Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

Meillä vauva nukkuu kuljellään....usein vaunuissakin. Miksei vauva sais nukkua vaunuissa kyljellään?? Ainakin nuo kaikki kuusi aiempaakin ovat nukkuneet, kun nukkuu silloin paremmin.
En nyt tähän hätään muista mistä tuosta luin, mut tietysti jos nukuttaa vauvaa esim. päiväunilla vaunuissa niin tokihan voi nukkua kyljellään, mut vaunujen liikkuessa varmaan turvallisempi olla selällään. Näin minä asian ymmärsin, mutta mielipiteitähän voi olla monia, kukin tyylillään.

Mekin käytiin tänään neuvolassa, pojalla on paino noussut hienosti, nyt jo 3880g (lähtöpaino 3350g). Pituutta ei mitattu. Hormoninäppyjä on jo kaulassa, mut ei vielä kovin pahasti. Nyt sitten siirrytäänkin lastenneuvolan puolelle, sieltä tulee terveydenhoitaja kotikäynnille ensi viikolla.

On kyllä ollut voimat aivan pois tämän rintatulehduksen takia. Tänä aamuna kuumetta oli 39,5 :( Vauva söi eilen päiväsaikaan 1-2 tunnin välein, onneksi, niin rinnat tyhjeni ihan kivasti eikä pakota enää niin paljon. Eilen illalla sain vielä pumpattua maitoa 70ml, oli vähän helpompi yö ja pystyi "nukkumaan" kyljelläänkin. Silti kuumeen takia nukun kyllä tosi huonosti, vaikka vauva herääkin 3-4 tunnin välein tissille, et kyllä siinä välissä ehtis ihan kunnolla nukkuakin.

Toivottavasti vatsatauti ei ota ylivaltaa Miian perheessä, ja hyviä vointeja muillekin! :wave:

Endotar & pikku-ukkeli 11 vrk :heart:
 
Olipas kiva, että tänne saatiin oma pino meille vauvatuneille!:)

Ihon rasvauksesta sanoi neuvolatäti täällä meillä käydessään, että monta kertaa hajustamaton perusvoide on kuitenkin parempi kuin öljy. Hän sanoi, että öljy ennemminkin "kuorii" monesti sitä ihoa, kun taas voide imeytyy paremmin.

Vauvan rytmi on täällä ollut oikeestaan tuohon parin viikon ikään oikein mukava... neiti nukkui yöt hyvin! Nousin pari kertaa imettämään ja sitten hän jo nukahtikin. Mutta nyt tällä viikolla onkin sitten valvoskellut enemmän ja eilen heräsi joskus kl 19 aikaan syömään. Siinä sitten välilä valvoi, välillä torkahti ja välillä halusi tissiä. Ja lopulta saatiin yöunille joskus 1 aikaan! Tyttö parka oli ihan liian väsynyt jo... silmistä näki, että toooosi paljon väsyttää, mutta sinnitteli silti! Yleensäkin valvoskelee aamusta/aamupäivästä ja sitten illalla tankkailee tissiä ahkeraan ennen yötä. Toivotaan, että tuo eilinen ei toistuis hirveen montaa kertaa!;)

Oma vointi on sektion jälkeen nyt kohentunut yllättävän hyvin! Sairaalassa silloin ajattelin, että en ikinä toivu! Nyt kuitenkin olen käynyt vaunuttelemassa jne. Varovastihan pitää tässä ottaa kuitenkin, eikä mitään painavaa saa nostella jne. Ja kyllä se haava koko ajan tuntuu! Myrkytyksen jäljiltähän verenpaineet oli kans aivan koholla. Onneksi nyt on alkanut olla ihan normaaleja lukuja..tänäänkin 67/129!:D

Vaippaihottumaa on täälläkin vähän. Peppuun olen laittanut sinkkivoidetta ja välillä perunajauhoja. Sitten tuohon navan alle eteen tuli kummaa näppyä. Neuvolatäti oli just sillon käymässä ja neuvoi laittamaan siihen Pepanthenia ja sillä kyllä lähtenyt melko hyvin jo! Vaihdoin vaippamerkin nyt sitten Liberosta Pampersiin...jos se auttais.

Hormoninäppyjä on täällä kyllä vähän. Lisäks tuohon hiusrajaan on neidille pukannut sellainen "finni", että oksat pois! Tekis niin mieli mennä puristamaan, mutta en tietenkään mene!:)

Kakan koostumus on viime päivinä ollut vähän löysempää kuin aikaisemmin eikä niin ryynimäistä.. Oon yrittänyt nyt imettää sitten parikin kertaa samasta tisusta, että sais sitä takamaitoa! Tosin luin kyllä imetyssivuilta, että kakan koostumus ja värikin saattaa rintaruokinnalla vaihdella tooooosi paljon ja lähes kaikki on sallittua. Vihreä limainen pahalta haiseva kakka sen sijaan tulis sitten selvittää, että mistä johtuu...

Täällä oma paino on laskenut hienosti! 18 kiloa tuli ja nyt on 5 jäljel, eli 13 kiloa jo tippunut! Ja oon syönyt tosi paljon herkkuja!:D Kyllä lähtee nuo loputkin varmasti helpolla, kun jättää herkut ja pääsis liikkumaan enemmän... Tytön paino sen sijaan on noussut hienosti rintamaidolla!:)

Rintatulehdus pelottaa! Laitan aina ulos mennessä sellaisen villakaistaleen tuohon rintojen ympärille. Tsemppiä hurjasti teille, jotka tulehduksesta kärsitte!:hug:

Nasunaskali ja prinsessa ylihuomenna 3vko
 
Vielä piti kommentoida tuota nukuttamisasentoa. Mulle sairaalassa sanottiin, että kaikki uusimmat tutkimustulokset yms. kehottavat nukuttamaan selällään. Kätilö, joka minulle tämän kertoi sanoi kuitenkin, että itse ei silti ikinä olisi uskaltanut/uskaltaisi nukuttaa omaa vauvaa selällään. Sehän on ihan järkeenkäypääkin... koska silloinhan lapsi voi tukehtua omaan pukliin. Eli sekä sairaalasta, että neuvolasta kehottivat nukuttamaan kyljellään ja vaihtamaan aina kylkeä. Että näin täälläpäin!:)
 
Tervetuloa tähänkin pinoon, Nasunaskali =) Hyvä, että leikkaushaava alkaa jo parantua.

Hui kamala, kun on Endottarella korkea kuume! :O Toivottavasti olo paranee, ennen kuin mies lähtee töihin. Tai jos ei parane, niin toivottavasti saat jotain apua lapsen hoitoon. Voitais vähän tasata meidän ruumiinlämpöä, kun mää kärsin jo toista päivää alilämmöstä. Paleltaa ihan sikana koko ajan. Tuntuu myös, niinku kroppa kuivis tosi helposti, ja nälkäkin on koko ajan. Syön ja juon ja syön ja juon ja makaan kahden peiton alla, ja kuumemittari näyttää 36,1 astetta... :| Niin no joo, välissä kyllä on pakko imettää ja vaihtaa vaippaa ja käyttää koiraa ja tehdä kotitöitä, että kai sitä vaan energiaa kuluu...

Meidän tyttö on nyt saavuttanut jonkun pysyvästi virkun olotilan. Syö yleensä vain 3-4 tunnin välein, mutta imetyksen jälkeen pysyy 1-2 h hereillä. - - jaha, nytkin päätti ottaa vain 20 min pikatorkut, kun oli taas ensin jo valvonut reilun tunnin. Sentääs ei itke niinku koliikkilapsi. Syliin kyllä vain pitää aina heti päästä, muuten tulee itkuparku.

On jääny unet niin vähäisiksi, että miehen kanssa on riidelty viime yöstä lähtien. Mut kaippa tää tästä... Välillä se arki vain on tällaista.

Shuri ja Päivänsäde 2,5 vko
 
Täällä olikin nettipimento muutaman päivän! Outoa kun ei päässyt katsomaan edes postia :O
No nyt taas toimii onneksi!

Onko teillä vauvoille tullut D-vitamiinista oireita? Mä luulen että täällä ottaa jonkin verran pojan vatsaan. Nyt on pari yötä mennyt valvoessa, ei saa nukuttua. Känistää vaan ja vaikeroi, välillä paukuttelee ja syö hieman tiheämmin. Päivisin taas useinmiten nukkuu tosi hyvin 3-4h pätkiä. Täällä myös ollut pientä riitaa miehen kanssa, unettomuus tekee riitelemisen helpommaksi.
Myös esikoinen ei aina auta asiaa tekemällä pahojansa tai kiukuttelemalla...

Nukutusasento on täälläkin kyljellään, mutta toisinaan myös selällään.

Painoa pitäisi minun vielä pudottaa 6kg lähtöpainoon, mutta mielellään 9kg niin ollaan siinä painossa joka on hyväksi todettu ennen esikoisen raskausaikaa.

Tsemppiä kaikille joilla rintatulehdus päässyt yllättämään ja jaksuja valvomiseen :hug:

Mp ja poika 2,5vko
 
:wave:

Siirrytääs sitten tänne puolelle. :)

Meillä arki on lähtenyt rullaamaan suht kivuttomasti. Sylissähän tuo neiti koko ajan olisi, onneksi näitä sylittelijöitä riittää. :) Kantoliinaakin jo testailin ja hyvin tuntuu viihtyvän siinäkin. Luojan kiitos, on nimittäin pelastus monessa asiassa ja näppärästi saa kotitöitä hoideltua.

Eilen käytiin ensimmäistä kertaa vaunuilemassa, kun käytettiin noita isompia neitejä leikkipuistossa. Unet maistui niin hyvin että neiti vetikin vielä sisälle tullessakin melkein tunnin unta tuolla kopassa. :) Oli kyllä kiva päästä itsekkin vähän haukkaamaan raitista ilmaa. Käväsin tuossa yksi päivä kaupassa ja sitten tyttöjen kanssa ulkona, mutta muuten nää päivät kuluu kyllä täällä sisällä tehokkaasti.

Meillä nukutaan sellaisia kahdesta neljään tuntia putkeen, yöllä heräilee pari kertaa syömään. Toissa yönä tosin valvoin vauvan kanssa yöllä kun tuntui olevan vähän masuvaivaa. Ostin noita Disflatyl-tippoja ja olen nyt antanut niitä minimiannoksen niin viime yökin meni niin hienosti kahdella heräämisellä ja samantien neiti nukahti uudellleen.

Imetys on lähtenyt ihan ok käyntiin, tosin nyt olen joutunu käyttämään tuota rintakumia kun tissit on sellaiset kovat pallot, joista ei saa edes otetta. Maitoa riittää yli oman tarpeen, desin verran päivässä laitan pakkaseen.

Oma olo on myös hyvä, jälkivuoto alkaa olla aika vähäistä ja muutenkin paikat tuntuu ihan normaaleilta. :) Aikaisemmin on tullut useampi tikki ja tosiaan ne peräpukamat oli viimeeksi kipeät kuukausitolkulla, mutta tällä kertaa ei ole mitään tuollaisia oireita.
Itkettää kyllä koko ajan kaikki, on jotekin sellainen haikea olo ilman massua. Ja siitä niin kovasti viikko sitten halusi jo eroon. :lauhg: Ei ole helppoa tämä elämä.
Viime yönä iski kyllä joku ihme horkka. Palelin ihan hirmuisesti, ihan kun olisi noussut kova kuume mutta silti taisi olla vaan alilämpöä. :( En voinut edes liikkua vaan piti mies herättää tuomaan lisää peittoa. Aamulla olo oli taas ihan tavallinen, tosi outoa.

D-vitamiinista oli puhetta. Meillä on joka kerta aiheuttanut vatsavaivoja ja sen takia tällä kertaa meinasin vähän lykätä tuota sen aloittamista. Pari viikkoa sinne tai tänne ei luulisi tekevän kauheaa hallaa. Jostain luin että tuo kaksi viikkoa on just huono ikä aloittaa tuon antaminen.

Meillä neiti nukkuu kyljellään, selällään ja joskus mahallaan. Kyljellään tuo parhaiten taitaa nukkua tällä hetkellä.

Nyt varmaan pitäisi raahautua suihkuun ja sitten shoppailemaan vähän bodeja ja vauvakirjaa. :)

AngelEyes ja Nuppu 6 pvä
 
Heips tännekin pinoon! :)

Meillä lähtenyt arki kivasti rullaamaan. Kyllä sitä vaan jotenkin osaa jo rennommin toisen kohdalla ottaa! Sitä jotenkin lamaantui sen ekan kanssa ja alku meni ihan ihmetellessä. Nyt sitä täytyy kuitenkin kotityötkin tehdä ja esikoisen kanssa olla samalla tavalla ku ennenkin, vaikka onkin vauvakin:). Hyvin me ollaan kuitenkin tää viikko selvitty. On auttanut ihan hirveesti kun mies on ollut isyyslomalla. Ensi viikko mua enemmänkin jännittää kun jäädään tyttöjen kaa kolmistaan. Mutta eiköhän sekin hyvin mene, kun alkaa neitikin jaksaa olla jo pidempiä aikoja syömättä. Nyt on tuntunut olevan erittäin kova tankkaamaan. Mutta nukkuu kyllä ihan kivastikin nelisenkin tuntia putkeen, Yöt ollaan toistaiseksi päästy tosi helpolla. Yhellä tai kahella yösyötöllä. Vauva on nukkunut vielä meidän sängyssä. Tuntuu nukkuvan vieressä paljon paremmin ja sit itekin jo herää syöttämään ennen kun kunnon huuto alkaa. No, menköön näin tää alku. Kerkee se vielä omassa sängyssäkin ihan tarpeeksi nukkua kun on sen aika. Nyt vaan haluaa helppoutta elämään :).

Oma vointi hyvä! Oikein olen yllättynyt kuinka virkeä olen ollut. Loppuraskauden olin paljon väsyneempi. Nyt oon pärjännyt oikein hyvin ilman päikkäreitä. Toisin kuin raskaana ollessani, Paino, mullakin tippunut noi 7 kg. 10 tuli yhteensä. Nyt tosiaan kun malttais noitten herkkujen syömistä rajoitttaa ni tippuis loputkin ja toiveena olis, jos lähtis samaa syssyyn vaikka enemmänkin, (tietenkin läaihduttamatta.) Mutta huonoltahan tuo näyttää kun musta on tullut oikea suklaasieppo! Ja kaupassahan ei pysty sen suklaahyllyn ohi näköjään kävelemään :D.

Mutta nyt jos kerkeisi jotain muutakin tehdä vielä kun tyttö nukkuu...

primrose ja prinsessa 8 vrk
 
Huhhui, tässä on reilu puoli vuorokautta nyt menty 1-2 h syöttöväleillä... Ei ole ennen ollut näin pitkiä tankkausjaksoja. Nooh, jospa ensi yöksi loppuis ja malttais nukkua sitten oikein pitkään :whistle:

Miehen kans saatiin riidat eilen sovittua, ja tänään on hurjasta väsymyksestä (useampi yö takana, kun on saanut unta vain kolme-neljä tuntia ja senkin pätkissä) huolimatta ollut hyvä päivä :heart: Käytiin eka kerran kyläilemässäkin.

Angel Eyes, mulla on kans noita horkkakohtauksia, varsinkin öisin. Muutenkin kyllä paleltaa melkein koko ajan.

Pientä kakkagalluppia: Montako kertaa päivässä vaihdatte vaipan, ja monta kertaa päivässä muksunne kakkaa? Meillä menee n. 10 vaippaa päivässä (tuntuu musta aika paljolta) ja aina löytyy ainakin se lusikallinen kakkaakin, monesti vielä ihan kunnolla enemmänkin... On tainnut tulla suolen toiminnan suhteen äitiinsä :ashamed:

Primrose, suklaanhimoa ei kyllä voi vastustaa, kun se iskee! :p Raskausaikana mulla meni monta kuukautta vähintään puoli levyä päivässä :rolleyes: Synnytyksen jälkeen himo kyllä hävis sitten noin vain. Ehkä se sullakin talttuu =)

Voi että kun tuo tyttö ääntelee niin ihanasti unissaan :heart: Ja se on niin niin sieväkin :heart: Ja niin niin rakas :heart:

Shuri ja Päivänsäde 2,5 vko
 
Pientä kakkagalluppia: Montako kertaa päivässä vaihdatte vaipan, ja monta kertaa päivässä muksunne kakkaa? Meillä menee n. 10 vaippaa päivässä (tuntuu musta aika paljolta) ja aina löytyy ainakin se lusikallinen kakkaakin, monesti vielä ihan kunnolla enemmänkin... On tainnut tulla suolen toiminnan suhteen äitiinsä :ashamed:
Luin ton ja alko naurattaa ihan sikana! Siis pienenä tarkennuksena, että ei multa sentään lurahda noita lusikallisia pöksyihin :D
 
Täällä alkaa jo elämä voittaa! =) Kuumetta ei enää ole ja muutenkin voimat alkaa pikkuhiljaa palautua. Tuo vasen rinta on edelleen kyllä kipeä, ja kovassa kuumeessa en jaksanut imettää kuin makuuasennossa, niin taas meni se nänni rikki. :headwall: On siis lievästi sanottuna tuskaista tuosta vasemmasta imettäminen, kiljaisen kivusta kun napero tarraa nännistä kunnon imuotteen. Tänään sit vasta muistin et onhan mulla rintakumitkin, ja avot, johan helpotti kipu! Hyvin poika hyväksyi rintakumillisenkin tissin. :D

Huhhui, tässä on reilu puoli vuorokautta nyt menty 1-2 h syöttöväleillä...
Meillä oli kans sillon keskiviikkona sama syöntirytmi puolisen vuorokautta, kun iski kunnolla ne rintatulehduksen oireet. Seuraavan yön vauva söi kuitenkin "normaalisti" 3-4 tunnin välein.

Eilinen ilta oli sit jotain ihan muuta... Vauva valvoi klo 18-02.30, josta n. 5 tuntia oli tissillä. :O Olin ihan ihmeissäni että alkaako mulla maidontuotanto hiipua sen tulehduksen takia, kun vauva halus imeä niin pitkään ja hartaasti. Välillä meinas nukahtaa rinnalle, mut heti kun yritti siirtää omaan sänkyyn nukkumaan (lämpimän viltin sisällä), niin alkoi itku ja kitiseminen. Eipä sit auttanut kuin tyrkätä taas tissi suuhun, sillä aina rauhottui. Yhden jälkeen mulla sit alkoi loppua usko ja jaksaminen (ja rinnat jo aika hellänä), ja mies sulatti pakastimesta pumppaamaani maitoa, oisko sitä ollut 40-50ml, ja syötettiin se pullosta. Eihän tuo nyt iso määrä ole, mutta antoi vähintään mulle mielenrauhan ettei toinen ole nälkäkuoleman partaalla :LOL: ja pääsin itse nukkumaan. Mies sit vielä valvoi vauvan kanssa puoli kolmeen asti. Seuraava syöttö klo 5.45, ja sit taas aamuyhdeksän pintaan. Mies hoiteli sit vauvaa melkein koko päivän, kun olin itse ihan rättiväsynyt. Toi vaan tissille välillä, mut hoiti vaipanvaihdot ja kaiken muun. Kantoi mulle välillä ruokaakin sänkyyn. :heart: Teki kyllä niin hyvää kun sai nukuttua univelkoja pois! Sitä on jotenkin ihan eri ihminen kun on levännyt. Ja kai tuo eilisiltainen imetysmaratooni oli vaan sitä että vauva "tilasi" lisää maitoa. Aamukuudelta rinnat olikin kyllä tupaten täynnä tavaraa, kun oli noin viiden tunnin imetystauko.Jostain luin että n. 10-14 vuorokauden iässä vauvoilla voi olla tollanen tiheämmän imemisen "kausi". Toivottavasti meillä tuo kausi oli eilisen illan mittainen ;)

Kakkagallup: En ole vaipanvaihtojen lukumäärää laskenut, mut luultavasti jotain 8-12 kertaa päivässä. Meidänkin poitsulle on tullut vähän vaippaihottumaa (pari näppyä sisäreiteen), niin ollaan nyt vaihdettu vaippaa vähän tiheämmin. Kakkojenkaan lukumäärästä ei olla pidetty kirjanpitoa ;) , mutta harvemmin vaipassa on pelkät pissat, usein myös vähintään se lusikallinen kakkaa. Eli tosi monesti päivässä kyllä kakkii, mut eiköhän se tuosta tasaannu sit 3-4 viikon iässä, näin olen ymmärtänyt. Kakka oli muuten eilen ihan tosi vetistä velliä, en tiedä onko vauvalle tullut vähän masuoireita siitä minun antibiootista vai johtuisko peräti niistä Rela-tipoista joita olen antanut parina päivänä, nehän on öljypohjaisia. Kokeilen nyt jos riittäis ihan että itse popsin maitohappobakteerivalmistetta, jätän nuo vauvan tipat ainakin tauolle pariksi päiväksi.

Laitetaanpas sit vaippagallupia kehiin: Minkä merkkisiä kertisvaippoja te muut käytätte? Ja joko ootte vaihtanu pienimmästä vaippakoosta seuraavaan? Meillä sairaalassa totuttiin Liberoon, ja niitä ollaan käytetty nyt kotonakin. Sain kaverilta Pamperseja pienen paketin sitä pienintä kokoa, pitäis ehkä nekin käyttää pois ennenkuin jää pieneksi. Pamperseissa on kai jotain kosteusvoidetta mukana? Nyt ollaan laitettu vähintään yöksi jo kokoa suurempi vaippa, niin ei haudo niin paljon, eikä se vaippaihottuma ainakaan pahenis.

D-vitamiinitippoja ei olla vielä aloitettu, ensi viikolla tulee neuvolan terkkari kotikäynnille niin sit varmaan jutellaan siitäkin. Mietin vaan et jos neuvolan täti ei pistä pahakseen, niin Angel Eyesin tapaan meilläkin aloitellaan ne vasta 3-4 viikon iässä. Ja meillä merkki on Gefilus+D, eli maitohappobakteerit tulee samasta pullosta.

Kävin eilen ostamassa Doomoo Buddy -imetystyynyn, ja voi että se on ihana! Käy moneen muuhunkin kuin imetykseen. Suosittelen lämpimästi. :)

Ja täälläkin on ihan kivasti saatu riitaa aikaiseksi miehen kanssa, väsyneenä se kommunikointi kun on vähän erilaista kuin normaalisti. : / Ei kuitenkaan mitään kovin pahoja riitoja ole onneksi ollut, ja saan kyllä olla tosi tyytyväinen miten hyvin mies hoitaa vauvaa ja minua ja tekee vielä kotihommiakin tosi kiitettävästi. Niin ja ulkoiluttaa koiraakin, mikä on aiemmin ollut 99% minun vastuulla. Ihana mies mulla. :heart:

Ootteko te muut äipät saanu nukuttua päiväunia?

Nyt iltapesuille ja sit vielä tissittelyä vauvelin kanssa, jospa sitä pääsis sit jo nukkumaan vähäks aikaa... :stick:

Endotar & pikku-ukkeli huomenna 2 vko :heart:
 
Minäkin nyt tälle puolelle löysin =)

Meiilä tosiaan on nyt neidillä ikää 10vrk, ja hyvin on lähtenyt arki sujumaan 3 lapsen kanssa. 5-vuotias tytär on mielellään mukana vauvanhoidossa, 2-vuotias poju on kyllä kiukutellut hieman normaalia enemmän, mutta tykkää tosi paljon vauvasta, halailee ja silittelee :heart:

Imetys sujuu, mulla maito nousi hitaasti kuten aiemminkin, ja nyt on vasta pari päivää oltu ihan pelkällä rintamaidolla. Sitä ennen korviketta meni n. desi päivässä, annoin päivällä ja illalla pienen lisäsatsin, kun neiti ei tyhjiä rintoja suostunut enää luputtamaan.. :)

Tilasin Bobby -imetystyynyn, ja nyt sitä päivän käyttäneenä en kyllä pois antaisi! Ihan mahdottoman hyvä tyyny! Ja meillä pieni myös makailee lattialla siinä tyynyssä, se on sellainen pikkuinen pesä vauvalle myös. Napakka tyyny, mukautuu vauvan ja oman vartalon mukaan, ja palautuu muotoonsa hyvin :)

Meillä on unirytminä ollut nyt sellainen, että tyttö nukkuu yöllä hyvin, ensin noin 00-06 ja sit syö n. tunnin ajan, ja nukkuu viel pari kolmen tunnin pätkää, syö väliin pikaisesti. :) Mut hän ei sitten nuku päivisin oikeastaan ollenkaan pitkiä pätkiä, liikkuvissa vaunuissa ehkä jopa tunnin, mutta muuten on koko päivän rinnalla ja sylissä.. Unia ottaa just sylissä noin vartista puoleen tuntiin kerrallaan.. Mutta eiköhän neiti jossain vaiheessa ala nukkua pidempiäkin päikkäreitä :D Toivotaan..

Kylvetyksestä viel sen verran, että 2 kertaa olen kotona tytön kylvettänyt ammeessa, ja nyt tänään siirryttiin sit suihkuun. Olen noi toisetkin lapset pessyt vauvasta asti suihkussa, on niiiin paljon helpompaa, ja vauva saa olla kunnolla sylissä. Meillä tämä systeemi on aina toiminut, ja nytkin neiti tuntui kovasti nauttivan lämpimästä suihkusta. =)

Nipistys ja Isla 10vrk
 
Endotar Hienoa, kun tulehdus alkaa talttumaan. Rintakumeista on tosiaan mahtava apu noihin kipuihin. Itse käytin myös, mutta rintatulehduksen jälkeen tein aina niin, että aloitin kumin kanssa ja sitten nappasin kumin pois. Ei enää sattunut juurikaan ja rinta kuitenkin ehkä tyhjenee paremmin ilman kumia.

vaippajuttuja Pikkurupsuja on melko usein, mutta 1-2 kertaa päivässä kakataan oikein kunnolla. En kyllä yhtään tiedä paljonko vaippoja menee, mutta ei kamalasti, kun tuo kakkaaminen ei kovin runsasta ole. Meillä esikoinen oli juuri sellainen, että kakki ainakin 5-10 kertaa päivässä. Vaipoista Pamppersin pienin koko käytössä. Sairaalan siinä Libero- laukussa oli niitä Liberon vaippoja, mutta minusta ne oli kovia ja paksuja Pamperseihin verrattuna. Isommilla vauvoilla, kun ollaan siirrytty housuvaippoihin niin käytetään Liberoja. Housuvaippoina Liberot on taas minusta paljon istuvampia ja ohuempia kuin Pampersit. Muista merkeistä ei olekaan kokemusta.

Vauvan kanssa menee edelleen varsin mukavasti. Jekovit tipoista ei ole oireita tullut. Poju syö vaitelevasti 1-3 jopa joskus 4 h välein. Tänään illalla oli oikein kova imemisentarve niin tutti sitten maistui myös ja helpotti tätä oloa. Toki rinnallakin voisi olla, mutta tahtoo syödä sitten niin paljon, että puklut on aika isoja.

Huomenna illalla alkaakin melko puuhakas arki, kun mies lähtee töihin 300 km:n päähän. On kolmisen viikkoa su illasta pe aamuun/päivään asti pois. Mulla on vielä töitä ti-to illat. Mummo ja pappa tulee sitten lasten kanssa siksi aikaa. He pärjäävät kyllä loistavasti ja ovat iloisia, kun saavat hoitaa. Lapset myös tykkää. Illan nukukset vaan vähän huolettaa, kun nukutan aina esikoisen ensin makkarissa. Sitten imetän vauvan ja sen jälkeen keskimmäisen nukutan sylissä olohuoneessa. Sen jälkeen taas vauvan vuoro tulla syliin ja tisulle. Nyt pitää vaan ottaa kaikki sohvalle tai sänkyyn ja toivoa, että rauhoittuvat ilman äidin privatti huomiota. Luulen, että tulen tarvimaan hyvin hyvin pitkää pinnaa:saint:.

Nyt nukkumaan, kun vauvakin tuossa jo niin rauhassa tuhisee. Voisi saada jopa reilun parin tunnin unipätkän.
-Poni ja poju reilu 3 vko
 
Endotar, mekin on täällä tissitelty koko yö! Välillä tosiaan meinaa usko loppua... Vaikka kyllä mua sitä maitoa varmasti tulee, välillä on hanat auki ihan kunnolla. Nyt on rinnat kipeät ja pakkautuneet, vaikka vasta oli taas vauva tissillä. Eipä tuo silti puklauttele pahemmin, joten kai se kaikki maito tarpeeseen on mennyt. Tulee vaan välillä mieleen, että onko tyttö sairas tai oisko alkanu pitää mun tissejä huvituttina. Mut tässähän voi hyvin tän päivän seurailla, ja huomenna pitää kuitenki soittaa neuvolaan ja varata 1 kk aika. Jos mahdoton imutahti vielä jatkuu, niin kysäisen sitten, onko normaalia.

Vaippagallup.
Sairaalassa oli kätössä pampers, joka toimi hyvin. Kotiin ostettiin liberon pienintä, joka falskas reisistä joka helkutin kerta! Onneks oli myös 8 kpl sopivia kestovaippoja. Sit ostettiin itekin pampersia, mut seuraavana päivänä vauvalle tuli se vaippaihottuma. Jatkettiin kuitenki pampersin käyttöä ja nyt on ihottuma selätetty kokonaan :D Eli johtui joko kestoista tai liberosta. Eilen pantiin taas pari kestoa, nyt kuivaliinan kanssa, eikä pylly ainakaan vielä punoita. Nyt on vaan pampersit alkanu vuotaa selästä, kun neitin kakka tulee monesti melko paineella... Ostettiin sitten seuraava paketti jo isompaa kokoa, vaikka kilojen puolesta menis vielä se ykkönenkin. Siinä ykkösessäkin menee vielä tarrat ihan päällekäin. Mut jos kakkoskoko on aivan jättisuuri, niin saahan sitä kaupasta vielä haettua ykköstäkin.

Voi ihanaa, kun tyttö on nyt nukkunut sylissä jo 30 min. Tietty ite ei saa nukuttua nytkään, mut ainakaan tyttö ei ole tissillä... jihuu! :D

Meilläkään ei oo vielä D-vitamiinia aloitettu. Ensi viikolla kyllä ajattelin aloittaa. Merkkiä en vielä tiedä.

Ponille tsempitykset yh-viikkoihin!

Shuri ja Päivänsäde vajaa 3 vko
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä on hyvin nukuttu yö takana, nyt olen ahkeroinut sitten täällä kotona. Keittiön siivosin aamutuimaan ja pyykitkin on jo pyörimässä. Tänään pitäisi siivoilla vähäsen, kun tiistaina tulee se neuvolatäti käymään.

Endotar Tuollaisesta d-vitamiinista en ole kuullutkaan, mutta taitaa lähteä meilläkin kokeiluun. Noista maitohappoista oli niin hyviä kokemuksia nelosen kanssa, että meinasin nytkin niitä antaa joten jos tulee vitamiinit ja hapot samasta pullosta niin mainiota. Kiitos vinkistä. :)
Kiva juttu että rintatulehdus alkaa olla selätetty.

Kakka-gallup Meillä on kakka joka vaipassa, en kyllä laske että monta kertaa päivässä tulee. Yleensä vaihdan vaipan kun neiti herää syömään, eli n. 3-4 tunnin välein. Yöllä ei vaihdeta ollenkaan jos ei ole pirteänä hereillä. Mutta siis ahkerasti täälläkin kakataan. :)

Vaippa-gallup Meillä on pääsääntöisesti käytössä Pampersin vaippoja ja kokoa 2. Niitä ostin jo valmiiksi kotiinkin ennenkuin Nuppu syntyi. Noilla ihan pienillä ollaan nyt pärjätty viikko, mitä tuli noissa sairaalanpaketeissa ja nyt näyttää että nuo kakkoskoon vaipat on ihan sopivia.

Imetyksestä Tuo on ihan normaalia että välillä nuo vauvat asuu tissillä. :D Joten ei kannata hätäillä, tilaavat vaan itselleen lisää maitoa. Itse muistan esikoisen kanssa, että tuli samanlaista epävarmuutta että riittääkö se maito ollenkaan ja sitten annettiinkin korviketta lisänä. Siis kun esikoinen vietti tissillä illat niin että viiden maissa alkoi syödä ja joskus kymmenen maissa sitten nukahti. Itsellä tuo korvike sitten pilasikin imetystä niin että esikoista imetin vaan 1,5 kk ja sekin osittain.

Nipistys Miekin oon huomannu että tuo suihkuttelu on vauvan kanssa helpompaa kuin kylpyily. Tykkäävätkin enemmän kun saa olla sylissä kokoajan eikä tarvi heilua isossa ammeessa. Kaipa se tekee vähän turvattoman olon, kun meillä ei kukaan ole oikein ihan pienenä tuosta kylpemisestä tykännyt.

Meillä irtosi eilen napatynkä ja nyt näyttää siltä sitten että navassa on napasieni. :( No pitää huomenna soitella neuvolatätille että ottaa sen laapistuskynän mukaan niin pääsee siitäkin eroon.

Nyt siivouksen pariin.

AngelEyes ja Nuppu 1 vko
 
Eipä tarvinnutkaan valvoa viime yönä :O Vauva söi illalla 1-2 tunnin välein, klo 23 jälkeen nukuttiin 4 tuntia ja sain herätellä pojan tissille! Söi tunnin, ja sit taas nukuttiin aamuseitsämään. Onpas hyvä mieli. =)

Nuo Gefilus+D-tipat on melko uusi valmiste, maksaa vajaat 20€. Onhan se kallis verrattuna pelkkiin D-vitamiinitippoihin, mut maksaahan ne pelkät maitohappobakteeritipatkin jo melkein tuon 20€.

Mekin testattiin Liberon jälkeen nyt niitä Pamperseja, ja onhan ne kyllä tosi paljon pehmeämmän tuntuisia kuin Liberot!

Napatynkä irtosi pojalla jo 5 päivän ikäisenä, vielä vähän erittää mutta on pysynyt siistinä eikä ole tulehtunut. Putsailen napakuoppaa pari kertaa päivässä Septidinillä.

Tyhmä kysymys vauvan kanssa suihkuttelusta , miten se käytännössä onnistuu? Seisaaltaan, istualtaan, käsisuihkulla vai niin että se suihku ihan on normaalisti siellä ylhäällä/alempana vai miten? Onnistuuko ihan yksin vai tarviiko miehen avuksi? :D Vauvan kasvoja ei varmaankaan kannata suihkutella? Vois jossain vaiheessa kokeilla tuotakin, ainakin ensimmäinen kylpyhetki meillä oli yhtä huutoa :stick:

Tänään olis tarkoitus taas vaunutella, jos olis tuossa päivällä edes hetki ettei satais vettä. Nyt myöhäiselle aamupalalle :)

Endotar & pikku-ukkeli 2 vko :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tulenpas minäkin jo tänne, kiitos Lahopää-Liisa kun olit jo minut listaan lisännyt! :flower:

Meillä on arki lähtenyt käyntiin ihan mukavasti. Tyttö tuntuu piristyvän päivä päivältä =) Me ollaan pikkuhiljaa alettu kääntämään rytmiä päiväpainotteiseksi, kun tuntui että yöllä olisi kyllä jaksanut seurustella vaikka kuinka ja päivällä sitten nukkua. Viime yö meni jo niin, että nukahti n. klo 23.00, heräsi 4ltä syömään ja seuraavan kerran heräiltiin aamulla puoli 11sta :heart:! Päivällä nukutaan 2 - 4 tunnin unia, vähän riippuu. Päivällä ollaan herätetty viimeistään 4 tunnin unien jälkeen, ettei ilta veny kovin pitkäksi. Tänään vain tuli mieleen, että onko ihan hyväksi vauvalle "väkisin" kiskoa hereille jos uni maistuu?!?

Mies lähti tänään metsälle, 2-3 päivän reissu on tiedossa... Itkuhan siinä pääsi, jotenkin jännittää ja pelottaa ollaa vauvan kanssa kaksin vaikka en kyllä usko että mitään kummempaa tulee mutta silti.. Tapeltu ollaan täälläkin, johtuu varmasti väsymyksestä.

D-Vitamiinitipat meillä on jo, neuvolantäti toi Jekovit- tippoja. En kyllä uskalla alkaa niitä syöttämään ennenkuin mies on kotona, ettei tarvi yksin yötä valvoa jos masuvaivoja aiheuttavat. Relatippoja syödään jo muutenkin, kun antibiootit vetivät mahaa sekaisin niin niitä jatketaan edelleen.

Vaippa meillä vaihdetaan joka syötöllä, vaikka ei kakkaa ole niin pissaa kyllä tulee. Ja pari kertaa kun olen jättänyt pissavaipan vaihtamatta, niin seuravalla kerralla on kakkaa / pissaa selässä asti, kun vaippa ei enää vedä. Pääsen helpommalla kun vaihdan joka kerta ihan suosiolla :saint:

Meillä neiti kyllä tykkää kylvystä! Ja silloin kun jaksaa takamuksen pestä vedellä (yleensä pyyhkeet) niin tykkää kyllä kovasti.

Sellaista meidän arkeen..
Kiira & Neiti 11 pvä.
 
Mies on huomenna viimeistä päivää isyyslomalla ja sitten alkaa todellinen arki. Hui! Pikkasen jännittää kuinka sujuu...

Yöt menee täällä edelleen miten sattuu, välillä paremmin välillä huonommin. Masuvaivaa on selkeästikin. D-vitamiinista vielä, suositeltiinko teille jo D3-vitskua? Jekovitithan on D2-vitamiinia. Saatetaan vaihtaa merkkiä piakkoinkin, olikohan nuo jossa on maitohappobakteerit mukana d3-sia?

Jäi lyhyeksi tämä sepustus, vauva taas huutelee :wave:
 
Mitä eroa on D2- ja D3-vitamiineilla?

Ja muakin kiinnostais tietää, miten se suihkuttelu vauvan kans käytännössä toimii?

Meillä on nyt todettu, että ei pidä nuo kakkoskoon pampersit sen paremmin kuin ykköskoonkaan. Myös ennen pomminvarmat kestot on alkaneet falskaamaan. Tyttö pissaa ihan hulvattomia määriä :eek: Ja kakkaa kans... Väsyttää vaihtaa tunnin parin välein kaikki vaatteet ja usein myös petivaatteita... Ja tisu maistuu edelleen, tosin päivällä oli pari kolmen tunnin väliä. Nyt näyttää yö menevän taas korkeintaan kahden tunnin väleillä :headwall: Vasen nänni on niin huonona, että rintakumia tekis mieli käyttää, mut kynnys on kuitenki aika korkea, kun viimeks vauva vierasti sitä kumia niin paljon, että seyöttäminen meni siks tosi vaikeaksi.

Jooh, nyt äkkiä nukkumaan, kun tyttö on vielä tyytyväisenä isin sylissä. Jos tässä tunnin kerkiäis...

Shuri ja kaikesta huolimatta maailman ihanin pikku prinsessa Päivänsäde kohta 3 vko
 
Kiira Käsittäkseni vauvan herättäminen kesken unien ei ole hyväksi muutaikuin siinä tilanteessa, että vauva on keskonen, pienipainoinen tai muusta syystä tarvii ravintoa tiheästi.

Mies läksi sitten töihin ja tulee perjantaina kotiin. Eka ilta meni muksujen nukuttamisien kanssa melko sujuvasti. Keskimmäinen on vaan flunssassa, joten nukahti kyllä vähän normaalia aikaisemmin klo 22, mutta on jo kaksi kertaa sen jälkeen herännyt. Nyt nukkuu melko lupaavasti omassa sivuvaunusängyssään, jossa olen pääpuolta nostanut ylös.

Niin suihkuttelusta. Itse istun kylppärin lattialla ja pidän vauvaa sylissä ja tässä vauvan suihkutan. Minusta on jotenkin turvallisempaa pitää liukasta vauvaa sylissä siellä lattian rajassa:D.

Jaa pikkupotilas heräsi taas ja kömpi viekkuun. Nukahti...ei varmaan tarvi kovasti ensi yönä nukkua|O
-Poni
 
Tuosta suihkussa käymisestä, meillä homma toimii tietty paremmin, kun mies on kotona, mutta kyllä mä noita aiempia lapsosia käytin suihkussa myös yksikseni, kun mies oli vaik töissä =) (Nyt on tosiaan mies pitkään kotona, syyskuun pitää kesälomaa, sitten käy viikon töissä ja pitää siihen sitten vielä isyyslomat päälle.) Itse siis käyn yleensä ensin isompien lasten kanssa suihkussa, sitten mies tuo vauvan syliin, ja ihan seisaaltaan siinä sitten pesen hänet. Yleensä ensin selän ja sit käännän oikein päin tytön. Meillä on suihkuna tuollainen normi Oras, laitan veden hieman 38 astetta lämpimämmäksi ja virtauksen hiljaiseksi, ettei hurjalla paineella vesi tule. Suihku on siin seinätelineessä sen verran alhaalla, että vesi osuu vauvan mahan seudulle. Käsin pesen kasvot ja kaulan ym., sit muuten (esim. hiukset) otan käteen sen suihkun ja siten pesen =) Mies sitten ottaa tytön pyyhkeeseen ja kuivaa + pukee.. Aikamoinen sepustus tuli kyllä nyt :D

Meille neuvolatäti toi Jekovit-tipat, ja ohjeena on aloittaa 2 viikon ikäisenä sitten. Mietin kyllä myös noita Gefilus+D-tippoja, kun tytöllä meinaa vatsaa kipristellä varsinkin päivisin. Vois olla ihan hyvä vaihtoehto =)

Ja onneks miniläppärit on keksitty, ollaan taas oltu rinnalla koko ilta, joten meinaa olla hieman pitkäveteistä.. Nytkin tyttö tuossa samalla puoliunessa mutustelee :heart: Kohta voisikin sänkyyn jo siirtyä..

Nipistys ja Isla 11vrk
 
Kiitos suihkutteluvinkeistä! :flower:

Mitä eroa on D2- ja D3-vitamiineilla?
Tuolta löytyy juttua D2- ja D3-vitamiinien eroista:
D-vitamiini - D2- ja D3-vitamiinien erot

Gefilus+D-tipoissa on tuota D3-vitamiinia.

Ja Shuri, suosittelen testaamaan Liberon ykkös- tai kakkoskoon vaippaa, minusta ainakin Libero on paljon imukykyisempi kuin Pampers (nyt kun olen molempia testannut). Me pidetään nyt päivisin, kun vaihdetaan tiheämpään vaippaa, niin Pampersin tai Liberon pienintä kokoa, ja yöllä Liberon kakkoskokoa. Ei ole falskannut kertaakaan (paitsi alkupäivinä sairaalasta kotiutumisen jälkeen, kun en uskaltanut laittaa tarpeeksi kireälle :stick: ).

Meilläkin vauva aluksi hieman vierasti rintakumia, mutta kyllä se imetys lopulta kuitenkin onnistui. Mullakin on edelleen vasen nänni rikki, kun en joka kerta jaksa käyttää rintakumia (lue: en muista steriloida niitä...), mut onneks muuten alkaa tuo imetyskipu helpottaa. Ja helpotti jo hyvin sillä että muutaman kerran imetin rintakumin kanssa. Mietin vaan, et jos Shuri se sun nänni menee niin kipeeks ettet enää kärsi imettää vasemmasta rinnasta, niin kannattaa edes pumpata rintaa välillä tyhjemmäksi, niin ei tuu tukkeumia tai rintatulehdusta. En toivois rintatulehdusta edes pahimmalle vihamiehelle, on sen verran viheliäinen tauti! :kieh:

Meilläkin alkoi nyt sitten arki ihan tosissaan, mies palasi töihin. Viime yönä vauva söi 2-3 tunnin välein, onneksi nukahti hyvin heti tissittelyn jälkeen. Ja illalla tankattiin taas tiheään, oli tissillä klo 17-21 lähes koko ajan, tais olla välillä pari 20 min taukoa. Huvitti kun kaveri (ei lapsia) soitteli kuuden jälkeen että olisinko lähteny hänen seuraksi lenkille, ota vauva mukaan... :O Eipä sitä ihan tuosta vaan lähdetä lenkille vauvan kanssa, varsinkin kun on iltaisin niin tissiriippuvainen. Toisaalta eipä sitä itsekään vauvattomana älynnyt vauva-arjesta yhtään mitään, joten annetaan kaverille anteeksi. :D

Eilen käytiin melkein tunnin vaunulenkillä, ja tänään olis myös tarkoitus ulkoilla jos sää sallii. Mieskin tykkää kun se saa sit skipata yhden koiranulkoilutuskeikan :popcorn: Ja kyllähän tuo ulkoilu tekee itselle tosi hyvää.

Jospa sitä vaikka ottais pienet aamupäivätirsat kun vauvakin nukkuu...

Endotar & pikku-ukkeli 2 vko :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä meni sitten yö vain kahdella syötöllä! :D:D:D Nyt päivällä on maito maistunut 2 h välein.

Endotar, en oikein tiedä noista liberoista, kun meillä alussa oli niitä (ykköskoko) ja ne falskas kans joka kerta. Pampersin ykköskoko toimi parin paketin ajan, sit alkoi vuotaa selästä. Nyt tää kakkoskoko vuotaa sit reisistä, paitsi kerran on kyllä ihan vaan kosteussulku pettäny koko vaipassa ja on tuööu kauttaaltaan läpi...

Pohdin, että onkohan meidän tyttö nyt sitten näitä nk. megapisureita, vai onko sillä vain ruipelot reidet, vai eikö me vaan osata laittaa noita vaippoja, vai missähän on vika..? Toisaalta alkaa niin rutiinilla mennä jo tuo vaatteiden vaihto joka vaipan yhteydessä, että sitä ei aina edes muista harmitella. Nyt on kyllä vaan enää 2 bodya puhttana ja kuivana, loput pyykissä tai narulla. Tai onhan noita 62cm vaatteita vino pino, mutta niistä tytön olkapäät tulee kaula-aukosta ulos. Mut kaikki jäljellä olevat housut kyllä sitten ulottuu kainaloihin saakka, joten ne sitten suojais sitä paljasta rintakehää ja pitäis bodya paikallaan... Isovanhemmille on sanottu, että meidän tyttö on oikeasti pieni, että ostaisivat korkeintaan 56cm vaatteita, mut silti kaikki ovat ostaneet 62cm tuliaisiksi. Onpahan sitten niitä varaa sotkea, kun sinne saakka kasvetaan...

Tulee kirjoiteltua tässä ihan mitä mieleen tulee. Tytär nukahti just syliin, niin en vielä uskalla siirtää pinnikseen, kujn herää siihen herkästi.

Kiitos poni ja nipistys, kun kerroitte tuosta suihkuttelusta. Vois itsekin kokeilla loppuviikosta. Ei meillä kylpyhetketkään pelkkää huutoa ole, mutta kylvettäjän selkää varmaan säästäis tuo suihkuttelu.

Kiitos Endotar vitamiinilinkistä! Oishan tuota voinut itsekin googletella. Mulla vaan aivot käy niin hitailla kierroksilla nykyään, ettei eilen illalla tullut edes mieleen :ashamed:

Shuri ja Päivänsäde huomenna 3 vko
 
Huh... tänään pitää vissiin yrittää ottaa päikkäreitä aina kun vaan mahdollista.. Neiti nimittäin taas oli hereillä ihan hyvän aikaa yöllä. Näyttää siltä, että se harrastaa sitä joka toinen yö! Onneks ei sentään joka yö!;)

Nyt on imetystahtikin nopeutunut, eli ennen vauva heräili syömään 3-4h välein, mutta nyt se herää ennemminkin 2 tunnin välein tankkailemaan.. Tyttö kasvaa silmissä!:) Joka päivä tuntuu, että on pulleemmat posket!:) Ja katselin tossa eilen sairaalassa otettuja kuvia, niin kyllähän se ihan eri näköinen jo on!

Miltä teidän vauvojen kielet näyttää? On niin vaikea tietää, että onko sammasta vai onko normaalia valkoisuutta vauvan kielessä maidosta... Jostain luin, että jos on maitoa vaan niin pitäis lähteä, kun antaa vettä... D-vitamiinitippojen antamisen jälkeen ei ainakaan lähde.. toisaalta jossain imetyssivuilla luki, että kieli voi maidonsyöjillä olla hieman katteinenkin ilman, että on sammasta...

Tää on niin tätä...murehtimista! Oikeen ittee ärsyttää, kun huomaan murehtivani koko ajan jotain! Jos en murehdi omaa leikkaushaavaa tai jotain siihen liittyvää niin sitten murehdin vauvaa.. kai se on ihan normaalia esikoisen kanssa..:ashamed:

Täällä neuvolasta annettiin Jekovit D -vitamiinitipat, enkä oo kyllä huomannut, että olis kummemmin vatsavaivoja tullut... Tai hieman niitä vatsavaivoja on ollut jo ennen tippojen antamistakin..enemmän on sellaista kakan äheltämistä, mutta siihen ei liity itkua, että kai on ihan normaalia vauvan elämää. Kakkagallupiin sen verran, että lusikallinen täälläkin lähes joka vaipassa, mutta sit pari kolme isompaa... Ja Pampersin oon nyt todennut paremmaks..on jotenkin pehmeempi ja ihottuma lähti...

Kantoliina on täällä vielä paketissa..jännittää jotenkin kokeilla sitä, kun on tuo vatsan seutu leikkauksen jäljiltä vielä niin arka... tosin vauvahan on niin piskuinen vielä, että sehän jää periaatteessa tosi ylös...eli pitäis vaan uskaltautua. Jos teillä on jotain vinkkejä liinauksesta niin kertokaa ihmeessä!:)

Ihanaa, täällä paistaa tänään aurinko! Ja maailman rakkain prinsessa tuhisee vaunuissa!:heart:
 
Ihan vaan uteliaisuudesta, mitä tarkoitit tuolla "yleensä pyyhkeet"? Kosteuspyyhkeitä?
Juu, eli natysan baby kosteuspyyhkeitä tarkotin :D

Tuosta nukkumisesta / herättämisestä näkyy olevan samalla lailla kuin monesta muustakin asiasta yhtä monta mielipidettä kuin neuvojaakin. Ja tutkimusta tutkimuksen perään.. Mitä eilen illalla pikaisesti googletin. Täytyy nyt vielä miettiä, että mille sitä alkaa tuon vauvan kanssa.. Viime yö meillä nukuttiin kuitenkin todella hyvin; 22 - 03, puolen tunnin syönti ja sitten taas 03.30 - 8.00. Sitten oli tunnin hereillä ja nukahti, edelleen nukkuu. Tällä tahdilla niin onkin virkeämpi illasta / iltapäivästä. Aamulla viihtyi pitkän aikaa sohvalla, pötkötteli vaan ja katseli ikkunasta ulos.

Kiira & Prinsessa 12pvä
 

Yhteistyössä