

"hei"
[QUOTE="vieras";22486053]Ei se paino kerro onko hyvännäköinen kroppa. Ihan se riippuu monesti jo naisilla siitä mitä sen kropan eteen tekee ja mistä ne mitat koostuu (rinnat, vyötärö-lantiosuhde.. ihanne on se tiimalasi) . Ei se pelkkä hoikkuus auta jos muuten on pahan näköinen selluliittinen löllerö tikku tai muuten vaan "tasapaksu pökkelö" olkoonkin hoikka. Tai hoikkia joilla on leveä, mutta lattaperse, leveät hartiat ja romuluinen olemus.

Jos tästä asiasta alkaa kinaamaan niin ihan loputon sota siitä syttyy. Minä pidän timmistä vartalosta, missä ei ole löysää yhtään. Sensijaan joku muodottoman hoikka kuikelo ei ole mieleeni. Ei myöskään ylipaino, eikä edes pelkästään se normaalipaino, ellei vartalo ole hyvän mallinen ja treenattu. Sohvaperuna on sohvaperuna, olipa alipainoinen tai pulska.[/QUOTE]

Jep, niinku laihaläskit! Ei lihoo, mutta ei oo lihastakaan.

Rollolainen
Itse olen 170/80. On juu ylipainoa, mutta ihan sama. Kelpaan tällaisena :) Jos en eräiden mielipiteiden vuoksi tarvitse terveyspalveluja koska olen ylipainoinen, ei niitä tarvi sitten monet muutkaan. Ei tupakoitsijat, ei sellaiset jotka käyttää paljon alkoa, ei niiden lapset jotka on polttaneet raskausaikana, ei niiden lapset jotka pitää lapsiaan päiväkodissa (infektiot tarttuu), ei sellaset jotka saa aivoinfarktin eivätkä hakeudu hoitoon muutamassa minuutissa (oma vika kun ei tajua oireita ja soita lanssia), ei sellaset jotka kaatuu liukkailla, ei kolarissa olleet (ainakaan jos omalla toiminnalla olis voinut välttää)..

Ja hoitoon ei tietenkään saa hakeutua tyypin 2 diabetesta sairastavat koska sehän johtuu lihavuudesta vain ja ainoastaan. Eikä varmasti semmoset joilla on korkea verenpaine, korkea kolesteroli, sepelvaltimotauti, sydäninfarkti kun tulee niin ei kannata soittaa lanssia, sydämen vajaatoiminta, metabolinen oireyhtymä..

Minä hoitajana jätän hoitamatta teidän läheisenne jotka sairastavat em. sairauksia, koska ne johtuvat LIHAVUUDESTA!
sepelvaltimotauti ei aina johdu lihavuudesta. Mun mie EI KOSKAAN ole ollut ylipainoinen, ei vieläkään ole,vaikka onkin jo lähemmäs 50v ( moni mies alkaa lihoamaan 30 jälkeen) Hänellä vaan nyt sattuu olemaan isänsä geenit. Sairastui sepelvaltimotautiin jo 43 vuotiaana. Liikkunut on aina eikä alkoholiakaa käytä paljon.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";22482366]Jos on omalla syömisellä saattanut itsensä sairaalakuntoon, niin kyllä.
Aivan sama kun röökikeuhkot ravaavat lääkärillä vinkumassa yskänlääkettä ja tulehdusreseptiä. Pitäisi hoitaa syytä, ei seurausta![/QUOTE]

Totta.

Jos on sairastunut esim. työoloista johtuvaan tautiin tai ns. ammattitautiin, ei kannata hoitaa. Mitäs oli töissä! Ja jos ei ole töissä, ei kannata hoitaa. Mitäs lusmuilee!

Parempi, että kaikki ovat anorektisissa mitoissa, säästyy ruokaakin.

JONSERED Karhunkantaja
Erityisen kalliiksi yhteiskunnalle tulevat urheilijoiden ortopediset hoidot.
Siksi kaikilta liikkuvilta pitäisikin kieltää julkinen terveydenhuolto?
;)
Ehdottomasti!

Ja ainakin on lakattava tukemasta valtion varoilla huippu-urheilua. Tai oikeastaan mitään urheilua. Samalla lakkautetaan kaikki julkinen liikenne, ettei kansa laiskistu ja liho. Ja sitten lakataan hoitamasta itse aiheutettuja vammoja, joita saattaa ilmaantua, kun joudutaan kävelemään, pyöräilemään tai yksityisautoilemaan tai jäädään kotiin, eikä liikuta.

Ja sitten asiaan:

BMI ei kerro yksilön tilasta kovinkaan paljoa, se on tarkoitettu työkaluksi, jolla voidaan mitata isomman ryhmän yleistä tilaa. Lihaksikas ihminen ei mahdu raameihin... Ja pieni "pyöreys" tai läski, kuten ap ja moni muukin tuntuu ajattelevan, on yllättäen terveellisempää, kuin laihuus.

Yhteistyössä