WC-pöntön kannet alas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siisti kävijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin;22312270:
No mutta ihmiset kuitenkin lorottelevat yleisissä vessoissa pitkin istuinrengasta, joten mielummin olen näperöimättä niitä kansia ja renkaita yhtään ylimääräistä. Vaikka rengas olisi kuiva just silloin kun sinne itse menee, on siinä ollut päivän mittaan aikamoinen määrä ihmiseritettä. Ja usein se ei edes ole kuiva, vaan keltaisilla tipoilla kuorrutettu. Päällyskansi laskeutuu sen pissaisen renkaan päälle, eli sekin on pissainen. Sitäkö pitäisi sitten sormineen liikutella ja sitten samoilla sormilla pyyhkiä herkkä pyllynsä? Ei kiitos. Jätän kannen auki, hygieniasyistä. Ettäs tiedät.

Hyi! Etkö pese käsiäsi käyntisi jälkeen! Hyyyyyyyiiiiiiii! Kai se nyt sanomattakin on selvää, ettei lauteille pissitä! Siistit ihmiset kyllä jättävät pöntön siistiksi. Minä avaan ja suljenkin kannen vessapaperin avulla, jos todella ällöttää, mutta siis meillä on kansi aina alhaalla! :)

Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin;22312275:
^ Ja ei, en pyyhi kyllä herkkispehvaani sormin, mutta taittelen paperin niillä samaisilla sormilla kuin sitä kantta liikutellaan. Ja kannen nostaminen ja laskeminen paperin kanssahan on epäekologista.

Aivan sama kuinka epäekologista, mutta minä en halua jätöksiäsi päälleni! Hyiiiiiiiiiiiiiii!

Mielenkiintoinen perustelu. Mutta kyllä ihan samalla lailla ne pisarat pomppaavat kannesta sinne "lauteille", jos vetää vessan kansi kiinni kuin että kansi auki. Vai onko tästä tehty oikein puolueeton tutkimus.

Mutta mä vuoraan kuin orava sen istuimen. En voisi kuvitellakaan istuvani siinä paljaaltaan. Enkä koske kuin pakosta siihen kanteen :D

[QUOTE="Jep";22312312]Hyi! Etkö pese käsiäsi käyntisi jälkeen! Hyyyyyyyiiiiiiii! Kai se nyt sanomattakin on selvää, ettei lauteille pissitä! Siistit ihmiset kyllä jättävät pöntön siistiksi. Minä avaan ja suljenkin kannen vessapaperin avulla, jos todella ällöttää, mutta siis meillä on kansi aina alhaalla! :)[/QUOTE]

No mitäs luulet, pesenkö? Tietysti pesen, voi jestas sentään. Jos just sanoin tekeväni hygieniasyistä jotain, niin totta kai pesen käteni vessareissun jälkeen. Sen sijaan en julkisessa vessassa käy pesemässä käsiäni kannen nostamisen ja pissaamisen välissä. Ja jätän pöntön siistiksi, mutta en laske kantta, paitsi kotona joskus. Kotona siksi, ettei pönttöön putoaisi tavaraa - ei nimittäin ole mitenkään harvinaista.

Saat ällötellä ihan rauhassa, mä jatkan omasta mielestä hyvinkin siistiä tapaani toimia ja hykertelen tyytyväisenä, jos joku siitä noin kovasti kauhistuu. :)

[QUOTE="naikkonen";22312284]Peesi. Sitä paitsi ei ne roiskeet ja bakteerit pysy siinä samassa kohdassa kantta, vaan liukuvat edestakaisin kantta heilutellessa, joten kansi alhaalla vetäessä saa aika tehokkaasti kerättyä ne enimmät roiskeet siitä keskeltä pönttöä kannen kautta istuinrenkaaseen. Siitä syystä julkisissa en koske kanteen ollenkaan (enkä istu pöntölle) ja kotona lasken kannen vasta kun pönttö on huuhdottu. Että näin![/QUOTE]

Ei oo totta! Tässä esimerkki kuuluisasta naisen logiikasta! :D Tee testi. Laita joku lasilevy vaakatasoon kotona ja sen alapinnalle vesitippa. Käy katsomassa puolen tunnin kuluttua, että kuinka paljon se tippa on siitä liikkunut. Voin jo kertoa, että se ihan oikeasti ei ole siitä liikkunut. Kun pöntön kantta taas nostetaan, niin jos siihen nyt ihan ylen runsaasti vettä olisikin tullut, niin ne valuu sinne taakse, lauteiden (kyllä!) alle. Ne ei valu siihen eteen.

Sinua taitaa nyt vaan hävettää, kun tiedät, että seuraava kävijä vessassa aina jälkeesi, pitää sinua epähygienisenä. ;) Ups!

Mielenkiintoinen perustelu. Mutta kyllä ihan samalla lailla ne pisarat pomppaavat kannesta sinne "lauteille", jos vetää vessan kansi kiinni kuin että kansi auki. Vai onko tästä tehty oikein puolueeton tutkimus.

Mutta mä vuoraan kuin orava sen istuimen. En voisi kuvitellakaan istuvani siinä paljaaltaan. Enkä koske kuin pakosta siihen kanteen :D

Ei ne pisarat oikeasti mene sinne lauteille sillä tavalla, jos se kansi on kiinni. Tämän asian voi ihan testata kotonakin. Voit myös tehdä niin, että laita lasiin vettä ja jokin levy siihen suoraan päälle tiukasti kanneksi ja hölskyttele. Yhtään vettä ei tässä tapauksessa tule ulos. Seuraavalla kerralla raota kantta vähään, niin huomaat, että vähän vettä tulee ulos. Seuraavalla kerralla taas vähän enemmän, ja enemmän vettä tulee ulos. Viimeisellä kerralla älä laita kantta ollenkaan, ja huomaat, että lähes kaikki vesi hypää lasista pois.

Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin;22312352:
No mitäs luulet, pesenkö? Tietysti pesen, voi jestas sentään. Jos just sanoin tekeväni hygieniasyistä jotain, niin totta kai pesen käteni vessareissun jälkeen. Sen sijaan en julkisessa vessassa käy pesemässä käsiäni kannen nostamisen ja pissaamisen välissä. Ja jätän pöntön siistiksi, mutta en laske kantta, paitsi kotona joskus. Kotona siksi, ettei pönttöön putoaisi tavaraa - ei nimittäin ole mitenkään harvinaista.

Saat ällötellä ihan rauhassa, mä jatkan omasta mielestä hyvinkin siistiä tapaani toimia ja hykertelen tyytyväisenä, jos joku siitä noin kovasti kauhistuu. :)

Hyi sinua todella. Jätät seuraavalle likaisen vessan! Kyllä jokainen oikeasti siisti pitää tuota epäsiistinä. Et varmaan voi mennä sinne yleiseen vessaan sisällekään, kun et voi sitten koskea siihen oven kahvaan. :D Ne kädet katsos kun on kuitenkin aika helppo huuhtaista sen vessa käynnin jälkeen, mutta teidän vieraita ei hirveästi huvita alkaa pesemään reisiään teidän vessassanne. Vai onko teillä erikseen käsipyyhe ja reisipyyhe? :D Minäkin aion jatkaa sellaisten ihmisten paheksuntaa, jotka ei osaa laskea molempia vessanpöntön kansia. :)

kaikenlaista!!

ihme kyllä olen vielä hengissä ja ilman mitään tautejakaan(?), meillä on aina pöntön kansi auki kun huuhdellaan enkä ole myöskään yleisissä vessoissa mitään vuorannut.

Minä en pelkää pöpöjä, mitä siinä pöntössä mahdollisesti on. Minulle riittää se ällötys, että toisen pissavettä ja kakkavettä olisi omilla reisillä. En nyt myös ihan ymmärrä, että miksi joku ei voi koskea siihen kanteen sulkeakseen sitä, kun se on muka niin saastainen, mutta sitten kuitenkin uskaltaa vetää vessan ja tosiaan kääntää vessan kahvaa? Ne kädet on siis helpompi pestä vessäkäynnin yhteydessä, kuin reidet. :)

Lauteiksi siis kutsun sitä, jolla istutaan, ja olen ihan Helsingistä. :) Samalla tavalla sitä kutsutaan vessan lauteeksi, kuin saunassa saunan lauteeksi. Ehkei teillä, mutta meillä kylläkin, eikä kellään ole aiemmin mennyt tuo sana yli hilseen. :)

[QUOTE="Alkup.";22312629]Lauteiksi siis kutsun sitä, jolla istutaan, ja olen ihan Helsingistä. :) Samalla tavalla sitä kutsutaan vessan lauteeksi, kuin saunassa saunan lauteeksi. Ehkei teillä, mutta meillä kylläkin, eikä kellään ole aiemmin mennyt tuo sana yli hilseen. :)[/QUOTE]

Ei se yli hilseen mene, mutta on jotenkin tosi ärsyttävä sana. Jos yrittää markkinoida asiaansa muille, niin ei varmaan kannata käyttää sellaista kieltä, josta moni ilmaisee, että sana pistää silmään. Paitsi tietysti jos yrittää käänteispsykologiaa. :D

Ja tällainen kiihkoiluasenne asian kuin asian suhteen nostaa aina niskakarvat pystyyn, ja kummasti tekee mieli tehdä just päinvastoin.

Joo, joskus vessajonossa seitessäni paninkin merkille ne syyt, miksi naisten vessoissa on aina jonoa. Ruuhkat aiheuttaa nää hienostelijat, jotka asettelevat pöntönkansia, pesevät käsiä kopin omassa altaassa ja sitten vielä lähtiessään sulkevat kopin oven huolellisesti perässään vain, että seuraava saa heti perään sen avata... Menee varmaan tupla-aika koko toimitukseen ja kaikki muut odottavat.

[QUOTE="hmm";22312743]Sama. :D Onni karkaa, jos vetäsee pytyn niin, että kansi on auki.[/QUOTE]

Mä laitan kannen kiinni hygieniasyistä. Sehän on testattu et jos hammasharjaa säilytetään vessanpöntön läheisyydessa pöydässä/altaan reunalla ja sitten vedetään pönttö kansi auki, niin ne paska pöpöt joutuu sun hammasharjaas ja suuhun.

Mutta mullakin on lisäksi syynä kannen sulkemiseen, että onni ei saa karata kotoa :)

Juu, en tosiaan laske kantta, ja vessan pytyn istuin rengas EI TODELLAKAAN ole laude!!!!
Meillä käy kotona tasan minä ja mies vessassa asioilla, ja en oo tähänkään asti kuollu mikroskooppisista pisaroista kusta ja paskaa, oli ne sitten omia tai miehen tuotoksia. Paljon enemmän sitä kusta ja paskaa on esimerkiksi niissä vessan oven kahvoissa, myös kaikissa muissa kahvoissa ja pinnoissa on niitä.

Ettekö kattoneet myytinmurtajia (vai olikohan se ohjelma kuitenkin se, missä kuvataan ja näytetään hidastettuna asioita? No anyway )? Siinähän vessa vedettiin kansi auki, kuvattiin samalla ja näytettiin miten sieltä pöntöstä pelmahtaa ilmaan oikein kunnon roiskepilvi. Jota ei välttämättä siinä vetäessä tule katsoneeksi. Pakko sanoa, että tuon nähtyäni laitan nykyään AINA kannen alas ennen kuin vedän vessan.

Peesi. On vaan perkeleen hidasta toimintaa. Aikoinaan oli Stockkalla sellanen teline, josta napsastiin vessaan mukaan sellanen kertakäyttöinen suojarengas, jotain paperia se oli. Kyllä pylly tykkäs! :heart:

Ei se yli hilseen mene, mutta on jotenkin tosi ärsyttävä sana. Jos yrittää markkinoida asiaansa muille, niin ei varmaan kannata käyttää sellaista kieltä, josta moni ilmaisee, että sana pistää silmään. Paitsi tietysti jos yrittää käänteispsykologiaa. :D

Ja tällainen kiihkoiluasenne asian kuin asian suhteen nostaa aina niskakarvat pystyyn, ja kummasti tekee mieli tehdä just päinvastoin.

Ööö... Okei... No, vähän niinkuin kauneus on katsojan silmissä, sillä tuo sana on meillä yhtä normaali kuin tuoli tai pöytä, joten en voi olettaa, että joku siitä ärsyyntyy. :D Jaa, kiihkoiluasenne? No, ei nyt sentään. Asia on kyllä aina minua vaivannut, mutta nyt vasta vihdoin vaivaannuin avaamaan sanaisen arkkuni asiasta, kun joku muu juttu keskusteluissa toi tämän taas mieleen... :)

Yhteistyössä