Oon nyt ihan pihalla, tuosta homovastaisuudesta ja kirkosta eroamisesta....

• Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mitenkäs sitten;22254357:
Mitenkä kirkko voi olla homoliittoja vastaan?
Jos kerta Jumalan sanaa julistetaan niin mennääpä luontoon katsomaan sitä Jumalan luomaa luontoa.
Siellä eläimet nimen omaan harrastaa homoilua ihan olan takaa!!!
Siinä ei paljon ympäristöllä tai muulla selitellä sitä miksi eläimet homoilevat vaan Jumala on itse heidät luonut sellaisiksi.
Jotkut eläimet myös syövät omat poikasensa, laillistetaanko kannibalismi?

Alkuperäinen kirjoittaja `''´;22254462:
no sähän nyt et vihamielisyyttä tunnistaisi, vaikka vastaan kävelisi - et nähnyt vihamielisyyttä P.Räsäskän jutuissakaan!!! ..tana!
No kai vihamielisyys on koemus ja tuo koin kyllä vihamieliseksi joskaan en ota sitä henkilökohtaisesti.

"minä"
kuka on vihamielinen?Älä käännä asiaa noin.
totuus on aina totuus.
eihän kirkossakaan homoja vihata,päinvastoin
Mikä helevetin totuus????

Sun totuus voi on kuule ihan muuta mitä monen muun. Selität esim. että samaa sukupuolta olevat eivät voi lisääntyä. No luonto (eli ilmeisesti se sunkin Jumala siis?) on luonut ihmiselle aivot ja ihminen on luonnon suomilla taidoillaa esim. kloonannut lampaita, hiiriä, kissoja, jne. Eli mitään yksinkertaista totuutta ei yksinkertaisesti vain ole.

"vieras"
No jos Raamatun mukaan pitäisi elää ja käyttää tätä ohjenuorana, niin sitten avioerothan pitäisi kieltää ja varsinkin uudelleen naimisiin meno. Tätä homokielteisyyttä puolestellaan Raamatun opeilla, mutta kuinka moni näistä itse elää Raamatun oppien mukaan. Tällainen Raamattuun tukeutuminen tässä asiassa on mielestäni hyvin kaksinaismoralistista.

[QUOTE="vieras";22254538]No jos Raamatun mukaan pitäisi elää ja käyttää tätä ohjenuorana, niin sitten avioerothan pitäisi kieltää ja varsinkin uudelleen naimisiin meno. Tätä homokielteisyyttä puolestellaan Raamatun opeilla, mutta kuinka moni näistä itse elää Raamatun oppien mukaan. Tällainen Raamattuun tukeutuminen tässä asiassa on mielestäni hyvin kaksinaismoralistista.[/QUOTE]

Uudelleen avioituminen pitäisikin kieltää, avioeroja taas ei Raamatussa kielletä kokonaan.

`''´
[QUOTE="minä";22254537]Mikä helevetin totuus????

Sun totuus voi on kuule ihan muuta mitä monen muun. Selität esim. että samaa sukupuolta olevat eivät voi lisääntyä. No luonto (eli ilmeisesti se sunkin Jumala siis?) on luonut ihmiselle aivot ja ihminen on luonnon suomilla taidoillaa esim. kloonannut lampaita, hiiriä, kissoja, jne. Eli mitään yksinkertaista totuutta ei yksinkertaisesti vain ole.[/QUOTE]

Näin on! Stana mitään totuutta mistään kukaan voi väittää! Kele! Ja jos minä sanon, että fakta on se, että minä kirjoitan nyt kiinaa, niin sehän on totuus. -TTU kun ei ihmiset tajua, että Sun totuus voi on kuule ihan muuta mitä monen muun. ja siinähän puhutaan silloin juuri absoluuttisersta totuudesta!

Täällä tana kaikki yksinkertaiset yhteiskunnan elätit väittää kaikenalaista helevetin kuusnollaa, tajuamatta, että tosiaankaan mitään yksinkertaista totuutta ei yksinkertaisesti vain ole. Ei ole ikinä ollut.

hesus
Toi nimimerkki torde/Kaisa on hauska, just tuollaisten mielipiteiden takia ihmiset eroaa kirkosta. Lisää tällaisia kirjoittajia, niin eroakirkosta.fi-sivun laskuri kiihtyy entisestään!

Mutta sehän on hyvä sekä kirkkoon uskoville että siitä eronneille, että sellaiset, jotka eivät kirkon oppeihin usko, eroavat. Win-win. Mitä nyt kirkko menettää vähän rahaa ja asema valtauskontona heikkenee, mutta olishan se nyt uskottavuuden kannalta hieno juttu, että edes valtaosa ev.lut. kirkkoon kuuluvista olisi uskovia.

Raamattuun vetoavien kanssa en ryhdy väittelemään. Yhtä hyvin voi vedota moraalisissa kysymyksissä vaikka tulkintaansa MAOL-taulukoista tai vaikka Valion esitteestä (olkoonkin ettei niillä ole yhtä pitkää historiaa), eikä mihinkään kyseenalaiseen ylempään totuuteen vetoamalla synny aitoa keskustelua millään.

yhyyyyyyyy
Eikö sitä ole enää sananvapautta kun homoista on puhe. Luulis että jokainen saa olla just sitä mieltä mitä on. Mut kun kaikkien mielestä homojen ja homostelun pitäs olla niin ihquuu ja ai että jos joku satuttaa homon herkkää hipiää niin yhyyyyyy. Erotaan vaiks kirkosta yhyyyyy.

Uskova
Se ohjelmahan oli outo sen takia että jo lähtökohdaltaan oli homomyönteinen, no kappas vaan, näinhän se media aivopesee :)

Kyllä se kansanedustaja Räsänen on kyllä järkevä ihminen ja nainen, puhui täyttä asiaa, faktaa ja mistä se kertoo???? TOTUUDEN puhujista ei pidetä.
Ihmiset ei kestä että on olemassa noinkin hyvin ja suoraan oikean asian sanovia ihmisiä, nostan hattua Päiville!

Avioliittoa on naisen ja miehen välinen pyhäliitto, näin on ollut ja tulee olemaan.
Homot perää "oikeuksiaan" tuossa asiassa mutta onko se oikein muita seksuaalisesti poikkeavia kohtaan?
Kyllä olen samaa mieltä, enkä voi tunnustava kristittynä olla Jumalani edessä toista mieltä.

`''´
Eikö sitä ole enää sananvapautta kun homoista on puhe. Luulis että jokainen saa olla just sitä mieltä mitä on. Mut kun kaikkien mielestä homojen ja homostelun pitäs olla niin ihquuu ja ai että jos joku satuttaa homon herkkää hipiää niin yhyyyyyy. Erotaan vaiks kirkosta yhyyyyy.
Turha kuule tulla mitään tuollaista tänne sopeltamaan, kun et taida yhtään kuulee tietää mistä on puhe. Juurihan tuolla joku jo esitti miten heterosuhteet ne on ihan perseestä ja sitä ittseänsä vain tursuaa!

Meillä sentään on ihan toista. Joka päivä voi AIDOSTI keskustella - TANA !!!! - ei mitään hyssyttelyä, niinkuin tavisheteroilla. Ja jos erimielisyyttä on, niin sitten kans riidelllään KUNNOLLA - siinä mitään herkkähipiäisiä olla! Päinvastoin. Tarvittaessa kylä hipiät tummuu - tana!!! Eli Pidä sä turpas kii!!

ihmettelen
mä en ymmärrä, et mikä hinku homoilla olis saada just ne kirkkohäät? Haluaako ne muka ihan tosissaan Jumalan siunauksen liitolleen? Eikö ne tiedä, ettei Jumala siunaa homoliittoja?

ihmettelen
Raamattu on ihmisten kirjoittama. Ei kylläkään ole sanonut. enkä ihan varma edes ole uskonko koko Jumalan olemassaoloon.
Usko on vapaehtoista samoin kirkkoon kuuluminenkin. Luulen, että yksikään homoliittoon aikova ei ole uskossa ja pitää Raamattua satukirjana. Miksi silloin edes kuuluu kirkkoon tai haluaa kirkollisen vihkimisen ja Jumalan siunauksen liitolleen?

Onko Jumala sulle henkilökohtaisesti sanonut, että siunaa? Raamattu on Jumalan sanaa, luepas sieltä.
Olenko aivan väärässä kun miellän sanan siunaus sellaiseksi että sitä pyydetään Jumalata "Herra siunatkoon sinua..." ihminen edes pappi ei voi päättää siunaako Jumala jota kuta vai ei. Ketään ei toki voi pakottaa myöskään ottamaan siunausta vastaan.

Viimeksi muokattu:
Usko on vapaehtoista samoin kirkkoon kuuluminenkin. Luulen, että yksikään homoliittoon aikova ei ole uskossa ja pitää Raamattua satukirjana. Miksi silloin edes kuuluu kirkkoon tai haluaa kirkollisen vihkimisen ja Jumalan siunauksen liitolleen?
Ehkä ne homot jotka uskovat Jumalaan, tulkitsevat raamattua eri tavalla? Enpä tiedä. Paljon ajatuksia nostatti tuo Homoilta, niitä pitää makustella.

Yhteistyössä