"Tukkeutuneet" kestovaipat?!

  • Viestiketjun aloittaja "papu"
  • Ensimmäinen viesti
"papu"
Ostin kirpparilta kestovaippoja (taskuja) joissa on kuivaliina "tukossa"..Eli siis vesi vaan kelluu vaipan päällä :( Kestovaippainfolla on puhuttu että fairylla saisi vaippoja "auki" mutta ei selitetty mitä käytännössä tarkoitetaan...Hangataanko vaippoja fairylla vai mitä ihmettä?Ja käykö joku muu astianpesuaine?Muuten kysyisin kestovaippainfolta, mutta sinne täytyy rekkautua..

Eli oisko täällä asiantuntevaa porukkaa?Kiitollisena otan vastaan vinkit :)
 
ap
mun käsityksen mukaan saippua nimenomaan tukkii vaipat. Haluatko että kysyn puolestasi kestovaippainfon sivuilla (linkitä missä siitä puhuttiin niin mun ei tarvii ettiä)?
Ootkohan vielä linjoilla :) Esim tuossa ketjussa puhutaan Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Voiko Ecover Delicate aiheuttaa ihottumaa? (viimeinen viesti) Tuo on kyllä vanha ketju mutta kumminkin..

Mutta tosi ihanaa jos viitit kysyä :)
 
Kokeile liottaa niitä vaippoja etikkavedessä vuorokausi ja pese sen jälkeen pari kolme kertaa normaalisti koneessa. Sappisaippuaa voi kanssa kokeilla, jos sitä löytyy. Eli hierotaan sappisaippuaa siihen vaippaan annetaan vaikuttaa esim puoli tuntia ja pestään normaalisti koneessa 60°C ilman huuhteluaineita ja nestemäisellä pesuaineella.
 
SITRUUNALLA mä olen aukonut vaippoja.

MUTTA...otitko nyt huomioon sen, että ainakin fleece on materiaalina sellainen että jos laitat siihen päälle vettä, niin se jää siihen, eikä siis imeydy läpi. Mutta kun päälle tulee paino (vauvan peppu), niin se menee läpi.

Meillä ei siis yhdestäkään fleecevaipasta meni vesi läpi, jos ne kraanan alle laitan, enkä paina päälle. Mutta kaikki niistä toimii täysin moitteettomasti lapsien päällä.
 
ap
Kokeile liottaa niitä vaippoja etikkavedessä vuorokausi
ja pese sen jälkeen pari kolme kertaa normaalisti koneessa. Sappisaippuaa voi kanssa kokeilla, jos sitä löytyy. Eli hierotaan sappisaippuaa siihen vaippaan annetaan vaikuttaa esim puoli tuntia ja pestään normaalisti koneessa 60°C ilman huuhteluaineita ja nestemäisellä pesuaineella.
Millä tavalla sitruunalla?Tähän mennessä oon kokeillut pesua 90 asteessa.. Ja mielestäni oon sappisaippualla saanu osan omista vaipoista tukkoon..Pitäiskö se huuhdella pois ennen pesua tms?Ilmeisesti ecover delicate pesuaineella jotkut saanut vaippoja auki?

Ja vaipat ei oo fleeseä vaan sitä toista kuivaliina tyyppiä, mikä sen nimi nyt onkaan :D
 
Millä tavalla sitruunalla?Tähän mennessä oon kokeillut pesua 90 asteessa.. Ja mielestäni oon sappisaippualla saanu osan omista vaipoista tukkoon..Pitäiskö se huuhdella pois ennen pesua tms?Ilmeisesti ecover delicate pesuaineella jotkut saanut vaippoja auki?

Ja vaipat ei oo fleeseä vaan sitä toista kuivaliina tyyppiä, mikä sen nimi nyt onkaan :D
Mä tiedän kuivaliinoista vaan fleecen ja coolmaxin...ja coolmaxia ei tietääkseni edes voi saada tukkoon :) Mutta varmasti niitä on muitakin olemassa :)

Mä olen suoraan tahkonut sitruunamehua siihen vaippaan ja sitten pessyt 90 asteessa LV colorilla.
 
Meillä sappisaippuaa kyätetään aina kakkatahroihin eikä yksikään vaippa ole siitä tukkeutunut. Meillä vaippojen kuivaliinakankaat on fleeceä, coolmaxia tai bambua. Jos ne vaipat (se edellinen omistaja) on aina pesty zeoliittia sisältävällä pesuaineella ja käytetty huuhteluainetta, niin voi olla ettei niitä saa koskaan auki tai tyyliin vasta pesun nro. 50 jälkeen aukeaa.
Keittopesua voipi kanssa kokeilla. Siinä saa kyllä joku muu neuvoa, kun sellaiselle ei ole tarvetta ollut.

Tää on jus se juttu minkä takia moni lopettaa kestoilun heti alkuunsa, kun ne ei toimi. No ei toimi jos niitä käytetään ja hoidetaan ihan väärin. Ei se diesel autokaan bensalla kulje :headwall:. Joo purkautuminen loppu.
 

Yhteistyössä