Miksei lastenaltaassa saa istua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettettelen

Vieras
Käytiin tuossa uimahallissa ja siellä oli lasten altaassa (siinä missä vetta nilkkoihin asti) kyltti että altaassa ei saa istua muuta kuin siellä korkeammalla reunalla. Yleensä halleissa nähnyt että aikuiset istuu siellä taaperoiden kanssa kun taaperot touhuavat mutta nyt se olikin kielletty. Onko ihan yleistä vai hallikohtaista? Ja miksi on kielletty??

no ei ehkä ole ihan kivaa että aikuiset uittavat pers..tään samassa vedessä kun taaperot ui, taaperoila kun herkästi menee vettä suuhunkin. Vesi määrä on kuitenkin tosi pieni noissa kahluualtaissa, joten muutama aikuinen sinne huiluttelemaan värkkejään niin ei oo kyllä kovinkaan kivaa

kaiken paras oli kun katinkullassa oltiin kesällä lomalla ja käytiin sitten kuntokeskuksessa (?) uimassa, niin lastenaltaaseen ei saanu aikuiset mennä, se oli aikuisilta kielletty!! ymmärrän jos paljon lapsia, mut siellä ei muita meidän lisäksi ollut ja miten jos on pienen vauvan kanssa siellä joka tarttis tukee ym...onneksi meidän kaupungin altaaseen saa mennä aikuisetkin

Jaa missä hallissa?

Mä oon aina istunut, siis kun on pakko vahtia. Nyt ollaan jo siitä astetta syvemmällä eli en istu mutta oon altaassa, opetan uimaan 5-vuotiasta. Meillä olisi kyllä jäänyt menemättä taaperovaiheessa, jos ei olisi saanut istua, koska olisi tullut hiton kylmä värjötellä jossain reunassa uikkarissa.

[QUOTE="minä vaan";22347592]no ei ehkä ole ihan kivaa että aikuiset uittavat pers..tään samassa vedessä kun taaperot ui, taaperoila kun herkästi menee vettä suuhunkin. Vesi määrä on kuitenkin tosi pieni noissa kahluualtaissa, joten muutama aikuinen sinne huiluttelemaan värkkejään niin ei oo kyllä kovinkaan kivaa[/QUOTE]

suihkussahan sitä käydään ENNEN altaaseen menoa, joten eiköhän se värkki ole puhdas, enemmän ne muksut sitä likaa kun pissivät sinne

[QUOTE="omena";22347579]Veikkaisin siksi, että lapset mahtuu paremmin leikkimään, joa allas ei ole täynnä aikuisia.[/QUOTE]

Tää olis ihan ymmärrettävää jos olis paljon porukkaa et sillon rajotettaisi, mutta nytkin me oltiin ainoat koko altaalla.

[QUOTE="minä vaan";22347592]no ei ehkä ole ihan kivaa että aikuiset uittavat pers..tään samassa vedessä kun taaperot ui, taaperoila kun herkästi menee vettä suuhunkin. Vesi määrä on kuitenkin tosi pieni noissa kahluualtaissa, joten muutama aikuinen sinne huiluttelemaan värkkejään niin ei oo kyllä kovinkaan kivaa[/QUOTE]

Miten sitten jonkun taaperon kanssa voi edes uimahalliin mennä, vai pitääkö aikuisen seisoa koko sen ajan, jos se lapsi vaikka vaan paikallaan touhuaa vedessä.

Niin ajatella että perseistä tulis yhtä sun toista pakteeria penskojen suuhun! Mutta mites sitten ne varpaan väleissä muhivat hiivasienet sun muut iljetykset? Rattoisaa uintihetkeä vaan!

Mietin tässä vaan et miten helvetissä sä voit käydä uimahalleissa + saunoissa.
Et varmaan käy.

Eli ei taida kauhean yleistä olla. No, mikälien heillä sitten syynä siellä mut aika outoa se musta oli :D Ja tuo syy että perseet sotkee niin ei oikein mene läpi, samalla tavalla ne perseet niissä muissakin altaissa lilluu vaikkei pohjaan osukaan... :D

suihkussahan sitä käydään ENNEN altaaseen menoa, joten eiköhän se värkki ole puhdas, enemmän ne muksut sitä likaa kun pissivät sinne

no mitä olen seurannut uimahallissa niin todella usein sitä vaan kastaudutaan suihkun alla ennen altaalle menoa ja pestään vasta uimasta tultua.

uskoisin että syynä on joko ahtaus tai hygieniasyyt, koska vesimäärä jää suhteellisen pieneksi kahluualtaassa. itse olen kyllä aina seisoskellut vedessä, ei tulisi mieleenkään istua altaaseen, jossa on 20 - 30cm vettä

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22347640:
Eli ei taida kauhean yleistä olla. No, mikälien heillä sitten syynä siellä mut aika outoa se musta oli :D Ja tuo syy että perseet sotkee niin ei oikein mene läpi, samalla tavalla ne perseet niissä muissakin altaissa lilluu vaikkei pohjaan osukaan... :D

no mutta niissä muissa altaissa on helvetin paljon enemmän vettä... ja taaperot ehkä hörppivät sitä vettä eniten

[QUOTE="minä vaan";22347658]no mitä olen seurannut uimahallissa niin todella usein sitä vaan kastaudutaan suihkun alla ennen altaalle menoa ja pestään vasta uimasta tultua.

uskoisin että syynä on joko ahtaus tai hygieniasyyt, koska vesimäärä jää suhteellisen pieneksi kahluualtaassa. itse olen kyllä aina seisoskellut vedessä, ei tulisi mieleenkään istua altaaseen, jossa on 20 - 30cm vettä[/QUOTE]

Ja vielä niin, että ensin kastellaan suihkun alla, sitten saunaan, sieltä pikainen suihkun alla olo, uikkarit päälle ja altaaseen, jonne sitten jää lillumaan ne kaikki saunassa irronneet liat ihosta. Yök! Ja täällä ei ole enää edes yleissaippuoita pesuhuoneiden puolella!

Varmaan juurikin tuo pikkualtaiden ahtaus on siihen syynä. Mä olen kyllä itsekin lillunut siellä altaassa, jos siellä ei ole ollut muita... mut jos on ollut, niin oon napottanu kiltisti reunalla vain jalat vedessä. Pakko noiden pienten vieressä kuitenkin siellä olla.

[QUOTE="minä vaan";22347668]no mutta niissä muissa altaissa on helvetin paljon enemmän vettä... ja taaperot ehkä hörppivät sitä vettä eniten[/QUOTE]

Mut aattele mitkä myrkyt ja pissit niis isoisaltaissa lilluu,eikä taaperoilta oo silti kielletty niihin menoa.

Voin luvata sulle et se syy on se perse,mut ihan vain ahtauden vuoksi.

kaiken paras oli kun katinkullassa oltiin kesällä lomalla ja käytiin sitten kuntokeskuksessa (?) uimassa, niin lastenaltaaseen ei saanu aikuiset mennä, se oli aikuisilta kielletty!! ymmärrän jos paljon lapsia, mut siellä ei muita meidän lisäksi ollut ja miten jos on pienen vauvan kanssa siellä joka tarttis tukee ym...onneksi meidän kaupungin altaaseen saa mennä aikuisetkin

Omituista. Siis kylpylän puolellako? me käydään useinkin kun lähellä asutaan ja aina istun tuon 2v lapsosen kanssa altaassa. Koskaan ei olla saatu palautetta.

[QUOTE="jaajaa";22347704]Omituista. Siis kylpylän puolellako? me käydään useinkin kun lähellä asutaan ja aina istun tuon 2v lapsosen kanssa altaassa. Koskaan ei olla saatu palautetta.[/QUOTE]

se oli joku kuntokeskus siellä katinkullan lähellä, ei siis katinkullan kylpylä, vaan "naapurikunnan" joku liikuntahalli

Yhteistyössä