Onko siellä ulkomailla nyt niin erikoista? Emme lomaile ja sekös rassaa veljeni vaimoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei matkahaluja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei matkahaluja.

Vieras
Eli selvästi naljailee kun me emme lomaile ulkomailla. Ei vaan kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. Miestä ei voisi myöskään vähempää kiinnostaa. Meillä on pieni lapsi, nyt etenkään en tahdo minnekään tautien keskelle mennä. Meiltä on 500km Helsingin lentokentälle, eli tosi pitkä autossa istuminen jo ennen lentokoneessa istumista.

Veljeni vaimo on jotenkin niin olevinaan. On asunut ulkomailla jotain vuosia, sekin on niin erikoista. Kokoajan vaan puhuu että olisipa kiva päästä jonnekin, miten on harmaata ja sinne ja tonne ja tuonnekin jos pääsisi. Veljeni tykkää matkustaa, ovatkin käyneet jollain kaupunkilomilla (joo ei kiinnosta mitkään museot) ja lastensa kanssa etelänlomilla. Ovat meitäkin pyytäneet mukaan, mutta ei vaan kiinnosta. Viihdyn kotona, luen ja nautin lapsen kanssa olemisesta. Nyt ovat lähdössä Intiaan talvella ja jankuttaa että miksei lähdetä mukaan.

Onko täällä muita keitä ei vaan kiinnosta matkailu? En vaan ymmärrä mitä erikoista siinä on, muuttaisi sitten sinne missä on kivempaa ettei tarvi rankuttaa kokoajan miten kaipaa jonnekin.
Heilläkin on jo neljä lasta, miltäköhän heistäkin tuntuu kun äiti vaan hokee miten tahtoisi jonnekin pois.

Mun mielestä ihminen jota ei kiinnosta nähdä muuta maailmaa on jotenkin outo... Matkailu avartaa.
Mä kyllä matkustaisin paaaljon useammin jos olisi mahdollista, ja lokakuusta toukokuuhun voisin ihan hyvin muuttaa jonnekin lämpimään täältä kylmästä.
Ja mukavahan se on nähdä muutakin maailmanmenoa kun mitä täällä Suomessa on, ei sitä oikeaa kokemusta saa kirjoista tai tv:stä (joskaan sitä ei välttämättä etelän turistirysistäkään saa mutta saapahan sielläkin ainakin aurinkoa :D)

Ymmärrän kyllä ettette halua nyt pienen vauvan kanssa lähteä reissaamaan, mutta ihmettelen minäkin miksette joskus lähtisi Suomen rajojen ulkopuolelle, kun seurakin on tiedossa (jos siis pidät veljesi perheen seurasta) Mistä siis kiikastaa, rahasta? Kielimuuri? Oletteko tautikammoisia? Kyllähän ihminen nyt lomaakin tarvitsee.

Miksi pitäisi lähteä tapattamaan itseään jonnekin ulkomaille?

Sieltä kun ei jotkut pääse enää palaamaan takaisin, häviävät sen siliän tien kun perävalot ei enää näy. :(

Sivistystä on monenlaista, ei sellainen ole välttämättä mikään juntti, joka ei halua matkustaa. Ennemminkin arka, kuten allekirjoittanut on.

[QUOTE="huoh";22447726]Miksi pitäisi lähteä tapattamaan itseään jonnekin ulkomaille?

Sieltä kun ei jotkut pääse enää palaamaan takaisin, häviävät sen siliän tien kun perävalot ei enää näy. :(

[/QUOTE]

Siis MITÄ?

• Tykkää
Reactions: Sinny
Mun mielestä ihminen jota ei kiinnosta nähdä muuta maailmaa on jotenkin outo... Matkailu avartaa.
Mä kyllä matkustaisin paaaljon useammin jos olisi mahdollista, ja lokakuusta toukokuuhun voisin ihan hyvin muuttaa jonnekin lämpimään täältä kylmästä.
Ja mukavahan se on nähdä muutakin maailmanmenoa kun mitä täällä Suomessa on, ei sitä oikeaa kokemusta saa kirjoista tai tv:stä (joskaan sitä ei välttämättä etelän turistirysistäkään saa mutta saapahan sielläkin ainakin aurinkoa :D)

peesaan :)

[QUOTE="huoh";22447726]Miksi pitäisi lähteä tapattamaan itseään jonnekin ulkomaille?

Sivistystä on monenlaista, ei sellainen ole välttämättä mikään juntti, joka ei halua matkustaa. Ennemminkin arka, kuten allekirjoittanut on.[/QUOTE]

???

Minua jotenkin harmittaa niiden puolesta jotka eivät matkustele, koska minun mielestä jäävät paljosta paitsi.
Matkailu avartaa, elämää katsoo jotenkin eri tavalla kun on matkustellut ynpäri maailmaa... toisaalta osaa arvostaa omaa kotimaataan enemmän, ja toisaalta näkee täällä monia puutteita kun vertaa muihin maihin.

Voi olla ihan avarakatseinen ja sivistynyt ilman matkusteluakin, mutta turhan usein (joo joo, ei aina) ei-matkustavat on muihin ihmisiin epäluuloisesti suhtautuvia nurkkakuntaisia kyräilijöitä. Ehkä sellaiset ihmiset eivät tosiaankaan nauttisi matkustelusta, koska suhtautminen kaikkeen uuteen ja erilaiseen on niin torjuvaa.

Kaikki ei pidä samoista asioista eikä edes tarvi. Mä rakastan matkailua enkä oikein osaa edes kuvitella etten joskus enää matkustaisi. Just palasin pari kuukautta kestäneeltä matkalta ja hyvin voisin lähteä taas jonnekin uudestaan vaikka heti. :) Tätä ei pidä sekoittaa siihen etten arvostaisi Suomea, koska juuri matkustellessa huomaa että Suomi on oikeasti tosi hyvä paikka. :) Voi olla että sun suuri intohimo on vaikka neulominen, jota mä en taas voi sietää, eikä siinäkään oo mitään pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22447835:
Ennen lapsia ja nyt lasten olessa isoja matkustelen ulkomaille ihan mielelläni. Mutta lasten ollessa pieniä se ei innostanut...ei edes mökkeily kotimaassa.

Ootko oikeesti kayny Kauniaista kauenpana?

[QUOTE="zxz";22447867]Ootko oikeesti kayny Kauniaista kauenpana?[/QUOTE]
No onhan sitä jonkin verran kauempanakin tullut käytyä ja muistaakseni olen käynyt kerran jopa Kauniaisissa :D

Ymmärrän ihan hyvin molemmat puolet, miksi haluaa matkustella ja miksi ei. Mua ei ole koskaan inspannut reissaaminen, koska ei ole ollut sopivaa saumaa lähteä millekään pidemmälle reppuilureissulle, mikä on oikeastaan ainoa matkustelun muoto (jonkun Virossa/Stokiksessa käynnin lisäksi) mikä kiinnostaa. Nyt kun lapset on pieniä ei todellakaan huvita lähteä mökkiä kauemmas, sekin on ihan tarpeeksi vaivautumista. Sitten kun on siellä kuuluisalla eläkkeellä, jos sinne nyt joskus pääsee, voi muuttaa puoleksi vuotta johonkin lämpimään :D

Ihmisestä ei todellakaan tee junttia se ettei halua matkustella, mutta se antaa kyllä aika mielenkiintoisen kuvan että tuomitsee toisen niin rankasti koska tämä ei halua samoja asioita :whistle:

En mä kyllä ymmärrä miksi erityisesti pitäisi matkustaa koskaan ikinä, vaikka itse matkustamisesta pidänkin. Hei kelatkaa mikä ruuhka tuolla taivaalla olisi jos me 'kaikki' istutettaisi itsemme koneisiin ja menisimme maailmalle etsimään itseämme...syvältä itsestämme?

Ja oliko se nyt kuka saksalainen filosofi, joka ei koskaan poistunut kotikaupungistaan..eli ei se matkustamattomuus ihmisestä tietämätöntä varsinaisesti tee. :)

Yhteistyössä