Pinkki on eri väri kuin vaaleanpunainen!

  • Viestiketjun aloittaja liila ja violetti
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="Hilla";22345673]No entämä sanat syklaami ja purppura jotka on myöskin esim pinkkiä tarkoittavaa meillä.Meillä monesti vaaleanpunainen on se hempeä vaaleanpunainen ja sitten pinkki on se pinkki ja tummempi sellainen eli todella räikeä.[/QUOTE]

Purppura ei ole vaaleanpunaista nähnytkään...
 
aloittaja
[QUOTE="Hilla";22345673]No entämä sanat syklaami ja purppura jotka on myöskin esim pinkkiä tarkoittavaa meillä.Meillä monesti vaaleanpunainen on se hempeä vaaleanpunainen ja sitten pinkki on se pinkki ja tummempi sellainen eli todella räikeä.[/QUOTE]

Kaikissa on eri vivahde. Syklaami on violetilla taitettu pinkki. Ja kuten joku jo sanoikin, niin roosa on murrettu vaaleanpunainen (harmaalla taitettu), ei puhdas.

Jos ette tiedä värisävyistä oikeasti mitään, niin miksi ihmeessä pitää vängätä vaan periaatteesta vastaan? Nämä eivät ole mielipideasioita.
 
Wkikipedia ei nyt ole kovinkaan luotetava lähde :)

Minulle itselleni pinkki on tosiaan värinä paljon tummempi kuin vaaleanpunainen.
Vaikka englanniksi pink tosiaan tarkoittaakin vaaleanpunaista, itse puhuessani pinkistä tarkoitan lähinnä magentaa.
Ilmeisesti väri voi olla mielipide kysymys, kun tämä niin ihmisiä puhututtaa :)
 
Mä luulen jassåå, että sun systerille on ihan sama, onko sulla vaaleanpunainen, pinkki, roosa, puuteriroosa, aniliini vai vanharoosa mekko päälläsi, kun menet juhlimaan. :) Jollei siis kyseessä ole pilkunviilaaja-tosikko. :D
 
Dior
Onko tämä lopulta vähän sama asia kun joillekin maailma on musta-valkoinen ja jotkut toiset näkevät kaikki harmaankin sävyt?

ps. Pinkki ja vaaleanpunainen ovat eri värejä... :D
 
"Pink"
Googlaa vaikka pink color ja poimi sävyt Wikipediasta. Variations alta löytyy sävyjä ja tummuusasteita. Vaaleanpunainen lienee väärä käännös englannin pink-sanalle. Pink tarkoittanee muuta kuin vaaleaa englantilaisille. Olisiko se heille jokin imelä lisä punaisessa ja oranssissa? Laaja ja hauska valikoima värejä omiin tulkintoihinsa tottuneelle. Muiltakin nettisivuilta löytyy tarkkoja skaaloja. PS. Hanki lapsellesi vesivärikynät.
 
vierailija
Hei! Pelasimme Smart10 -tietopeliä ja meille tuli hieman sanaharkkaa ja erimielisyyttä onko Pinkki = vaaleanpunainen. Jotta rauha säilyy, olisiko mahdollista saada tähän mielipiteitä?
 
vierailija
Violetti on semmoinen internsiivinen tumma ja lila on hempeähkön vaalea...? Vaalenapunainen on, no vaaleanpunainen ja pinkki sellainen räväkkä öh.. pinkki?
Eivät oikeasti ole, mutta jotkut ovat päättäneet, että ne Suomessa ovat, ja menevät sillä.
Pinkki = vaaleanpunainen ja
liila = violetti.
Voihan siihen eteen liittää tarkemman määrityksen, kuten tummanvioletti, tumma vaaleanpunainen, hempeän liila, haalean vaaleanpunainen,...
 
Nimitystä pinkki käytetään aika usein väristä, joka oikeasti (painovärinä) on nimeltään magenta. Magentassa on yhtä paljon punaista ja sinistä, mutta useimmat meistä mieltävät sen enemmän punaiseksi kuin siniseksi.
 
leiluska3
Minä olin 5_6 -vuotiaana todella vauhdikas tapaus. Silloin lempivärini oli kirkas puna. Tai siis kirkkaan punainen. Jalunen sai kuulla esim: että ajattele, jos nuo Sun punaiset housut olisivat verta. Hoitajani oli noin 15-16. Joo, hävettää vieläkin.
 

Yhteistyössä