en voi jättää lasta miehen kanssa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kummallista isyyttä. Kun ei osaa/halua/viitsi/jaksa omaa lastaan edes ruokkia.

En mäkään lapsia isälle tuollaisessa tilanteessa jättäisi. Mutten jaksaisi olla vaimokaan tuollaiselle miehelle.

Ai jaa.

Ehkä me ollaan koettu ja selvitty niin paljon pahemmista asioista, ettei tällänen oo tosiaan yhtään mikään ongelma. Kun ei sentään oo kysymys nälän näkemisestä. Ei se peruna ja soossi ainut autuaaksi tekevä asia ole, kyllä se riittää, että sen sitten myöhemmin päivällä saa.
Mulle on tarkeintä että isä ja lapsi muuten pärjäävät hyvin keskenänsä.

[QUOTE="ellu";22010014]Ai jaa.

Ehkä me ollaan koettu ja selvitty niin paljon pahemmista asioista, ettei tällänen oo tosiaan yhtään mikään ongelma. Kun ei sentään oo kysymys nälän näkemisestä. Ei se peruna ja soossi ainut autuaaksi tekevä asia ole, kyllä se riittää, että sen sitten myöhemmin päivällä saa.
Mulle on tarkeintä että isä ja lapsi muuten pärjäävät hyvin keskenänsä.[/QUOTE]

Peesi

Ihan mielenkiintoisia kommentteja :)
mutta mun mielipide on se, että kasvava lapsi tarvii ne 4-5 ateriaa päivässä, ei mitää nakin ja leivän mutustamista pisin iltaa, vaikka vaan muutamasta päivästä viikossa kyse!

mutta jokanen tehkää niinkuin tykkäätte, meillä kyllä tyyli muuttuu!

Kummallista isyyttä. Kun ei osaa/halua/viitsi/jaksa omaa lastaan edes ruokkia.

En mäkään lapsia isälle tuollaisessa tilanteessa jättäisi. Mutten jaksaisi olla vaimokaan tuollaiselle miehelle.

Peesi. Kyllä mun mielestä miehellä on todella asenteessa vikaa ja se asenne sais muuttua tai ottaa sit jalat alleen. Laiskuuttahan tuo vaan on, jos ei pöytää viitsi pyyhkiä ruokailun jälkeen!

[QUOTE="ellu";22010014]Ai jaa.

Mulle on tarkeintä että isä ja lapsi muuten pärjäävät hyvin keskenänsä.[/QUOTE]

Minulle taas on tärkeää, että pystyn luottamaan miehen kykyyn olla vanhempi; että tiedän hänen hoitavan lapsia ihan yhtä hyvin kuin minäkin, ruokkivan heidät kunnolla, huolehtivan heidän puhtaudestaan, riittävistä unista, jne.
Perunaa ja soossia meillä ei syödä laisinkaan :), mutten myöskään haluaisi lasten olevan pelkällä leivällä ja nakeilla, ainakaan toistuvasti.
Ylipäätään se ajatus, että mies ei jaksa/viitsi/halua tehdä jotain lastensa eteen, on luotaantyöntävä: ei viitsi antaa heille ruokaa koska ei jaksa siivota jälkiä. Ei se ole valintakysymys; äidinkin on jaksettava, kuten myös isän. Myöskään sellainen ajatus, että mies olisi kotona lasten kanssa päivän ja kun minä tulen kotiin niin joudun heti ruuanlaitto- ja ruokkimishommiin ei innosta.

mutta mun mielipide on se, että kasvava lapsi tarvii ne 4-5 ateriaa päivässä, ei mitää nakin ja leivän mutustamista pisin iltaa, vaikka vaan muutamasta päivästä viikossa kyse!

Ootko nähnyt telkkarista sitä "mainosta" kun pieni musta poikaa kaapii isolla lusikalla isoa tyhjää kattilaa, ja aina välillä nuolee tyhjää lusikkaana? ...:(
Kyllä vaan olis onnea leipä ja nakki siinäkin kätösessä.
Eikä sun kasvava lapsesi mitenkään vahingoitu muutamana iltana nakkia puputtaen, kun muina päivinä ravitset häntä kunnon ravintopitoisella ruualla.

[QUOTE="ellu";22010121]Ootko nähnyt telkkarista sitä "mainosta" kun pieni musta poikaa kaapii isolla lusikalla isoa tyhjää kattilaa, ja aina välillä nuolee tyhjää lusikkaana? ...:(
Eikä sun kasvava lapsesi mitenkään vahingoitu muutamana iltana nakkia puputtaen, kun muina päivinä ravitset häntä kunnon ravintopitoisella ruualla.[/QUOTE]

Mun mielestä tässä ei pohjimmiltaan ole edes kyse niistä nakeista vaan miehen vajavaisuudesta...

[QUOTE="ellu";22010121]Ootko nähnyt telkkarista sitä "mainosta" kun pieni musta poikaa kaapii isolla lusikalla isoa tyhjää kattilaa, ja aina välillä nuolee tyhjää lusikkaana? ...:(
Eikä sun kasvava lapsesi mitenkään vahingoitu muutamana iltana nakkia puputtaen, kun muina päivinä ravitset häntä kunnon ravintopitoisella ruualla.[/QUOTE]

No onkohan vähän eri asia jos sitä ruokaa ei yksinkertaisesti ole verrattuna siihen, että ruokaa on jos sitä joku vaan viitsii laittaa ja antaa.

No onkohan vähän eri asia jos sitä ruokaa ei yksinkertaisesti ole verrattuna siihen, että ruokaa on jos sitä joku vaan viitsii laittaa ja antaa.

Kyllä kyllä. Mulla vaan on niin vankka ja pitkä kokemus ison lapsijoukon ruokkimisesta ja huolehtimisesta, etten oo yhtään huolissani muutaman illan tai päivän nakilla elämisestä.
Ei ne lapset ihan joka hetki ruokaa tarvitse..

[QUOTE="ellu";22010169]Kyllä kyllä. Mulla vaan on niin vankka ja pitkä kokemus ison lapsijoukon ruokkimisesta ja huolehtimisesta, etten oo yhtään huolissani muutaman illan tai päivän nakilla elämisestä.
Ei ne lapset ihan joka hetki ruokaa tarvitse..[/QUOTE]

Mutta mulla olisi huoli miehestä joka ei viitsi lasta ruokkia kun siitä tulee sotkua.

[QUOTE="ellu";22010121]

Pointti onkin se, miksi kunnon ravintopitoinen ruoka on äidin velvollisuus järjestää, mutta lapsen isän ei tarvitse jaksaa, viitsiä ja haluta?

[QUOTE="qwerty";22010179]Mutta mulla olisi huoli miehestä joka ei viitsi lasta ruokkia kun siitä tulee sotkua.[/QUOTE]

Voi voi, ei sellasessa miehessä oo mittään vikkaa :)

Pointti onkin se, miksi kunnon ravintopitoinen ruoka on äidin velvollisuus järjestää, mutta lapsen isän ei tarvitse jaksaa, viitsiä ja haluta?

Itselleni se onkin miellyttävä velvollisuus, oikeus huolehtia perheestäni. :) Teen sen tyytyväisenä ja iloisin mielin. Hyvä kun on nyt näin hyvin, aina ei ole ollut. Nyt on tarpeeksi rahaa ostaa sitä ruokaa, eikä kukaan pahasti sairaana, eikä...... Kyllä äidin siis kuuluukin perheestään huolehtia.

[QUOTE="ellu";22010217]Miten nii? Isien kuuluukin tehdä lastensa kanssa jotain muuta kun häärätä esiliina päällä hellan vieressä kauhaa heiluttaen.
Kyllä niille isille silti riittää paljon puuhaa ja tehtävää lastena kanssa. Isyys ihan tallella :)[/QUOTE]

Mites sitten jos ja kun mä meen takaisin töihin koko päiväiseksi, isi vaa leikkii, hauskuttaa ja syöttää nakkia??

[QUOTE="ellu";22010221]Kyllä. Mut nyt kun oli kyse perheen, varsinkin lasten ruokkimisesta. Paljon muuta huolehdittavaa silti vielä jää.[/QUOTE]

Eli sinusta isän ei kuulu ruokkia lapsia. Ei edes silloin, kun lapset ovat isän kanssa kaksin kotona.

Homma selvä. Onneksi meillä ei ole noin tiukkoja sukupuolirooleja tässä perheessä.

Mites sitten jos ja kun mä meen takaisin töihin koko päiväiseksi, isi vaa leikkii, hauskuttaa ja syöttää nakkia??

Vie sitten päiväkotiin, jos lasket sen ruuan päälle niin paljon. Saat kaupanpäälle ehkä kaikki räkä- vatsa sun muut taudit. Mut useesti lapset viihtyvät kyllä päiväkodissakin. Ja jos mies käy töissä, on ehkä pakkokin niin tehdä.
Meillä niin onnellinen tilöanne, että mies pystyy lapsen kanssa paivät olemaan, paljon "töitä" heillä yhdessä, ja hyvin menee :) Eikä yhtään ylivoimaista minulle laittaa ruokaa kun tulen töistä. sitä sitten yhdessä hyvillä mielin syömme.

Eli sinusta isän ei kuulu ruokkia lapsia. Ei edes silloin, kun lapset ovat isän kanssa kaksin kotona.

Homma selvä. Onneksi meillä ei ole noin tiukkoja sukupuolirooleja tässä perheessä.

Höpö höpö. Tottakai mies lapsille syötävää antaa, ja kuuluukin antaa, niin tuo ap:nkin mies tekee. Nythän olikin kysymys KUNNON ruuan antamisesta,kun se nakki ja leipä ei sitä kai sitten ole..
Ja meillä mies saattaa tosin lämmitää mun tekemääni oikeaa ruokaakin päivällä itselleen ja lapselle,(!) jos kova nälkä yllättää. Jos esim. olisin koko päivän pois, varmaan jo söisivät, mutta yleensä odottavat minua, kun en niin kovin myöhään ole töissä.

[QUOTE="ellu";22010255]
Meillä niin onnellinen tilöanne, että mies pystyy lapsen kanssa paivät olemaan, paljon "töitä" heillä yhdessä, ja hyvin menee :) Eikä yhtään ylivoimaista minulle laittaa ruokaa kun tulen töistä. sitä sitten yhdessä hyvillä mielin syömme.[/QUOTE]

Siis sinä käyt töissä, mies on lapsen kanssa kotona, lapsesi on ruuatta päivän, ja kotiin tultuasi alat heti kokkaamaan perheellesi? Se on sinusta onnellinen tilanne?!
(Ellu lienee tosin Porvoosta...)

Jos sinusta on naisen tehtävä huolehtia perheen ravitsemuksesta, niin eikö saman ajattelumallin mukaan ole miehen tehtävä huolehtia rahan tienaamisesta? :D

Siis sinä käyt töissä, mies on lapsen kanssa kotona, lapsesi on ruuatta päivän, ja kotiin tultuasi alat heti kokkaamaan perheellesi? Se on sinusta onnellinen tilanne?!
(Ellu lienee tosin Porvoosta...)

Jos sinusta on naisen tehtävä huolehtia perheen ravitsemuksesta, niin eikö saman ajattelumallin mukaan ole miehen tehtävä huolehtia rahan tienaamisesta? :D

Näin on, tosin Porvoosta en ole. Ruuatta oleminen ei ole sama kuin syömättä oleminen. Esim. aamulpalan muuten mun mies lapsille laittaa, minä en koskaan aamulla ehdi.
Kyllä rahan tienaaminen kuulukiin miehelle. Mutta pakko on minunkin töissä käydä. Ja ruuan laitto kuuluu minulle,kuten yleensä naisille. Jos mies laittaisi mut esim. autoa korjaamaan, ei kovin hääviä olisi.

No joo.. meillä neljä erittäin tervettä ja hyvin voipaa sekä kasvanutta lasta... ei ylipainoisia vaan lihaksikkaita urheilijoita. Hyvin ovat siis selvinneet elämästä vaikka on aikoja, että on menty ihan vaan tuollaisella leivän yms mussuttamisella. Eli siis sillä mitä kaapista valmiiksi löytyy. Ei mikään lämminruoka tee autuaaksi, ravintoaineet saa monesta muustakin. Ehdottaisin ap:lle, että hommaa hedelmiä, vihanneksia, yms muuta miehelle ja lapselle. Ne on ravitsevia ja niillä ei sotke sekä ne on ennen kaikkea helppoja syöttää!!

Yhteistyössä