Jani Raappana on kuollut

  • Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti
"niinpä"
[QUOTE="keijo";22012974]Eihän tuollaiset kermaperseet mistään muusta tiedäkkään ku isin rahapussista! ottaa hermoon kaikki shitti mitä ihmiset tänne kirjoittaa......[/QUOTE]

Niin, kermaperseiden elämää miettiessä herää kysymys, miten kukaan voi olla niin pahvi että luulee elämän menevän yhtä nappiin kuin hänellä itsellään.
 
[QUOTE="niinpä";22013059]Niin, kermaperseiden elämää miettiessä herää kysymys, miten kukaan voi olla niin pahvi että luulee elämän menevän yhtä nappiin kuin hänellä itsellään.[/QUOTE]

Se on sitä kun ei tiedä. Tottahan on se, että nistielämä ja taviselämä on toisistaan erillään, enkä mä nyt sanois että niistä touhuista tietämättömät suoranaisesti tyhmiä on. Tyhmää on olla tietävinään ja jeesustella asialla josta ei mitään tiedä ja lytätä kaikki nistit sinne roskasakki-lokeroon. Nisteistä kun löytyy niin paljon erilaisia ihmisiä, ainoa yhteinen tekijä niillä on se riippuvuus, jossa kukin taistelee tavallaan. Mä tunnen räkänistejä, lopettaneita ja lapsia saaneita ja korkeakouluissa opiskelevia nistejä ja ihan tavan duunareita jotka vetää. Kirjo on laaja.

Ja silti.. onnellinen voisi olla se, joka ei noista mitään tiedä.
 
Jotenkin kyllä tosi karseeta, että joku voi sanoa että hyvä kun joku toinen kuoli. Tai ehkä ymmärtäisin jos kyseessä oisi joku suuri uhka yhteiskunnalle, pedofiili tai murhaaja. Mutta käsittääkseni Jani oli vaan raukka narkkari, ei mikään uhka. Dokumenttia en ole nähnyt.

Toistan nyt vähän muiden juttuja, mutta Jani oli tosiaan jonkun lapsi. Miltä teistä tuntuisi, jos teidän lapsen kuolemasta todettais jtn niin kylmää kun tässä ketjussa Janin kuolemasta on todettu? Kun mä kuvittelen että mun lapsesta sanottais tollasia asioita.. sydämeen sattuu ajatellakin.
 
beszeäje
Jos käyttää huumeita niin käyttää huumeita ja sen lopettamiseen ja aloittamiseen ei voi kukaan muu vaikuttaa kuin itse. Narkkari on yhtälailla ihminen kuin kaikki muutkin, hänellä on erilainen ideologia asioista kuin jollain muulla, mutta on näillä terveellinenelämä -linjalla olevienkin ihmisten ideologiat toisistaan poikkeavia.

Typerää että joku luokitellaan jokisikin alempiarvoiseksi sen päihteittenkäytön takia. Mihin ihmisarvo katoaa omien valintojen tekemisellä? Se että joku tekee rikoksia rahan saatavaksi, joku tuonne jo ilmoittikin paskovansa oman firman niin mitä vittua, sekö tässä elämässä onkin a ja å, se että kuinka sinun firmasi menestyy ja minkäkokoinen rahapussisi on. Ei elämä aina ole sitä miltä näyttää. Elämään kuuluu paljon muutakin kuin menestys ja omakotitalo.

Ja sekin vielä että tästä ilmoitetaan näin yleisesti. Ihmisiä kuolee jokapäivä, miksei niistä tule minkäänlaisia sympatianpurkauksia, tai vaihtoehtoisesti haukuta pystyyn? Ihan niinkuin tämä Jani olisi jokseenkin poikkeava ihminen kenestäkään muusta. "Koskettaa koska on suomalainen". Miten joku suomalainen koskettaa yhtään enempää kuin joku jostain toisestakaan maasta? Tottakai ymmärrän lähimmäisten surun. En itsekkään tätä riemuitse, kyllä itselläkin on haikea olo, mutta voidaan kaikki pysyä realisteina kuitenkin.

Se, joku tuolla mainitsi "ettei ollut suuri menetys yhteiskunnalle". Sarkasmilla voisinpa väittää, että toki elämäntarkoitus taitaakin olla se, että pyritään olemaan kuoltuaan "menetys tälle yhteiskunnalle".

Antakaa toisen olla rauhassa. Miksi ihmisten pitää tunkea nokkansa toisten elämään, sillä tavalla että aletaan syyllistämään toisia "NO KYLLÄPÄS KUOLI HUUMEISIIN VITTU OLI JOPA ANOREKTISEN LAIHA" mitä_vitun_väliä_sillä_on? Anna toisen olla ja keskity elämään omaa elämääsi vaikkapa menestymällä taloudellisesti ja rehellisesti tässä yhteiskunnassa, ole myös tietoinen myös siitä, ettei silläkään ole yhtään mitään merkitystä.
 
beszeäje
Järkevämmin sanottuna päihderiippuvuus muokkaa ajattelutapaa, jonka yhteiskunta on sinulle jo valmiiksi luonut. Kuka sanoo, että pitää elää kuten yhteiskunta sanoo? Eikö oman elämän eläminen ole itsestään kiinni, tekee miten itse parhaaksi näkee ja ennen kaikkea itse ajattelua.

Päihderiippuvuus siis lähtee itsestään, halu lopettaa on omassa päätettävissä. Jos tykkää käyttää huumeita, niin ei sitä kukaan lopeta. Se että joku pakottaa sinut lopettamaan, ei pakottaminen siihen auta. Vaikka pidettäisiin määräaikaisesti vankilassa tai hoidossa, ei se auta kun sen ajan kun ollaan siellä. Ei kukaan sitä siihen lopeta, jos omaa halua ei ole.

Omasta halusta ja omista valinnoista lähtee kaikki ja se on vapautta. Sen pitää tiedostaa. Ihan niinkuin narkkarit olisi jotain ns. vankilassa eläviä loisia, kaikki on mahdollista kun tiedostaa oman valinnanvapauden.
 
beszeäje
Järkevämmin sanottuna päihderiippuvuus muokkaa ajattelutapaa, jonka yhteiskunta on sinulle jo valmiiksi luonut. Kuka sanoo, että pitää elää kuten yhteiskunta sanoo? Eikö oman elämän eläminen ole itsestään kiinni, tekee miten itse parhaaksi näkee ja ennen kaikkea itse ajattelua.

Päihderiippuvuus siis lähtee itsestään, halu lopettaa on omassa päätettävissä. Jos tykkää käyttää huumeita, niin ei sitä kukaan lopeta. Se että joku pakottaa sinut lopettamaan, ei pakottaminen siihen auta. Vaikka pidettäisiin määräaikaisesti vankilassa tai hoidossa, ei se auta kun sen ajan kun ollaan siellä. Ei kukaan sitä siihen lopeta, jos omaa halua ei ole.

Omasta halusta ja omista valinnoista lähtee kaikki ja se on vapautta. Sen pitää tiedostaa. Ihan niinkuin narkkarit olisi jotain ns. vankilassa eläviä loisia, kaikki on mahdollista kun tiedostaa oman valinnanvapauden.
Jos itse haluaa lopettaa, voi hakea siihen esimerkiksi apua. En tarkoita missään nimessä sitä, että olisi kyse siitä että joku riippuvainen päättää yks kaks että "nytpä lopetan huumeiden käytön" ja se olisi sillä selvä. On minunkin tuttavapiiri täynnä huumeita ja jokseen riippuvaisia, ja kyllä on itsellänikin riippuvaisuudesta kokemusta. (Viitaten johonkin neropattiin tuolla aiemmin, ei näistä kukaan ilmoita sen takia että se on "siistiä", vaan tukemalla omaa väitettä omien kokemusten avulla.)
 
"vieras"
[QUOTE="öö";22013560]Mitä tässä sanotaan, ja onko kuvassa Jani?[/QUOTE]

en tiedä mitä sanotaan, mutta kuulemma on jani kuvassa. ja ainakin tuo ympyrän muotoinen tatska kädessä näyttää samalta kuin hänellä oli. :(
 
"Hmm"
Mä en tota elokuvaa kato, ei kiinosta. Mun veljen touhua seurasin vierestä monen vuoden ajan ja nyt istuu vankilassa. Yks meijän hyvä ystävä kuoli, yliannostuksesta oli seurannu raju pahoivointi ja tukehtu oksennukseen. Kuoli kihlattunsa viereen. Eli liian tuoreessa muistissa kaikki noi, niin jätän ton väliin.
 
grm
[QUOTE="hmm";21998266]Jos mietit tyypillistä suomalaista, tai erityisiä suomalaisia luonteenpiirteitä, mitä tulee mieleen? No niinpä. Mulle ei ainakaan tuu mitään muuta kuin just tota. Hyvin hyvin vaikeeta löytää hyviä asioita tästä maasta.[/QUOTE]

Sanopa muuta... kun ihmiset vaan murjottaa ja talvella on loskaa!! On meillä täällä Suomessa asiat huonosti!!

...HALOO, jotain suhteellisuudentajua ihminen!! Mietipä oloja Myanmarissa (Burmassa), Kolumbiassa, Pohjois-Koreassa, Kiinassa, Meksikossa, Afganistanissa, Iranissa, Irakissa, Israelissa ja Palestiinassa, Valko-Venäjällä, Kongossa, Somaliassa, Pakistanissa... Eikö tule yhtään hyvää asiaa mieleen tästä maasta?
 
vierass
Niin naiivia kuvitella, että pelkkä rakkaus ja kasvatusolisivat se asia, joka estää oman lapsen ajautumisen päihderiippuvaiseksi.

Missä mikä-mikä-maassa Imperial elää?
 
ex-knarkki
Kuvasta päätelleen jani on vetänyt kamaa aikalailla tuolla kambodjassa jossa hirttäytyi.
Joonas Neuvonen pyöri siellä hänen kanssaan 2 vkoa ja kun tuli pois, sanoi ettei taida jani tulla enää suomeen, sellaista oli meno.
Tosi surullista.
 
juuh
Kyllä mullakin tuuppaa tulemaan mieleen, että parempi näin, jos joku elämästään täysin otteen menettänyt kuolee. Minä uskon, että Janilla on nyt asiat paremmin kuin kun oli elossa.

Olen myös vierestä seurannut kun läheinen ihminen tuhosi oman ja perheensä elämän alkoholismilla kunnes meni oman käden kautta. Onhan se surullista, kun ihminen kuolee, mutta tuossakin tapauksessa voin sanoa, että parempi niin. Nyt perheellä on asiat paremmin, vaikka suru onkin suuri. Jos elämässään ei tuo mitään muuta kuin pahaa oloa ja surua itselleen /läheisilleen ni ehkä kuolema on parempi.

Luonnollisesti toivon, etten ikinä joudu moisia ajattelemaan omien lasteni kohdalla mutta.... JOS oma lapsi vuodesta toiseen elää tuollaista päihde-elämää, katkoo siltoja ja elää rikoksilla eikä loppua näy.. Minä haluan parasta lapsilleni, ja jos minä en voi auttaa ja jatkuvasti vaan seuraan lapseni pahaa oloa jne, ties vaikka, ties vaikka se loppu olisikin surullisuudessaan helpotus? Ties vaikkaa..?

Kunnioitan ja ymmärrän ihmisten surun, mutta turhaa on liiaksi jeesustella " se oli jonkun lapsi" jne lausahduksella, entä jos se olisi SINUN lapsesi, mietippä sitä nyt oikein kunnolla, että olisiko kivaa jatkaa toiset 26v näin vai olisiko kuitenkin elämä tuonut ihan hyvän lopun tähän?
 
tiia mariia
[QUOTE="Lania";22014778]Janin äitihän on alkoholisti.[/QUOTE]

Surullista, niin surullista.
Itsekin olen alkoholistin lapsi ja minusta tuli narkomaani.
Nyt olen ollut täysin selvinpäin jo toista kymmentä vuotta, en ota edes alkoholia.

Mutta esim. Selänteen Teemun veli Panu on narkkari, ei se aina perhettä katso.
 
Kyllä mullakin tuuppaa tulemaan mieleen, että parempi näin, jos joku elämästään täysin otteen menettänyt kuolee. Minä uskon, että Janilla on nyt asiat paremmin kuin kun oli elossa.

Olen myös vierestä seurannut kun läheinen ihminen tuhosi oman ja perheensä elämän alkoholismilla kunnes meni oman käden kautta. Onhan se surullista, kun ihminen kuolee, mutta tuossakin tapauksessa voin sanoa, että parempi niin. Nyt perheellä on asiat paremmin, vaikka suru onkin suuri. Jos elämässään ei tuo mitään muuta kuin pahaa oloa ja surua itselleen /läheisilleen ni ehkä kuolema on parempi.

Luonnollisesti toivon, etten ikinä joudu moisia ajattelemaan omien lasteni kohdalla mutta.... JOS oma lapsi vuodesta toiseen elää tuollaista päihde-elämää, katkoo siltoja ja elää rikoksilla eikä loppua näy.. Minä haluan parasta lapsilleni, ja jos minä en voi auttaa ja jatkuvasti vaan seuraan lapseni pahaa oloa jne, ties vaikka, ties vaikka se loppu olisikin surullisuudessaan helpotus? Ties vaikkaa..?

Kunnioitan ja ymmärrän ihmisten surun, mutta turhaa on liiaksi jeesustella " se oli jonkun lapsi" jne lausahduksella, entä jos se olisi SINUN lapsesi, mietippä sitä nyt oikein kunnolla, että olisiko kivaa jatkaa toiset 26v näin vai olisiko kuitenkin elämä tuonut ihan hyvän lopun tähän?
Mua lähinnä sapetti ylimieliset ilkeämieliset vastaukset kuten "yksi nisti vähemmän" "ei ollut suuri menetys yhteiskunnalle"

Eriasia on kauniisti ilmaista, että ehkä parempi että Janin tuskainen taival on nyt takanapäin..
 
"niin"
Se että joku on linnassa "kuivilla"ei yleensä valitettavasti takaa huumeetonta loppuelämää, vaan hyvin moni sortuu siviilissä,. kun palaa vanhoihin ympyröihin ja arjen taidot normiyhteiskunnassa ovat olemattomat.
 
Olen toisaalta iloinen että olen nähnyt myös elämän varjopuolen ja huumeongelmia, koska nyt ajattelutapani ei ole niin mustavalkoinen. Olisi kauheaa jos luulisin kaiken olevan pelkkää ruusuilla tanssimista! Miten kapea ja suppea ajattelutapa joillakin on. Hirveää.

Narkkarit ovat ihmisiä siinä missä muutkin, heillä vain on päihdeongelma. Mitä pahaa ne narkkarit teille ovat tehneet, jotka ette edes tunne heitä? Kauhistelette miten jotkut voivat elää niin.. Suurin osa narkkareista haluaisi lopettaa. Ei se ole niin helppoa.

Itse olen myös eräällä tapaa tutustunut tuohon elämäntyyliin ja ottanut selvää asioista ja ajatusmaailmani on paljon rikkaampi kuin kermapersepenskoilla.
 

Yhteistyössä