Olenko kamala ihminen, kun pelastaisin tulipalosta mielummin oman koirani kuin vieraan lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Joo, mutta kyse ei ollut nyt siitä. Pelastaisin tietenkin oman lapsen mutta siis jos ajatellaan nyt että pitäisi pelastaa joko oma lemmikki tai vieras lapsi.
Jolleki se oma lapsi on tärkeämpi kuin sinulle sun koira. Et ollenkaan ajattelis sitä vierasta ihmistä ja hänen tuskaa? :/

Koira on kuitenki vaan koira...ei koskaan ihmisen veroinen. En saata ymmärtää tuollaista. :/ Onneksi mun ei tarttekaan. No, sinä ymmärtäisit vieraan valinnan, jos tulisi sellainen tilanne että palavasta talosta saadaan ulos joko oma koira tai sinun lapsi.
 
ap
Jolleki se oma lapsi on tärkeämpi kuin sinulle sun koira. Et ollenkaan ajattelis sitä vierasta ihmistä ja hänen tuskaa? :/

Koira on kuitenki vaan koira...ei koskaan ihmisen veroinen. En saata ymmärtää tuollaista. :/ Onneksi mun ei tarttekaan. No, sinä ymmärtäisit vieraan valinnan, jos tulisi sellainen tilanne että palavasta talosta saadaan ulos joko oma koira tai sinun lapsi.
No kyllä minun koirani on ihan ihmisen veroinen. Rakastan koiraani ja lastani yhtä paljon. Ja ymmärrän kyllä että oma rakas lemmikki on tärkeämpi kuin vieras lapsi.
 
"tulip"
No kyllä minun koirani on ihan ihmisen veroinen. Rakastan koiraani ja lastani yhtä paljon. Ja ymmärrän kyllä että oma rakas lemmikki on tärkeämpi kuin vieras lapsi.
Jahas...sinulle tulisi sitten varmaan vaikea valinta, jos molemmat olisivat siinä tulipalossa. Minä rakastan ehdottomasti paljon paljon enemmän omaa poikaani ja miestäni, kuin meidän koiraa, vaikka sekin rakas on. En ole koskaan ymmärtänyt tuommoista, että eläimestä tulee tärkeämpi kuin läheisistä ihmisistä.
 
"tulip"
Niin ja pelastaisin tulipalosta ensin vieraan ihmisen. Minusta olisi aivan kauhea ajatella sitä hätää, mitä tulipaloon jäävä ihminen kokisi ennen kuolemaansa. Koirakin hätääntyisi, mutta ei tajuaisi kuitenkaan asiaa samalla tavalla, eikä älyäisi miettiä, että tuleeko joku pelastamaan hänet.
 
"mau"
Et! Ihan ymmärrettävää! Mutta koko kysymys on typerää jossittelua... Tottakai sitä pelastais omat ensin. oli ne sit lapsia, koiria, anoppeja, tms. Vähän provoilun makua kysymyksessä...
 
"Halikatti"
Mä ymmärtäisin ton jotenkin jos olisit lapsivihaaja jolla ei ole lasta. Mutta kun on oman lapsen saanut niin en kyllä ymmärrä miten eläin voisi mennä lapsen edelle. Tosin mulla ei ole noin rakasta lemmikkieläintä, eikä ole ollut.
 
hohhoijjaa
[QUOTE="vieras";22013859]Eikös tuollaisessa tilanteessa sinusta tulisi siis murhaaja? Kestäisitkö elää toisen kuolema harteillas?[/QUOTE]

No ei taitais tulla murhaajaa ei, oikeudessakin moni ihan oikea murhaaja pääsee tapolla tai kuolemantuottamuksella, joista tämä tilanne ei täyttäisi edes kumpaakaan... Kylläpäs reagoittekin kiivaasti provoiluun :)
 
"vieras"
No ei taitais tulla murhaajaa ei, oikeudessakin moni ihan oikea murhaaja pääsee tapolla tai kuolemantuottamuksella, joista tämä tilanne ei täyttäisi edes kumpaakaan... Kylläpäs reagoittekin kiivaasti provoiluun :)
Murhaaja, tappaja.. ihan mikä vaan. Kyl mul on tapana vastata mieltäni kuohuttaviin aiheisiin suurella intohimolla, oli ne tarkoitettu provoiluksi tai ei. Keskustelut kiehtoo minua.
 
jp
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;22013861:
Siis sä ite hyväksyisit asian että naapuri pelastaisi mielummin oman kissansa/koiransa/rottansa kuin sinun lapsesi??
Auts, toi rotta oli paha veto! :D

Mutta ihan samaa ihmettelen - eikö asia tunnu yhtään nurinkuriselta, jos tosiaan tarkastelisi sitä noin käänteisesti?

Ja juu, ihmishenki menisi minullakin ohi eläinten, niin rakkaita kuin ne ovatkin, enkä siksi voi ymmärtää toisenlaista valintaa.
 

Yhteistyössä