Kuka v**un idiootti varastaa kirpparilta?!

vittuuntunut
Kiitos, mutta ei minua myöskään sinun mielipiteesi tai syvempi psykoanalyysisi minusta kiinnosta.
Huomaan senkin, siksi toistan sen muutaman kerran. Olet itsekeskeinen, selkärangaton paskiainen, jolla ei sen enempää moraalia ole, ettei pysty elämäänsä hallitsemaan. Joko sinut on kasvatettu päin vittua tai sitten olet vain itse vinoon kasvanut. Onnea vielä kerran elämääsi.
 
rippituoli
Huomaan senkin, siksi toistan sen muutaman kerran. Olet itsekeskeinen, selkärangaton paskiainen, jolla ei sen enempää moraalia ole, ettei pysty elämäänsä hallitsemaan. Joko sinut on kasvatettu päin vittua tai sitten olet vain itse vinoon kasvanut. Onnea vielä kerran elämääsi.
Kasvatukseni oli hyvä, ja itseasiassa elämänikin on oikein hyvää. Olen jonkinverran itsekeskeinen, moraaliton ja ehkä joskus jopa paskiainen, mutta se ei ole haitannut elämääni.
 
Kiitos tämän episodin ja nimimerkin rippituoli, inhoan jatkossa entistä enemmän kaikkia lähiöluusereita. Huoh.

Itselläni oli tulot tasan 0 euroa kuussa (lapsilisä 100 €/kk) koko viime vuoden, eikä kertaakaan tullut mieleeni varastaa mistään mitään. Opiskelin myös. Joku moraali ihmisellä pitää sentään olla, vaikka olisi kuinka köyhä.
 
Viimeksi muokattu:
rippituoli
Kiitos tämän episodin, alan inhota enitsä enemmän kaikkia lähiöluusereita. Huoh.

Itselläni oli tulot tasan 0 euroa kuussa (lapsilisä 100 €/kk) koko viime vuoden, eikä kertaakaan tullut mieleeni varastaa mistään mitään. Opiskelin myös. Joku moraali ihmisellä pitää sentään olla, vaikka olisi kuinka köyhä.
Moraali on ihmisen keksimä käsite. Mutta itseasiassa käsittääkseni köyhyys (eli lähiöluuserius?) on melko harvoin syy varastella kirpputorilta, tiedän enemmän hyvin toimeentulevia varkaita kuin köyhiä.
 
"joo"
Kiitos tämän episodin ja nimimerkin rippituoli, inhoan jatkossa entistä enemmän kaikkia lähiöluusereita. Huoh.

Itselläni oli tulot tasan 0 euroa kuussa (lapsilisä 100 €/kk) koko viime vuoden, eikä kertaakaan tullut mieleeni varastaa mistään mitään. Opiskelin myös. Joku moraali ihmisellä pitää sentään olla, vaikka olisi kuinka köyhä.


No etpä sä ihan voittajalta itekkään vaikuta tekstiesi perusteella...

Ja ei, en ole varastanut, koska on omaa rahaa, koska olen töissä, enkä mikään työtön luuseri.
 
v
Kasvatukseni oli hyvä, ja itseasiassa elämänikin on oikein hyvää. Olen jonkinverran itsekeskeinen, moraaliton ja ehkä joskus jopa paskiainen, mutta se ei ole haitannut elämääni.
Kasvatus on hyvä, jos oppii kunnioittamaan toisia sen verran, ettei tahalleen aiheuta vahinkoa toiselle. Anteeksi jos haukun sinua, mutta tässä pistää oikeasti vituttamaan se, että minä lasken nytkin niitä viimeisiä pennosia, mietin mistä saan riittämään rahat siihen, että pääsen kulkemaan sinne toiseen kaupunkiin kouluun, mitkä päivät on pakko jättää väliin, mitä laskuja jätetään maksamatta, mitä ruokaa pystyn ostamaan, onko varaa ostaa talvikenkiä lapsille. Sitten jos ei ole oikeasti varaa maksaa yhtä hemmetin euroa esimerkiksi uusista housuista ( ja tuota luokkaa tai sen alle oli koko pöydän hinnoittelu) niin sitten ei voi olla edes köyhä. Epärehellinen ja perkeleen pihi kyllä. Mutta tässäkään tilanteessa ei ole koskaan tullut minulle mieleen, että menisin toiselta varastamaan. Jotain kunniantuntoa sentään minullakin on.
 
[QUOTE="joo";22273397]No etpä sä ihan voittajalta itekkään vaikuta tekstiesi perusteella...

Ja ei, en ole varastanut, koska on omaa rahaa, koska olen töissä, enkä mikään työtön luuseri.[/QUOTE]

No jopas oli taas kommentti :O. Saisko _hiukan_ perusteluja?!
 
tunnustus
Minä esimerkiksi olen varastanut :) Kävi sillee että olin rattaiden kanssa liikkeellä ja kasasin vaatteita siihen alatasolle. Yksi vaate siihen sitten jäi kun muut maksoin. Kotona sit huomasin ,että kassin alla missä siis ne maksetut tavarat oli, sinne oli jäänyt ksi lasten huppari. En lähtenyt sitä erikseen maksamaa ja sit se aina jäi kun menin uudestaan käymään. Joten myönnän varastaneeni, muta tosiaankin vahingossa.
 
rippituoli
Kasvatus on hyvä, jos oppii kunnioittamaan toisia sen verran, ettei tahalleen aiheuta vahinkoa toiselle. Anteeksi jos haukun sinua, mutta tässä pistää oikeasti vituttamaan se, että minä lasken nytkin niitä viimeisiä pennosia, mietin mistä saan riittämään rahat siihen, että pääsen kulkemaan sinne toiseen kaupunkiin kouluun, mitkä päivät on pakko jättää väliin, mitä laskuja jätetään maksamatta, mitä ruokaa pystyn ostamaan, onko varaa ostaa talvikenkiä lapsille. Sitten jos ei ole oikeasti varaa maksaa yhtä hemmetin euroa esimerkiksi uusista housuista ( ja tuota luokkaa tai sen alle oli koko pöydän hinnoittelu) niin sitten ei voi olla edes köyhä. Epärehellinen ja perkeleen pihi kyllä. Mutta tässäkään tilanteessa ei ole koskaan tullut minulle mieleen, että menisin toiselta varastamaan. Jotain kunniantuntoa sentään minullakin on.
On kuitenkin asioita joihin hyvälläkään kasvatuksella ei ole osaa eikä arpaa, tai mitä se ei ole kyennyt muuttamaan tai estämään. Kunniantunto on ihan ihmisestä kiinni, tunteeko sitä ja mistä tuntee ja mistä sen menettää. Enkä kyllä varastaisi euron housuja enkä usko että kukaan varastaisi niitä köyhyyden vuoksi, mutta ne voidaan varastaa varastamisen vuoksi.
 
syyllinen
Mäkin oon varastanu kirpparilta sellasta joka mahtuu laukkuun , toinen mitä on harrastettu vaihettu hintalappuja keskenään: esim. viereisessä pöydässä oli kengät 8€ , ne mitä himoitti oli 40€ vaihdoin sitten hintalaput, sain kengät ;D AH.
 
"sipsi"
Voin myöntää varastelleeni kirpputorilta. Kysy mitä haluat. Tosin "mikä minua vaivaa" on hirveän monitahoinen kysymys, mieluummin jotain tarkempaa.

Sydämestäni toivon, että jos joku noin vähävarainen olisi tuttavapiirissäni, hän mieluummin pyytäisi :( Varastamista en voi hyväksyä-minut pienenä opetettiin, ettei nuppineulaakaan saa toiselta kysymättä ottaa. Samaa yritän opettaa omalle...
 
Oletetaan, että joku on vienyt vaikka ne verhot maksamatta. Mahtaa olla voittajafiilis, kun vieraat ihastelee uusia verhoja ikkunoissa: "joo, varastin ne kirpparilta".

Onneksi mun talous ei tosiaan kaadu tuohon summaan. Koitan ajatella niin, että tarpeeseen meni ne vaatteet, jotka sieltä varastamalla lähti. Vaan kyllähän se vituttaa.
 
"vieras"
minulta varastettiin kirpputorilta kengät.hintaa oli 0.50e ja vielä niin että eka toinen kenkä ja muutaman päivän päästä toinen.onneksi on pieni kylä niin kyllä ne joku päivä vastaan kävelee,näkee kuka on varas.
 
rippituoli
[QUOTE="sipsi";22273453]Sydämestäni toivon, että jos joku noin vähävarainen olisi tuttavapiirissäni, hän mieluummin pyytäisi :( Varastamista en voi hyväksyä-minut pienenä opetettiin, ettei nuppineulaakaan saa toiselta kysymättä ottaa. Samaa yritän opettaa omalle...[/QUOTE]

Pohdiskelinkin tuossa jo että mielestäni hyvin harva köyhä varastelee kirpputorilta, ainakaan köyhyyden vuoksi. Valtaosa ihmisistä kumminkin on sellaisia, joilla on yhteiskunnan ennaltamääräämät moraalisäännöt tärkeitä, eikä köyhyys jota suomessa voi kokea saane heitä sitä unohtamaan. Sensijaan jos vain on tietty mentaliteetti, varastanee oli sitten köyhä tai rikas.
 
bisnes to bisnes
Kyllä minäkin otan toisten pöydistä tuotteita ja laitan omalle pöydälle myyntiin omalla nimellä, kirpparin sisälle kun pääsee niin vain mielikuvitus on rajana.
 
vittuuntunut
Olen oikeasti Rippituolilainen pahoillani, että alennuin haukkumaan. Pyydän vielä kerran anteeksi. Ei se minun henkilökohtainen suuttumus oikeuta noin kenellekään sanomaan.
 

Yhteistyössä